karuna schreef:Werk zoveel mogelijk thuis, vermijd onnodig sociale contacten. Het lijkt me als het niet percee nodig is het misschien beter kan opschuiven? Gezond verstand gebruiken kan ook nog.
Ik heb vannacht best slecht geslapen. Hier meegelezen, elders ook. En ik word moedelozer en kwader. Bestaat ons land voor een best groot deel uit egoistische grenzen verleggende regel ontwijkende niet gediciplineerde idioten of zo? De regels zijn niet om te pesten maar omdat ik vrees inmiddels een best groot deel van de bevolking gewoon weigert om de simpele basis regels na te leven. Want, vrijheid, want ja maar mijn uitje, ja maar 15 mensen meer in een restaurant doe ik lekker toch, ja maar ik nies en hoest alleen maar dus ben ik niet ziek, ja maar er staat niet precies tot de laatste spatie uitgekauwd dat, dus gelden de regels niet in deze situatie, of voor mijn bruiloft, of voor de baas enz.
Er wordt gewezen naar zweden. Maar zijn ze daar niet gewoon beter in zich aan de basisregels houden? Minder illegale feestjes, bazen die wel mensen thuishouden bij klachten, beter zijn in afstand houden, enz.
We verklo ten het hier gewoon echt zelf. Dus worden de regels strenger. De groep die je hoort schreeuwen zijn diegene met de meeste vrijheid. Een gehandicapte wiens maatje niet kan komen en daardoor het huis niet meer uitkan hoor je niet. Of de chronisch zieken die als kluizenaar moeten leven omdat anderen zich niet kunnen beheersen.
Gewoon hou je " voegt lelijk woord in" gewoon even een maand aan de regels dan is het sneller ook weer klaar.
Ik heb sowieso het idee dat als ik naar landen om ons heen kijk (Duitsland bijvoorbeeld) dat daar veel meer respect is voor de overheid en de regels die opgelegd worden in vergelijking met Nederland.
Ik zag ook al een oproep op Facebook voorbij komen dat dit allemaal de schuld is van de mensen die zich hebben laten testen, en dat die dus asociaal en egoïstisch zijn en dat we ons dus niet meer moeten laten testen als we willen dat alles weer normaal willen hebben