Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 11086
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:15

Amber_anne schreef:
Danique_G schreef:
Leave Britney alone!!!

_/-\o_

Ze is zo lang onder de duim gehouden laat haar nu lekker haar eigen grenzen weer ontdekken en lekker vrij zijn


Nou dat dus.
Er is één naaktfoto met het e.a wel bedekt.

Haar dansen, haar kleding dat is haar ding. Dat was altijd haar ding.

En haar lijf dat is jaloersmakend. Daar mag ze best mee pronken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:36

Zebrastreep schreef:
poes schreef:
Ik denk dat Britney Spears misschien toch meer begeleiding nodig heeft dan velen dachten.


...Maar ze zet zichzelf aardig voor gek op sociale media maar ze heeft het zelf niet door.


Dat geldt voor heel veel mensen :D ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:41

Ik vind zorgboerderijen een soort van makkelijke en goedkope manier om klusjes gedaan te krijgen op je erf.

StillAngel

Berichten: 6167
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:45

Cayenne schreef:
Ik vind zorgboerderijen een soort van makkelijke en goedkope manier om klusjes gedaan te krijgen op je erf.


Als stagiare kan ik dit volledig beamen, niet alleen voor de bewoners maar dus ook voor de stagiares. Doe de opleiding verzorgende ig en heb 0 contact gehad met bewoners, alleen de hele dag keihard de dieren verzorgd. :(

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:46

Rytir schreef:
Ik word een beetje kriegel van de term afgekeurd. Afkeuren gebeurde vroeger, in de wao, niet bij de wia . Daar is sprake van theoretische restverdien capaciteit en benutbare mogelijkheden. Oftewel denken in mogelijkheden.


Ik word juist kriegel van dat soort termen, waarbij het niet over mensen lijkt te gaan. Mensen die vanwege gezondheidsproblemen blij zijn als ze de dag überhaupt door kunnen komen worden eindeloos onderworpen aan gesprekken en procedures om te kijken of er toch niet nog een uurtje productiviteit uit kan worden geperst. Want anders ben je niet "nuttig" voor de samenleving.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:49

StillAngel schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind zorgboerderijen een soort van makkelijke en goedkope manier om klusjes gedaan te krijgen op je erf.


Als stagiare kan ik dit volledig beamen, niet alleen voor de bewoners maar dus ook voor de stagiares. Doe de opleiding verzorgende ig en heb 0 contact gehad met bewoners, alleen de hele dag keihard de dieren verzorgd. :(


Oei, ik had de hoop dat mijn mening niet zou kloppen, maar dat klinkt niet goed :=
En zorgboerderijen krijgen toch ook nog betaald voor cliënten?
Ik zie het voor me als goedkope krachten voor een bedrijf, waarbij je echt moet uitkijken dat het geen uitbuiting zal worden.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:38

Cayenne schreef:
Ik vind zorgboerderijen een soort van makkelijke en goedkope manier om klusjes gedaan te krijgen op je erf.

Ik denk ene kant eens andere kant de cliënten/werknemers kunnen niet mee komen op de 'échte' arbeidsmarkt en zo voelen ze zich toch nuttig.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:12

Niet populaire mening: ik vind "wie is de mol" by far één van de slechtste tv programma's ever. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:15

Eens! Net als The Masked Singer. Carlo Boszhard die overdreven hysterisch denkt te moeten doen :')

fotolijstje

Berichten: 2748
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:23

Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:26

fotolijstje schreef:
Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.


Deels mee eens. Je krijgt er wel veel begeleiding en ervaring voor terug (wanneer je uiteraard een goede stageplek hebt gevonden) en dat betaalt zich later ook weer uit.
Maar een vergoeding is natuurlijk altijd fijn, al is het maar een reis/onkostenvergoeding.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:59

Cayenne schreef:
Eens! Net als The Masked Singer. Carlo Boszhard die overdreven hysterisch denkt te moeten doen :')


Ja dat ook ja :j

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:06

fotolijstje schreef:
Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.

Helemaal mee eens! Ik heb stage gelopen bij een bedrijf waar ik dagen van 12+uur maakte (wist ik veel dat dat eigenlijk niet mocht) het was onbetaald. En kwam er ook nog op neer dat parkeren 5 euro per dag was en geen reiskosten vergoeding...
Heb er een halfjaar stage gelopen....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42101
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:15

fotolijstje schreef:
Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.

Ligt eraan. Een goed stagebedrijf investeert in de stagiair, de kennis die je op kunt doen en de mogelijkheid om te leren is voor een stagiair heel kostbaar. En dat kost een bedrijf meer dan een stagiair oplevert.

