Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:38

Morrie ik zou dan voortaan de bus zo neerzetten dat je aan de voorkant een halve meter ruimte houdt om weg te rijden. Dan maar twee vakken in beslag nemen. Als mijn buren zo zouden zijn, dan zou ik ook niet aardig meer zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:25

Een bus heb ik niet, wel een forse Volvo uit het jaar kruik waar ik zonder al teveel moeite een rollator/rolstoel achterin kan mikken. De buurman die mij steeds klem zet, vind ik erg macho en vrouwonvriendelijk. Mijn man vindt hem een aardige vent -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:37

Als buurman tegen je trekhaak staat zou ik nog 1x waarschuwen en daarna toch zacht naar achteren rijden. Kennelijk vindt de buurman deuken in zijn auto wel oke.

Mensen die voor je de weg opdraaien en niet doorrijden.
Achter mij was het leeg.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:59

luuntje schreef:
Als buurman tegen je trekhaak staat zou ik nog 1x waarschuwen en daarna toch zacht naar achteren rijden. Kennelijk vindt de buurman deuken in zijn auto wel oke.

Mensen die voor je de weg opdraaien en niet doorrijden.
Achter mij was het leeg.

Op die laatste lijk ik de laatste tijd ook een abonnement te hebben. Ik snap die frustratie.
Hier daardoor af en toe een misser met de koppeling in de juiste stand te hebben. Hoor je weer lekker geschraap daarvan. :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:13

Morrie schreef:
Ik moet hem nu voor de deur in- en uit helpen stappen, ware het niet dat daar een stopverbod is waar ik met een invalidenparkeerkaart wel 3 uur mag staan, maar dat is niet zo volgens de VVE :roll: >;) en zij bellen dan ook direct de politie als er iemand langs de stoep staat.

Lekker laten bellen en de auto steevast 2 uur en 55 minuten laten staan zou ik zeggen :x

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:38

Dat ik nog steeds niet mag autorijden, hoop in augustus weer. Ik mis de vrijheid om ergens naar toe te rijden ;(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 00:33

Niet meteen een ergernis, maar wel grappig. Hier in Zwolle moet je bij de meeste rotondes voorrang verlenen aan het verkeer dat op dat moment op de rotonde rijdt. Ik kwam laatst een keer op de fiets vanaf mijn werk op weg naar huis over een rotonde en moest daar inderdaad voorrang krijgen van het verkeer op de rijbaan. Er staan daar ook haaientanden, net voor de zebra bij de rotonde. Direct na de zebra komt het fietspad, tussen die twee is geen ruimte voor die haaientanden. Dus ik fiets daar, komt een oud type brommer richting rotonde rijden, die wil rotonde op, maar gaf mij geen voorrang. Het was donker, maar ik had wel netjes kop- en achterlamp aan op mijn fiets. Ik noodstop, hij noodstop met brommertje, we kwamen allebei net op tijd tot stilstand. Alleen stopte bij hem op dat moment wel acuut de motor van zijn brommertje ermee. Ding viel helemaal stil en terwijl ik rustig doorfietste, moest hij zijn vervoermiddel aan de kant zetten en 3-4 keer aantrappen, voordat dat ding weer startte en hij verder kon rijden. Ik denk een mooi gevalletje "karma" voor deze man.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 01:11

Ik had gistermiddag dat ik terug naar huis reed dat ik echt dacht waarom?

Ik reed van de A2 de A10 op en je hebt een bocht met 2 banen.

Weet altijd ik heb de linker nodig, en als ik boven kom rij ik op de goede baan om op de A10 te komen.

Er was een iemand uit Polen die rechts reed en naar de linker baan kwam.
Nou prima, maar deze bleef rond dd 70 rijden en gaf geen gas bij.
(Lees je mocht er 100)

En op het laatste moment ging ie toch maar weer naar rechts dan denk ik echt had dan rechts blijven rijddn want je gaf geen toevoeging aan links rijden.
Toen hij er links ging rijden ging ie niet sneller maar langzamer.

En later ging ie toch maar naar links, zag ik in de spiegels.
Bleef ook langzamer rijden, hield verkeer op en je mag er 100.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:21

Geen ergernis, althans niet voor mij.

