Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:12

Volgens mij is er die niet, althans, er zijn er wel maar dan moet je die verzekering al afgesloten hebben voor de corona begon. Bijvoorbeeld ANWB doorlopende annuleringsverzekering met aanvullende module maar die moet voor 30-1-2020 zijn afgesloten. Maar jij zoekt een reisverzekering, ik denk niet dat je die zult vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:18

Mijn verzekering vergoed alleen quarantaine verblijf als Nederlanders welkom waren en heb gebied dus groen of geel is. Bij oranje niet. Bedrag weet ik niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:20

Ik hoor vaak om me heen blijf toch in Nederland veel veiliger. Je moet het niet opzoeken.
Nou ik was gisteren even in Noordwijk enne….. pppffff wat een mensen. Ben de auto niet eens uitgegaan. Rondje boulevard en hop weer richting huis. Dan kan je beter op een Grieks eiland zitten hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:23

Ik ben naar de GaiaZOO geweest, het was gisteren door de weeks maar ik snap ook dat het vakantie is, maar van corona maatregelen heb ik niks gezien. Ik ben nog nooit zo snel uit een dierentuin geweest :n je zou denken dan ga je niet maar ik had wel verwacht dat mensen er nog wel rekening mee zouden houden op de een of andere manier,of dat personeel soms zou checken op de 1,5 regel.

Schijnt bij pretparken helaas ook heel druk te zijn en weinig corona maatregelen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:28

purny schreef:
Niet alleen de vakantiegangers zijn het zat. Iedereen is het zat

Klopt!

Ik ben het zo zat overal over na te moeten denken. Kan dit wel, is het wel veilig. Ect…
Familie woont in de regio, maar wel blijven we op afstand tot iedereen is gevacineerd. Ik wil gewoon mijn 2 nichtjes knuffelen, zonder nadenken.

En voor mensen met ondernemingen die geraakt worden of mensen met familie in het buitenland die elkaar niet kunnen opzoeken door alle regels is het nog erger.

Ik ben gezond, mijn baan is niet op de tocht door corona, ik kan mijn familie zien, dus wil niet klagen, maar het is zwaar..

Weet waarom in het doe, dit jaar mijn schoonmoeder, zwager en schoonvader verloren aan deze ellendige ziekte…..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:41

Nee dacht indd al dat dat een hele moeilijke opgave zou worden. Nouja dan wachten we nog even een maand af.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:14

baudyh schreef:
Ik hoor vaak om me heen blijf toch in Nederland veel veiliger. Je moet het niet opzoeken.
Nou ik was gisteren even in Noordwijk enne….. pppffff wat een mensen. Ben de auto niet eens uitgegaan. Rondje boulevard en hop weer richting huis. Dan kan je beter op een Grieks eiland zitten hoor.

Dan zou ik Malia/Chersonissos toch mijden als je bang bent voor Corona, want dat bestaat hier niet lijkt het :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:21

Bo_Y schreef:
purny schreef:
Niet alleen de vakantiegangers zijn het zat. Iedereen is het zat

Klopt!

Ik ben het zo zat overal over na te moeten denken. Kan dit wel, is het wel veilig. Ect…
Familie woont in de regio, maar wel blijven we op afstand tot iedereen is gevacineerd. Ik wil gewoon mijn 2 nichtjes knuffelen, zonder nadenken.

En voor mensen met ondernemingen die geraakt worden of mensen met familie in het buitenland die elkaar niet kunnen opzoeken door alle regels is het nog erger.

Ik ben gezond, mijn baan is niet op de tocht door corona, ik kan mijn familie zien, dus wil niet klagen, maar het is zwaar..

Weet waarom in het doe, dit jaar mijn schoonmoeder, zwager en schoonvader verloren aan deze ellendige ziekte…..

Heftig, wat een ellende en verdriet. Sterkte, zeker voor je partner.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:37

baudyh schreef:

Pardon......dat is onwetendheid. Er zijn nog steeds groene, gele en oranje gebieden buiten Nederland. OP enkele provinces na is Nederland knal rood..
Het is elders (nog) niet zo dramatisch. Wordt het ook hoor. Want overal lopen de cijfers op.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:39

En toch vind ik het echt verre van dramatisch. Ja het is dramatisch als je je blind staart op de besmettingen maar wat is er nou verder zo mis aan het gaan? Wordt er echt niet vrolijk van dat er zo zwaar aan gehangen wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:46

Mee eens, want ik ken de cijfers niet in Nederland, maar hier lopen de zkh opnames voor alsnog niet op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:47

pien_2010 schreef:
baudyh schreef:

Pardon......dat is onwetendheid. Er zijn nog steeds groene, gele en oranje gebieden buiten Nederland. OP enkele provinces na is Nederland knal rood..
Het is elders (nog) niet zo dramatisch. Wordt het ook hoor. Want overal lopen de cijfers op.

Maar het is een feit dat je wel dicht bij huis bent.

Ik voel mij hier geen moment onveilig, het ligt eraan wat je uitspookt.

