Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Jolliegirl schreef:
Wij mogen niet eens alles automatisch laten verlopen, vanwege veiligheid. Wij moeten 3x bevestigen en authentication gebruiken.

Dus Marlies, even doorbijten en 1x alles weer instellen haha :P

Ja, ik weet het. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

Tancreda4 schreef:
Wat naar Ineke :(:) Is er al eens naar je houding in staan en lopen gekeken? Ik heb zelf enorm veel baat gehad aan wandel les van een fysio, en daarna de steunzolen er bij. Want ze zeiden jdd dat ik moest wandelen met rugpijn, maar als je vervolgens t dan niet goed belast ben je verder van huis (wat bij mij het geval was). Veel stabiliteit oefeningen verder, maar die doe je wellicht al. Naar hoor, zoveel pijn :(:) :(:)

Ja, ik heb aangepaste schoenen.
Ik heb ceberale parese, dat betekent simpel uitgelegd dat mijn spieren niet goed samenwerken met mijn hersenen.
Als ik heel geconcentreerd loop gaat dat nét een tandje beter als anders, maar nog steeds heel zichtbaar anders dan “normaal”.
Dat lukt niet langer dan 5 minuten omdat het mij zoveel extra energie kost en ik in die 5 minuten dan letterlijk nergens aan kan denken. Krijg ik een andere opdracht erbij dan is de rest weg en loop ik weer mijn normale patroon.

Eigenlijk vind de fysio het beter als ik een scootmobiel ga gebruiken, maar dat is voor mij nog een drempel te ver.

@Jolliegirl dat ga ik eens uitproberen :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Britta31 schreef:
Paarden zijn leuk :brr: -O-

Ik heb vanmorgen gedaan of mijn neus bloedde. Mijn zus zou de paarden doen, omdat ze wilde gaan rijden "als het droog was". Ik weet om half zeven niet of het om 10 uur droog is O:)

Het is zo koud op kantoor :brr:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Wat een koude wind bah!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Jolliegirl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Voorkomen en afleiden vooral ja.

Volgens mij heeft zij een Kelpie. Ze zijn gefokt om te hoeden en happen. :D

Interessant!

En mijn mechels hadden dit ook. En hebben die neiging nog steeds als ze erg opgewonden zijn.

Ja, het is een kwestie van opvoeden en alternatieven aanbieden en aanleren.

Maar net als kinderen... dat gaat niet jn 1x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:26

Nieuwe PC herkent mijn scherm niet. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Ik ging net na het plasrondje ( nu kort, het giet al uren van de regen… en er was hagel gevallen dus glad ) even langs de supermarkt om 1 ding te halen. Mooi oefen momentje en rustig genoeg voor mij zo in de ochtend.

Word ik bij de kassa aangesproken dat ik de volgende keer niet meer binnen mag met de hond.
Hij had zijn dekje om, riem en halsband waarop allemaal hulphond op staat.
Dus ik zeg heel rustig ( maar van binnen kokend :x ) dat het wettelijk niet is toegestaan om hulphonden te weigeren.
Zegt ze ja dat weet ik niet hoor, maar honden mogen hier niet naar binnen.

Ik heb haar geadviseerd om eens met leidinggevende te gaan praten, maar dat ik nu niet in discussie ga en de volgende keer gewoon weer met hond naar binnen kom. Daar is hij voor bedoeld; om mij te helpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Dat er nog mensen zijn die een hulphond niet herkennen en weten dat die overal naar binnen mag. :\

Min pc doet het ondertussen maar ik mis 2 programma's en mijn draadloze muis doet het niet meer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Op de taxi heb ik ruzie gehad met een Marokkaanse chauffeur die ook honden weigerde -O-
Heb gezegd dat hij dan een andere baan moest gaan zoeken want dat dat erbij hoort en helemaal hulphonden!
Ik begrijp wel dat ze zich ergeren want de hele achterbank zit onder de haren dus moeten ze eerst de auto weer gaan uitzuigen maar ja, het is niet anders.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

En de meeste Marokkanen zijn bang voor honden.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

Ik vind het erg lastig dat er weinig onderscheid lijkt voor buitenstaanders voor wat een echte hulphond is,

En wat een zelfbenoemde hulphond is.
Ik ken helaas meerdere mensen (echt) die claimen een hulphond of assistentiehond te hebben, maar puur zelfbenoemd of ooit een 5 weeks cursusje zonder officieel erkend certificaat gehaald te hebben.
Waarvan sommige met ongeleide projectielen waarvan 1 zelfs omstanders durft te bijten.