Ik werd gisterochtend (nacht eigenijk nog) ingehaald op een weg met een doorgetrokken streep, (ik reed ca 53 waar je 50 mag)
Daarna werd ik nog eens ingehaald,... door een politie auto, die die andere auto daarna staande hield. :)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:57

Ik ben net verhuisd van een dorpje in het noorden naar een stad niet ver van Amsterdam.
Dat was al enigszins een cultuurshock, maar het rijgedrag hier is pas écht erg. Op de doorgaande wegen in de stad mag je 50, soms een paar honderd meter 70. Vrijwel iedereen rijdt er standaard 70. Of 80. Of nog harder. Ongelukken bij de vleet, de turborotondes neem je zoals het je goeddunkt en op de dijk hier vlakbij vallen heel regelmatig doden als er weer eens ingehaald wordt terwijl een tegenligger nét te dichtbij was.
Nu heeft de gemeente het plan opgevat om van alle 50-wegen maar 70 te maken “want iedereen rijdt toch al 70”. Dus binnenkort rijden we allemaal lekker 100.

Ik kwam vanmorgen op de fiets tussen de schoolgaande fatbikejeugd terecht en ving een gesprek op van twee pubers. Deze route was veel veiliger, beweerden ze, al scheurend met die fatbike-met-gashendel inhalend door de binnenbocht, daarbij bijna een stel tegenliggers omkegelend.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 20:27

MairiMacBran schreef:
Ik ben net verhuisd van een dorpje in het noorden naar een stad niet ver van Amsterdam.
Dat was al enigszins een cultuurshock, maar het rijgedrag hier is pas écht erg. Op de doorgaande wegen in de stad mag je 50, soms een paar honderd meter 70. Vrijwel iedereen rijdt er standaard 70. Of 80. Of nog harder. Ongelukken bij de vleet, de turborotondes neem je zoals het je goeddunkt en op de dijk hier vlakbij vallen heel regelmatig doden als er weer eens ingehaald wordt terwijl een tegenligger nét te dichtbij was.
Nu heeft de gemeente het plan opgevat om van alle 50-wegen maar 70 te maken “want iedereen rijdt toch al 70”. Dus binnenkort rijden we allemaal lekker 100.

Ik kwam vanmorgen op de fiets tussen de schoolgaande fatbikejeugd terecht en ving een gesprek op van twee pubers. Deze route was veel veiliger, beweerden ze, al scheurend met die fatbike-met-gashendel inhalend door de binnenbocht, daarbij bijna een stel tegenliggers omkegelend.

Je beschrijft het wel heel mooi, ik moest lachen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 15:37

Geen ergernis (want het reed lekker door), maar wel verbazing vandaag.
Ik reed achter een vrachtwagen die anderen inhaalde en verbaasde me over de snelheid, dus ik heb mijn cruise control even gelijk gezet met zijn tempo en hij reed gewoon 98 op cc. Werkelijke snelheid van mijn auto ligt dan een km of 4 lager, maar dat betekent dat hij echt wel 94 reed.

Wel mijn ergernis (en altijd mijn ergernis); mensen die continue wisselende snelheden rijden omdat ze niet op cc rijden (wat prima is) en zich niet bewust zijn van hun eigen snelheid (wat niet prima is).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 19:33

Goof schreef:
Geen ergernis (want het reed lekker door), maar wel verbazing vandaag.
Ik reed achter een vrachtwagen die anderen inhaalde en verbaasde me over de snelheid, dus ik heb mijn cruise control even gelijk gezet met zijn tempo en hij reed gewoon 98 op cc. Werkelijke snelheid van mijn auto ligt dan een km of 4 lager, maar dat betekent dat hij echt wel 94 reed.

En waarom was dat verbazend? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:42

Ik had laatst zo'n klein opel autootje die mij tegemoet kwam, er is geen richting aangegeven op de parkeerplaats en die dacht dat ie een suv was. Hij ging ook met geen mogelijkheid opzij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:52

Zit nog te trillen. Bijna een aanrijding gehad.
Reed op de fiets. En moest/wilde rechtdoor oversteken (een dreef)
Bejaarde kwam vanuit tegenovergestelde richting en sloeg linksaf. Kruiste mij dus.
Hij wilde geen voorrang verlenen en werd boos.

Nog even gekeken op een paarwebsites, maar rechtdoorgaand verkeer heeft echt voorrang op afslaand verkeer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:23

Luuntje gelukkig ben je nog heel.

Mijn ergernis met stip vrachtwagenchauffeurs die schijt hebben aan alle regels, snelheden of fatsoenlijk gedrag -:(- afgelopen twee dagen was weer een goed voorbeeld daarvan met onder andere bijna geplet worden tussen twee vrachtwagens. Driebaans weg 10% daling en voor 3500 kg en zwaarder is het daar 70 km per uur. De rest mag 90 km per uur. En een verbod voor vrachtwagens om in te halen dan wel op een andere baan dan de meest rechter baan te rijden.

