[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:57

MarcoBorsato schreef:
Dat je in de smerigheid leeft interesseert me niet maar dat je dus onverzekerd en onveilig in de auto stapt vind ik zo vreemd.

Rijden vrouwen die net bevallen zijn ook 6 weken geen auto dan? Die zijn waarschijnlijk vele malen erger gehavend aan hun onderkant dan na een nette operatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:20

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dat je in de smerigheid leeft interesseert me niet maar dat je dus onverzekerd en onveilig in de auto stapt vind ik zo vreemd.

Rijden vrouwen die net bevallen zijn ook 6 weken geen auto dan? Die zijn waarschijnlijk vele malen erger gehavend aan hun onderkant dan na een nette operatie.

Geen idee. Ik niet. Maar bij een bevalling krijg je niet per definitie medicatie of narcose.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:59

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:

Geen idee. Ik niet. Maar bij een bevalling krijg je niet per definitie medicatie of narcose.

Nouja geen paar uur na de bevalling tenminste :+
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 07-04-21 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen van quotes juist gezet

secricible

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:45

Ik heb even gemist dat een bevalling, een natuurlijk proces, vergelijkbaar zou zijn met een zware buikoperatie waarbij een orgaan verwijdert wordt. Het gaat niet om de buitenkant he, het gaat om wat er van binnen met je gebeurt.

Maar ja, na een keizersnede (ook een zware buikoperatie) geldt inderdaad hetzelfde. Autorijden wordt afgeraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:00

De horror.. ik kwam er gister achter dat er zoiets bestaat als zwangerschapsjeuk. Ik kan al gek worden van een muggenbult, laat staan als heel je lijf wekenlang jeukt. Gaat ook op het lijstje waarom er niet aan te beginnen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:02

idinn schreef:
De horror.. ik kwam er gister achter dat er zoiets bestaat als zwangerschapsjeuk. Ik kan al gek worden van een muggenbult, laat staan als heel je lijf wekenlang jeukt. Gaat ook op het lijstje waarom er niet aan te beginnen :+

_O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:07

MarcoBorsato schreef:
Daarnaast vind ik "gehavend aan de onderkant" een beetje in dezelfde categorie vallen als een flinke snee in een arm of been. Een volledig orgaan dat eruit is gesloopt, is toch wel van iets andere orde.

wittepit schreef:
Jeetje, kan het iets vriendelijker? De pest met autorijden na een ok is dat de arts je naar je verzekering stuurt en je verzekering zegt dat je arts moet zeggen of het veilig is. Dus uiteindelijk moet je het zelf maar inschatten en hopen dat er niets gebeurt. Vond schakelen wel een goeie oefening toen ze m’n sleutelbeen aan elkaar hadden geschroefd. Verstandig? Tsja.
En als we hier "medicatie" of "narcose" door "alcohol" zouden vervangen, zou iedereen op z'n achterste benen staan. Ik snap echt niet hoe je hier toch een soort van stoer over loopt te doen - er is niets stoers aan, het is gewoon intens dom en potentieel gevaarlijk. En nee, ik ben niet vriendelijk als mensen zo lichtzinnig omspringen met een voertuig waarmee je flinke schade kunt toebrengen aan mens, dier en omgeving.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-21 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:26

Dank!!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-04-21 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:30

MarcoBorsato schreef:
Mkango, zou je correct willen quoten? Ik heb dat niet gezegd := .

Sorry ik heb je quote verkloot _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:31

MarcoBorsato schreef:

Sorry, ik dacht dat ik alles verwijderd had wat ik moest verwijderen. := Maar het is gefixt! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:33

Mkango schreef:
MarcoBorsato schreef:

Sorry, ik dacht dat ik alles verwijderd had wat ik moest verwijderen. := Maar het is gefixt! :D

Haha nee dankjewel!

Smallheal schreef:
MarcoBorsato schreef:

Sorry ik heb je quote verkloot _/-\o_

Bloeden zul je!

Ik vind de vergelijking met alcohol wel mooi want dat is precies de reden dat ik zo onaardig reageer.

Je zal maar iemand doodrijden of letsel toebrengen omdat je zo stompzinnig bent om niet helder achter het stuur te kruipen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:36

En het is niet alsof er geen taxi's of bussen bestaan ofzo

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:54

Luxorvalkje schreef:
Ik kwam deze tegen. https://www.linda.nl/lief-en-leed/zorg- ... od-moeder/

Lijkt me echt een onmogelijke keuze. Zouden mensen die voor kinderen gaan hierover nadenken?

