Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:47

Begreep wel van een collega dat ze in Duitsland onze app weer niet erkennen.. Maar dat was bij het inchecken bij een hotel, dus weet niet of dat overal zo is of dat dat hotel gewoon moeilijk deed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:48

Echwel schreef:
Wel nog een extra verklaring Inge net als Frankrijk

Hmm dat heeft NOS er niet bij staan? Om wat voor verklaring gaat het dan?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:48

ingedebruijn schreef:
Fijn te lezen dat Duitsland ook nu gewoon volledig gevaccineerden binnen laat zonder quarantaine plicht *\o/* hoop dat dit zo blijft voor de hele EU.

Maar wel quarantaine-plicht voor iedereen vanaf 6 jaar die nog niet minimaal 2 weken volledig gevaccineerd is. Dat is echt nog een grote groep.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:49

Relaxed schreef:
Begreep wel van een collega dat ze in Duitsland onze app weer niet erkennen.. Maar dat was bij het inchecken bij een hotel, dus weet niet of dat overal zo is of dat dat hotel gewoon moeilijk deed.

Hij zou gewoon geldig moeten zijn in de EU.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:49

ingedebruijn schreef:
Echwel schreef:
Wel nog een extra verklaring Inge net als Frankrijk

Hmm dat heeft NOS er niet bij staan? Om wat voor verklaring gaat het dan?

Je moet je aanmelden via een website

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:50

Mjelleke schreef:
ingedebruijn schreef:
Fijn te lezen dat Duitsland ook nu gewoon volledig gevaccineerden binnen laat zonder quarantaine plicht *\o/* hoop dat dit zo blijft voor de hele EU.

Maar wel quarantaine-plicht voor iedereen vanaf 6 jaar die nog niet minimaal 2 weken volledig gevaccineerd is. Dat is echt nog een grote groep.

Klopt maar ik ga pas in september en het feit dat we nu donkerrood zijn, en dat dit dan de max lijkt.. Dat geeft me wel hoop dat mijn vakantie door kan gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:51

lenaa_tje schreef:
Je moet je aanmelden via een website

Ohhh als dat alles is

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:52

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:52

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:53

lenaa_tje schreef:
Met een negatieve test hoef je niet in quarantaine?

https://www.einreiseanmeldung.de/#/

Verder: https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

De aanpassing zou betekenen dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Een volledige vaccinatie betekent dat de laatste prik minimaal twee weken geleden is. Ook een bewijs van herstel na een coronainfectie volstaat om niet in quarantaine te hoeven.

Na de vijf dagen quarantaine kan er een test worden gedaan. Die is verplicht voor iedereen van 6 jaar en ouder. Als de test negatief is, is de quarantaine voorbij. Voor reizigers die in Duitsland op doorreis zijn, is een negatieve test voldoende.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:54

Mjelleke schreef:
ingedebruijn schreef:

Volgens wijsopreis is een herstelbewijs of negatieve test ook voldoelde om niet in quarantaine te hoeven

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:54

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:56

ingedebruijn schreef:
lenaa_tje schreef:
Met een negatieve test hoef je niet in quarantaine?

https://www.einreiseanmeldung.de/#/

Verder: https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

De aanpassing zou betekenen dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Een volledige vaccinatie betekent dat de laatste prik minimaal twee weken geleden is. Ook een bewijs van herstel na een coronainfectie volstaat om niet in quarantaine te hoeven.

Na de vijf dagen quarantaine kan er een test worden gedaan. Die is verplicht voor iedereen van 6 jaar en ouder. Als de test negatief is, is de quarantaine voorbij. Voor reizigers die in Duitsland op doorreis zijn, is een negatieve test voldoende.

Zoals het eerst ook was dus.
Met als uitzondering familiebezoek en bezoek korter dan 24 uur wat ook mag zonder quarantaine

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:57

Laura82 schreef:
Volgens wijsopreis is een herstelbewijs of negatieve test ook voldoelde om niet in quarantaine te hoeven

Nu nog wel. Volgens de NOS kan dat vanaf morgen gaan veranderen. Zo begrijp ik hey tenminste.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:57

Mjelleke schreef:
Laura82 schreef:

Nu nog wel. Volgens de NOS kan dat vanaf morgen gaan veranderen. Zo begrijp ik hey tenminste.

