Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunny_l0ve schreef:Wij spreken het zelf ook niet uit als Djulia, maar voor de mensen in de omgeving het makkelijkste uit te leggen als ze niet weten hoe ze het moeten uitspreken. Tja, ik heb het zelf ook met mijn naam dat iedereen het verkeerd schrijft, en alles went. Zal ze maar mee moeten leven..... naar mijn mening zijn er ergere dingen en ik ben blij dat ze geen standaard naam heeftMaar iedereen heeft zijn/haar eigen smaak.
Niwla schreef:Tuurlijk is dat persoonlijkVolgens mij is dat persoonlijk hoor. De een zal het als vervelend ervaren, de ander vindt het geen probleem. Ik moet ook altijd 'Met -h op het eind" zeggen. Ik heb daar nog nooit een probleem van gemaakt. Ik denk dat je bijna elke naam op verschillende manieren kunt spellen, dus ja.. daar moet men maar mee leren leven.
Sammie schreef:sunny_l0ve schreef:Vandaar dat het in de ergenissen top 10 staaten alles went. Zal ze maar mee moeten leven.....![]()
No offence hoor, het gaat mij niet eens zo specifiek om deze naam, want dat valt an sich nog mee maar om élke naam die qua uitspraken afwijkt van het opschrijven. Het is gewoon bloedirritant om telkens een brief te versturen met als afsluiting groetjes Peut en je nu al weet dat je een aanhef terug krijgt met beste Piet… Of dat je honderdduizend keer iemand opnieuw moet corrigeren je spreekt het uit als Zeus en niet als Zus.. (of vul elke willekeurige afwijkende naam in)Dat wendt niet. Je gaat je er steeds méér aan ergeren. Het komt nl. over als desintresse, terwijl het dat in feite <niet altij> helemaal niet is.
En het is als ouder, gelukkig maar, nog altijd je eigen keuze hoe je je kind noemt, maar in sommige (en nogmaals ik bedoel hier in het algemeen) gevallen zou er echt wel wat beter nagedacht mogen worden over de gevolgen en impact van een naam. De mate van uniekheid van een naam zegt niks over de uniekheid van de persoon an sich. Ik zie in dat opzicht geen enkele reden waarom sommige ouders dat met een naam moeten uitdrukken. Kies een naam die je mooi en leuk vindt (en wat mij betreft logisch is qua uitspreken) en dan is het ook prima.
Sammie schreef:En het is als ouder, gelukkig maar, nog altijd je eigen keuze hoe je je kind noemt, maar in sommige (en nogmaals ik bedoel hier in het algemeen) gevallen zou er echt wel wat beter nagedacht mogen worden over de gevolgen en impact van een naam. De mate van uniekheid van een naam zegt niks over de uniekheid van de persoon an sich. Ik zie in dat opzicht geen enkele reden waarom sommige ouders dat met een naam moeten uitdrukken. Kies een naam die je mooi en leuk vindt (en wat mij betreft logisch is qua uitspreken) en dan is het ook prima.