Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:36

Veel mensen lopen ook in donkere kleding, dan zie je ze echt bijna niet...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:28

Mee eens inderdaad. Hier in Zwolle ontbreken bij sommige straten de voetpaden en dus kun je daar wandelaars op het fietspad verwachten. Die zie je inderdaad niet best in het donker. Geldt trouwens ook voor donkere/zwarte honden. Veel mensen hier hangen die gelukkig nog een halsband met (knipperende) lampjes om, maar iets aan je eigen zichtbaarheid doen, is punt 2...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:30

purny schreef:
Little_Gift schreef:
Ik zeg niet dat het netjes was hé van die bestuurder. Dat was het niet maar moest het tot een aanrijding komen, had die wel het recht aan zijn kant helaas

Ik had voldoende ruimte. Het komt voor mij erop neer dat jij zegt dat ik niet voldoende ruimte had. Had ik dat niet gehad dan had ik dat niet gedaan. Ik ben niet levensmoe.

Kun je effe quoten waar ik schrijf dat jij niet genoeg ruimte had? Ik zie dat namelijk nergens geschreven staan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:43

JPitty schreef:
Mee eens inderdaad. Hier in Zwolle ontbreken bij sommige straten de voetpaden en dus kun je daar wandelaars op het fietspad verwachten. Die zie je inderdaad niet best in het donker. Geldt trouwens ook voor donkere/zwarte honden. Veel mensen hier hangen die gelukkig nog een halsband met (knipperende) lampjes om, maar iets aan je eigen zichtbaarheid doen, is punt 2...

Jozi is natuurlijk een dikke zwarte rolmops op korte pootjes. Dus die gaat in de avond als een kerstboom over straat. :))

Afbeelding
Afbeelding

Als bijbehorend effect moeten mensen die we tegenkomen altijd lachen. Of dat toelachen of uitlachen is… :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:51

Lekker laten lachen! Jouw Jozi wordt in ieder geval gezien!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:52

Little_Gift schreef:
Kun je effe quoten waar ik schrijf dat jij niet genoeg ruimte had? Ik zie dat namelijk nergens geschreven staan.

Dat lees ik maar als jij even mijn onderschrift leest dan zie je dat ik dingen anders lees dan ze bedoeld worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:10

Geen probleem Purny. Ik begrijp het.

Ik bedoelde het zeker niet negatief en wilde niet bedoelen dat jij fout was. Het is zeker asociaal om niet even iemand te laten opschuiven.
Ik bedoelde het vooral als: wees voorzichtig want zo'n types zouden nog express een aanrijding veroorzaken en nog gelijk krijgen ook wegens de kromme wetgeving.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:31

Little_Gift schreef:
Geen probleem Purny. Ik begrijp het.

Ik bedoelde het zeker niet negatief en wilde niet bedoelen dat jij fout was. Het is zeker asociaal om niet even iemand te laten opschuiven.
Ik bedoelde het vooral als: wees voorzichtig want zo'n types zouden nog express een aanrijding veroorzaken en nog gelijk krijgen ook wegens de kromme wetgeving.

Oh ja idd.
Mijn vader zei al tegen mij dat hij geen auto meer wil rijden omdat het te druk is.
Ik ben soms ook best blij dat ik weer heel thuis ben gekomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:34

Jozi is wel goed zichtbaar. En jij ook.
Ik zou zelf ook een lampje moeten dragen. Hond heeft wel een lampje aan zijn tuig hangen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 12:30

Zoveel mensen zonder licht met dit weer… ook veel vrachtwagens die willen inhalen terwijl de baan naast hun ook vol is. Vond het met deze regen soms wat spannender dan normaal omdat zicht al een stuk minder goed is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:00

Had gister einde middag bijna een ongeluk op de ring van Utrecht.

Er kwam langzamerhand al file en zo uit het random moment dacht
iemand zonder aan te geven naar links te gaan.

Heb hard op de rem moeten trappen en even getoeterd, maar gelukkig niet in elkaar gekomen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:10

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:19

JPitty schreef:
Uit het niets opschuiven... Daar was gisteren hier in Zwolle ook iemand mee bezig. Liep alleen wat minder goed af: https://www.rtvfocuszwolle.nl/renault-r ... zwolle/amp.

Ik heb precies dit eens zien gebeuren een tijdje terug. Ook met een auto en een vrachtwagen. :+

Het was vroeg maar ik kon wel bedenken dat een auto niet achterstevoren op de weg hoort. Ik was de eerste die 112 belde. :7

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:23

... hoe dan. Ik heb het filmpje gezien, en dan nog. Hoe dan :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:26

Dat filmpje is heftig.