Ahh ok, dat had ik nog niet gezien

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:00

Ben wel benieuwd wat dat voor de Duitse vakantiegangers doet. Ik was zondag op Texel en dat was gewoon een soort tweede Duitsland.
Hele parkeerplaats vol Duitse auto’s, de Nederlanders waren de uitzondering :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:06

Vooralsnog lijken de volledig gevaccineerden overal nog te mogen komen zonder quarantaine, extra testen oid. Ben benieuwd of dat zo blijft of dat er echt nog nederlanders geweerd gaan worden, zoals op nieuwssites steeds gesuggereerd wordt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:08

Laura82 schreef:
Vooralsnog lijken de volledig gevaccineerden overal nog te mogen komen zonder quarantaine, extra testen oid. Ben benieuwd of dat zo blijft of dat er echt nog nederlanders geweerd gaan worden, zoals op nieuwssites steeds gesuggereerd wordt.

Vermoed bangmakerij. Buiten de EU is een ander verhaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:08

Laura82 schreef:

Dat gaat voor ons niet op :) te jong hier. ;)
Dus wij hebben nu al ‘pech’

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:16

lenaa_tje schreef:
Ben wel benieuwd wat dat voor de Duitse vakantiegangers doet. Ik was zondag op Texel en dat was gewoon een soort tweede Duitsland.
Hele parkeerplaats vol Duitse auto’s, de Nederlanders waren de uitzondering :')

Echt hé ..die zijn ook overal behalve in eigen land denk ik :+

In Belgie ook zoveel
Maar ook Cadzand en omstreken
Lijkt of wij in Duitsland op vakantie zitten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:26

Brainless schreef:
poes schreef:
Wel een goede om het even te checken ja. Onze verzekering zegt inmiddels dat Corona bekend is en dus geen onvoorziene gebeurtenis en sluiten dus ook al veel uit nu errond.

Maar dat ze de extra kosten van als je bv in quarantaine moet en dit zelf moet betalen en langer daar moet blijven; evt een latere vlucht die je zelf moet betalen enz

Stel jij krijgt corona en komt daardoor in het ziekenhuis terecht.. die kosten worden gewoon betaald door je ziektekosten verzekering.

Niet overal hoor. Buiten Europa zijn wij dus extra verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:28

Bij beide verzekeringen moet je gewoon heel goed kijken wat er gedekt is en wat niet, juist nu. Je informatie van Bokt halen zou ik in deze sowieso niet doen :')

Mijn reisverzekering vergoed het gewoon als ik onverhoopt langer moet blijven ivm corona. Annuleren ivm code oranje agv corona wordt bijvoorbeeld weer niet vergoed, maar dat is bij mij weer gedekt via de reisorganisatie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:38

Ik heb mijn doorlopende annuleringsverzekering bij de ANWB lopen, helaas niet met de aanvullende dekking voor Terrorisme en Natuurrampen, maar bij negatief reisadvies vergoeden die ook (en met de aanvullende dekking zelfs als je zelf wil annuleren zonder negatief reisadvies).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:59

Iemand die een verzekering weet die alle kosten dekt als je naar een land gaat dat oranje of rood is bij vertrek? En dan bedoel ik niet alleen verloren dagen zoals anwb aanbiedt maar eventueel ook je quarantaine accomodatie kosten die je volgens mij in Spanje hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:05

ingedebruijn schreef:
Iemand die een verzekering weet die alle kosten dekt als je naar een land gaat dat oranje of rood is bij vertrek? En dan bedoel ik niet alleen verloren dagen zoals anwb aanbiedt maar eventueel ook je quarantaine accomodatie kosten die je volgens mij in Spanje hebt.

Voor een land wat al op rood of oranje staat lijkt mij dat lastig te vinden