Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:19

karuna schreef:
Werk zoveel mogelijk thuis, vermijd onnodig sociale contacten. Het lijkt me als het niet percee nodig is het misschien beter kan opschuiven? Gezond verstand gebruiken kan ook nog.

Ik heb vannacht best slecht geslapen. Hier meegelezen, elders ook. En ik word moedelozer en kwader. Bestaat ons land voor een best groot deel uit egoistische grenzen verleggende regel ontwijkende niet gediciplineerde idioten of zo? De regels zijn niet om te pesten maar omdat ik vrees inmiddels een best groot deel van de bevolking gewoon weigert om de simpele basis regels na te leven. Want, vrijheid, want ja maar mijn uitje, ja maar 15 mensen meer in een restaurant doe ik lekker toch, ja maar ik nies en hoest alleen maar dus ben ik niet ziek, ja maar er staat niet precies tot de laatste spatie uitgekauwd dat, dus gelden de regels niet in deze situatie, of voor mijn bruiloft, of voor de baas enz.

Er wordt gewezen naar zweden. Maar zijn ze daar niet gewoon beter in zich aan de basisregels houden? Minder illegale feestjes, bazen die wel mensen thuishouden bij klachten, beter zijn in afstand houden, enz.

We verklo ten het hier gewoon echt zelf. Dus worden de regels strenger. De groep die je hoort schreeuwen zijn diegene met de meeste vrijheid. Een gehandicapte wiens maatje niet kan komen en daardoor het huis niet meer uitkan hoor je niet. Of de chronisch zieken die als kluizenaar moeten leven omdat anderen zich niet kunnen beheersen.

Gewoon hou je " voegt lelijk woord in" gewoon even een maand aan de regels dan is het sneller ook weer klaar. -O-

Ik heb sowieso het idee dat als ik naar landen om ons heen kijk (Duitsland bijvoorbeeld) dat daar veel meer respect is voor de overheid en de regels die opgelegd worden in vergelijking met Nederland.
Ik zag ook al een oproep op Facebook voorbij komen dat dit allemaal de schuld is van de mensen die zich hebben laten testen, en dat die dus asociaal en egoïstisch zijn en dat we ons dus niet meer moeten laten testen als we willen dat alles weer normaal willen hebben 8)7

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:21

karuna schreef:
Werk zoveel mogelijk thuis, vermijd onnodig sociale contacten. Het lijkt me als het niet percee nodig is het misschien beter kan opschuiven? Gezond verstand gebruiken kan ook nog.

Ik heb vannacht best slecht geslapen. Hier meegelezen, elders ook. En ik word moedelozer en kwader. Bestaat ons land voor een best groot deel uit egoistische grenzen verleggende regel ontwijkende niet gediciplineerde idioten of zo? De regels zijn niet om te pesten maar omdat ik vrees inmiddels een best groot deel van de bevolking gewoon weigert om de simpele basis regels na te leven. Want, vrijheid, want ja maar mijn uitje, ja maar 15 mensen meer in een restaurant doe ik lekker toch, ja maar ik nies en hoest alleen maar dus ben ik niet ziek, ja maar er staat niet precies tot de laatste spatie uitgekauwd dat, dus gelden de regels niet in deze situatie, of voor mijn bruiloft, of voor de baas enz.

Er wordt gewezen naar zweden. Maar zijn ze daar niet gewoon beter in zich aan de basisregels houden? Minder illegale feestjes, bazen die wel mensen thuishouden bij klachten, beter zijn in afstand houden, enz.

We verklo ten het hier gewoon echt zelf. Dus worden de regels strenger. De groep die je hoort schreeuwen zijn diegene met de meeste vrijheid. Een gehandicapte wiens maatje niet kan komen en daardoor het huis niet meer uitkan hoor je niet. Of de chronisch zieken die als kluizenaar moeten leven omdat anderen zich niet kunnen beheersen.

