Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:11

Banyu de hint van jou voor volgend jaar is alvast klaar _O-

Oh ik kreeg echt medelijden met je Banjer :knuffel:

Maar ik heb er zo van genoten! :')

Over de Fiat Panda,kijk eens op Streetview, daar staat hij op. Schijnbaar is het nog niet geüpdatet bij jou in de straat.

Voor de meer exotische dieren vond ik het lastig om iets bijpassend te vinden,heb naar plantjes gekeken maar is dat normaal dat het van plastic is?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:14

Voor als iemand nog met mij mee wil kijken!
Afbeelding

Afbeelding
Als ik dit Google kom ik op de Arabische letter Fa/Feh

Afbeelding
Even draaien, het is Frankrijk

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:28

Matheno schreef:
Citaat:
@Zertab, jouw Santa is nog heel druk bezig een pakket samen te stellen.
Echter, ziet hij/zij staan dat jij liever geen 2de hands spullen ontvangt, met als uitzondering boeken. Hoe denk jij over tweedehands spelletjes? Yeah or Nee?

Nu nog bezig met cadeautjes zoeken. Dat belooft wat _O-

Kunnen natuurlijk verschillende redenen voor zijn.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit tot nu toe geen geslaagde SS voor mij. Volgend jaar maar niet meer doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:36

Tanya schreef:
[ [url=m/gDEtEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yoZvqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wpp7BF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik in de ASCII tabel zoek op &#1601 krijg ik ook de getallen 641 3101
https://asecuritysite.com/coding/asc2?val=1536%2C1792

De departementen van Frankrijk hebben ook nr's. Ik kan het niet goed zien op jouw kaartje, maar het zal zoiets zijn als 09, 11 of 66. Of misschien is er een deelnemer op vakantie geweest daarheen? Of ligt daar misschien een plaats en kan je iets met de plaatsnaam?

Do re mi etc. is een toonladder (of notenbalk), maar kan ook slaan op het liedje van Julie Andrews uit the Sound of Music.

Al die cijfers, het kunnen letters zijn (bijv. 1=a, 2=b etc) of samen het nummer vormen van de bokker in de gebruikerslijst? Of een registratiedatum? Of.... :o?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:45

Ik moet nog bijlezen vanaf 184 want jullie gaan hard :wow:

Ik ben nog aan het werk maar ik heb santa post :):)
Ik zal snel gaan puzzelen met deze eerste 2 hints *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:46

Banyu schreef:
Ik vind hints steeds elk jaar weer lastig, dus dacht, goh, ik kan er een jaartal bij doen, als in Banyu is dé zomer LE van 2018 van Rituals. Maar dacht, dat is wellicht te moeilijk, dus pak ik gewoon maar paar testers van het merk. Zelf heb ik er toch zat! Ondanks mijn cocoapromydil betaine (als ik het nog steeds goed schrijf), allergie, is Rituals écht het ENIGE waar ik wél goed op reageer!!!

Ik hoop oprecht dat je het leuk vind, aangezien het toch best lastig van, en inderdaad, het lijstje die ik eerder in het topic maakte, hoopte ik dat je erop zou reageren! En tadaaaaa, it works!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Heeeeel veel plezier ermee, en ik hoop dat jou/jullie aankomende pup het ook leuk gaan vinden! <3

Banyu, ben jij dan mijn santa?[/quote]

Yes it’s me!
Beetje stom, want nadat ik het pakketje ingepakt had dacht ik oliebol, waarschijnlijk een veel te makkelijke hint die ik al eerser gebruikt had, dacht ik.

Maar het limited edition cadeau was het rituals serendipity tasje.maar was winter 2021 dus daar zit achteraf gezien een foutje bij.

Balea is een merk uit duitsland, en daar was ik
2 weken geleden. Evenals de smurfen haribo, kan ze hier nergens vinden in Nederand. Maar daar zag ik dan 3 volle dozen staan! Dus had achteraf ook hint kunnen zijn aangezien ik wel in een van de duitsland topics had gestuurd.

