Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:01

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Verder mogen we niet uit het oog verliezen dat vaccins NIET onschadelijk zijn op zich, dus nog afgezien van de negatieve effecten op het immuunsysteem.
Baat het niet, dan schaadt het wél.

Als je leugens lang genoeg blijft herhalen worden ze toch geloofd ?
Vaccins zijn niet schadelijk.
Ofwel kom je met bewijzen van het tegendeel, ofwel hou je je mond.
Maar vooral met dat laatste heb jij het erg moeilijk, niet ?

Hou zelf je mond
Over vaccinatie schade is (nog) veel onduidelijk en in onderzoek

EllyC

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:07

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:08

Relaxed schreef:
Ach, bij corona noemt hij sterfgevallen uitzonderingen op de regel. Voor vaccins gaat dat blijkbaar niet op :n

Nee hoor.
Ik schrijf keer op keer en heel duidelijk dat vaccins werken. Dat ze levens redden. Dat ze instrumenteel geweest zijn in het lager houden van het aantal doden. Dat maakt echter niet dat ze geen negatieve effecten hebben. En die zijn er genoeg.
Een gezonde, slanke, sportieve kennis van mij is na vaccinatie gestorven aan een acute longtrombose,
Is trombose als één van de risicos nu ineens verdween uit jullie geheugen? Zo is er meer.

Ontkennen van de potentieel schadelijke effecten van vaccins in het algemeen en van Covid19 vaccins specifiek is simpelweg ontkennen van de werkelijkheid.
Daar zoveel naduk op leggen maakt jullie behoorlijk extremische provaxxers.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:23

Matheno schreef:
In theorie kunnen alle vaccins auto-immuunziekten veroorzaken. Erg zeldzaam misschien, en de kans dat dat

Vaccins veroorzaken geen auto-immuunziektes. Niet in theorie, niet in de praktijk.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34451946/

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:30

BigBen schreef:
Matheno schreef:
In theorie kunnen alle vaccins auto-immuunziekten veroorzaken. Erg zeldzaam misschien, en de kans dat dat

Vaccins veroorzaken geen auto-immuunziektes. Niet in theorie, niet in de praktijk.

Op gezondheidwetenschap.be las ik dit:

In theorie kunnen alle vaccins auto-immuunziekten veroorzaken, maar in werkelijkheid gaat het om een extreem zeldzame gebeurtenis.
Auto-immuunziekten worden vaker uitgelokt door de infectie zelf.
Ze kunnen ook spontaan optreden, zonder vaccinatie.

Antwoord van Drew Weissman, Department of Medicine, University of Pennsylvania, Philadelphia, US

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:31

guillain barre was wel degelijk een bijwerking van Covid vaccin. Is dat een auto-immuunziekte?
Je zenuwcellen worden aangevallen door je afweersysteem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:34

BigBen schreef:
Matheno schreef:

Ziektes doormaken ook
Door mazelen, en andere kinderziektes kun je ook.op.latere leeftijd een hoop ellende.krijgen

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:42

Needje schreef:
guillain barre was wel degelijk een bijwerking van Covid vaccin. Is dat een auto-immuunziekte?

Jawel, Guillain-Barré syndroom is een auto-immuun ziekte. Er werd vroeger een link gemaakt met het griepvaccin, maar volgens meer recent onderzoek klopt dat niet.

https://n.neurology.org/content/94/20/e2168

Het probleem is dat dat soort verbanden moeilijk te onderzoeken zijn. Hoe weet je zeker dat een ziekte veroorzaakt werd door een vaccin, terwijl er x aantal andere mogelijke oorzaken kunnen spelen ? En hoe maak je onderscheid tussen "oorzaak van" versus "trigger van een reeds bestaand, onderliggend probleem" ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:50

Vorige week begreep ik van M Koopmans dat na de covid vaccinatie er een duidelijke verhoging van onregematige menstruaties bij vrouwen zijn gemeld door vrouwen. Omdat er significant veel vrouwen dit gemeld hebben heeft dit nu wel de aandacht om verder te gaan onderzoeken. Zij vertelde er tevens bij, dat bij de meeste vrouwen de menstruatie vanzelf weer regelmatig werd na een kortere of langere tijd.

Mij gaf het juist vertrouwen dat ze dit noemde zodat je als gevaccineerde weet dat er:
1. Een instantie is waar je alles kunt melden;
2. Blijkbaar ook daadwerkelijk onderzoek plaatsvindt zo nodig op zaken.

Hier in Frankrijk verzamelen ze ook gegevens. Voordat je de vervolg vaccinatie krijgt moet je eerst een lijst invullen over hoe de vorige vaccinatie (s) is/ zijn verlopen .
Voordat de prik gezet wordt idem dito. Er wordt een kort babbeltje gehouden waarbij ze ook checken of er iets afwijkends is gebeurd.
Mij geeft dat ook vertrouwen juist dat er goed gekeken wordt en genoteerd of er wellicht iets afwijkends is dat met het vaccin te maken heeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:51

BigBen schreef:
Needje schreef:

Jawel, Guillain-Barré syndroom is een auto-immuun ziekte. Er werd vroeger een link gemaakt met het griepvaccin, maar volgens meer recent onderzoek klopt dat niet.

https://n.neurology.org/content/94/20/e2168

Het probleem is dat dat soort verbanden moeilijk te onderzoeken zijn. Hoe weet je zeker dat een ziekte veroorzaakt werd door een vaccin, terwijl er x aantal andere mogelijke oorzaken kunnen spelen ? En hoe maak je onderscheid tussen "oorzaak van" versus "trigger van een reeds bestaand, onderliggend probleem" ?

