Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:46

Dat mag je zelf beslissen
Je dealt met echte mensen vele hebben psychishe problemen

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:13

Banjer schreef:
Heel lang al niet gereageerd... "Mijn" inmate is inmiddels vrij en we volgen elkaar nu op fb en instagram :)

Wat leuk Banjer! Gaat het goed met haar?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:19

Ja het gaat heel goed met haar :) ze straalt op alle foto's :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:52

Degene waar ik mee schrijf is 28 december vrij gekomen. Ze zou me op Facebook opzoeken, maar tot nu nog niets gehoord.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:53

shilady schreef:
Dat mag je zelf beslissen
Je dealt met echte mensen vele hebben psychishe problemen

Maar is het juist dan niet goed dat er eens iemand gewoon schrijft om het schrijven en dat ze daar afleiding aan hebben? Dat is er een keer niet iemand de hele tijd daar naar vraagt zoals misschien je familie.

Twijfels, twijfels :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:23

Het kan inderdaad heel leuk uitpakken ja
Maar er zijn hier ook meerdere mensen die heel leuk contact hadden met hun penpal en waarbij het niet zo heel leuk afgelopen is doordat hun pp gevoelens kreeg en liefde wou ipv enkelt vriendschappelijk.... Of dat er toch om geld word gevraagt...

Ik zelf had laatst ook zoon soort situatie aan de hand...
Heb een tijd heel leuk handgeschreven brieven geschreven met iemand.. Maar na een tijd verklaarde hij mij de liefde en ik kon die niet beantworden en heb dat eerlijk gezegt...ook vroeg hij meerdere keren om geld en als ik dan bv nee schreef tegen zijn vragen dan schreef hij hele lelijke brieven naar mij en zei hij zelfmoord te gaan plegen als ik toch zijn liefde niet wil
en ja ik zit daar dan best mee ik ben geen persoon van steen...
En ik kan je vertellen dat ik nog steeds regelmatig liefdesbrieven van hem krijg die mij heel ongemakkelijk en zelfs bang maken.... Bij elke brief denk ik dan jeetje ben blij dat ik niet in amerika woon anders zou hij me echt opzoeken na zn straf hij kan gewoon geen nee accepteren er is echt iets mis met hem...
Heb het contact verbroken (kreeg 3 tot 4 brieven per week) en aan de ene kant heb ik rust maar aan de andere kant blijft er zo nu en dan toch wellis een brief komen met een liefdes verklaring en dat hij me nooit los zal laten ect ect... Het gaat heel ver ik vind ook echt wel dat hij een obsessie over mij heeft....

Heb lang getwijffeld of ik dit moest neer zetten hier wil niet iedereen over een kant scheren
Heb heel leuk contact met mijn andere 3 penpals en met voormalig penpals die vrij zijn(David) heb ik ook contact via Facebook ect
Maar er zitten zeker weten rotte appels tussen die je willen manupileren om hun zin te krijgen.. En daar moet je dan sterk in zijn en mee om kunnen gaan...

Lees dit topic is goed door dan zal je zien dat het niet altijd even leuk is
Wij steunen onze penpals met het sturen van kaarten brieven en boeken en dat word heel erg gewaardeert :)
Je moet gewoon geluk hebben en je kan er ook hele leuke vriendschappen aan over houden sommige van ons reizen naar amerika om ze te bezoeken en verblijven dan gratis bij hun familie en dat is ook heel leuk!

Kan me best voorstellen dat je geen overhaaste beslissing wilt nemen en heel goed erover denkt

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:08

Zou iemand mij toevallig op de een of andere manier kunnen helpen met hoe ik een account voor het bellen op moet zetten? :D

Via freedomline werkt niet. Jailcalls vind ik veel te duur. Een Amerikaans telefoonnummer verkrijgen (op eenzelfde manier als via Freedomline) is het probleem niet, maar wat daarna? Ik zie dat gevangenen meestal niet naar een internationaal nummer mogen bellen, vandaar dat Amerikaanse nummer, maar hoe moet ik die registreren bij de desbetreffende gevangenis als ik verder geen woonadres o.i.d. in Amerika heb?