Nu liggen ik en mijn zus elkaar niet goed, dus de keuze zou makkelijk zijn.

Ik denk wel dat ouders er eigenlijk altijd van uit gaan dat het kind gezond is en normaal zal kunnen functioneren. Zelfs als er wel sprake is van risico's.

Ik begrijp wel dat het voor jou een makkelijke keuze zou zijn, maar die Erica haar leven draait al jaren om dat van haar zus. En ze heeft ook een van 'nature' verzorgende houding. Maar een toekomstige relatie lijkt mij lastig en ze zal veel zelf moeten doen, ook al heeft ze zussen/broers (of lees ik het verkeerd). De situatie is daardoor heel lastig, omdat haar band dus wel 'warm' is.
Ik denk dat het niet anders is als wanneer je broer/zus overlijdt en de kinderen achter blijven. Ik wil geen kinderen, ook niet van een ander, maar in zo'n geval zal mijn geweten echt wel opspelen. Het enige voordeel is dat die kinderen op een gegeven moment op zichzelf gaan. Maar dat voordeel heeft die Erica niet.

Ik denk dat ik dan te egoïstisch ben om mijn leven op te geven voor een ander.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:04

Ik zou het ook niet doen. Wil niet voor niets zelf geen kind, dus zal zeker niet die van 'n ander in huis halen. Je kunt ook voogd worden en de zakelijke kant regelen terwijl je het kind elders laat plaatsen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:15

Ik vind ook niet dat je dat van iemand mag vragen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:29

Ik snap ook echt niet dat die ouders niet alvast geregeld hebben dat ze in een begeleid wonen situatie kan wonen. Wat vreselijk egoïstisch om dat aan je kinderen over te laten.

Vriendin van mijn moeder heeft "zo'n zoon". Alleen dan met een verstandelijke beperking (erg laag IQ). Die woont al jaren begeleid, hij "werkt", heeft hobby's en vermaakt zich ook wel als zijn moeder weg zou vallen. Natuurlijk heeft hij broers en zussen. Maar die gaan echt niet voor hem zorgen zoals zijn ouders doen. Die hebben hem juist heel erg geleerd dat de wereld nou eenmaal niet is zoals hij zou willen. Dus zoals in het voorbeeld zou deze man ook vast graag om 18:00 eten elke dag. Maar zij hebben hem geleerd dat het gewoon niet zo werkt. De artsen zeiden dat hij niet eens zindelijk zou worden. Nou heeft hij zijn golfbewijs gehaald, hij kan schrijven en hij reist hij de hele wereld over met organisaties en zijn ouders... Dus het is ook maar net hoe veel je er investeert als ouders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:31

Het feit dat t je zus is wil niet zeggen dat je ook de zorg op je wil en kan nemen inderdaad. Ik vind dat ook nogal gemakkelijk gedacht van de moeder. Ipv wachten tot ze weg valt zou ze er beter aan doen om samen met dochter te kijken naar een woonvoorziening waar ze op haar plek zou zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:33

Ik weet wel dat als de ouders wegvallen van een vrouw die ik ken, de andere kinderen voor de kosten van haar verantwoordelijk worden.

En als ze niet betalen wordt hun zus ook gewoon bij hen neergezet. Maar dan heb je nog tenmiste de keus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:39

Ik zou er vriendelijk voor bedanken. := Zeker omdat ze een normale levensverwachting heeft, met een beetje pech zit je er tot je eigen dood aan vast. Thanks, but no thanks. Maar ik ben dan ook van nature al geen verzorgend type. :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:42

Nee, maar in dit soort situaties gaat men er wel gewoon van uit dat je het doet. (Of anders een ander familielid.) Los van hoe de familierelaties zijn of dat het in je leven past. Niet doen zorgt vaak ook voor gedoe of in ieder geval afkeuring. Want (mantel)zorger zijn voor een familielid, dat doe je toch gewoon.