Maar gelukkig ben je er blij mee. :D[/quote]
JAAAAA, ben er erg blij mee. En als je eenmaal een naam hebt, dan vind je wel meer aanknopingspunten, haha.
Maar ik dacht dat ik het in de vissenfoto moest zoeken ofzo.
Ik vind Rituals heerlijk, maar hou geen namen bij, dus tja, dat was even zoeken. Dus of je het nu goed of fout had, ik had het toch niet gemerkt, haha. :P

Maar voorlopig ben ik weer rimpelvrij geloof ik. :Y) En kan me moddervet vreten in al dat snoep, haha.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:47

Roodvos schreef:
Tanya schreef:
[ [url=m/gDEtEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yoZvqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wpp7BF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik in de ASCII tabel zoek op &#1601 krijg ik ook de getallen 641 3101
https://asecuritysite.com/coding/asc2?val=1536%2C1792

De departementen van Frankrijk hebben ook nr's. Ik kan het niet goed zien op jouw kaartje, maar het zal zoiets zijn als 09, 11 of 66. Of misschien is er een deelnemer op vakantie geweest daarheen? Of ligt daar misschien een plaats en kan je iets met de plaatsnaam?

Do re mi etc. is een toonladder (of notenbalk), maar kan ook slaan op het liedje van Julie Andrews uit the Sound of Music.

Al die cijfers, het kunnen letters zijn (bijv. 1=a, 2=b etc) of samen het nummer vormen van de bokker in de gebruikerslijst? Of een registratiedatum? Of.... :o?

Omg :')

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:50

Hier ook pakketjes tijd :D . En als ik mijn santa geraden heb, dan wil ik weten waar dat cadeaupapier vandaan komt <3 . Niet alleen de meiden, maar ook ik vond het super leuk.

De doos:
Afbeelding

Een brief, puzzel en tweede hint:
Afbeelding
Santa heeft duidelijk huisdieren

De cadeautjes
Afbeelding

En uitgepakt:
Afbeelding

Eenhoornhoedjes en een bellenblaas voor de meiden:
Ze zaten nog net niet in het zakje :')
Afbeelding
Balsamico glaze
Een zaaisetje voor snoepgroente
Gingerbreadkruiden (lekker!!!)
Kaartjes met soeprecepten
Een kookboekje van Jamie Oliver met familierecepten
Een Diamont painting met een paard erop
En lekkere foute warme slippers met een regenboog

En vanavond even zoeken wie je bent. Ik heb al 10 pogingen gedaan, maar ik word steeds uit mijn concentratie gehaald door 2 meisjes die nu met een mutsje op tv zitten te kijken.
In elk geval een Santa die van Koken en Dille en Kamille houdt. Ik ben heel benieuwd.

Super bedankt alvast Santa <3 . Ik ben er heel blij mee. Nog een paar maanden wachten en dan kan ik lekker gaan zaaien. De kruiden zullen eerder al wel gebruikt worden. Ik heb toevallig afgelopen week een peperkoekhuisje gemaakt en versierd en dat vond ik echt zo ontzettend leuk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:52

Zertab schreef:

Maar eerlijk gezegd vind ik dit tot nu toe geen geslaagde SS voor mij. Volgend jaar maar niet meer doen.

Dit is natuurlijk ook niet leuk om te lezen voor je SecretSanta, die is vast nog hard haar best aan het doen voor je.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:01

Charaz schreef:
Zertab schreef:

Dit is natuurlijk ook niet leuk om te lezen voor je SecretSanta, die is vast nog hard haar best aan het doen voor je.

