Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:47

@Pien: mooie plannen en heel begrijpelijk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:35

Goof hoe is het nu? Ik Ben je verhaal niet beu hoor.

Moniek, hoe gaat het met je man? Volgens mij komende week extra onderzoek hé? Sterkte.
Dank je wel voor je begrip. Ach weet je, de dood van onze Chic was zo totaal onverwacht, ik ben er zo kapot van geweest....maar het leven gaat door.
Nu het toch zo is, dat we verder zonder paarden moeten gaan, kunnen we het net zo goed wat luxer doen. Dus zoals we hier zeggen.....een nieuw avontuur komt eraan 15 km verder als ons oude woonplek en natuurlijk hadden we graag onze paarden nog gehad. Maar ook dat is het leven, soms pakt het je bij je strot en haalt flink uit. ;( Huilen mag, maar we gaan wel verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:38

Je kunt ook niet anders, wanneer je ouder bent zijn er al vaak zoveel dingen in een mensenleven gebeurd dat je weet dat het leven niet ophoud bij tegenslag of diep verdriet . Vloeken tieren schelden janken en dan komen d schouders er weer onder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:40

Inderdaad Bigone!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:46

@Pien: prachtig huis in de verkoop hoor

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:57

Ik hoop dat je er iemand heel blij mee kan maken Pien! Mooi hoor!!
Als je het breder wil delen op facebook geef maar een gil ik wil het zo delen, en ik denk meer bokkers met mij wel. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:02

moonfish13 schreef:
Als je het breder wil delen op facebook geef maar een gil ik wil het zo delen, en ik denk meer bokkers met mij wel. :j

Zelf heb ik geen Facebook, dus ik weet niet hoe dat gaat. Ik vind het fijn als jullie delen.
Ik denk dat we iets praktisch en moois verkopen tegen een scherpe prijs. Of anders gezegd ik sta hier achter (vind dat het altijd win-win moet zijn.)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:02

pien_2010 schreef:
Moniek, hoe gaat het met je man? Volgens mij komende week extra onderzoek hé? Sterkte.
Dank je wel voor je begrip. Ach weet je, de dood van onze Chic was zo totaal onverwacht, ik ben er zo kapot van geweest....maar het leven gaat door.
Nu het toch zo is, dat we verder zonder paarden moeten gaan, kunnen we het net zo goed wat luxer doen. Dus zoals we hier zeggen.....een nieuw avontuur komt eraan 15 km verder als ons oude woonplek en natuurlijk hadden we graag onze paarden nog gehad. Maar ook dat is het leven, soms pakt het je bij je strot en haalt flink uit. ;( Huilen mag, maar we gaan wel verder.

Weet je, wij hebben destijds de keuze gemaakt om onze paarden een heerlijk leven bij jullie in de buurt te geven en dat heeft naast veel geld vooral ook heel veel tranen gekost. Ik denk niet dat Albert en ik samen ooit zo gehuild hebben, als toen we ze daar achterlieten. We hebben ze zelf weg gebracht en dat waren zulke emotionele uren, met die trailer met camera erin achter de auto. In Parijs klapte met een onweersklap de camera kapot, net of het symbolisch was, loslaten, straks zie je ze ook niet meer. En zelfs toen ze al 6 en 7 jaar bij ons weg waren, heb ik enorm verdriet gehad toen ze naar de paardenhemel gingen.

Ik begrijp je zo goed, maar ik vind het wel super dat jullie lekker zelf in jullie mooie vakantiehuis gaan wonen. Heel verstandig!

Ja, maandag naar het ziekenhuis, met de ambulance, want lopen gaat amper, in de auto zitten ook niet. Hij ligt nu op de bank, dat is al een hele gezelligheid, de eerste keer deze week. Verder alles op bed, ook eten. Ik hoop zo dat ze iets kunnen doen voor hem.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:03

pien_2010 schreef:
moonfish13 schreef:

Zelf heb ik geen Facebook, dus ik weet niet hoe dat gaat. Ik vind het fijn als jullie delen.
Ik denk dat we iets praktisch en moois verkopen tegen een scherpe prijs. Of anders gezegd ik sta hier achter (vind dat het altijd win-win moet zijn.)

Ik wil het ook met liefde delen hoor. Als iemand een Facebookbericht aan maakt, mag je mij de link geven!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:07

Hebben jullie elkaar echt nog nooit irl ontmoet Monique en Pien?
Volgens mij zouden jullie instant vriendinnen zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:10

tienus63 schreef:
Hebben jullie elkaar echt nog nooit irl ontmoet Monique en Pien?
Volgens mij zouden jullie instant vriendinnen zijn.

Ha, nee, dat was bijna wel zo een paar weken geleden, maar we kunnen dus nog steeds niet weg!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:20

Monique en Pien, jou je haaks dames.
Veel geluk in je nieuwe situatie pien. En voor Monique hoop ik dat er snel goed nieuws te melden is.

Kerel is weer thuis. “Het was emotioneel. Mijn broer is er goed aan toe, gezien de omstandigheden”.
De omstandigheden zijn dat hij twee kilo kan tillen nu.
Zitten is nog niet mogelijk. Hij ligt in bed.
Ik vroeg, in mijn naïviteit, of hij hem lekker mee naar buiten had genomen in een rolstoel. Nee, dat was nog te zwaar. Teveel gevraagd. *slik*.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:28

Poeh, heel heftig!!!!

