Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:21

bigone schreef:
Je kunt er lang of kort over debatteren, één ding is wel duidelijk. We hebben het echt aan onszelf te danken.

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn een heleboel situaties waarin besmettingen optreden waar je dat niet zomaar kunt voorkomen (school of bv werk), waar bescherming zelfs actief ontmoedigd wordt (zorg) en ook heel veel waar de dubbelzinnige onduidelijke boodschappen heel erg toewerken naar het niet aan de regels houden.
(Neem de mondkapjes in het OV. Als je dat invoert maar vervolgens zelf als regering en OMT blijft herhalen hoeveel onzin het is, dan maak je het niet echt makkelijker voor de mensen die daar werken.)

Ik vind het veel te makkelijk om dit allemaal bij individuen neer te leggen. Als onze inspanning van maart tm mei was gebruikt om een goed systeem van preventie op te zetten, waren dingen heel anders gegaan. IK heb daar als individu geen invloed op, de regering wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:21

N0a schreef:
Zweden is ook een waardeloos voorbeeld. De mensen wonen daar stukken verder uit elkaar. Dat is echt totaal niet te vergelijken.

Bovendien lopen daar de besmettingen ook weer langzaam maar zeker op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:22

lenaa_tje schreef:
Voor een groep mensen gaat deze regels er voor zorgen dat mensen meer thuis blijven maar ook voor een groep mensen gaat het niet zoveel betekenen. Die mensen waren al meer voorzichtig dan anderen. In dat opzicht hoop ik dus dat het wel helpt omdat er dus een groep mensen is die zich nu wel aan bepaalde regels moet houden.

Moeten en doen, daar zit nog een wereld tussen. Ik ben bang dat de mensen die al niet voorzichtig waren dat nu ook niet gaan worden. Inplaats van in de horeca zoeken ze elkaar nu thuis op waar 0,0 controle is. Af en toe lees je eennbericht dat er boetes zijn uitgedeeld de rest dat gebeurd gewoon onder de radar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:25

Een voordeel van thuis doorfeesten. Dan hoeven er tenminste geen mensen buiten die groep risico te lopen omdat hun baas het toestaat dat er op werklocatie gefeest wordt en zijn personeel daarin meesleurt. Die gedwongen worden te werken in niet verstandige omstandigheden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:
Voor een groep mensen gaat deze regels er voor zorgen dat mensen meer thuis blijven maar ook voor een groep mensen gaat het niet zoveel betekenen. Die mensen waren al meer voorzichtig dan anderen. In dat opzicht hoop ik dus dat het wel helpt omdat er dus een groep mensen is die zich nu wel aan bepaalde regels moet houden.

Moeten en doen, daar zit nog een wereld tussen. Ik ben bang dat de mensen die al niet voorzichtig waren dat nu ook niet gaan worden. Inplaats van in de horeca zoeken ze elkaar nu thuis op waar 0,0 controle is. Af en toe lees je eennbericht dat er boetes zijn uitgedeeld de rest dat gebeurd gewoon onder de radar.

Die groep zal nooit zo groot zijn als de groep die nu allemaal nog volop gebruik heeft gemaakt van alle mogelijkheden. Dus ik ga er toch vanuit dat het helpt.

moonsparkle

Sintara schreef:
Nou het is niet mijn partner als in romantische relatie oid, maar wel vaste danspartner en de enige andere persoon uit mijn eigen sociale kring die ik nog in real life zie sinds corona weer meer de kop opsteekt :j

Maar het gaat me niet alleen om mezelf, maar meer om zo'n groep bij elkaar in een zaal. We hebben een heel diverse groep, inclusief een aantal senioren

...

Ik hoor twijfel bij jezelf, dan zou ik niet gaan.

Ik zit bij een club waarbij je je presentatie technieken leert verbeteren, gelukkig gaat dat door, maar dat is dan ook wel echt goed geregeld. De stoelen zitten aan de grond getaped, max 15 mensen, ontsmetten bij binnenkomst en 1 mag er staan om te presenteren maar dan wel vanachter een lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:35

Lolaliza schreef:
Hoezo regels omzeilen :=

❗️NIEUWS UPDATE❗️ Naar aanleiding van de aangekondigde verscherpte coronamaatregelen van de Nederlandse overheid moeten we helaas melden dat de eerste week van de CSI Autumn Tour niet door kan gaan ➡️ In plaats hiervan organiseren we een training CSI. Ruiters kunnen alsnog voor hun paarden boxen huren en van donderdag tot en met zaterdag oefenparcoursen springen. Voor het programma en meer informatie, klik op de volgende link: http://www.peelbergen.eu/csi-autumn-tou ... ining-csi/