Ja dat is precies ook het probleem met bv doden na vaccinatie.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:53

Loretta schreef:
Als je nog eens terug denkt aan de terreurangst voor covid. Man wat was dat een ding. En wat waw er toch een enorme dreiging. Als je de terreurdoden eens afzet tegen de verkeersdoden dan zie je dat het allemaal wel mee viel met die terreurdreiging in Nederland.

Als je hier met terreur en terreurdoden de covid-maatregelen en covid-overlijdens bedoelt, dan praat je onzin.

Van het CBS:
-In 2020 waren er 610 dodelijke slachtoffers door verkeersongevallen
-In 2020 overleden ruim 20 duizend inwoners van Nederland aan COVID-19
De getallen van 2021 zijn er nog niet maar zelfs als het aantal verkeersslachtoffers verdubbelt en covid-doden halveert liggen de getallen nog heel ver uit elkaar.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/15 ... en-in-2020
https://www.swov.nl/sites/default/files ... 2_2021.png
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/33 ... r-covid-19

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:54

Er staat VOOR Covid. Dus ik gok letterlijk terreur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:54

Wanneer er 10 miljoen mensen gevaccineerd zijn heb je altijd doden na vaccinatie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:55

Ja maar hoe bepaal je of ze aan het vaccin zijn overleden of niet. Daar gaat het om.
Zelfde wat jij aangeeft met die auto-immuunziekten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:57

Needje schreef:
Er staat VOOR Covid. Dus ik gok letterlijk terreur.

En ik gok dat het is bedoelt als in "ik ben bang VOOR paarden".

Het blijft mooi, het geschreven woord.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:05

Ok. Resumerend:

We kunnen het er over eens zijn dat er twee extremen zijn.

Aan de ene kant zijn er die ontkennen dat covid19 potentieel dodelijk is.

Aan de andere zijn er die ontkennen dat er aan vaccins ook schadelijke aspecten zitten.

Strepen we die tegen elkaar weg dan houden we over dat.... de huidige omicron variant voor de overgrote meerderheid niet erger is dan een matig griepje en dat risicogroepen (oud, dik, dronk, astma, diabetes etc) meer voor- dan nadeel hebben bij bescherming door vaccinatie.

Ondertussen ligt vriendin ziekjes (koortsig, duizelig, dikke bovenarm) op bed. Gisterenmiddag booster gekregen. Zo thee brengen, zeggen dat ze het zich inbeeldt want vaccins zijn NIET schadelijk, toegegooide mok ontduiken en naar bloeddonatie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:07

:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:07

Bijwerkingen zijn wat anders als schadelijk HC! Dat onderscheid moet je wel maken. Manlief heeft bij de 1ste koorts gehad en veel geslapen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:09

Needje schreef:
Ja dat is precies ook het probleem met bv doden na vaccinatie.

Welnu, dat is op te lossen door ´dood mét vaccin´. Werkte bij ´met Covid´ ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:09

Kom op zeg, je hebt bijwerkingen en bijwerkingen. Dit is gewoon een reactie van het immuunsysteem en zeker geen schadelijke bijwerking :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:14

Vanaf welk punt is een bijwerking dan precies schadelijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:15

enzino schreef:

Blijvende schade cq dood gaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:20

enzino schreef:

Nou he, denk dat als bijwerkingen van het corona vaccin nooit schadelijk zijn dat Pfizer niet vrijgesteld was van aansprakelijkheid. Ook bij de staat kun je niet aankloppen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:26

pien_2010 schreef:
Bijwerkingen zijn wat anders als schadelijk HC! Dat onderscheid moet je wel maken. Manlief heeft bij de 1ste koorts gehad en veel geslapen.

Negatief effect = schadelijk. Of je het op joúw schaal schadelijk víndt is een onderscheid wat je wel moet maken.

Jouw man had koorts, ik ook doch niet van booster, vriendin nu wel van booster.
Ik ken verschillenden in mijn directe omgeving die pre-vaccins núl last gehad hebben van Covid.
Dat zou met omicron nog véél meer mensen met minder last zijn.
Voor die mensen is in míjn ogen de vaccinatie schadelijker dan een infectie.

Ken één persoon (>80, morbide overgewicht, met zuurstoffles wegens kapotgerookte longen) die ´met Covid´ is overleden.
Ken één persoon (gezond, sportief, slank, 60) die ´met vaccin´ aan longtrombose is overleden.

Maar goed als nu blijkbaar ontkent moet worden dat covid19 vaccins ook schadelijke kanten hebben, houdt het op.
Ik buig voor de wondere wereld van percepties en illusies.

Ik ga thee naar boven brengen en naar het dorp :evaw:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:30

Ik gebruik gewoon de normale terminologie hoor. En dat wat jij noemt zijn bijwerkingen. Ik kan het echt niet mooier maken HC en dat jij daar van alles aan vast knoopt moet jij weten. Lief dat je jouw vriendin verwend.