Hoi, ik heb van de week per ongeluk mijn gehele blog verwijdert . Ik wilde mijn oude site offline halen maar had per ongeluk ook het Wordpress mapje geselecteerd. Ik heb hem wel weer online gekregen (met wat moeite), maar heb al mijn blogposts moeten verwijderen omdat geen van de afbeeldingen nog werkte..
Ik twijfel nu heel erg of ik mijn blog in het Nederlands of in het Engels ga doen. Ik deed hem altijd in het Engels, en mijn website zelf is ook gewoon in het Engels. Maar Nederlands is wel een stuk makkelijker. Maar het liefst spreek ik een breder publiek aan, ook omdat ik graag een minor in het buitenland wil doen.. Gezien mijn studie willen ze dan ook mijn werk zien, en dan zou een blog in het Engels weer heel handig zijn.. Wat zeggen jullie?
Edit: Ohja, omdat ik zo handig was om mijn gehele website offline te halen heb ik als nood mijn nog niet geheel af zijnde nieuwe website online gezet. Het klopt dus dat niet alle linkjes werken, maar het kopje blog doet het wel en zal je door linken naar mijn Wordpressblog. (Die ik in de verre toekomst graag in eenzelfde stijl wil hebben als mijn website, maar nog geen tijd en geduld gehad om dit te doen ).
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Link website verwijderd.
Dat hangt denk ik helemaal af van hoe goed je Engels is. Soms lees ik blogs die in het Engels geschreven zijn en dan kom ik niet eens door de inleiding van de post heen, omdat het zo slecht geschreven is.
Maar aangezien je graag naar het buitenland wilt en daar je werk ook wilt laten zien, zou ik voor Engels gaan. Je kunt natuurlijk ook beide doen, maar dat is wel weer dubbel zoveel werk.
Ik heb vandaag mijn aller eerste video tutorial online gezet! Nog best moeilijk om te maken! Vooral het duidelijk praten is iets waar ik nog op moet oefenen! RAW bewerken in photoshop
Leuk Chanelle! Ik zit tm juni in Noorwegen, maar daarna zou ik heel graag meedoen!
Aroha
Geplaatst: 04-11-14 17:52
Channelle14, klopt, mijn Engels is goed, vooral qua spraak, dus qua schrijven ben ik van mening dat ik dat nog kan verbeteren haha. Maar, het is ook wel een manier om hier aan te kunnen werken. Ik kan bij twijfel navragen bij Engelstalige vriendinnen, dat scheelt.. Maar die wil ik natuurlijk ook niet elke keer lastig vallen. Yv_ happypaardje, ja haha, ik schrok ook, en het duurde ook een paar minuten voordat hij klaar was, zag dat lijstje met '*filename* deleted' '*filename* deleted' steeds langer worden en kon nergens op annuleren drukken . Gelukkig had ik alles nog op mijn laptop staan en heb ik een handige vriend die mij hier en daar geholpen heeft . Helaas wel al mijn blogposts moeten verwijderen..
Eigenlijk wil ik wel snel weer beginnen met een artikel schrijven (voor school), dus moet echt even de knoop gaan doorhakken qua taal. Tweetalig is mij overigens teveel werk.
Pff, ik kan me je stress voorstellen, vreselijk als je dan niks kunt doen!
Wat betreft je taalkeuze, mijn blog is in het Engels en ik heb ongeveer 74% nederlandse bezoekers, 10% amerikaanse en verder mensen van over de hele wereld. Zo kun je een beetje inschatten hoe het zit met de bezoekers die je er mee bereikt. Zolang je Engels goed genoeg is en je het zelf niet heel veel zwaarder vindt om in het Engels te schrijven is het dus alleen afwegen welk publiek je wilt bereiken.
Ik lees jullie foto blogs altijd met veel plezier, maar ik heb er echt geen verstand van. Daarom vind ik het altijd zo fijn dat jullie zo duidelijk schrijven dat zelfs een leek als ik het snapt
Oh trouwens een vraagje aan jullie. Ik kreeg de tip om mijn posts het 's morgens online te zetten. Aangezien dat het beste tijdstip is. Alleen iets op facebook plaatsen heeft normaal het 's avonds als beste tijdstip, dus ik vroeg mij af wanneer ik dan het best de link naar mijn blog op facebook kan plaatsen. Meteen als ik mijn post online zet of de link pas het 's avonds. Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn!
Mijn artikelen komen om 6.00 in de ochtend online en dat wordt ook gepost op Twitter en Facebook. Sinds ik dat doe zijn mijn statistieken enorm omhoog gegaan.
Ik heb een oudje op mijn blog vandaag OPI Muir Muir on the Wall. Ik vind hem niet heel speciaal maar wel erg mooi.
Ik blog eigenlijk gewoon wanneer ik zin heb, hou weinig rekening met tijd en dergelijke. Vaak deel ik het 's ochtends ook een keer extra met Social Media. Mijn blogonderwerpen staan in verband met vragen die ik bijvoorbeeld die dag krijg.