Je zou zeggen wat kan daar mis gaan. Nou ik zat eerst al op de middelste baan achter een vrachtwagen die met 85 als slingerend afdaalde. Worden we rechts ingehaald door een nederlandse vrachtwagen. Die dus al harder reed dan 85 km per uur. De vrachtwagen voor me gaat naar rechts en ik blijf rijden waar ik rijd om hem in te halen en reed toen 88 km per uur volgens de navigatie. Komt de truck van rechts me opeens links al slingerend inhalen ruim boven de 90 km per uur. De achterkant zwiepte al een paar keer op 30 cm van me vandaan. Maar naar rechts kon ik ook niet omdat die vrachtwagen ook nog gezellig aan het slingeren was %) Om me te snijden bij invoegen waardoor ik vol op de rem moest om niet zijn achterkant tegen me aan te krijgen. Waarna hij 100 meter verder een klein autootje de pas afsneed ook nog. Ik ben uiteindelijk na uittrillen de eerste parkeerplaats opgeschoten om het bedrijf te bellen over het gestoorde rijgedrag van hun chauffeur.

Stuk verderop een inhaal poging (alweer verboden in te halen) van een andere vrachtwagen. Rechts reed 81 km per uur. Deze vrachtwagen perst zich in een gat op de linkerbaan wat eigenlijk niet pastte. Waardoor er een aantal autos vol in de remmen moesten. Om daar met 84 km per uur te willen inhalen. Daarna ging het iets heuvel op en reden we gezellig allemaal 73 km per uur achter twee vrachtwagens. De hele "inhaal" heeft 35 minuten gekost 8)7

Dat is ongeveer standaard, vrachtwagens die bot hun wagen de linkerbaan opsturen waar het niet past want ze willen inhalen. Waar het niet mag. Dergelijke stunts en ook ongelukken als gevolg daarvan zie ik steeds vaker.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:42

Karuna dat is niet prettig rijden.
Ik zou denken dat een beroepschauffeur heel kundig is op de weg.
Maar dat idee heb ik losgelaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:45

Als er een groep is waar ik altijd zo ver mogelijk vandaan wil zijn op de weg dan zijn het wel vrachtwagens.
Ik snap de mensen ook nooit zo die tussen 2 vrachtwagens bewust in gaan rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:57

Purny tussen 2 vrachtwagens rijden doe ik ook liever niet.
Ben geen sandwich.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:40

Ik blijf daar ook het liefst tussen weg.
Helaas moet ik naar mijn werk op een druk punt van de snelweg af waar eigenlijk dagelijks wel een lange trein aan vrachtwagens rijdt dus dat is regelmatig even billenknijpen en goed mikken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:45

Luuntje, het klopt inderdaad dat rechtdoor gaand verkeer voorrang heeft. Maar mijn ervaring is ook dat veel mensen dat niet weten, of zich er in ieder geval niet aan houden. Zeker niet een automobilist ten opzichte van een voetganger of fietser.
Ik vind het ook irritant als je als automobilist af wil slaan en er komt een voetganger tegemoet, die dan op je gaat wachten en je aankijkt waarom je stopt....

Tussen twee vrachtwagens rij ik ook liever niet.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:49

inhaalverboden zijn er alleen voor de sier, dat valt me wel vaker op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:17

Snelheidsbeperkingen zijn er ook uitsluitend voor de sier.
Men rijdt zo hard als ze zelf willen, 130 waar de matrixborden 90 of 70 aangeven kan best, toch?

En dan ben jij de "foute" verkeersdeelnemer wanneer je niet harder dan 100 rijdt en ook nog je gas durft los te laten wanneer de matrixborden aanspringen met 90 of 70 in beeld...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:59

Unwritten schreef:
inhaalverboden zijn er alleen voor de sier, dat valt me wel vaker op.

Zebrapaden ook

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:24

Laatst schrok ik ook: kwam langs een bus die de deuren net sloot. Dus ik ga naar links zodat ie weg kan rijden. Er reed iemand achter me, en die dacht me ff rechts in te halen? Ik was al voorbij de bus dus ging weer naar rechts,, die persoon moest dus ff flink op de rem trappen.

Hoewel hij/zij echt goed fout zat, was ik toch ook geschrokken. Diegene had gewoon naar links gemoeten om die bus ruimte te geven, niet ineens flink gas geven en mij rechts willen inhalen |o