De eerste categorie is super, alle respect voor, moeten alle ruimte krijgen.
En dat meen ik 100% oprecht.

De tweede categorie verpest het wel voor de eerste, en daar heb ik zeer veel morele en ethische bewaren tegen.

Zeker sinds iemand mij ooit heeft proberen te manipuleren, tot en met dreigen tot juridische stappen aan toe, omdat ik mijn prive! chalet op hondvrij vakantiepark niet aan haar wou verhuren met hond.
Kwam met allerlei fake en zelf in elkaar gezette certificaten. (Duidelijk zelf fotoshop inclusief de nodige spel en gramatica fouten, I kid you not...)
Beetje banketstaaf voor haar was dat twee kennisen van mij via officiele wegen bezig waren met of ze al dan niet voor een hulphond in aanmerking kwamen, en ik net even meer in de stof zat dan iemand die totaal onwetend is.

Is erg lelijke discussie geworden met allerlei (loos) juridisch gedreig.
Het was een nee, bleef een nee (ook omdat ze buiten die hond ook al erg onaangenaam in de communicatie was en ik om die reden ook al geen zin had in een 8 maandenlange verhuur...
Maar ook omdat ik persoonlijk onherroepelijk gezeik gekregen had met het park waar al enige frustraties jegens elkaar lagen)

Ik haat dat soort claims

Omdat het mij dus in moeilijk parket brengt, en omdat het negatieve gevolgen kan hebben richting mensen die wél écht een hulphond hebben.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Eens met FT. Toen ik nog in een winkel werkte was er ook eens een nep-hulphond binnen gekomen die vervolgens de boel onder zat te zeiken, over een schap met etenwaren heen. En de eigenaar weigerde dat zelf schoon te maken, en de ondergezeken producten kon ik wegmieteren.

Ik ben het er volledig mee eens dat hulphonden (in opleiding) toegang moeten hebben. Maar ik word schijtziek van mensen die hun hond "hulphond" noemen terwijl dit niet zo is en die honden totaal niet zijn voorbereid op spannende situaties. Dat is ook nog eens stressvol voor de hond zelf.

Dit is dus meer een losstaande ergenis van lang terug, natuurlijk doet dit niet af van de ergenis van hulphond-eigenaren waarvan de hond toegang wordt geweigerd. Dat is gewoon niet oké.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Ik wou dat er officiele certificaten zouden komen waar je gewoon naar kan vragen in geval van twijfel.

Al was het maar een simpel pasje (uiteraard zonder medische informatie, dat gaat niemand wat aan)

Of desnoods een officiele aantekening met stempel enzo in het paspoort van het betreffende dier.

Om de mensen met een echte hulphond te beschermen tegen steeds meer cynisch wordende mensen,

En om andere mensen te beschermen tegen de manipulatieve fakers.

(En dat staat even los van de discussie of een hulphond eenvoudiger te 'verkrijgen' zou moeten zijn, dat proces kan erg ingewikkeld en duur zijn, dat weet ik ook, en is wat mij betreft ook écht een probleem.
Maar dat geeft de manipulatieve fakers nog geen recht op hun gedrag zeg maar)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Citaat:
Ik ken helaas meerdere mensen (echt) die claimen een hulphond of assistentiehond te hebben, maar puur zelfbenoemd of ooit een 5 weeks cursusje zonder officieel erkend certificaat gehaald te hebben.
Waarvan sommige met ongeleide projectielen waarvan 1 zelfs omstanders durft te bijten.

Ik ken ze niet, maar schrik er echt van dat mensen zo zijn…
Op mijn / ons dekje staat ook onze organisatie genoemd waar wij in training zijn en ik heb een officieel pasje.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

En mensen zoals jij moeten dus beschermd worden en alle toegang krijgen.

