Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:31

Ik zet ook geen mondkapje op bij het ophalen van iets, of er moet echt om gevraagd worden. Je bent tenslotte in de buitenlucht. Ik bel aan en doe dan een aantal stappen naar achteren om genoeg afstand te houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:33

Zo doe ik het ook zoals Anoeska omschrijft.
Maar als iemand vraagt er 1 op te zetten zou ik dat doen. En zou en eventuele koper er 1 opzetten heb ik daar ook geen moeite mee.
Als iemand zich daar fijn bij voelt wie ben ik dan omdat anders te bepalen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:39

Anoeska27 schreef:
Ik zet ook geen mondkapje op bij het ophalen van iets, of er moet echt om gevraagd worden. Je bent tenslotte in de buitenlucht. Ik bel aan en doe dan een aantal stappen naar achteren om genoeg afstand te houden.

Ik als koper zijnde doe het wel.
Gisteren nog iets gaan ophalen, en bij het uitstappen van de auto mijn mondkapje opgezet.
Verkoper droeg er geen, dat mag van mij ook, maar ik vind het zelf wel zo netjes. Buitenlucht of niet, je overhandigt elkaar spullen en geld, dus dat is toch vrij close contact, en dan is er mondmaskerplicht. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar ik hou me wel gewoon aan die regel, heel veel moeite kost dat niet :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:44

LWDaisy schreef:
Anoeska27 schreef:

Gisteren nog iets gaan ophalen, en bij het uitstappen van de auto mijn mondkapje opgezet.
Verkoper droeg er geen, dat mag van mij ook, maar ik vind het zelf wel zo netjes. Buitenlucht of niet, je overhandigt elkaar spullen en geld, dus dat is toch vrij close contact, en dan is er mondmaskerplicht. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar ik hou me wel gewoon aan die regel, heel veel moeite kost dat niet :)

Misschien is dat in België anders, maar in Nederland is de plicht er alleen binnen en niet buiten. Bovendien wordt er hier gezegd dat je een kwartier dichtbij iemand moet staan om besmet te raken, zo lang sta ik nooit aan de deur. Als de verkoper het graag wil zet ik er kort eentje op, maar dat is dan voor zijn/haar gevoel en niet voor dat van mij. Want ik houd op het overhandigen van het geld na zeer ruim afstand en ontsmet mijn handen weer als ik terug bij de auto ben.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:50

Ik heb van de week een bakfiets gekocht, toen heb ik wel bewust een mondkapje opgezet. Je bent dan toch wat langer bezig om de koop af te ronden. De verkoper had er geen op en dat vond ik ook geen probleem.
Iemand vragen om het mondkapje af te zetten, vind ik dan weer wel bijzonder.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:51

Anoeska27 schreef:
LWDaisy schreef:

Misschien is dat in België anders, maar in Nederland is de plicht er alleen binnen en niet buiten. Bovendien wordt er hier gezegd dat je een kwartier dichtbij iemand moet staan om besmet te raken, zo lang sta ik nooit aan de deur. Als de verkoper het graag wil zet ik er kort eentje op, maar dat is dan voor zijn/haar gevoel en niet voor dat van mij. Want ik houd op het overhandigen van het geld na zeer ruim afstand en ontsmet mijn handen weer als ik terug bij de auto ben.

Ik weet ook niet zeker of ik wel geloof ik het dragen van een mondmasker hoor, maar ik vind het geen moeite :) In BE is er idd wel mondmaskerplicht bij contact. En eerlijk, ik ben het al ZO gewend dat het automatisme is. Als de verkoper er geen draagt, maak ik me daar ook niet druk in :)

Ik werk als huishoudhulp, en daar vind ik het echt dikke kul om een masker te moeten dragen. Want ik raak ALLES aan bij mijn klanten thuis, tot tandenborstels toe, en een mondmasker vind ik dan echt belachelijk. Mijn klanten ook haha.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:53

O nee, iedereen moet gewoon doen waar hij zich goed bij voelt. Ik zou iemand met mondkapje nooit weigeren en als diegene graag wil dat ik er ook eentje draag dan pak ik er even eentje. Maar ik heb er door mijn astma wel heel snel last van, dus probeer het aantal keer op een dag echt te beperken.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:09

Alja schreef:
tijger22 schreef:
Net op Marktplaats de PS of Sweden pink ruffle zadeldek voor een leuke prijs gekocht en daarbij een mooi Hoofdstel voor niks gekregen, super lief! :D

Heb je het ook al dan?

Kreeg net melding van Marktplaats dat het verzonden is en ik heb de persoon geverifieerd voor aankoop uiteraard ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:25

Hier een miskoop gehad en een superkoop in 1 week. De eerste was een jas die eigenlijk rechtstreeks door de textielbak in kon. Vies en kapot. De tweede was voor minder geld en echt gloednieuw. Dus toch nog heel blij met die tweede jas.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:31

@Suzanne F : wat erg he dat mensen dat durven te versturen zeg! Niet normaal, heb je het nog kunnen oplossen met diegene?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:40

01San schreef:
@Suzanne F : wat erg he dat mensen dat durven te versturen zeg! Niet normaal, heb je het nog kunnen oplossen met diegene?

Nee, ze zei: Ja wat kan je nou verwachten voor 30 euro. Die jas was nieuw 300 euro. En je ziet er niks van als je hem aanhebt.
Dus.... hij was echt heel smerig. Had een bruine draagrand in de kraag en bruin bij de oksels. En was stuk bij de oksel in de voering. Helemaal doorgescheurd en gerafeld. En nee van buiten zie je er niks van. Maar goed, dat was dus balen.
De andere jas was echt gloednieuw. En maar 20 euro voor betaald. Dus ja, soms heb je pech en soms geluk zullen we maar zeggen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:42

Ohja das wel heel naar, snap echt niks van zulke mensen , smerig ,
Gelukkig is de andere jas wel goed

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:19

Jolliegirl schreef:
Daphara schreef:
Nou, ik bel ook niet bij een vreemde aan zonder mondkapje op.
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.

Huh?
Ik vraag me nu af op wie jij antwooed geeft :')

En in welk sprookjeswereld jij leeft. Die dingen zijn nutteloos.

Ik had laatst ook een koper die het op had. Eigen keuze, ik respecteer dat geen probleem. Maar toch ook verschillende twijfelaars aan de deur gehad die dan heel voorzichtig zeggen; moet ik hem opzetten? Nope niet voor mij hoor.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:55

Suzanne F. schreef:
01San schreef:

Nee, ze zei: Ja wat kan je nou verwachten voor 30 euro. Die jas was nieuw 300 euro. En je ziet er niks van als je hem aanhebt.
Dus.... hij was echt heel smerig. Had een bruine draagrand in de kraag en bruin bij de oksels. En was stuk bij de oksel in de voering. Helemaal doorgescheurd en gerafeld. En nee van buiten zie je er niks van. Maar goed, dat was dus balen.
De andere jas was echt gloednieuw. En maar 20 euro voor betaald. Dus ja, soms heb je pech en soms geluk zullen we maar zeggen.

Wat aso dat mensen dit doen. Kon je dit op de foto niet zien? Zo te lezen denkt ze er zelf heel anders over jammer. Heb je de persoon beoordeeld?

Zo zag ik vanmiddag nog schoenen te koop staan. Die waren echt "op" als je naar de foto's keek erg versleten. Vragen ze nog gewoon 20.- voor..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:01

Wij hebben onze goudvisjongen gratis af te halen erop staan.
Gaan mensen vragen of wij ze ook komen brengen..
Proberen kan altijd, maar krijgen de vraag meer dan eens.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:05

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:06

Wow super aso Suzanne.

serieus Marleen :')

Hier een super ervaring. Ik had een leuk pakket kleren voor de baby gekocht bij iemand en toen zei mijn kraamzorg; je moet een berichtje sturen dat als haar baby uit de volgende maat gegroeid is dat je dan weer geïnteresseerd bent, en zo kreeg ik gisteren een berichtje dat ze weer wat op mp gezet had. Gelijk het hele pakket gekocht. Echt zo fijn dat ze me gelijk een berichtje gestuurd had. We hebben precies dezelfde smaak.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:08

Ja, serieus! Mensen uit Anna Paulowna, maar ook uit Groningen en Flevoland. Ik vind het echt heel raar.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:44

marleen_88 schreef:
Ja, serieus! Mensen uit Anna Paulowna, maar ook uit Groningen en Flevoland. Ik vind het echt heel raar.

Ik had denk ik heel sarcastisch gereageerd met ik spoel 'm wel even door het riool kan die naar je toe zwemmen :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 03:19

Daphara schreef:
Nou, ik bel ook niet bij een vreemde aan zonder mondkapje op.
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.

_Mir schreef:
Jolliegirl schreef:

Huh?
Ik vraag me nu af op wie jij antwooed geeft :')

En in welk sprookjeswereld jij leeft. Die dingen zijn nutteloos.

Ik had laatst ook een koper die het op had. Eigen keuze, ik respecteer dat geen probleem. Maar toch ook verschillende twijfelaars aan de deur gehad die dan heel voorzichtig zeggen; moet ik hem opzetten? Nope niet voor mij hoor.

Ik leef niet in een sprookjeswereld, ik leef in de echte wereld waar je fatsoenlijk rekening met een ander kunt houden, of je nou in het nut van mondkapjes gelooft of niet. Daarom zet ik netjes een mondkapje op voordat ik bij een vreemde aanbel. Heeft niets met sprookjes te maken, maar alles met een beetje goed fatsoen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:53

Daphara, laat het gaan. Ik heb gemerkt dat er heel veel mensen denken dat wanneer iets niet 100% waterdicht werkt dat dat hetzelfde is als 'het werkt helemaal niet en het is onzin'. Die mensen kun je gewoon niet overtuigen, ergens lukt dat gewoon niet. Heel gek, maar sommige mensen denken dus echt zo.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:44

Nou ik doe de deur echt niet open als iemand met zo'n ding op staat. Wil graag iemand zn gezichtsuitdrukking zien voor ik de deur open doe. Buiten, afstand houden, kan hetgene ze willen hebben gewoon buiten neerzetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:49

Ik zet hem juist altijd op als ik iets op ga halen, vind het zelf ook altijd fijn als mensen dat doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:09

Ik vind het vreemd dat je de deur niet zou open doen door een mondkapje of het gebrek daaraan in deze tijd. Laat mensen zelf beslissen of ze die opzetten of niet opzetten. Bij beide geld afstand houden.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:19

corinep schreef:
Nou ik doe de deur echt niet open als iemand met zo'n ding op staat. Wil graag iemand zn gezichtsuitdrukking zien voor ik de deur open doe. Buiten, afstand houden, kan hetgene ze willen hebben gewoon buiten neerzetten.

Dat is wel heel erg wantrouwend en helemaal in deze tijd waar het heel normaal is om mensen met een mondkapje op te zien. Zou je ook moeite hebben met mensen in de winter met een muts op en een sjaal om?

Bij mij zijn mensen met en zonder mondkapje welkom. Ik zelf doe wel de deur open zonder mondkapje en bel ook bij andere aan zonder mondkapje, zet na het aanbellen wel een paar passen naar achteren maar dat heb ik eigenlijk altijd al gedaan als ik bij een vreemd iemand aanbelde.