Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Prairy schreef:Nou, kom maar met een idee voor een vers geboren jong dan. Vrienden hebben er net eentje gekregen. De omschrijving op Facebook zal ik jullie besparen. Ik had er een flinke teil voor nodig, zo zoet.
Ik gaf meestal een speelkleed met zon vierkant ding erboven met speeltjes eraan, was ook altijd een succes.
https://www.bol.com/nl/p/go-the-f-k-to- ... androidapp
Ik vond deze echt fantastisch.
_San87_ schreef:En therapie.
fleurtjeuh schreef:Oprechte nieuwsgierigheid
Waarom is het erg als er later nog een broertje of zusje wordt geboren?
Zeker als je uit huis bent heb je daar toch geen last van?
Varekaj schreef:Wat is er vervelend: nou, zoals je zegt, een extra verjaardag te vieren. Ik heb niks met al dat verplichte opdraven en opzitten.
De hele familie denkt enkel nog aan dat kind, van jou wordt verwacht dat je het prachtig vindt om alsnog (of nogmaals) grote broer of zus te worden. Uiteraard ben jij DE gedoodverfde oppas-in-spe en als je dat niet ziet zitten is de wereld om zeep. Hoe leuk zou het zijn als er op korte tijd een neefje of nichtje bij komt! Nou gaan je eierstokken vàst rammelen als de klokken in Beieren.
Bij uitstapjes wordt je steevast aangesproken op jouw kleine gespuis want die oudere dame/heer, dat is absoluut oma/opa. Lekker genant.
Wanneer je zelf bij de jongste hoort in de familie en je bent 20+ dan kan je dag zeggen tegen de gezellige avondjes onder volwassenen. Leg ook tegen dat kind maar uit dat mama tegelijk ook weleens plusoma is. Want ja, jouw volwassen broer van 30 heeft kinderen, dus dat zijn haar kleinkinderen. Superleuk toch?
fleurtjeuh schreef:Maar dat is haar kant.
Ben ook benieuwd naar andere antwoorden