Alsof kans op besmetting verdwijnt door van een wedstrijd een training te maken in exact dezelfde omstandigheden

En dit is dus precies het probleem hier in Nederland :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:39

Lolaliza schreef:
Hoezo regels omzeilen :=

❗️NIEUWS UPDATE❗️ Naar aanleiding van de aangekondigde verscherpte coronamaatregelen van de Nederlandse overheid moeten we helaas melden dat de eerste week van de CSI Autumn Tour niet door kan gaan ➡️ In plaats hiervan organiseren we een training CSI. Ruiters kunnen alsnog voor hun paarden boxen huren en van donderdag tot en met zaterdag oefenparcoursen springen. Voor het programma en meer informatie, klik op de volgende link: http://www.peelbergen.eu/csi-autumn-tou ... ining-csi/

Alsof kans op besmetting verdwijnt door van een wedstrijd een training te maken in exact dezelfde omstandigheden

Ik hoop oprecht dat de politie hier 2 mannetjes voor vrij maakt en de hele dag gaat tellen dat er niet meer dan 4 mensen bij elkaar zijn buiten en 30 mensen bij elkaar zijn binnen per ruimte.
Geen goed woord over voor dit soort gedrag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:42

Tja... dat vind ik ook van mensen die oproepen vandaag massaal naar de horeca te gaan.. Gun het de horeca maar vraag mij af of het allemaal veilig en op afstand is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:44

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:45

lenaa_tje schreef:
Tja... dat vind ik ook van mensen die oproepen vandaag massaal naar de horeca te gaan.. Gun het de horeca maar vraag mij af of het allemaal veilig en op afstand is.

maar dat is dus het risico van uitlekken en langere tijd laten zitten tussen het aankondigen van maatregelen en de daadwerkelijke maatregelen ook in laten gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:45

secricible schreef:
lenaa_tje schreef:

maar dat is dus het risico van uitlekken en langere tijd laten zitten tussen het aankondigen van maatregelen en de daadwerkelijke maatregelen ook in laten gaan.

Dit heeft toch niks met uitlekken te maken? De regels gaan gewoon vanavond in. Gister was die oproep er niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:46

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:47

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:
https://nos.nl/artikel/2352267-de-jonge ... -deur.html Dit zou wat mij betreft wel echt heel nuttig zijn. Er wordt onderzocht of die quarantaine verplichting ook echt een verplichting kan wezen.

Misschien zijn enkelbandjes een idee.

Dat lijkt mij een ander uiterste. Ook op andere manieren kan die controle er zijn :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:48

lenaa_tje schreef:

Ja, ik zie van de horeca zelf dus ook oproepen om een laatste borrel te komen nemen vanmiddag/vanavond voordat ze weer dicht gaan. Eigenlijk best gevaarlijk. Mijn ouders zouden vandaag ergens gaan eten voor vaders verjaardag, maar die hebben dat afgezegd omdat ze denken dat er redelijk wat mensen vandaag nog ergens gaan eten, omdat het de laatste keer is. Moeilijk, omdat de plek waar zij heen zouden gaan echt heel goed de richtlijnen volgde en zelfs nog meer maatregelen had genomen. Dat die moet sluiten is echt heel sneu. Maar goed, dat is met alles, degene die zich keurig aan alles houden hebben last van degene die dat niet doen
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-10-20 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:49

lenaa_tje schreef:
Loretta schreef:

Misschien zijn enkelbandjes een idee.

Dat lijkt mij een ander uiterste. Ook op andere manieren kan die controle er zijn :)

Dan hebben ze toch wel weer een tekort aan enkelbandjes zoals er steeds overal een tekort aan is. LOL

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:50

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:

Dit heeft toch niks met uitlekken te maken? De regels gaan gewoon vanavond in. Gister was die oproep er niet.

Als er nu zou uitlekken dat we vanaf 1 januari niet meer naar het buitenland mogen, dan gaat iedereen nu nog even gauw een reisje boeken.
Als 2 weken terug was uitgelekt dat 15 oktober de horeca voor 4 weken dicht ging, had iedereen de afgelopen 2 weken nog even een restaurantje gepakt.
Als ze 4 weken geleden hadden gemeld dat er de aankomende tijd geen dressuurwedstrijden meer zouden mogen zijn, had iedereen die twijfelde nu toch nog gauw eventjes een wedstrijdje meegepakt "zolang het kan".

Nu is dat maar 1 dag, anders waren het 2 weken geweest.
Het is schipperen voor het kabinet tussen de maatregelen op tijd aankondigen zodat bedrijven en verenigingen hun maatregelen kunnen nemen en hun klanten/gasten/medewerkers/??? kunnen informeren. En niet te vroeg uitlekken of informeren zodat mensen het er niet nog eventjes van nemen in die periode.

