Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska27 schreef:Ik zet ook geen mondkapje op bij het ophalen van iets, of er moet echt om gevraagd worden. Je bent tenslotte in de buitenlucht. Ik bel aan en doe dan een aantal stappen naar achteren om genoeg afstand te houden.
LWDaisy schreef:Anoeska27 schreef:Ik zet ook geen mondkapje op bij het ophalen van iets, of er moet echt om gevraagd worden. Je bent tenslotte in de buitenlucht. Ik bel aan en doe dan een aantal stappen naar achteren om genoeg afstand te houden.
Ik als koper zijnde doe het wel.
Gisteren nog iets gaan ophalen, en bij het uitstappen van de auto mijn mondkapje opgezet.
Verkoper droeg er geen, dat mag van mij ook, maar ik vind het zelf wel zo netjes. Buitenlucht of niet, je overhandigt elkaar spullen en geld, dus dat is toch vrij close contact, en dan is er mondmaskerplicht. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar ik hou me wel gewoon aan die regel, heel veel moeite kost dat niet
Anoeska27 schreef:LWDaisy schreef:
Ik als koper zijnde doe het wel.
Gisteren nog iets gaan ophalen, en bij het uitstappen van de auto mijn mondkapje opgezet.
Verkoper droeg er geen, dat mag van mij ook, maar ik vind het zelf wel zo netjes. Buitenlucht of niet, je overhandigt elkaar spullen en geld, dus dat is toch vrij close contact, en dan is er mondmaskerplicht. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar ik hou me wel gewoon aan die regel, heel veel moeite kost dat niet
Misschien is dat in België anders, maar in Nederland is de plicht er alleen binnen en niet buiten. Bovendien wordt er hier gezegd dat je een kwartier dichtbij iemand moet staan om besmet te raken, zo lang sta ik nooit aan de deur. Als de verkoper het graag wil zet ik er kort eentje op, maar dat is dan voor zijn/haar gevoel en niet voor dat van mij. Want ik houd op het overhandigen van het geld na zeer ruim afstand en ontsmet mijn handen weer als ik terug bij de auto ben.
Alja schreef:tijger22 schreef:Net op Marktplaats de PS of Sweden pink ruffle zadeldek voor een leuke prijs gekocht en daarbij een mooi Hoofdstel voor niks gekregen, super lief!
Heb je het ook al dan?
01San schreef:@Suzanne F : wat erg he dat mensen dat durven te versturen zeg! Niet normaal, heb je het nog kunnen oplossen met diegene?
Jolliegirl schreef:Daphara schreef:Nou, ik bel ook niet bij een vreemde aan zonder mondkapje op.
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.
Huh?
Ik vraag me nu af op wie jij antwooed geeft
Suzanne F. schreef:01San schreef:@Suzanne F : wat erg he dat mensen dat durven te versturen zeg! Niet normaal, heb je het nog kunnen oplossen met diegene?
Nee, ze zei: Ja wat kan je nou verwachten voor 30 euro. Die jas was nieuw 300 euro. En je ziet er niks van als je hem aanhebt.
Dus.... hij was echt heel smerig. Had een bruine draagrand in de kraag en bruin bij de oksels. En was stuk bij de oksel in de voering. Helemaal doorgescheurd en gerafeld. En nee van buiten zie je er niks van. Maar goed, dat was dus balen.
De andere jas was echt gloednieuw. En maar 20 euro voor betaald. Dus ja, soms heb je pech en soms geluk zullen we maar zeggen.
Daphara schreef:Nou, ik bel ook niet bij een vreemde aan zonder mondkapje op.
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.
_Mir schreef:Jolliegirl schreef:
Huh?
Ik vraag me nu af op wie jij antwooed geeft
En in welk sprookjeswereld jij leeft. Die dingen zijn nutteloos.
Ik had laatst ook een koper die het op had. Eigen keuze, ik respecteer dat geen probleem. Maar toch ook verschillende twijfelaars aan de deur gehad die dan heel voorzichtig zeggen; moet ik hem opzetten? Nope niet voor mij hoor.
corinep schreef:Nou ik doe de deur echt niet open als iemand met zo'n ding op staat. Wil graag iemand zn gezichtsuitdrukking zien voor ik de deur open doe. Buiten, afstand houden, kan hetgene ze willen hebben gewoon buiten neerzetten.