Ik raak er een beetje gefrustreerd van -:(-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:53

Het is mij nooit gelukt om een telefoonnummer te registreren voor tdcj. Maar er zijn hier in het topic wel een aantal die het voor elkaar hebben gekregen (voor andere staten denk ik)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:52

Waarom werkt Freedomline.net niet? Bij mij werkt het prima ik gebruik het al 4 jaar

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:13

Geen idee. Kreeg een berichtje van Freedomeline dat het nog nooit gelukt was om met de desbetreffende gevangenis een verbinding tot stand te brengen. We gaan het nu op een andere manier proberen. Volgens Levi hoef ik me niet aan te melden bij de provider van de gevangenis en kan hij me gewoon bellen via zijn commissary account. 1 Februari worden de telefoonlijsten geupdate, dus we wachten in spanning af.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:08

Hallo dames :wave:

Heeft er hier iemand interesse in het bezoeken van gevangene in Tilburg Nederland? Dit zijn gevangene die eigenlijk van belgie komen door een tekort aan plaatsen in de gevangenis daar...

Ik ga hier in Nederland ook wellis op gevangenis bezoek en ik kan jullie verzekeren dat het heel ontspannen en veilig aanvoelt de bewaarders praten met respect met jou en antwoorden netjes je vragen... Je mag ook spullen voor de gedetineerde meenemen bv boeken ect...

Je kan je op deze website aanmelden als vrijwiligster en de reiskosten worden vergoed!
Open je hart en maak een gedetineerde blij!

http://tilburg.com/vacature/humanitas-z ... zoekgroep/

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:01

Het is te ver weg voor mij!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:48

Lijkt mij ontzettend waardevol.
Helaas te ver voor mij.
Weet jij of dit misschien ook in Noord-Holland is?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:51

We zitten in nederland zulke lange afstanden hebben we hier niet :+ En reiskosten worden vergoed +:)+

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:00

Ik ben toevallig gister avond in dit topic terecht gekomen en het heeft de hele dag door mijn hoofd gespookt. Ik denk dat ik het toch ook gewoon eens ga proberen. Lijkt me best interessant en doe je toch nog iets goeds voor een medemens. Mijn adres geven zit ik niet zo mee opzich want de kans dat ze je komen opzoeken acht ik inderdaad zeer klein haha. Vanavond een beetje rondgekeken en ik ben er nog niet uit. Ik ben dan ook wel een beetje kieskeurig en heb dan ook geen behoefte om te schrijven met mensen die op zoek zijn naar meer of een moord hebben gepleegd. Ook verkrachters en mensen die iets met kinderen hebben gedaan, nee sorry...

Ik verbaas me ook best wel vaak over die stukjes die ze dan schrijven. "Ik heb een fout gemaakt en probeer mijn leven recht te trekken". Oke kan iedereen gebeuren, verkeerde tijd en verkeerde plek. Overval of iets of inderdaad onder druk van iemand anders. Kan ik allemaal inkomen. Maar als er dan bij crime staat: kind verkracht, kinderhandel en kind gewongen in prostitutie etc... ik kan er niet inkomen dat ze dat "een foutje" noemen. Hoe denken jullie daar over?

Hebben jullie ook nog tips? Hoe verkoop je dit aan andere mensen? Ik bedoel, mocht iemand interesse tonen dan klinkt het best raar als je zegt "mijn penvriend is een amerikaanse gevangene...". Hoe pakken jullie dit aan?

Sorry voor alle vragen! Ik sta er echt voor open en ik denk dat ik gewoon voor nu een "kleinere crimineel" zoek om mee te scrhijven want ik wil het wel oprecht een kans geven!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 02:09

Hallo jo,

Tot nu toe reageren mijn ouders er heel normaal op en mijn moeder vraagt ook vaak en hoe gaat het met die en die?
Vriendinnen van mij vinden het niks ze zouden zelf niet gauw iemand schrijven en dat komt grotendeels door de taal (je moet goed engels kunnen) en ook de zekere verplichting die eraan vast zit diegene zit toch de hele week op jouw brief te verheugen en het is niet leuk om iemand zo weer te laten vallen als je eigenlijk niet meer zoon zin hebt om nog te schrijven..

Kwa crime kan je nooit zeker weten wat ze allemaal wel of niet hebben gedaan ik weet dat heel veel gevangene ook moorden hebben gepleegd in naam van hun "gang" ook in de gevangenis zelf gebeuren er veel verkrachtingen door mannen die alleen maar voor drugs of een overval zitten.... En van veel gevangene staat hun strafblad ook niet op internet en dan is het gissen of ze de waarheid spreken ik ken iemand die ook een penpal had en ook een relatie met diegene kreeg en hij had haar verteld dat hij voor drugs zat....je voelt hem al aankomen ze is er uiteindelijk achter gekomen dat hij een kind had misbruikt..

