Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:17

Als het zadel verder top is en de prijs ook wat minder dan van een perfect uitziend zadel, zou ik er totaal geen probleem mee hebben.
M'n kont bedekt het toch.... :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:19

Er staat zo veel te koop dat de beschadigde er meestal als eerste uitgefilterd worden :j Doe ik ook, mocht je een beschadigd zadel weer willen verkopen ooit krijg je 'm inderdaad niet kwijt nl...

Zo ook met de Hulsebossen met geribbelde zitvlakken doordat de vulling daar zo zacht is trouwens, niks mis met het zadel en een veelgezien Hulseboskwaaltje maar toch zou ik er niet voor gaan tenzij het zadel echt praktisch niks hoeft te kosten...

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:16

Zo fijn als kopers even melden dat hun pakje is aangekomen.. :')

Net maar ven zelf gekeken of het pakje wat gisteren is verzonden door mij ook daadwerkelijk afgeleverd is.. De koper geeft sinds gisteren geen enkel teken van leven meer.. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:21

Ik denk altijd als het niet aankomt hoor je het snel genoeg, mailtje sturen dat het aan is gekomen gebeurd niet vaak of ze moeten niet tevreden zijn dan hoor je het ook snel genoeg ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:10

Ik probeer het altijd dezelfde dag nog te doen. Helaas wil het er wel eens bij inschieten. Maar ik waardeer het zelf inderdaad ook dat ze iets laten weten. Heb ooit ook wel een keer er achteraan gemaild en zelfs toen geen reactie gehad!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:13

Ik vind het ook jammer als je geen reactie ontvangt wanneer iemand iets ontvangen heeft (en soms zelfs 'onbeleefd' wanneer je best wat moeite gedaan hebt om een breekbaar iets netjes over te krijgen :D )

Ik sta er ook nog wel eens van te kijken dat mensen waarschijnlijk geen idee hebben qua afstand :+ Heb nu al een paar keer gehad dat ik iets op moest sturen terwijl de mensen binnen een straal van 10 km. woonden :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:19

Dan is de benzine nog goedkoper. Heb een tijdje geleden die crossbeschermers opgehaald omdat benzinekosten ongeveer evenveel zouden zijn als verzendkosten. En dan heb je het meteen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:31

dat soort dingen hoor ik liever.. dan haal ik nl op ipv verzenden.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:51

Kentaro schreef:
Ik sta er ook nog wel eens van te kijken dat mensen waarschijnlijk geen idee hebben qua afstand :+ Heb nu al een paar keer gehad dat ik iets op moest sturen terwijl de mensen binnen een straal van 10 km. woonden :D

Niet iedereen heeft vervoer natuurlijk, en 10km fietsen enkele reis is ook niet voor iedereen haalbaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:56

Daar zit wat in inderdaad! Helemaal niet bij stil gestaan... :P

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:11

Ik raak mijn zadels ook aan de straatstenen niet kwijt. als ik al een reactie krijg is het een zo belachelijk laag bedrag waar ze hem voor willen hebben dat ik denk laat maar

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:34

De tweedehands zadelmarkt is ook helemaal verzadigd. Er word veel te veel aangeboden.Dus als ze een bepaald zadel bij iemand anders goedkoper kunnen krijgen zullen ze dat altijd proberen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:52

Gisteren weer iets geks meegemaakt.
Ik had twee haantjes op marktplaats staan, twee weken geleden had er iemand interesse in één haantje. Afspraak gemaakt voor vrijdagavond 18 uur. Was ook prima voor hem.
Vrijdagavond diertje gevangen voor hem, maar niemand komen opdagen.

Nu kreeg ik drie dagen geleden nog een mail van hem dat die nu weer interesse had in beide haantjes, maar had dus gezegd dat ik ze beide nog had maar ik het niet netjes vond dat hij de vorige keer niet afgebeld of gemaild had.
Hij had dus nog interesse had die terug gemaild.

Gisteravond om 21 uur stond ineens iemand met een doos voor de deur. Dus mijn vader opgedaan en kwam aan mij vragen of ik een afspraak gemaakt had met diegene. Ik wist helemaal van niets. Maar meneer had een stuk gereden en wilde ze graag hebben. Dus ik ze gisterenavond toch nog voor hem uit het hok gehaald.
Had die blijkbaar een half uur van te voren een mail gestuurd dat hij ze kwam halen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:56

Ik heb zelf een gruwelijk hekel aan die bedelaars. Zet ik kaarten voor een dierentuing op martkplaats, krijg je altijd weer dezelfde zeikerds met; "ach en wee, ik zit in de bijstand, heb geen geld, mijn arme arme arme kinderen hebben noooooit eens een uitje, mag ik ze gratis hebben?"
(Ja, ik moet dan ook de verzendkosten uit eigen zak betalen, die is goed gek :') )
Wat denk je zelf? :+

Ze keurig verkocht aan een wat oudere dame, die zelfs netjes een mailtje stuurde dat ze zijn aangekomen +:)+

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:25

Mag je in dit topic ook een oplichting melden?