Ik zie het hier ook al, de verwachting was dat de voetbalcompetitie voor volwassenen zou sluiten toen de besmettingen opliepen. Mijn man voetbalt normaal 1x per 2 weken of 1x per maand mee met het team hier als ze te weinig mensen hebben, maar heeft de afgelopen 2 weken zich wekelijks aangemeld en ook aangegeven de aankomende weken wekelijks te willen gaan "want nu kan het nog". Nou, nu niet meer dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:53

En dat soort oproepen is dus waar ik me langzaam aan zo kwaad over maak. En de "oefenwedstrijd". Zoek nou potdorie die grenzen niet op. Het gaat om mensenlevens. Als ik lees dat de spoedeisende hulpen dicht zijn geweest tijdelijk in het westen vanwege overbelasting. Dat betekent ook als je van je paard mietert je ook niet terecht kunt, of je kind die is aangereden door een automobilist, of je vader met een hartaanval.

Omdat je je "laatste biertje" niet kunt missen, rot toch op. -:(-

Supermarkt hier in de regio gaat vanavond al om 2000 dicht. Om drankverkoop te voorkomen en om hun verantwoordelijkheid te nemen, zo hoort het :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:56

Zolang eigenlijk niemand ter wereld weet hoe het precies werkt (zie het aantal medewerkers in het ziekenhuis van hoe heet die kale meneer ookalweer), is het denk sowieso niet te doen om ergens een vinger naar te wijzen.. ?

net even booschappen wezen doen (bier was uitverkocht :') wc papier was er nog wel. Best wel heel druk in de super, de karretjes waren steeds bijna op, maar ik denk dat 99% een mondkapje op had.. dat gaf mij iig wel goede moed dat 'wij' niet allemaal heel onverstandig bezig zijn..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:58

dat was ook de reden dat de politiek de vorige keer gewoon kei hard heeft gezegd "de horeca gaat per vanavond 18.00 (?) dicht, sorry"

maar als ze dat nog een keer hadden gedaan denk ik dat ze zoveel steun verliezen van de horecamedewerkers en dat er teveel opstand komt. Dit is al pijnlijk, met alle voorraden die de horeca-eigenaren hebben aangelegd. Het is gewoon echt schipperen en 24 uur lijkt me hartstikke netjes. De horeca nog 1 avond de tijd geven. Dan is 1 avond van drukte ingecalculeerd, maar ook niet meer dan dat.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:59

En daarbij, de meeste die nu open zijn zijn toch ingeregeld op 1,5 meter.. hoeveel drukker kan het dan worden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:00

ik betwijfel of veel restaurants normaal op een doordeweekse woensdagavond vol zitten, ook niet met 1,5m. Ik denk dat dat normaal tegen valt, ondanks de herfstvakantie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:01

Daarna mogen restaurants weer verder met afhalen en bezorgen. In de regio worden ze met afhalen steeds creatiever, inclusief pannekoeken en complete drie gangen menus. :j wel verkoop geen kans op besmettingen. Paar zijn er zelfs maaltijdservice begonnen voor ouderen inclusief weekmenus voor aardig betaalbare prijzen. Helaas ivm allergie mag ik ze niet hebben maar dat is best balen, lekkere hapjes hoor :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:01

MyWishMax schreef:
Ja, ik zie van de horeca zelf dus ook oproepen om een laatste borrel te komen nemen vanmiddag/vanavond voordat ze weer dicht gaan. Eigenlijk best gevaarlijk. Mijn ouders zouden vandaag ergens gaan eten voor vaders verjaardag, maar die hebben dat afgezegd omdat ze denken dat er redelijk wat mensen vandaag nog ergens gaan eten, omdat het de laatste keer is. Moeilijk, omdat de plek waar zij heen zouden gaan echt heel goed de richtlijnen volgde en zelfs nog meer maatregelen had genomen. Dat die moet sluiten is echt heel sneu. Maar goed, dat is met alles, degene die zich keurig aan alles houden hebben last van degene die dat niet doen

En waarom gaan ze dan niet? Er is niets veranderd verder dus bij de restaurants is er nog steeds een max aantal bezoekers en moet er afstand gehouden worden.
Dat meer mensen vandaag nog ergens uit eten gaan zeg niet dat er nu ineens regels overtreden worden?!?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:03

karuna schreef:
Supermarkt hier in de regio gaat vanavond al om 2000 dicht. Om drankverkoop te voorkomen en om hun verantwoordelijkheid te nemen, zo hoort het :j

Ja want drank kopen voor 20:00 doet niemand... }:0