Als je zwager een opbeurend kaartje kan waarderen, pb me maar waar ik die naar toe kan sturen.

Ik denk dat zodra de omstandigheden het toelaten, er een ieniemienie boktmeeting in Frankrijk of Spanje is.
Alvast veel plezier. En ik denk dat jullie mannen het ook met elkaar kunnen vinden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:31

Dat is heel lief aangeboden. Ik vroeg ook aan zijn vrouw of we zijn kamer in het revalidatiecentrum persoonlijk konden maken met (kleine) meubels van thuis, aangezien hij daar wel lang zal verblijven. Maar dat wil hij allemaal niet. Hij heeft daar allemaal geen behoefte aan. Prima. Hij moet het doen zoals hij wil.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:37

Gewoon volle bak de revalidatie in! En af en toe bezoek van familie en vrienden.
Heerlijk nuchter.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:39

Hoe zijn zijn longen er nu aan toe Rien10? Heet hij ooit eerder longklachten gehad? Het klinkt allemaal heftig, maar hij komt wel van ver natuurlijk.

Lukt het een beetje voor hem om een vegetarisch dieet te blijven volgen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:42

imaudy schreef:
Hoe zijn zijn longen er nu aan toe Rien10? Heet hij ooit eerder longklachten gehad? Het klinkt allemaal heftig, maar hij komt wel van ver natuurlijk.

Lukt het een beetje voor hem om een vegetarisch dieet te blijven volgen?

Goede vragen. Hoe zijn longen nu zijn weet ik niet. Hij had hier voor nooit long klachten.

Ja, vegetarisch eten doet hij nog steeds (ga ik van uit). Maar daar hebben ze het niet zo over gehad. Niet zo’n mededeelzaam type. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:53

Heftig Rien. :(:)
Verdorie wat is het ook een poedersuiker.
En inderdaad ook zitten kost bákken spierkracht daar vergissen mensen zich zwaar in.
Ik ben slechts hypermobiel maar heb het liefst een grote bank met mogelijkheid mijn knieën op te trekken.
En veel kussens, als ik moe ben lig ik veel of ondersteun ik met kussens.
Lang tafelen met kerst houdt ik ook niet vol.
Nu was ik beter dan dit hoor, maar toen ik 6 weken enkel kon liggen na een val heb ik het geweten toen ik weer kon zitten.
Zwaar druk op mijn wervelkolom als ik zat door weinig spiermassa, en na 5 minuten deed het dwars door de fentanyl heen pijn. :x
Echt dát viel een partij tegen, en dan te bedenken dat je zwager zo ernstig ziek is geweest en op de ic lag.
Ik heb er echt bewondering voor hoor, ik vraag me ook echt af hoe dat moet voelen om compleet afhankelijk te zijn zo.
En alle onzekerheid, je zwager kan alleen maar zijn best doen, en heeft geen keus, maar dat neemt niet weg dat ik er diep respect voor heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:56

tienus63 schreef:
Gewoon volle bak de revalidatie in! En af en toe bezoek van familie en vrienden.
Heerlijk nuchter.

Onze vriend is na paar weken revalidatie centrum afgelopen week weer thuis gekomen. Hij kan al wat fietsen, trap op lopen etc. Jouw zwager heeft het zwaar, pffff rot ziekte...

Haha Tienus. Zou niet de 1ste boktmeeting zijn hier...
Gezellig!
Moniek en ik hebben enthousiast geappt Tienus, ivm naar de fermette komen en onze conclusie was dat we genoeg uit te wisselen hadden, maar elkaar dus nog nooit ontmoet. Dus nee, geen vriendinnen zijn we.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:58

Hij wilde alleen mijn man op bezoek. Niet mij er bij. Dat kan ik me voorstellen.
Ik hoop dat ik hem snel kan zien. Zelf met hem praten. Bloemen geven, aardbeien meenemen. Dat soort dingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:00

Pien, ik heb je link van de advertentie gedeeld op facebook.
Met bericht erbij dat als ze geen lid zijn mij kunnen vragen om ze met je in contact te brengen. :)

Rien, komt goed, en echt de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Mijn oom heeft een ernstig ongeluk gehad en je gaf er niks meer voor.
Nou het heeft even geduurt maar ik blijf verbaasd hoe hij na jaren nog progressie maakt.
Ook qua hersenletsel, ze zijn tegenwoordig zo kundig met het ‘oplappen’ van mensen.
Echt heel knap.
Hopelijk kan je hem snel blij maken met aardbeien en andere lekkere dingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:55

Wat lief Moonfish. Dank je.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:49

Wat heftig Rien.
Wat een lange weg te gaan nog zo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:54

Wat ik me afvraag Rien, heeft je zwager ook revalidatie gehad. ONze vriend kreeg toen hij uit de coma bij werd gebracht gelijk revalidatie om adem te halen en die revalidatie is gebleven. Voordat hij naar huis kwam is hij twee weken opgenomen geweest in het revalidatie centrum waar hij leerde traplopen en fietsen zelfs.
Die revalidatie is wel heel erg belangrijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:03

Ja. Daar zit hij nu in. Maar “ze” doen t langzaamaan.