Dan viel net de bestuurder in dikke BMW met paardentrailer erachter die wedstrijdje tegen mij ging rijden (ik deed niet mee) wel mee.
Hoop dat er geen paard in stond, koekwaus.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 21:22

luuntje schreef:
Dat filmpje is heftig.

Dan viel net de bestuurder in dikke BMW met paardentrailer erachter die wedstrijdje tegen mij ging rijden (ik deed niet mee) wel mee.
Hoop dat er geen paard in stond, koekwaus.

Dat is echt schandalig! Dat ze zelf risico's nemen, ze doen maar. Dat ze anderen erin betrekken én een levend wezen die niks in te brengen heeft ik de hele sitautie, is schandalig!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:36

Mee eens, Little_Gift :j

Vanmorgen moest ik naar mijn werk om even naar spaarverlofuren enzovoorts te kijken. Omdat het regenachtig was, en ik wat aan de late kant, heb ik de auto even gepakt. Aan de overkant van de straat zijn daar parkeerstroken, fileparkeren dus. Nou was daar een stuk waar met gemak twee auto's in passen, alleen stond daar dus een bestelbusje... Dat ding stond precies in het midden van die strook geparkeerd. Als ik een Smartje ofzo had gehad, had ik er nog wel achter of voor gepast, maar mijn Fiatje 500 kreeg ik daar toch echt niet tussen geprakt. Dat had mij echt mijn bumpers gekost, en anders die wel van de auto die ongeveer één Smartlengte achter bestelbusje stond. En die grote PMD-container waar de halve wijk hun zak in moet mikken, op circa één Smartlengte voor het bestelbusje, zal ook niet echt meegeven denk ik. Voelde ook niet de noodzaak om dat even uit te proberen. Alle andere parkeerplaatsen stonden propvol. Uiteindelijk heb ik na enkele rondjes toch een plekje gevonden, maar die eigenaar van de bestelbus kan volgens mij wel een lesje parkeren gebruiken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:42

Dat zie ik bij mij in de straat (en overal trouwens) ook continue. Mensen die niet aansluiten met fileparkeren en een halve autolengte overlaten. Best asociaal vind ik dat, zeker hier in een wijk waar sowieso al een parkeerprobleem is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 22:08

Ik doe dat soms ook, maar alleen als ik binnen 5-10 minuten weer wegga.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:15

Groot licht pas uit doen als ik al verblind ben is ook niet fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:02

als ik hier in de straat file parkeer, word ik klem gezet, altijd door dezelfde buurman, bij navraag zegt hij dat ik niet kan autorijden en te dicht bij het streepje sta. Mijn auto is echter zo lang dat ie precies tussen de streepjes past, maar om nou tegen mijn trekhaak aan te gaan parkeren, vind ik wel wat aso.
Er zijn ook parkeervakken, maar die zijn altijd bezet. Mijn man zou recht hebben op een parkeervak op kenteken, maar dat is afgewezen door de gemeente. Voldoende parkeerruimte in de buurt was het argument. Ik moet hem nu voor de deur in- en uit helpen stappen, ware het niet dat daar een stopverbod is waar ik met een invalidenparkeerkaart wel 3 uur mag staan, maar dat is niet zo volgens de VVE :roll: >;) en zij bellen dan ook direct de politie als er iemand langs de stoep staat.
Kortom zoveel gezeik dat ik, als ik eenmaal in een parkeervak sta, niet meer met de auto wegga en de fiets wel pak.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:26

Morrie dat vind ik heel erg.
Is het een poging waard om opnieuw ene invalideplek aan te vragen?

Tja dicht op je trekhaak staan is jammer van je bumper. Moet je maar ruimte houden.

Ik had zaterdag mijn auto ergens geparkeerd. Keurig aan het einde van de rij parkeerplaatsen.
Was er een janjoker toch voor gaan staan. Gelukkig achter mij wel iets ruimte dus kwam eruit.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:31

@Morrie dat is geen ergenis, maar haast pest gedrag in mijn ogen. Wat een irritanteling.

Van de week veel zonder licht rijdende auto’s, maar zodra ik passeerde kregen ze het wel door en zetten ze hem alsnog aan, dat was wel tof.^^

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:48

xSagan schreef:
@Morrie dat is geen ergenis, maar haast pest gedrag in mijn ogen. Wat een irritanteling.

ja, van je buren moet je het hebben..... de eerste keer dacht ik nog: ach, hij heeft het niet gezien, maar na 3 x werd het toch wel structureel.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:33

Jeetje, wat een kleutergedrag Morrie, zowel van je buren als van de VvE. Ik maak uit jouw bericht op dat je man een beperking heeft, gezien zijn recht op een parkeerplaats op kenteken, dus dat uitstappen voor de deur doet hij ook niet voor de lol.