Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
luuntje schreef:Als buurman tegen je trekhaak staat zou ik nog 1x waarschuwen en daarna toch zacht naar achteren rijden. Kennelijk vindt de buurman deuken in zijn auto wel oke.
Mensen die voor je de weg opdraaien en niet doorrijden.
Achter mij was het leeg.
Morrie schreef:Ik moet hem nu voor de deur in- en uit helpen stappen, ware het niet dat daar een stopverbod is waar ik met een invalidenparkeerkaart wel 3 uur mag staan, maar dat is niet zo volgens de VVE![]()
en zij bellen dan ook direct de politie als er iemand langs de stoep staat.
MairiMacBran schreef:Ik ben net verhuisd van een dorpje in het noorden naar een stad niet ver van Amsterdam.
Dat was al enigszins een cultuurshock, maar het rijgedrag hier is pas écht erg. Op de doorgaande wegen in de stad mag je 50, soms een paar honderd meter 70. Vrijwel iedereen rijdt er standaard 70. Of 80. Of nog harder. Ongelukken bij de vleet, de turborotondes neem je zoals het je goeddunkt en op de dijk hier vlakbij vallen heel regelmatig doden als er weer eens ingehaald wordt terwijl een tegenligger nét te dichtbij was.
Nu heeft de gemeente het plan opgevat om van alle 50-wegen maar 70 te maken “want iedereen rijdt toch al 70”. Dus binnenkort rijden we allemaal lekker 100.
Ik kwam vanmorgen op de fiets tussen de schoolgaande fatbikejeugd terecht en ving een gesprek op van twee pubers. Deze route was veel veiliger, beweerden ze, al scheurend met die fatbike-met-gashendel inhalend door de binnenbocht, daarbij bijna een stel tegenliggers omkegelend.
Goof schreef:Geen ergernis (want het reed lekker door), maar wel verbazing vandaag.
Ik reed achter een vrachtwagen die anderen inhaalde en verbaasde me over de snelheid, dus ik heb mijn cruise control even gelijk gezet met zijn tempo en hij reed gewoon 98 op cc. Werkelijke snelheid van mijn auto ligt dan een km of 4 lager, maar dat betekent dat hij echt wel 94 reed.
afgelopen twee dagen was weer een goed voorbeeld daarvan met onder andere bijna geplet worden tussen twee vrachtwagens. Driebaans weg 10% daling en voor 3500 kg en zwaarder is het daar 70 km per uur. De rest mag 90 km per uur. En een verbod voor vrachtwagens om in te halen dan wel op een andere baan dan de meest rechter baan te rijden.
Om me te snijden bij invoegen waardoor ik vol op de rem moest om niet zijn achterkant tegen me aan te krijgen. Waarna hij 100 meter verder een klein autootje de pas afsneed ook nog. Ik ben uiteindelijk na uittrillen de eerste parkeerplaats opgeschoten om het bedrijf te bellen over het gestoorde rijgedrag van hun chauffeur.