tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:37

Nee, die tweestrijd is niet te houden inderdaad. Ik heb het gelukkig niet zo heftig, maar wel deels. Aan de ene kant zou ik zo graag weer bij hem willen zijn, aan de andere kant wil ik dat niet meer na alles wat hij heeft gezegd. Hoofd en hart zitten niet op 1 lijn, dus dat is lastig.

Ik vind het ook moeilijk te zien hoe blij hij is, maar hij haalt mij dan gelukkig niet door de modder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:20

Die tweestrijd is killing. Gevoel en verstand kunnen zo met elkaar in conflict zijn.

Kun je bij je huisarts niet wat krijgen zodat je iig een nacht even goed kan slapen? Want vermoeidheid maakt het allemaal ook niet makkelijker.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:10

Ik heb vanmiddag bespreking met de mediator om ons convenant door te nemen, zie er tegenop...

Ik kwam er gister achter dat hij met z’n vriendinnetje (17 jaar, hij is 25) een week op vakantie is. Hij gaat vanaf daar videobellen. Ik weet niet waarom, maar het doet me zo veel, ik heb er niet van kunnen slapen vannacht. Stiekem bang dat ik haar misschien hoor of zie op de achtergrond.. ;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:59

blubblabhoi schreef:
Ik heb vanmiddag bespreking met de mediator om ons convenant door te nemen, zie er tegenop...

Ik kwam er gister achter dat hij met z’n vriendinnetje (17 jaar, hij is 25) een week op vakantie is. Hij gaat vanaf daar videobellen. Ik weet niet waarom, maar het doet me zo veel, ik heb er niet van kunnen slapen vannacht. Stiekem bang dat ik haar misschien hoor of zie op de achtergrond.. ;(

Wat vreselijk zuur .. dit gevoel .. dit idee :( Bah. Ik hoop dat het snel klaar voor je is!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:37

Blubblabhoi, he gets. Dat zou ik ook verschrikkelijk moeilijk vinden. Wat een vervelende situatie. Stom zeg.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:24

blubblabhoi schreef:

Hoe is het verlopen?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:18

Goed! Niks geks gebeurd gelukkig. De handtekening is gezet onder het definitieve convenant. Ik kan er nu eindelijk mee naar de bank.

Echter, vandaag hoorde ik van een gezamenlijke vriend weer leuke verhalen.. Hij zou in januari gezoend hebben met de vriendin van deze vriend.. Ook zei hij dat hij heel december bij deze vriend sliep, je raad het al, is niet zo geweest. Ook heeft hij die avond aan die vriend gevraagd of hij aan pillen kon komen. In de 11 jaar dat we samen zijn geweest heeft hij nog nooit drugs aangeraakt, nu was hij er vol op aan..

Ook hoorde ik dat toen ik in oktober in Barcelona zat, hij bij deze vriend is gaan eten met z'n nieuwe vriendin. Hier heeft hij me nooit wat over verteld. Het vreemdgaan lijkt dus al veel langer bezig te zijn dan hij iedereen wil laten geloven..

Bah bah bah.. Dacht dat het allemaal niet erger kon..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:20

Gelukkig kun je snel nu alles afsluiten, geloof in karma die droeftoeter krijgt de deksel nog wel op zijn neus....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:21

Jammer wel dat zo'n gemeenschappelijke vriend niet eerder wat gezegd heeft. Dat zou toch knagen. Maar wel heel erg pijnlijk om achter te komen. Ik weet helaas hoe je je voelt.

Sterkte :(:)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:29

Hij dacht dat ik het wist.. M'n ex heeft hem gezegd dat hij mij die nacht gelijk nog gebeld heeft om het te bepraten.

Ik dacht van mijn kant dat hij de kant van m'n ex 'gekozen' had omdat m'n ex daar weekenden achter elkaar verbleef. Het was ook meer een vriend van m'n ex dan van mij. Gelukkig dat we weer contact kregen. Maar kortom hij is dus toen vreemdgegaan op het meisje waar hij al mee vreemd ging. :Y)

Ik heb m'n ex gezegd dat ik het weet en dat ik geen contact meer met hem wil. Heb hem nu overal op geblokkeerd. Ik had eerst nog medelijden met hem maar inderdaad, karma krijgt hem echt nog wel. Zij gaat straks op kamers in Utrecht en dan blijft hij met helemaal niks achter, hij heeft alles ondertussen kapot gemaakt.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:51

Ik kan me je topic nog herinneren een tijdje geleden. Wat ontzettend naar voor je dat het zo moest lopen :(:)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:36

Wat een zak hooi, blubblabhoi. Ik wil wel wat zwaardere termen gebruiken, maar dat komt niet door de bokt censuur.