Maarre, volgens mij is het pakket van Zertab aan een 'lootje' al wel aangekomen. Maar staat er nog niets in het topic. Of heb ik dat weer gemist. Want ik ben toch wel heel benieuwd wat voor leuks Zertab verstuurd heeft hoor.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:06

Wow… ik ben ontroerd… wat een mooie cadeautjes zaten er in 99… <3

Kiwi in hout
Afbeelding

En een foto van Knelis en mij in hout
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:07

topsylover schreef:
topsylover schreef:
En nu moet ik me nog even goed over de hints buigen :=

Het duurde even, maar ik heb eindelijk de tijd gehad om te puzzelen.
Hint 1 was niet zo moeilijk; mijn SS heeft meer dan alleen letters in haar naam. Daarmee kon ik al een heleboel bokkers wegstrepen! :)
Daarna werd het lastiger. Ze werkt met wezens waar ik niet van hou. Mijn eerste gedachte ging uit naar spinnen, maar het bleken toch kinderen te zijn :Y)
Hint nummer 3 ging over chocola, en wat een uiteenlopende smaken heeft iedereen hier zeg! De ene houdt van wit, de ander van karamel, weer een ander helemaal niet van gevulde chocola..
Hint nummer 4 hielp mij niet echt :') Zoveel bokkers zitten graag met een lekker drankje op de bank!
En daarna liep ik helemaal vast. Mijn ss haar lievelingskleur is roze met glitters. Oei. De bokkers die nog op mijn lijst staan houden allemaal van rustige aardetinten en blauw.. En nu dan? Toch maar weer verder zoeken en spitten en denken en zoeken.. Moet ik hint 6 toch maar openen? Geef ik het nu al op?

Op dit moment kwam ik erachter dat ik de verkeerde namen had weggestreept :D want er bleef telkens een naam terugkomen waarvan ik dacht dat die al vergeven was. Alle hints weer nalopen op de posts van deze persoon en ja hoor:
kinderen +:)+
normale chocolade +:)+
dekentje met thee op de bank +:)+
en roze glitters +:)+
Toch nog even hint 6 opengemaakt voor de bevestiging, en meteen kwam daar het prachtig roze Agnes kaartje tevoorschijn.
Dus, Marleen_88, ben jij mijn Santa? :D {:)

Jazeker, goed geraden. *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:15

Zertab schreef:
Matheno schreef:

Nu nog bezig met cadeautjes zoeken. Dat belooft wat _O-

Dat weet je toch pas als je je pakket hebt gehad?

Wat een grote pakketten komen er voorbij zeg. Wow en super creatieve hints

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:16

Zertab heeft met mij overlegd omdat ze heel graag de cadeaus die ze persoonlijk voor mij heeft gekocht graag wou geven. Ik heb de verzendkosten voor haar betaald. Ik kreeg een super leuk boek over Egypte waar ik echt uuuuurenlang leesplezier van kan hebben. De boktupload deed het even niet lekker bij mij, haar pakketje verdient wel een bericht hier dus ik heb gewacht en vanmiddag op de laptop de foto's geupload !

Echt alles zat onder de glitter. Ik zag te laat: pas op voor de glitter hihi.

Afbeelding

Met een aantal hele lieve cadeaus

Afbeelding

En zelfs nog hints, super lief

Afbeelding

En de cadeaus die de lieve zertab heeft uitgekozen om toch te verzenden ♡ heel blij met dit minipakketje en het mega leuke toffe boek over Egypte!!

Afbeelding

Dus ik snap heel goed dat ze baalt. Ze stuurt 2 pakketten en we uploaden beide niks. Hierbij echt een shout out naar haar, het kaartje was ook echt mega lief ondanks alles. ♡♡

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:21

Oh ja dan snap ik het beter idd. Ik had even de link niet gelegd dat haar pakketten nog niet gedeeld zijn hier. Gelukkig nu dan toch een update. Dat boek over Egypte lijkt me super interessant

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:22

Ja! Echt veel tekst ! Kan niet wachten om tijd vrij te maken om erin te duiken !! Ik snap haar helemaal en zou haar het liefst een dikke knuffel geven en duizend zoenen voor haar super lieve idee om het zo te doen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:27

Ik heb post. *\o/* *\o/*

Moet alleen even wachten tot mijn moeder klaar is, want na uitleg van mijn kant over hoe Secret Santa werkt is er iemand haast nog nieuwsgierig dan ik ben... :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:27

Excuses Zertab dat had ik ook niet mee gekregen.