Gewoon hou je " voegt lelijk woord in" even een maand aan de regels dan is het sneller ook weer klaar. -O-

Het volk of het kabinet? Het kabinet heeft tijdens de toespraak gewoon over dat het okee is om op herfst vakantie te gaan en vervolgens verplichten ze ook mensen om binnen te gaan sporten. En prektparken laten ze open.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:21

Ik vind dit wel een media bepalend beeld. Ook in Duitsland heb je een enorme groep viruswaanzin aanhangers. Al heet het daar geen viruswaanzin

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:23

De regels in Zweden zijn toch soepeler? Ik zag niets staan over thuisbezoeken, en horeca is ook open, meen ik? Maar misschien weet iemand dat beter?

Ik hoorde net tijdens de briefing dat er best wat zorgpersoneel besmet is, maar dat dit niet komt door zorg voor Corona patienten, en niet door bijv de ziekenhuiskoffiekamer.. Maar dat het dan dus komt door onderweg reizen of thuissituatie.. Ik neem aan dat zorgmedewerkers de regels extra goed in acht nemen. Als zij al besmet worden, hoe hou je het dan tegen..? -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:23

Over restaurants, het OMT adviseert het te onderzoeken. In 1 dag kunnen ze dat niet onderzocht hebben.

N0a

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:25

Zweden is ook een waardeloos voorbeeld. De mensen wonen daar stukken verder uit elkaar. Dat is echt totaal niet te vergelijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:26

Ik refereerde naar zweden. Daar zijn de regels minder streng en gaat het redelijk. Misschien juist door meer dicipline?

Blussem, wat er gezegd werd is als je wilt gaat kunnen we je niet tegenhouden. Een heel andere benadering. Als er maar genoeg mensen zo doorleven mag dadelijk niks meer. Simpel zat. Ik mag hopen dat de meeste volwassenen zelfstandig kunnen denken? Gebruik die mogelijkheid dan om eens te gaan bedenken dat alles wat mag niet percee hoeft. Je mag met je ogen dicht een drukke straat oversteken :)) maar of je het zou moeten doen is een tweede.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:31

Bevolkingsdichtheid Nederland: 416/km2
Bevolkingsdichtheid Zweden: 22,7/km2.

Zou dat er wellicht iets mee te maken kunnen hebben? :)*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:32

Ook dat ja :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:34

Je kunt er lang of kort over debatteren, één ding is wel duidelijk. We hebben het echt aan onszelf te danken.
En dan kun je losgaan op het kabinet maar die hoopte op gezond verstand van de Nederlanders wat er dus in veel gevallen niet was. Zoals gewoonlijk moeten de goede weer boeten voor de kwade , zowel mensen als bedrijven.
Wanneer snapt iedereen nu eens dat de neuzen dezelfde kant op moeten. Ik zie het hier ook al, het zoeken naar mijn lesje in de sportclub , mijn etentje, mijn vakantie. Zet alles toch minimaal twee weken stil . Daar ga je niet dood aan , Corona misschien wel en is het niet jezelf dan wel iemand nabij. En restaurants zijn wel verantwoordelijk voor 25 % van de clusters in de horeca.
En Zweden heeft genoeg doden, Corona beleid daar heeft ook voor zeer veel doden onder oudere bevolking bezorgt en ook daar waren zeker maatregelen . Maar Zweden hebben een andere cultuur, niet zo knuffelig en veel afstandelijker. Ook daar was de groepsgrootte beperkt en werd verzocht afstand te houden. En toch hele verzorgingshuizen met de grond gelijk gemaakt .

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:37

Blue_Eyes schreef:
Bevolkingsdichtheid Nederland: 416/km2
Bevolkingsdichtheid Zweden: 22,7/km2.

Zou dat er wellicht iets mee te maken kunnen hebben? :)*

Jammer dat je discipline niet kan meten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:41

bigone schreef:
Je kunt er lang of kort over debatteren, één ding is wel duidelijk. We hebben het echt aan onszelf te danken.
En dan kun je losgaan op het kabinet maar die hoopte op gezond verstand van de Nederlanders wat er dus in veel gevallen niet was. Zoals gewoonlijk moeten de goede weer boeten voor de kwade , zowel mensen als bedrijven.
Wanneer snapt iedereen nu eens dat de neuzen dezelfde kant op moeten. Ik zie het hier ook al, het zoeken naar mijn lesje in de sportclub , mijn etentje, mijn vakantie. Zet alles toch minimaal twee weken stil . Daar ga je niet dood aan , Corona misschien wel en is het niet jezelf dan wel iemand nabij. En restaurants zijn wel verantwoordelijk voor 25 % van de clusters in de horeca.
En Zweden heeft genoeg doden, Corona beleid daar heeft ook voor zeer veel doden onder oudere bevolking bezorgt en ook daar waren zeker maatregelen . Maar Zweden hebben een andere cultuur, niet zo knuffelig en veel afstandelijker. Ook daar was de groepsgrootte beperkt en werd verzocht afstand te houden. En toch hele verzorgingshuizen met de grond gelijk gemaakt .

Exact dit.. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:55

Als iedereen nou eens net zo veel tijd en energie besteed aan het opvolgen van de regels als aan het gezeik, dan hebben we dit zo onder controle.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:57

linnie050 schreef:
Wat apart.
Ik doe aan bootcampen buiten.
Wij houden allemaal afstand van elkaar.
Dat mag dan niet meer.
Maar als diegene die lesgeeft een zaal gaat huren in een sportschool mogen wij wel gaan bootcampen en dan zelfs binnen terwijl buiten beter is :')

Ik heb net begrepen dat mijn danslessen door mogen gaan (ik geef de les samen met nog iemand). Enige is dat we vaste koppels hebben en max 30 mensen in een zaal, maar we hanteren zelf al een lagere maximale groepsgrootte vanwege de 1,5m.
Eerlijk gezegd ben ik er enorm verbaasd over dat het door mag gaan. Zelf had ik het prettiger gevonden als het niet doorging.. Ik heb er toch een fulltime baan naast en ik vind het wel een risico. Wel fijn voor de dansschool

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:59

Dan ga je toch niet Sintara :o

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:00

rien10 schreef:
Als iedereen nou eens net zo veel tijd en energie besteed aan het opvolgen van de regels als aan het gezeik, dan hebben we dit zo onder controle.

Grapje zeker?

Door niets aan de oorzaak te doen en alleen maar binnen te gaan zitten afwachten los je niets op......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:02

Nou Rien, ik vind dat we het er best over mogen hebben.. het heeft wat impact, niet alles is even duidelijk.. Ik weet niet waar je precies op doelt maar ik zou dan eerder denken dat de demonstranten een beetje moeten indimmen en dat mensen die gewoon hun best doen maar af en toe wat willen vertellen of wat willen vragen, dat dat gewoon moet kunnen.. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:03

Sintara schreef:
linnie050 schreef:
Wat apart.
Ik doe aan bootcampen buiten.
Wij houden allemaal afstand van elkaar.
Dat mag dan niet meer.
Maar als diegene die lesgeeft een zaal gaat huren in een sportschool mogen wij wel gaan bootcampen en dan zelfs binnen terwijl buiten beter is :')

Ik heb net begrepen dat mijn danslessen door mogen gaan (ik geef de les samen met nog iemand). Enige is dat we vaste koppels hebben en max 30 mensen in een zaal, maar we hanteren zelf al een lagere maximale groepsgrootte vanwege de 1,5m.
Eerlijk gezegd ben ik er enorm verbaasd over dat het door mag gaan. Zelf had ik het prettiger gevonden als het niet doorging.. Ik heb er toch een fulltime baan naast en ik vind het wel een risico. Wel fijn voor de dansschool

Dans jij dan met je eigen partner? (Of ingeval zo iets haal ik eruit als je de dans lessen geeft met iemand anders? )
Hier geeft de eigenaar de danslessen alleen vanwege Corona. Hij danst dus ook alleen alles voor.