Ik heb bijvoorbeeld stage gelopen bij een advocatenkantoor, ik mocht overal bij zijn, vragen stellen, kreeg 1 op 1 coaching van de advocaten, ik mocht mee naar rechtszaken. Ik heb daar zo veel geleerd, meer dan in een jaar studeren. Ik heb dat kantoor geld gekost, ondanks dat ik geen vergoeding kreeg, maar volgens de eigenaar is die investering in mijn opleiding voor hem de moeite waard geweest.

fotolijstje

Berichten: 2748
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:23

_San87_ schreef:
fotolijstje schreef:
Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.

Ligt eraan. Een goed stagebedrijf investeert in de stagiair, de kennis die je op kunt doen en de mogelijkheid om te leren is voor een stagiair heel kostbaar. En dat kost een bedrijf meer dan een stagiair oplevert.


Het ligt er wel aan idd, alleen ik moet een half jaar, volle werkweek meegaan draaien. Dan verwacht je wel iets terug. Al is het geen geld dan de echte ervaring :j

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:50

_San87_ schreef:
fotolijstje schreef:
Ik vind onbetaalde stages eigenlijk niet zo eerlijk (al helemaal niet in de grote filialen). Als je een hele werkdag mee draait en helpt vind ik wel dat je daar geld of een tegoed mag van krijgen.

Ligt eraan. Een goed stagebedrijf investeert in de stagiair, de kennis die je op kunt doen en de mogelijkheid om te leren is voor een stagiair heel kostbaar. En dat kost een bedrijf meer dan een stagiair oplevert.

Ik heb bijvoorbeeld stage gelopen bij een advocatenkantoor, ik mocht overal bij zijn, vragen stellen, kreeg 1 op 1 coaching van de advocaten, ik mocht mee naar rechtszaken. Ik heb daar zo veel geleerd, meer dan in een jaar studeren. Ik heb dat kantoor geld gekost, ondanks dat ik geen vergoeding kreeg, maar volgens de eigenaar is die investering in mijn opleiding voor hem de moeite waard geweest.


Heb ik ook gedaan,maar dan bij jurist. Maar wel mee naar rechtzaken, ook met hun advocaat mee. Maar dat waren een paar dagen in het half jaar. Verder draaide ik binnen een maand zelfstandig de incasso afdeling en al het werk waar een ander voor betaald werd. Waarbij de betaalde kracht meer begeleiding nodig had en ik zelfstandig werkte. Dat was toch erg zuur, ook dat mijn eindopdracht zo goed was dat ze die meteen gebruikt hebben en jaren zijn blijven gebruiken. :=

Dus ik heb ervan geleerd, vooral de dagen dat ik mee mocht. Maar dat was voor hen geen extra werk, ik kreeg die coaching dan niet, alleen het meekijken. En het zelfstandig draaien van incasso, maar dat was qua begeleiding hetzelfde als dat een nieuwe medewerker zou beginnen. (En dan vooral het verschil tussen studiegenoten en mij, ik was de enige die niks kreeg)

Goede ervaring, maar wel scheef ivm andere werknemer die er naast studie kwam werken. Want ik was dus een gratis werknemer, met meer verantwoordelijkheid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:53

fotolijstje schreef:
Het ligt er wel aan idd, alleen ik moet een half jaar, volle werkweek meegaan draaien. Dan verwacht je wel iets terug. Al is het geen geld dan de echte ervaring :j


Maar je krijgt wel de ervaring en het helpt mee voor je opleiding neem ik aan, dus dan is het niet voor niets.

Raineri
Berichten: 6385
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:31

Cayenne schreef:
fotolijstje schreef:
Het ligt er wel aan idd, alleen ik moet een half jaar, volle werkweek meegaan draaien. Dan verwacht je wel iets terug. Al is het geen geld dan de echte ervaring :j


Maar je krijgt wel de ervaring en het helpt mee voor je opleiding neem ik aan, dus dan is het niet voor niets.



Tuurlijk is dat het hoofddoel en veel waard! Maar zeker tegenwoordig hebben studenten een bijbaan. Als je 40+ uur stage loopt en ook nog eens 20 uur lang je bijbaan hebt om alles te kunnen blijven betalen is dat wel heel zwaar. Spreek uit ervaring. Het beste is om tijdelijk geen bijbaan te hebben en je volledig te kunnen focussen op leren. Daarom zou het wel zo eerlijk zijn een kleine vergoeding van onkosten te hebben en vergoeding voor het werk. Wel ben ik voorstander van een eerlijke, kleine vergoeding. Met meer geld komt meer verantwoordelijkheid en dat wil je voorkomen natuurlijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:39

Ik ben zelf ook voorstander van een kleine eerlijke (onkosten)vergoeding! Maar het is helaas nog niet verplicht :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42101
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:02

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Ligt eraan. Een goed stagebedrijf investeert in de stagiair, de kennis die je op kunt doen en de mogelijkheid om te leren is voor een stagiair heel kostbaar. En dat kost een bedrijf meer dan een stagiair oplevert.

Ik heb bijvoorbeeld stage gelopen bij een advocatenkantoor, ik mocht overal bij zijn, vragen stellen, kreeg 1 op 1 coaching van de advocaten, ik mocht mee naar rechtszaken. Ik heb daar zo veel geleerd, meer dan in een jaar studeren. Ik heb dat kantoor geld gekost, ondanks dat ik geen vergoeding kreeg, maar volgens de eigenaar is die investering in mijn opleiding voor hem de moeite waard geweest.


Heb ik ook gedaan,maar dan bij jurist. Maar wel mee naar rechtzaken, ook met hun advocaat mee. Maar dat waren een paar dagen in het half jaar. Verder draaide ik binnen een maand zelfstandig de incasso afdeling en al het werk waar een ander voor betaald werd. Waarbij de betaalde kracht meer begeleiding nodig had en ik zelfstandig werkte. Dat was toch erg zuur, ook dat mijn eindopdracht zo goed was dat ze die meteen gebruikt hebben en jaren zijn blijven gebruiken. :=

Dus ik heb ervan geleerd, vooral de dagen dat ik mee mocht. Maar dat was voor hen geen extra werk, ik kreeg die coaching dan niet, alleen het meekijken. En het zelfstandig draaien van incasso, maar dat was qua begeleiding hetzelfde als dat een nieuwe medewerker zou beginnen. (En dan vooral het verschil tussen studiegenoten en mij, ik was de enige die niks kreeg)

Goede ervaring, maar wel scheef ivm andere werknemer die er naast studie kwam werken. Want ik was dus een gratis werknemer, met meer verantwoordelijkheid

Daarom zeg ik, ligt eraan.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:09

Ja, zowel aan het bedrijf maar ook aan de stage. Is het in het 1e jaar bijvoorbeeld waarbij je nog erg groen bent in de theorieën of is het een afstudeerstage waar je de theorie al kent bij wijze van spreken en een opdracht voor een bedrijf moet uitvoeren.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:40

Ik denk niet unpopular, maar ik moet het toch even kwijt..: Wat ontzettend schofterig hoe de overheid omgaat met de aardbeving slachtoffers in Groningen die recht hebben op een schadevergoeding, maar die niet allemaal gaan krijgen -:(-
Lange rijen in de hoop dat je bij de "gelukkigen" hoort die een schamele compensatie krijgen voor de geleden schade.
Echt vernederend -O-

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:53

Nikass schreef:
Ik denk niet unpopular, maar ik moet het toch even kwijt..: Wat ontzettend schofterig hoe de overheid omgaat met de aardbeving slachtoffers in Groningen die recht hebben op een schadevergoeding, maar die niet allemaal gaan krijgen -:(-
Lange rijen in de hoop dat je bij de "gelukkigen" hoort die een schamele compensatie krijgen voor de geleden schade.
Echt vernederend -O-

Ja, eens, maar degene die gelooft dat ze stoppen, heeft boter op z'n hoofd.

Geloof me, dat gasveld trekken ze leeg tot de laatste bubbel, regardless of cost.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:32

Ja ik geloof het ook niet. Er wordt teveel gelogen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:11

ikke schreef:
Nikass schreef:
Ik denk niet unpopular, maar ik moet het toch even kwijt..: Wat ontzettend schofterig hoe de overheid omgaat met de aardbeving slachtoffers in Groningen die recht hebben op een schadevergoeding, maar die niet allemaal gaan krijgen -:(-
Lange rijen in de hoop dat je bij de "gelukkigen" hoort die een schamele compensatie krijgen voor de geleden schade.
Echt vernederend -O-

Ja, eens, maar degene die gelooft dat ze stoppen, heeft boter op z'n hoofd.

Geloof me, dat gasveld trekken ze leeg tot de laatste bubbel, regardless of cost.

En wij krijgen niets.
3 jaar geleden is mijn woning beoordeeld, de uitslag heb ik nog niet binnen, en ze verwachten, ja lees VERWACHTEN dat het in 2023 komt, de beoordeling op veiligheid conform nieuwe normen die dan allang weer verouderd of achterhaald zijn.