Maar door mijn persoonlijke ervaringen vraag ik dus wel tot in details door soms tegenwoordig.
Want er zijn inmiddels ook organisaties die zeggen mensen te begeleiden om hun hond op te leiden tot hulphond, terwijl die hele organisatie fake is als je er dieper induikt, en puur om financiele redenen mensen voorhouden ze te begeleiden.
Levert leuk geld op van soms kwetsbare mensen zeg maar.

En juist omdat ik vind dat mensen die echt recht hebben op hulphond en om mensen die op verschillende redenen kwetsbaar zijn voor oplichting te beschermen wou ik dat het wat beter gereguleerd was allemaal.

En ja, ik heb dus écht gezien dat een zelfbenoemde hulphond een serveerder bij een terras in de benen beet, en de hele boel op stelten zette daarvoor al omdat hij niet gewoon rustig ging liggen.

(Mijn niet hulphond lag onder mijn stoel en bemoeide zich nergens mee)

En ik heb dus ook echt gedoe gehad zelf (niet van horen zeggen ergens ver weg) dat iemand mij wou manipuleren iets voor elkaar te krijgen door te claimen dat het een hulphond was.

En nog wat situaties, maar deze twee zijn heel duidelijk de reden van dat ik denk hoe ik denk.

Ik vind dat écht misselijk gedrag zeg maar.

Juist omdat uiteindelijk de goeden moeten lijden onder het gedrag van de níet goeden.

Ik vind dat onethisch en amoreel zeg maar.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Helemaal mee eens, en niet te vergeten dat nep-hulphonden een gevaar kunnen zijn voor echte hulphonden (en daarmee hun baasje). Zo jammer dat het voorkomt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Ik weet dat het goed bedoeld is hoor, maar kan deze discussie hier alsjeblieft stoppen? Ik heb veel echt heel veel stress van de situatie van vanmorgen, want voor mij is sowieso een supermarkt binnengaan mentaal heel erg lastig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:24

Welke honden vallen er onder hulphonden?

Blindegeleide?
Steun? Honden

Een bekende van me heeft een hond vanwege zijn ptss, via officiële instantie. Is dit dan ook letterlijk een hulphond.

Ik vind dit ontzettend interessant
En vind het heel erg wat er gebeurt is in de supermarkt!

Ohjee Ineke2, volgens mij is het geen discussie toch? :knuffel:
Ik zie juist onwijs fijne berichten heen en weer gaan over de bescherming van hulphonden <3

Ik begrijp je wel overigens, goed dat je bij je standpunt bent gebleven en dit mag je gerust melden bij de winkel organisatie.

* Mijn bericht kwam tegelijk met de jouwe.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:41

Berichten kunnen goed bedoeld zijn maar hoeven daarom niet als prettig te worden ervaren.

Laten we haar verzoek gewoon respecteren, ik kan me namelijk voorstellen dat dit triggerend is zo kort hierna.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Begrijpelijk!
Maar begrijp ook dat er reactie komt op een bericht... We reageren immers allemaal regelmatig op elkaars irritatie Het is wel geven en nemen in het topic.

Hele andere ergernis... Postbezorgers die geen boe of bah zeggen.... Ik sta ze altijd netjes te woord, vriendelijk.. maar nee..pakket neerpleuren en ze rennen terug naar de bus.. oke joe doei

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Jolliegirl schreef:
Begrijpelijk!
Maar begrijp ook dat er reactie komt op een bericht... We reageren immers allemaal regelmatig op elkaars irritatie Het is wel geven en nemen in het topic.

Dat er reacties op komen is helemaal prima, maar ik vraag gewoon of het hier kan stoppen. Het staat mensen vrij om er een losstaand topic over te starten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:26

Ik zal er niet meer op reageren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

Lakse collega’s. Echt, ik loop me de pleuris te werken om de stukken compleet te maken. Vraag ik aan een collega of ze al had gekeken naar iets wat ik daarvoor dus nota bene nodig heb “Ik kijk er morgen naar.” Zak lekker door de stront. Mijn vakantie blijft dus mooi staan, en mijn telefoon gaat uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:32

Goeie keuze!!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:32

Vakantie is vakantie.

Na je vakantie op je eerste werkdag zijn ze aan de beurt, tijdens je vakantie niet ;)