Karma is a bitch en die vindt hem nog wel... ~~}>

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:04

Handig systeem als je in één keer kan genezen van liefdesverdriet om je ex :Y) Ondanks alle beloften en "ja maar nu heb ik het wel geleerd" is meneer weer voor de derde keer terug bij z'n andere ex in korte tijd nadat het tussen ons weer uit was. Dit nadat hij het afgelopen jaar twee keer tussen ons heeft gepingpongt met alle excuses van dien. Wát een klootzak, die ga ik dus mooi nooit meer vertrouwen op emotioneel vlak. Jammer, want hij we zitten wel nog steeds op dezelfde vereniging en in hetzelfde bestuur |o

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:15

Ik kom ook even binnen vallen, heb niet alle 300 pagina's gelezen hoor :o

Ook ik wil graag even mijn hart luchten en wat meer objectieve meningen horen :)
Een maand terug besloten er een punt achter te zetten met mijn collega, echt een leuke periode gehad maar veel discussies. Op dat moment had ik ontzettend veel stress door school dus ook een kort lontje.

Nu na een maand begin ik toch langzaam na te denken of het niet een fout is geweest. Ook eventjes met hem gesproken via whatsapp (ik heb een auto ongeluk gehad vorige week en wilde het hem zelf vertellen zodat hij t niet ineens via iemand anders hoorde, vond hij ook erg fijn).
Heel goed gepraat en we zagen beide ook wel in dat het heus kan werken als we aan de reden van de discussies werken. Maar ja, die stap zet je niet heel makkelijk.
Hierna zijn we weer gewoon terug gegaan naar geen contact met als doel om over elkaar heen te komen, maar ja...

Lastig allemaal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 01:51

Het is gebruikelijk om na een tijdje dat de relatie beeindigd is, terug te verlangen naar het hebben van een relatie. Het samen zijn, samen leuke dingen doen, wellicht de geborgenheid, het vertrouwen, het thuis-gevoel. Ik weet niet hoelang jullie samen waren maar dat gemis is normaal. En een slechte raadgever vaak. Want het karakter van een mens veranderd niet echt.. Zeker niet in die korte tijd. De kans dat het misgaat is groot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:49

Als je nog niet zo lang wat hebt dan horen discussies er echt niet bij hoor. Dan moet alles nog lief en leuk zijn.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:20

Als je echt het juiste relatiemateriaal aan de haak geslagen hebt, dan horen (veel) discussies niet voor te komen. Zeker in het begin niet inderdaad.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:34

Dat inderdaad. Dat is ook 1 van de dingen waar ik zeker in een volgende relatie op ga letten. Mijn ex en ik hebben het de eerste drie maanden leuk gehad, maar daarna hadden we zeker elk weekend 1 discussie/ruzie. En we zagen elkaar alleen in het weekend. Op een gegeven moment haalden we gewoon het slechtste in elkaar naar boven. Ik begon steeds kribbiger te worden, hij werd steeds agressiever.

Verder, wat Hutcherson zegt, in de eerste tijd daarna verlang je naar de tijd samen. Ik kon ook alleen maar de leuke dingen zien. En na 5 maanden mis ik hem nu nog steeds af en toe. Maar, het is echt een slecht idee om weer opnieuw met hem te beginnen. Been there, done that. Het eindigde uiteindelijk alleen maar slechter en met meer verdriet. En dat werken is heel leuk, maar dat moet in de praktijk nog maar blijken of dat gaat werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:52

Ik had met mijn eerste ex eigenlijk nooit discussies. Wel dat we het ergens over oneens waren, maar nooit discussies of nare dingen. En we waren 7 jaar samen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:09

Ik kom hier even binnenvallen...

Situatie is als volgt.. in oktober 5 jaar samen met vriend/verloofde (in maart ben ik gevraagd). Wonen sinds mei 2019 samen. Gaat met pieken en dalen. Laatste tijd hebben we veel ruzie.

Eergisteren ook weer en hij zegt tegen mij, ik wil relatietherapie. Sta ik voor open, dus ik heb de dag erna al mijn trots opzij gezet en een intakeafspraak voor ons gepland bij een relatietherapeut. Omdat ik simpelweg gewoon alles wil doen om deze relatie te redden.

Alles komt gisteravond weer ter sprake en hij zegt ineens, terwijl hij vorige week nog tegen me zei, 'jij bent de enige die mijn hoofd begrijpt', dat hij aan onze relatie twijfelt en niet weet of hij nog wel verder wil. Dat dat zijn insteek was om naar een therapeut te gaan. En hij zegt ondertussen wel dat hij van me houdt en kruipt nog steeds tegen me aan in bed. Zegt allemaal dingen als, ik kan je op meer manieren dan dit in mijn leven hebben. En hoe vaak ik ook aangeef dat ik niks anders wil dan een relatie en absoluut geen vrienden kan blijven als dit stuk gaat, lijkt hij dat niet te snappen.

En ik ga ondertussen back and forth tussen zwaar verdriet en boosheid. Dat hij de afgelopen 5 jaar zo licht van de hand doet en alle goede dingen vergeten lijkt te zijn. En ik zo hard aan mezelf heb gewerkt de afgelopen jaren, zowel voor ons als voor mezelf. En dat dat nu allemaal voor niets voelt.

Ik hou zielsveel van hem en ik had alles verwacht behalve dit..

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:32

Wat erg voor je :(:)
Hij klinkt een beetje als mijn ex. Gewoon opeens niet weten wat hij wilt en alle kanten op wat betreft emoties en gevoelens. Ik weet niet helemaal wat voor tips ik je moet geven behalve dat heel veel blijven praten en inderdaad wellicht de relatietherapie aangaan zouden kunnen helpen. Sterkte!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:47

Jeetje, xPabloBokt, dat klinkt super heftig. Geen tips voor je. Mijn ex had het blijkbaar al opgegeven voor onze relatietherapie startte en zei bij sessie 2 al dat het niks meer werd, terwijl ik voor we startte nog wel gevraagd had of hij er wel mee wilde beginnen om de juiste redenen.

De boosheid en het verdriet herken ik. Het voelt nog steeds alsof ik aan de rand van een donkere put sta en ik alles moet doen wat ik kan om daar niet in te kukelen. |(

Sterkte ermee. :(:)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:37

Moeilijk is dat, he, RedPassion, als hij al zo verder lijkt te gaan, zonder een centje pijn, terwijl, in mijn geval, ik me enorm eenzaam voel. Moedeloos bij de gedachte dat dìt mijn verdere leven zal zijn.

Die intimiteit, dat knuffelen, dat mis ik ook enorm. En ja, ik mis hem. Ik weet echt wel dat dat gevoel uiteindelijk zal verdwijnen, althans, dat mag ik toch hopen, maar vooralsnog worden mijn gevoelens voor hem niet echt minder en daarvan raak ik dan weer uit balans.

Blegh.

Ik heb nu net 2 weken zomervakantie met mijn kinderen gehad. Zaterdagavond gaan ze voor 2 weken naar hem en dan ga ik 2 weken fulltime werken (normaal werk ik parttime). Ik ben er blij mee, zelfs al is mijn energieniveau lager dan laag. Het geeft me wat minder tijd om te gaan zitten sippen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:10

Ik denk dat ik me hier ook maar ga melden.. Ingewikkelde situatie, maar na jaren met hem bezig te zijn geweest en hij af en aan met mij, heeft hij ondertussen een relatie. En om een lang verhaal kort te maken, heb ik hem gevraagd mij te blokkeren en mijn nummer te verwijderen. Dat heeft hij gedaan, maar pas toen ik hem beschuldigde dat ik toch niet goed genoeg voor hem ben.

Ik dacht dat hij de ware was, maar heb mij dus zo daarin vergist. Ik probeer mijzelf voor te houden dat het beter is zo. Voor mij, voor hem en zijn vriendin. Maar ik mis hem... het doet pijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:39

@xPabloBokt, wat naar voor je, meis. Het is echt killing om te horen dat iemand twijfelt / niet meer wil. Zeker als je zelf nog wel door wilt. Been there, done that, weet hoe het voelt. Het kan zijn dat hij in zijn hoofd al veel verder is, terwijl het voor jouw uit de lucht komt vallen. Het is dan niet zozeer dat die vijf jaar niets waard zijn, maar dat hij al klaar is om uit elkaar te gaan, terwijl het voor jou niet te begrijpen is dat hij niet zijn best wil doen voor de relatie. Tenminste, zo voelde ik dat. Hoe dan ook, het is poedersuiker met peren en het doet pijn :(:) .

RedPassion, herkenbaar en begrijpelijk. Het is ook een fase die bij die ellendige periode van loslaten en overheen-komen hoort, denk ik. Het is gewoon echt heel moeilijk en het kost veel tijd. Gun jezelf die. Als ervaringsdeskundige (helaas) durf ik te beweren dat het echt beter wordt. :(:)