M’n vriendin kreeg het voor elkaar Corona op te lopen in de Pyreneeën. Het enige waar ze op de natuur na is geweest is een grote supermarkt.
Feit is wel dat je toch in het buitenland wel wat minder fijn ziek bent.
Ze zou nu ongeveer naar huis gaan maar zit dus nog vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:48

Zolang nog niet iedereen de kans gehad heeft volledig gevaccineerd te zijn (dus 2 weken na de laatste prik), kan je niet zeggen: jammer joh we negeren de cijfers jij hebt pech dat je achteraan in de lange rij stond.

En idd.. je wil niet in het buitenland ziek zijn/worden. Een ziekenhuis bezoek is al niet grappig, als je er niemand verstaat is het helemaal ellende.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:50

Ik vertrek van vrijdag op zaterdag nacht naar Zwitserland met de auto en heb geen test gepland omdat dit niet nodig is/was?
Hoop dat Duitsland het niet gelijk morgen in laat gaan want dan kun je toch geen test meer inplannen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:51

Een negatieve test is voor Duitsland al een tijd verplicht als je niet gevaccineerd bent.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:52

Als je binnen 24 uur Duitsland verlaat niet. Wij zijn alleen op doorreis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:52

Katja schreef:
Een negatieve test is voor Duitsland al een tijd verplicht als je niet gevaccineerd bent.

Ook als je op doorreis bent? Ik dacht van niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:53

idinn schreef:
Zolang nog niet iedereen de kans gehad heeft volledig gevaccineerd te zijn (dus 2 weken na de laatste prik), kan je niet zeggen: jammer joh we negeren de cijfers jij hebt pech dat je achteraan in de lange rij stond.

En idd.. je wil niet in het buitenland ziek zijn/worden. Een ziekenhuis bezoek is al niet grappig, als je er niemand verstaat is het helemaal ellende.

Maar wat is dan precies die jammer joh? Want juist door het kijken naar de besmettingen, kunnen de mensen achterin de rij nu minder omdat we op rood staan. Lijkt mij juist dat ze geen baat hebben bij de huidige strategie.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:03

Tierania_ schreef:
Ik vertrek van vrijdag op zaterdag nacht naar Zwitserland met de auto en heb geen test gepland omdat dit niet nodig is/was?
Hoop dat Duitsland het niet gelijk morgen in laat gaan want dan kun je toch geen test meer inplannen..

Als je in een keer doorrijdt, zal het geen probleem zijn. Alleen als je in een hotel wil overnachten, moet je een negatieve testuitslag laten zien.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:28

sureido schreef:
baudyh schreef:

Dan zou ik Malia/Chersonissos toch mijden als je bang bent voor Corona, want dat bestaat hier niet lijkt het :+

Daar zou ik zonder Corona al niet heen gaan.
Ik ben niet bang voor Corona ( maar ben wel voorzichtig met mijn 87 jarige moeder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:30

Inge.. dat het logisch is als ze strenger zijn. Dat we allemaal nog even moeten wachten en nog voorzichtig moeten zijn. Niet de remmen los en de kans op besmetting nog verder omhoog voor de grote groep nog onvrijwillig niet volledig gevaccineerden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:34

idinn schreef:
Inge.. dat het logisch is als ze strenger zijn. Dat we allemaal nog even moeten wachten en nog voorzichtig moeten zijn. Niet de remmen los en de kans op besmetting nog verder omhoog voor de grote groep nog onvrijwillig niet volledig gevaccineerden.

Dat even wachten begon al in januari. Door de grenzen steeds verder op te schuiven krijg je gewoon weerstand en compleet terecht in mijn optiek. Er is altijd wel een groep mensen te bedenken waarvoor het nu weer even langer moet. Eerst kwetsbaren, toen mensen van middelbare leeftijd, toen waren het ineens de jongeren en oh nu gaan we nog maar even door tot de 12 jarigen.

Ik weet nog dat jongeren boos waren omdat ze én niets meer mochten voor de kwetsbaren én de volledig gevaccineerde ouderen in de zomer lekker met hun reet op het strand zouden liggen. En de jongeren? Die staan nu ook weer achteraan. Schandalig is het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:38

ingedebruijn schreef:
Dat even wachten begon al in januari.

Huh nee, in januari lag de zorg stampvol. Dat was gewoon crisisbestrijding omdat we de situatie opnieuw uit de hand hadden laten lopen. Dat ging echt niet om 'even wachten.'

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:40

Onze vakantie zal wel niet door gaan naar duitsland. Waarschijnlijk morgen weer aangescherpt. Baal als een stekker. Testafspraken stonden ingepland :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:42

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Dat even wachten begon al in januari.

Huh nee, in januari lag de zorg stampvol. Dat was gewoon crisisbestrijding omdat we de situatie opnieuw uit de hand hadden laten lopen. Dat ging echt niet om 'even wachten.'

Jawel want toen begonnen we met vaccineren. Toen was het even wachten tot alle kwetsbaren gevaccineerd waren.