Mijn penpals zijn tot nu toe best eerlijk tegen mij geweest over de "foutjes" ze hebben mij verteld dat ze graag snel geld wilden verdienen en dat het lekker liep en dat als ze niet gepakt waren dat ze het nu nog steeds zouden doen.... Ik weet niet of ze vrij zullen blijven ik gok toch dat de helft weer terug zal gaan... Ik heb met een van mij vrijgelaten penpals nog contact en hij heeft mij eerlijk gezegt dat hij weer dealt

Denk inderdaad op je gemak na voor je de beslissing neemt iemand te schrijven en ik raad ook aan om iemand te schrijven die niet zo heel erg lang hoeft te zitten dat zijn vaak de wat positive gedetineerde :)
Het is wel heel leuk hoor we krijgen veel waardering en dankbaarheid van hun en sommige van ons gaan ook wellis op bezoek en logeren dan gratis bij hun familie die mensen zijn natuurlijk ook dankbaarheid dat je hun zoon of dochter steunt

Pb mag altijd ;)

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:24

Ik schrijf inderdaad ook met mensen die bijvoorbeeld voor een gewapende overval zitten. Met een moordenaar of verkrachter schrijven lijkt mij niet zo fijn. Op WriteAPrisoner.com staat op het profiel ook altijd waarvoor ze veroordeeld zijn.
En ik moet zeggen dat mijn omgeving eigenlijk altijd heel positief reageert als ik vertel dat ik met gevangenen schrijf. En de jongens zijn ook altijd reuze blij met mijn brieven en e-mails.

Als je wat meer info wilt jo1994, stuur dan even een pbtje. Ik houd ook een blog bij over het schrijven, dus als je wilt kan ik je een linkje sturen. Alvast succes met het vinden van een pen pal!

En nog even iets anders: Het bellen met Levi is gelukt. Vette yay! We hebben zondag een uur gebeld. Was echt super tof om zijn stem te horen :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:47

Wil je mij ook de link sturen lenox. :o

Fijn dat het is gelukt met bellen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Wat leuk Lennox! Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je blog!

Mijn pp's zijn inderdaad ook altijd heel blij met post. Zo leuk, als het goed is krijg ik binnenkort van m'n vrouwelijke penpal haakwerkjes toegestuurd! Ben erg benieuwd :)

Ik heb me ook aangemeld voor videobellen maar mijn verzoek is afgewezen omdat ik geen goede foto had geüpload. Vanavond nog maar eens proberen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:02

Ik ben ook benieuwd naar je blog Lennox!

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:32

Hij is nog wel een beetje in de maak hoor meiden. Ik ben alle mogelijkheden aan het uitzoeken, zodat het voor beginnende schrijvers ook echt informatief is.

Als jullie ook verhalen willen delen op het blog (of tips hebben natuurlijk), stuur gerust een berichtje :-)

Linkje naar mijn blog: https://schrijvenmetgevangenen.wordpress.com/

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 01:22

Humans of New York post de komende dagen verhalen en foto's van gedetineerden in New York op Facebook. Sowieso een interessante pagina, ben benieuwd wat dit oplevert (qua inzichten en perspectieven)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:59

shilady schreef:
We zitten in nederland zulke lange afstanden hebben we hier niet :+ En reiskosten worden vergoed +:)+

Haha dat is waar maar ik zal soms met ov moeten.
Dan ben ik aan de afstand zoveel reistijd kwijt dat ik dat naast school/stage/werk/sport niet ga redden voor elke 2 weken.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:36

Door jullie aangestoken ook maar aangemeld bij prison inmate. Kreeg gisteren mijn eerste brief van Cisco, hij zit in deathrow, sinds 2007. Ben al begonnen met terug te schrijven, zal wel een lange worden, aangezien hij vele vragen heeft.
Bewust iemand gezocht die mijlenver van mijn wereld afstaat, en zeer geïntrigeerd wat zijn achtergrond is.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:31

Kun je trouwens ook met nederlandse gevangenen schrijven?

en hebben jullie je gevangene ooit opgezocht?
die van mij is me ondertussen echt dierbaar, en zijn familie is ook zo lief en ik zou hem graag opzoeken maar hij zit vast in chowchilla dus dat is wel een eindje :')