Zo niet dan excuses en graag verwijderen

Ik kocht in het voorjaar een GPA cap.
Ik heb er een bedrag van over de honderd euro voor betaald. Netjes direct geld overgemaakt.
Zij zou de cap toesturen. Na een paar dagen gemaild of ze de cap al had verzonden.
Kreeg een mail terug dat ze voor haar werk in de buurt moest zijn en zou de cap langs brengen.

Ik ben de hele dag thuisgebleven en kreeg 's avonds een mail dat ze autopech had gehad en geen telefoon bij zich had. Ik de goedgelovige vond het rot voor haar.
Ze beloofde de cap te verzenden.

En .....ik kreeg een cap thuisgestuurd. En lelijk veel te grote en veel gebruikte Rider Pro cap -:(-
Haar gemaild dat ik dit een rotstreek vond en dat ik mn geld terug wilde en zij de cap terugnam.
Voor het geld wat ik haar had betaald kan ik drie hele nieuwe Rider Pro caps kopen.

Natuurlijk zei ze dat ze echt de GPA had toegestuurd.
Op foto's die ik haar heb gestuurd reageert ze niet.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Maar helaas niks uitgekomen. Ook marktplaats had negatieve reacties over haar gekregen.

Bah zo oneerlijk. Dat was voor ons veel geld en ik voel me erg bestolen :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:29

:(:) Wat een waardeloze ervaring! (en ja als het uit eerste hand is, mag je dat zeker hier delen!)
En het is bijna net zo frustrerend dat er geen stappen ondernomen (kunnen) worden -O-

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:37

hier ook iemand die weleens opgelicht is, Ipod gekocht voor 50 euro, Was er eeeerg blij mee.. todat ik erachter kwam dat hij telkens na 3 minuten leeg was. |(

4 Mails gestuurd maar nooit meer wat terug gekregen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:11

kainda schreef:

Ik kocht in het voorjaar een GPA cap van Karin Rademakers te Brunssum.
Ik heb er een bedrag van over de honderd euro voor betaald. Netjes direct geld overgemaakt.
Zij zou de cap toesturen. Na een paar dagen gemaild of ze de cap al had verzonden.
Kreeg een mail terug dat ze voor haar werk in de buurt moest zijn en zou de cap langs brengen.

Ik ben de hele dag thuisgebleven en kreeg 's avonds een mail dat ze autopech had gehad en geen telefoon bij zich had. Ik de goedgelovige vond het rot voor haar.

En .....ik kreeg een cap thuisgestuurd. En lelijk veel te grote en veel gebruikte Rider Pro cap -:(-
Haar gemaild dat ik dit een rotstreek vond en dat ik mn geld terug wilde en zij de cap terugnam.
Voor het geld wat ik haar had betaald kan ik drie hele nieuwe Rider Pro caps kopen.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie. Maar helaas niks uitgekomen. Ook marktplaats had negatieve reacties over haar gekregen.

Ik zou de naam wel even door een mod laten verwijderen want dat mag dus niet...
Wel rot dat je opgelicht bent door haar......
Jammer dat er op bokt geen topic is waar je oplichters met naam en toenaam mag noemen, zou veel mensen ellende besparen!
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 08-11-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:53

kainda schreef:

Ik kocht in het voorjaar een GPA cap van Karin Rademakers te Brunssum.

En helaas doen ze daar dus helemaal niets mee weet ik uit eigen ervaring.
Ik heb het gehad met lederen rijlaarzen. Werden als nieuw aangeboden, maar kreeg kapotte laarzen binnen die rijp waren voor een enkeltje kliko

Aangifte van gedaan, zowel bij de politie als bij mp. Beide deden er niets mee omdat ze wel "iets" geleverd had.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:56

En dat is het probleem ze leveren wel wat dus daardoor kunnen ze volgens mij niks doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:56

Ik denk dat je dan verder komt met rechtsbijstand... De persoon in gebreke stellen.
Want ja, er is geleverd. Maar niet wat is beloofd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:40

Haha dan krijg je mij mogelijk aan de telefoon :-). Maar inderdaad in gebreke stellen. Er is niet geleverd wat overeen gekomen is.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:15

ElizeVdS schreef:
Haha dan krijg je mij mogelijk aan de telefoon :-). Maar inderdaad in gebreke stellen. Er is niet geleverd wat overeen gekomen is.

Helaas is het bedrag niet hoog genoeg om er iets aan te doen volgens mijn rechtsbijstand.

Mods sorry als de naam niet mag worden genoemd. Kan het worden verwijderd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:28

Kainda, je kan ook naar het juridisch loket gaan. Of hoe het ook heet... studeer je? Sommige scholen waar juridische opleidingen bij zitten hebben ook een dergelijk loket.
Die kunnen je helpen met het ingebreke stellen. Waarschijnlijk kan je zo'n brief ook wel online vinden hoor! Kwestie van overnemen en invullen.
Wellicht kan je die persoon er angstig genoeg mee krijgen om wat geld terug te laten storten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:47

dit soort oplichters worden echt niet bang van een ingebrekestelling, zij doen dit bewust om er zelf beter van te worden en zijn absoluut op de hoogte dat de politie en mp niets doen zolang ze maar iets leveren wat erop lijkt.