Blablabla... bloedband... blablad... jij zou dat zelf toch ook willen... blabla... ze hebben ook zoveel voor jou gegaan... blablabla... verplichting vanuit de overheid.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:53

Als moeder van 'zo'n' zoon, nog niet wetend hoe zijn toekomst gaat zijn kan ik juist niet begrijpen dat je zoiets verwacht van je andere kind(eren). Zou me zelfs bezwaard voelen als mijn dochter later eventueel haar eigen leven gaat opofferen hiervoor. Maar ik ben een uitzondering waarschijnlijk. Daarom vind ik dit topic ook leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:53

Mijn familie is gelukkig niet zo. Zeker mijn vaders kant van de familie, ik denk dat die zich eerder afvragen wat mijn ouders bezield had als ze zoiets zouden doen bij mij of m'n zusje, mocht een van ons iets gemankeerd hebben. Daar is zelf je zaken regelen en autonomie een groot goed - iedereen staat klaar om je te helpen, maar ze gaan niet hun eigen leven ervoor opgeven, en terecht imo.

Bovendien, stel dat mijn zusje wat zou mankeren en mijn ouders komen te overlijden, dan woon ik waarschijnlijk ergens waar ze toch niet in aanmerking komt voor een visum, dus dat probleem lost zichzelf wel op. :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:02

ik heb "zo'n" broer. En gelukkig heeft mijn vader en stiefmoeder ervoor gezorgd dat hij begeleid kan wonen (thuiswonen is sowieso niet haalbaar meer met zijn problematiek).
Er wordt van mij en mijn andere broer ook verwacht dat we de voogdij op ons nemen (wat ik wel logisch vind), maar niet dat we hem in huis nemen (en dat zou ik ook niet doen. Denkend aan het feit dat hij niet alleen kan gelaten worden, dus werken etc zou al heel ingewikkeld worden, dus het is simpelweg ook niet haalbaar.)
Ik begrijp echt niet dat de moeder van Erica dergelijke verwachtingen legt bij haar dochter. Ze zou net moeten zorgen dat ze goed verzorgd wordt, net als haar siblings er niet voor zouden willen kijken, alles wat eventuele broers en zussen dan willen en kunnen doen, is gewoon mooi meegenomen als extra.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:11

De moeder in dat verhaal vergeet 1 heel belangrijk ding.

Ze 'dénkt' dat ze de toekomst voor haar kind met beperking goed geregeld heeft.
De zus moet het oplossen namelijk, als moeders ooit wegvalt.
Dus heeft ze geen zorgen, dat eindje is afgewerkt, klaar, opgelost.

Maar de zus kan uiteraard ook gewoon eerder wegvallen. Door een ongeluk, of wie weet wat. Dan zal de beperkte dochter tóch alsnog ergens terecht komen, en dan is er niemand meer die voor het beperkte kind haat kijken wat het beste past...

Kortom, wil moeders het zo goed mogelijk regelen, dan gaat ze zelf bij verschillende instellingen kijken, gaat het 'gevecht' met overheden en instanties aan, om een plek te regelen die zo goed mogelijk past.
Dán neemt ze haar verantwoordelijkheid...
Nu schuift ze het af op haar andere, gezonde dochter.
Maat dat is eigenlijk niets anders dan 'Los jij het maar op na mijn dood, dan hoef ik er nu tenminste niets mee.'
Ultiem zwaktebod wat mij betreft.

En dan de gezonde dochter: ja, ik vind dat er een stukje verantwoordelijk richting familie ligt. Dus ook naar de zus met beperking.
Maar ik heb het over een stúkje. Dat is niet hetzelfde als je leven volledig opzij zetten en 100% van de tijd persoonlijk begeleider van iemand worden... Dat gaat een beetje erg ver. Zeker in onze huidige maatschappij en cultuur.
De verantwoordelijkheid kan er ook in zitten dat ze vinger aan de pols houdt bij de instantie waar haar zus gaat wonen, en eventueel eerste aanspreekpunt/contactpersoon wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:35

Sintara schreef:
Ik weet wel dat als de ouders wegvallen van een vrouw die ik ken, de andere kinderen voor de kosten van haar verantwoordelijk worden.

En als ze niet betalen wordt hun zus ook gewoon bij hen neergezet. Maar dan heb je nog tenmiste de keus

Dat kan toch niet?
Ik zou daar dan officieel afstand van tekenen. Net zoals je van een erfenis afstand kan doen.
Vind de ouders verantwoordelijk om dingen goed te regelen voor hun kind en niet hun andere kinderen er mee op te zadelen.