Wat een leuke kado’s Pimaude !

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:34

Ik heb nog een klein zijstapje van het SS verhaal dat ik jullie ook wil vertellen.

Ik doe ook mee met een andere SS en ik had mijn lootje een kaart gestuurd met daarop alleen de neus van mijn paard. Netjes onherkenbaar uitgeknipt (dacht ik), maar er was nog een klein stukje deken zichtbaar.

Mijn idee was dan om de originele foto als hint bij het pakket te doen.

Maar goed, mijn lootje had binnen een halve seconde door welk paard het was en wie dus haar SS was. Mijn lootje is vervolgens gaan samenspannen met mijn SS voor deze editie waardoor mijn paardenneus op een andere kaart weer bij mij terug kwam.

Mij in lichte verwarring achterlatend (ik had die foto toch nergen op het net gepost?). Voordat ik het raadsel had opgelost hadden Oscar (mijn lootje van de andere editie) en Roosch (mijn SS van deze editie) zichzelf echter per PB verraden _O- .

Geweldig leuk bedacht dames!
Afbeelding

Afbeelding

En mijn paardenneus is plots door heel Nederland geweest :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:36

We dachten even lekker een mindfuck op te sturen maar hadden niet door dat jij de kaart pas na het pakket zou vinden. _O-

Ik had me verheugd op een kop thee op de bank met wat lekkers, al gniffelen om jouw "huh hoe kan dit nouuuu".. :))

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:40

Dat is wel heel toevallig en leuk bedacht !

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:46

Apple schreef:
Ik heb nog een klein zijstapje van het SS verhaal dat ik jullie ook wil vertellen.

Ik doe ook mee met een andere SS en ik had mijn lootje een kaart gestuurd met daarop alleen de neus van mijn paard. Netjes onherkenbaar uitgeknipt (dacht ik), maar er was nog een klein stukje deken zichtbaar.

Mijn idee was dan om de originele foto als hint bij het pakket te doen.

Maar goed, mijn lootje had binnen een halve seconde door welk paard het was en wie dus haar SS was. Mijn lootje is vervolgens gaan samenspannen met mijn SS voor deze editie waardoor mijn paardenneus op een andere kaart weer bij mij terug kwam.

Mij in lichte verwarring achterlatend (ik had die foto toch nergen op het net gepost?). Voordat ik het raadsel had opgelost hadden Oscar (mijn lootje van de andere editie) en Roosch (mijn SS van deze editie) zichzelf echter per PB verraden _O- .

Geweldig leuk bedacht dames!
[ [url=m/eLMJvE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x9sMmH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn paardenneus is plots door heel Nederland geweest :))

Oh dit is leuk gedaan _/-\o_ Oscar en Roosch, helden! Mooie mindfuck

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:49

Hahaha helden _O-

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:52

Matheno schreef:
Naaaaaah jongens ik moest huilen |(

Wat gewéldig!!

[ [url=m/pxyxQa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf! <3

Wahaha Apple geniaal! :')

Wat een geweldige pakketten weer en druk gepuzzel. Dat is ook zo leuk.
@Dondon ik heb vandaag les 1 gehaakt, ik gok niet dat ik de beste ben maar het is wel leuk om te doen.

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:07

Hahaha lachen joh, Apple. :')

Dankjewel Santa!
Hij staat nu klaar om opengemaakt te worden maar ik sta nu eerst eten te koken. Na het eten zet ik mijn vriend aan de afwas en ga ik de doos openmaken. *\o/*

Edit: potverrr nu vergeet ik de foto toe te voegen. :(

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-12-22 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt