Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:39

Dan ben ik benieuwd hoe jullie hier over denken: ik had laatst een boze klant omdat ze niet naar het toilet mocht. Ik werk in een bakkerswinkel en ons enige toilet (voor personeel) zit bij de garderobe waar personeel hun persoonlijke bezittingen hebben liggen en ook het magazijn zit hier. Wij weigeren mensen op ons toilet en ruimte voor een gasttoilet is er niet.

Toen de horeca dicht was en mensen moesten plassen snap ik dat het vervelend is, maar is het echt raar dat wij toilet weigeren? Ik bedoel, mijn persoonlijke spullen liggen niet in een kluis ofzo, iedereen kan er dan bij, en een flesje drinken uit het magazijn is natuurlijk zo gejat. Dan heb ik het nog niet eens over de troep die mensen kunnen achterlaten! :r

poes

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:42

Voor die enkele keer dat iemand zoiets vraagt in een Bakkerswinkel zou ik wel ja zeggen. Vaak is het dan echt al dringend en het is ook niet zo anoniem dat ze het smerig achterlaten is mijn ervaring.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:44

Als het echt dringend is, zou ik dat wel voor een keertje toestaan. Heb zelfs al eens iemand gewoon aan de deur daarvoor gehad en ook geen probleem van gemaakt.

Maar ‘t moet natuurlijk niet wekelijks voorvallen of de hele familie met de kids zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:45

Als er iemand mee kan lopen die in de gaten houdt of er ook daadwerkelijk alleen naar het toilet gegaan wordt en mensen geen souvenirs meenemen, zie ik het probleem ook niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:46

Ik vind het raar als in de horeca de hele tafel iets moet bestellen om te mogen zitten. Stel je bent met een groepje en een iemand heeft geen dorst, moet die dan maar buiten wachten?

Bij de supermarkt liepen we met klanten mee naar achter en bleven we bij de wc deur staan

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:48

Ik vind het dubbel want ik begrijp het wel vanuit de ondernemer, maar ik heb in corona-tijd ook een paar keer gehad dat je naar een stad een uur autorijden verderop moet en eenmaal daar nergens naar het toilet kan. Dan moet je het dus wel uren ophouden (immers ook weer een uur terugrijden). En dat was heel onprettig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:52

Amber_anne schreef:
Ik vind het raar als in de horeca de hele tafel iets moet bestellen om te mogen zitten. Stel je bent met een groepje en een iemand heeft geen dorst, moet die dan maar buiten wachten?

Nee, die bestelt gewoon een glaasje drinken. Ofzo.
Wat is daar nou zo lastig aan? Als je dat een probleem vindt ga je maar op een bankje buiten zitten, horeca is nu eenmaal geen openbare gelegenheid. Dat bankje wel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:53

Amber_anne schreef:

Ik ken iemand met een aandoening waardoor ze niet zelf kan eten of drinken. Zij heeft dus een maagsonde.
Hoe vaak ze wel niet te horen krijgt (nádat ze haar conditie heeft uitgelegd) dat ze echt een consumptie moet nemen omdat ze anders niet mag zitten is echt schandalig.
Ik begrijp de regel echt wel, maar overdrijven is ook een vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:55

Nou, ik denk dat ik bij deze het topic maar even langs kant laat liggen. Ik vind het niet fijn dat sommigen de persoonlijke kant op gingen (mensen in de gaten houden etc) Je besteld binnen, krijgt jou bestelling binnen en gaat dan op het terras zitten. De vrouw is toe gekomen, heeft de winkel overgeslaan en is een meter naast ons komen zitten. Ze is na 3 kwartier vertrokken, vlak voor dat wij gingen vertrekken. De enigste medewerkster was een studente. Tenzij zij op haar 7de al moeder was is het haar zoon niet geweest en de andere zijn de uitbaters waarvan het kind bij onze dochter in de klas zit.
Wij hebben het met hun er nog even over gehad en het gebeurt wel vaker. Ik dacht van dit gewoon hier te posten, maar pfieuw. Uitspraken zoals licht in de ogen niet gunnen, mensen in de gaten houden etc. Wat wordt er zwaar aan getild zeg. Ik laat dit topic even voor wat is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:58

Bij ons mocht iedereen zelfs in Corona tijd naar het toilet. Vind ik een beetje hetzelfde als wanneer iemand een glaasje water vraagt (uiteraard betaal ik hiervoor in de horeca). iets wat onder zo'n beetje eerste levensbehoefte valt, ga ik mensen niet weigeren.

Ik hoop echt, dat tegen die tijd dat ik ergens vraag of ik naar het toilet mag, ze niet weigeren. een natte vloer zou het gevolg kunnen zijn. Ik probeer echt zo veel mogelijk er rekening mee te houden, maar ik vind het echt vervelend dat er gewoon zo weinig opties zijn als je echt moet plassen.

In mijn geval ook een verlies voor de ondernemer, want ik ga dan gewoon eerder naar huis, dus mis jij als ondernemer omzet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:58

Van het toilet snap ik wel.
Maar ik begrijp de klant ook, meestal vraag je het niet als je niet nodig moet.
Ik heb het eens gevraagd bij de audicien, die daar zelf een fout hadden gemaakt ook nog met de afspraak.
Maar mocht niet gaan. En ja dat vond ik toen toch echt erg klantonvriendelijk.
Stad is autovrij dus moest ook daarna nog een heel stuk lopen tot aan mijn auto.
Ik ben toen naar de wc gegaan bij mijn vw-werk. Maar die kans heeft ook niet iedereen.
En ik had er behoorlijk buikpijn van.

Betreft een consumptie als er al 30 euro is besteed plus een kop koffie...daar kwam ik nooit meer binnen en zou dat ook te kennen geven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:59

Achterom schreef:
Amber_anne schreef:

Wat is daar nou zo lastig aan? Als je dat een probleem vindt ga je maar op een bankje buiten zitten, horeca is nu eenmaal geen openbare gelegenheid. Dat bankje wel.

Dit :j maar zoals ik als zei: ik heb inmiddels door dat dit voor veel mensen blijkbaar anders voelt.

Maar hoe moeilijk is het om 1 drankje mee te doen?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:07

Laurora schreef:
Amber_anne schreef:

Ik ken iemand met een aandoening waardoor ze niet zelf kan eten of drinken. Zij heeft dus een maagsonde.
Hoe vaak ze wel niet te horen krijgt (nádat ze haar conditie heeft uitgelegd) dat ze echt een consumptie moet nemen omdat ze anders niet mag zitten is echt schandalig.
Ik begrijp de regel echt wel, maar overdrijven is ook een vak.

ik heb dat echt nog nooit meegemaakt. Ik zit ook weleens op terras zonder iets te bestellen, maar met iemand die wel bestelt. Nog nooit rare opmerking over gehad

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:07

Niet, mijn man of iemand anders drinkt het dan wel op?

Ivm toilet in een winkel oid: wij hebben het ten tijde van Corona moeten weigeren ivm hygiëne.
Het was namelijk ook ons toilet en ja, veel klanten maken er een potje (haha) van.
De bussen ontsmettingsmiddelen die er stonden zodat wij als medewerkers veilig konden gaan verdwenen ook vlotjes …

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:10

Moestuin schreef:
Nou, ik denk dat ik bij deze het topic maar even langs kant laat liggen. Ik vind het niet fijn dat sommigen de persoonlijke kant op gingen (mensen in de gaten houden etc) Je besteld binnen, krijgt jou bestelling binnen en gaat dan op het terras zitten. De vrouw is toe gekomen, heeft de winkel overgeslaan en is een meter naast ons komen zitten. Ze is na 3 kwartier vertrokken, vlak voor dat wij gingen vertrekken. De enigste medewerkster was een studente. Tenzij zij op haar 7de al moeder was is het haar zoon niet geweest en de andere zijn de uitbaters waarvan het kind bij onze dochter in de klas zit.
Wij hebben het met hun er nog even over gehad en het gebeurt wel vaker. Ik dacht van dit gewoon hier te posten, maar pfieuw. Uitspraken zoals licht in de ogen niet gunnen, mensen in de gaten houden etc. Wat wordt er zwaar aan getild zeg. Ik laat dit topic even voor wat is.

jeetje Moestuin, dat doe je echt zelf, hoor! Je gaat er maar over door zelfs in pb.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:12

wat wc betreft vind ik dat in dl echt wel netter geregeld. Bouwmarkten, winkelcentra. overal is wel openbaar toilet

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:14

Foaly schreef:
Als er iemand mee kan lopen die in de gaten houdt of er ook daadwerkelijk alleen naar het toilet gegaan wordt en mensen geen souvenirs meenemen, zie ik het probleem ook niet.

Dat kan dus niet, ik meestal alleen in de winkel. En je weet gewoon niet of iemand wat meeneemt, maar ik weet wel dat er flink veel a- socialen in de wereld zijn die er een troep van maken of dingen meenemen zonder te betalen.

@Optiwolk: precies dat!

En als je de stad ingaat, kan je toch ook van te voren thuis gaan? Tenzij je een ziekte hebt natuurlijk. Ook kindjes vind ik een slecht excuus, die kunnen ook leren om het op te houden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:21

Als je niet mee kan gaan begrijp ik het wel. Iemand vrij laten rondlopen tussen je spullen zonder toezicht is inderdaad moeilijker.

Dat thuis gaan en het ophouden lukt niet altijd. Dat is ook niet iets voor ‘aan te leren’ als iemand dringend moet gaan. Kan pijnlijk worden en zelfs zeer ongezond zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:22

poes schreef:
Achterom schreef:

Dit :j maar zoals ik als zei: ik heb inmiddels door dat dit voor veel mensen blijkbaar anders voelt.

Maar waar stop je dan?

Wij zitten nog wel eens met vrienden een middag op een terras.
Moet ik dan elke ronde die zij drinken, verplicht mee bestellen ook al heb ik geen "dorst" meer?
Of moet ik dan in eens alsnog het terras af en mag ik weer terug komen als ik wel weer een consumptie wil?

En wat is dan de toegestane tijd om te blijven zitten bij 1 consumptie?
Vertrekken als hij op is? Mag je nog 5 minuten wachten?
Waar stopt dit?
Ik vind dat als je gaat zitten ergens, dat je zeker wel een consumptie moet nemen, maar dat is wel per tafel en niet per persoon (in mijn beleving)

@Fohadie voor jonge kindjes is dit echt niet altijd een optie :n

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:24

Ik vind die grens op minimaal 1 consumptie per persoon wel logisch, een glaasje water kan altijd wel (medische uitzonderingen uitgezonderd). En dan niet getimed hoelang je zit of hoeveel andere rondes er nog zijn van de vrienden.

Bekijk het andersom… stel dat er van 10 man maar 2 een consumptie nemen. Zou ook gek zijn toch?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:26

IHN schreef:
wat wc betreft vind ik dat in dl echt wel netter geregeld. Bouwmarkten, winkelcentra. overal is wel openbaar toilet

Helaas zijn Nederlanders nogal vrekkige mensen :(:) Zo erg dat de wc-borstel in ons openbare toilet (blauwe bouwmarkt) gejat werd. Ook de WC-rolhouders werd uit de muur getrokken, de zeepdinspenser was ook niet veilig. Het enige wat langer dan een paar dagen bleef staan was het prullebakje.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:27

Ik snap beide kanten van het toiletten verhaal wel.

De “nee” van ondernemers komt voornamelijk omdat een deel van de mensen gewoon echt onwijs ranzig zijn en niet nog even omkijken als ze naar het toilet geweest zijn. Of juist wel omkijken als ze naar het toilet geweest zijn en dus de halve inboedel meenemen “oh dit kan ik wel gebruiken”.

Maar als consument met buikpijn snap ik de frustratie rondom de “nee” zeker.
Bij een bakker kan het ook niet uit om daar een extra toilet voor bezoekers te plaatsen. Er zouden veel meer (fatsoenlijke!!!) openbare toiletten moeten zijn. Maar goed, dan komen die ranzigerds weer en dan is alles weer vies of weg of beide …

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:27

Fohadie, ik ga altijd van te voren.
Maar in de ochtend, zeker als het koud is moet ik ineens erg snel. Heel vervelend is dat.
Als ik een afspraak heb drink ik al niks in de ochtend...dus hoezo slecht bezig omdat je weet dat je nergens terecht kunt.
Eigenlijk gewoon raar dat het zo moet.

En ja als dan een winkel zoals in mijn voorval ook nog eens de afsprak fout maakt en je lang moet wachten.... en dat was niet fout 1.
En dus dat niet naar het toilet mogen plus enkele fouten heeft mij wel doen googelen welke zaken er nog meer in mijn buurt zijn.....
Oh ja er was niet maar 1 medewerker maar stuk of 5.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:29

M_D_H schreef:
poes schreef:

Maar waar stop je dan?

Wij zitten nog wel eens met vrienden een middag op een terras.
Moet ik dan elke ronde die zij drinken, verplicht mee bestellen ook al heb ik geen "dorst" meer?
Of moet ik dan in eens alsnog het terras af en mag ik weer terug komen als ik wel weer een consumptie wil?

En wat is dan de toegestane tijd om te blijven zitten bij 1 consumptie?
Vertrekken als hij op is? Mag je nog 5 minuten wachten?
Waar stopt dit?
Ik vind dat als je gaat zitten ergens, dat je zeker wel een consumptie moet nemen, maar dat is wel per tafel en niet per persoon (in mijn beleving)

Jeetje, wat een kinderachtige manier van discussiëren dit.
Je krijgt je zin niet dus trek je het maar in het belachelijke.
Natuurlijk hoef je niet ieder rondje mee te doen. Maar bestel gewoon één drankje. Dat is alles.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:31

Achterom, eigenlijkvind ik jou reactie juist uit zijn verband :)

Het is toch een logische vraag.
Tot hoever ga je dan?

1 consumptie genoeg? hangt daar dan ook een tijd aan?
1 per half uur, of mag iemand er 3 uur gaan zitten op 1 colaatje?