Ik denk dat iedereen hier zijn eigen beslissing in moet maken of hij of zij binnen de regels met dit soort dingen doorgaat. Zelfde voor sporten in de sportschool eigenlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:05

Je kan als je samen danst toch geen 1,5m van elkaar houden? Dus dan mag het sowieso toch niet?
Of danst ieder voor zich op 1,5m?
Net als bv boksen. Zaktraining zou kunnen, maar sparren lijkt me dus niet mogen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:07

Needje schreef:
Je kan als je samen danst toch geen 1,5m van elkaar houden? Dus dan mag het sowieso toch niet?
Of danst ieder voor zich op 1,5m?
Net als bv boksen. Zaktraining zou kunnen, maar sparren lijkt me dus niet mogen.

Als jij met je man/partner uit je huishouden danst mag het logischerwijs wel. Je hoeft normaal ook geen 1,5 meter afstand te houden. Daarom danst de dansleraar dus ook alleen. Hij doet het dansen niet met zijn partner.
Dat us hier vanaf het begin al een eis. Iedereen zonder eigen partner kan niet meedoen aan de danslessen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-10-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:07

Hoezo regels omzeilen :=

❗️NIEUWS UPDATE❗️ Naar aanleiding van de aangekondigde verscherpte coronamaatregelen van de Nederlandse overheid moeten we helaas melden dat de eerste week van de CSI Autumn Tour niet door kan gaan ➡️ In plaats hiervan organiseren we een training CSI. Ruiters kunnen alsnog voor hun paarden boxen huren en van donderdag tot en met zaterdag oefenparcoursen springen. Voor het programma en meer informatie, klik op de volgende link: http://www.peelbergen.eu/csi-autumn-tou ... ining-csi/

Alsof kans op besmetting verdwijnt door van een wedstrijd een training te maken in exact dezelfde omstandigheden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:08

O ik ben blij dat ik niet de enige ben die slecht geslapen heeft, ik lees hier nog iemand in dit topic en zullen er vast meer zijn. Ik had gehoopt dat de persco rust zou geven in de zin van meer duidelijkheid. Maar ik heb nog steeds veel onrust in mijn lijf. Ik hoop dat mijn weekje vrij volgende week (en het wordt aardig weer, dus lekker veel naar buiten :j ) rust gaat geven.

Waar ik als ouder iig heel blij mee ben is dat de basisscholen ongeacht risiconiveau openblijven. Mits er teveel leraren en juffen ziek zijn natuurlijk (of kinderen). Lijkt me ook logisch in dat geval dat je dan thuis onderwijs krijgt en de school tijdelijk sluit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:15

bigone schreef:

Ik zou het bijna naief van het kabinet willen noemen op op het gezond verstand te vertrouwen. Ik leef al tijden heel terughoudend maar hoor om mij heen alleen maar klaagzang en nog eens klaagzang. over wat er allemaal niet mag. Ik geloof gewoon niet dat die mensen zich er nu aan gaan houden. Het enige wat helpt is een hele scherpe handhaving die capaciteit is er niet. Dus houd ik rekening mee dat die totale lockdown er aan zit te komen en bereid mezelf daar al vast fysiek en mentaal op voor. Dan kan het nooit tegenvallen als die lvolledige ockdown er straks daadwerkelijk is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:18

Nou het is niet mijn partner als in romantische relatie oid, maar wel vaste danspartner en de enige andere persoon uit mijn eigen sociale kring die ik nog in real life zie sinds corona weer meer de kop opsteekt :j

Maar het gaat me niet alleen om mezelf, maar meer om zo'n groep bij elkaar in een zaal. We hebben een heel diverse groep, inclusief een aantal senioren

...
Laatst bijgewerkt door Sintara op 14-10-20 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:18

Voor een groep mensen gaat deze regels er voor zorgen dat mensen meer thuis blijven maar ook voor een groep mensen gaat het niet zoveel betekenen. Die mensen waren al meer voorzichtig dan anderen. In dat opzicht hoop ik dus dat het wel helpt omdat er dus een groep mensen is die zich nu wel aan bepaalde regels moet houden.