[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:23

Je kunt het redelijk vergelijken met een keizersnede denk ik. Overigens is die 6 weken niet overal, ik heb geen rijontzegging gehad (gelukkig).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:45

Die rij-ontzegging is ook officieus. Er staat namelijk voor zover ik weet in iedere polis dat je lichamelijk in staat moet zijn tot autorijden om verzekerd te zijn.
Als je dus een ongeluk krijgt moet een onafhankelijke arts verklaren dat je ondanks de operatie in staat was tot rijden. Aangezien de herstelperiode 6wkn is wordt dat een hele ingewikkelde situatie.
Als jij na 4 weken weer springlevend bent wordt het al een ander verhaal, maar na een week hang je gewoon en kun je echt forse problemen krijgen.
Daarnaast kunnen medicijnen nog een rol spelen, maar dat is voor iedereen anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:58

Ik weet dat een kennis van me de eerste week niet uit bed kon komen van de pijn, en een vriendin heeft bijna 8 weken nodig gehad voor ze weer normaal wat dingen kon (vaginaal geopereerd). Het zal voor iedereen anders zijn, maar wanneer een ziekenhuis een operatie als zwaar betitelt, dan ga ik daar ook van uit.

Naast dat er dus niet om eem poep en een scheet hysterectomies worden uitgevoerd, anders had ik er allang een gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:01

_San87_ schreef:
Ik weet dat een kennis van me de eerste week niet uit bed kon komen van de pijn, en een vriendin heeft bijna 8 weken nodig gehad voor ze weer normaal wat dingen kon (vaginaal geopereerd). Het zal voor iedereen anders zijn, maar wanneer een ziekenhuis een operatie als zwaar betitelt, dan ga ik daar ook van uit.

Naast dat er dus niet om eem poep en een scheet hysterectomies worden uitgevoerd, anders had ik er allang een gehad.

Zelfs als je je wel goed voelt, er is toch ook e.e.a. stukgemaakt binnenin, dan wil je geen risico's lopen lijkt me. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:03

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Zelfs als je je wel goed voelt, er is toch ook e.e.a. stukgemaakt binnenin, dan wil je geen risico's lopen lijkt me. :=

Nee, lijkt mij ook niet idd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:04

Je zou ook denken, tegen die maandelijkse ellende enzo zou toch iets beters te verzinnen moeten zijn.
Zelfs als je wel kinderen wilt is dat gedoe van je 11e tot je 50e echt niet nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:20

Dat is er wel, maar geen van de oplossingen is zonder nadelen/gevolgen. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:23

Mkango schreef:

Dit ja. Ik heb ervoor gekozen de pil door te slikken en heb daarom nergens last van. Ideaal? Nee. Maar voor mij momenteel de beste, meest bereikbare en betaalbare oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:26

_San87_ schreef:
Mkango schreef:

Dit ja. Ik heb ervoor gekozen de pil door te slikken en heb daarom nergens last van. Ideaal? Nee. Maar voor mij momenteel de beste, meest bereikbare en betaalbare oplossing.

Hier net zo en gelukkig ook nergens last van. Vriendin krijgt altijd doorbraak bloedingen als ze de pil doorslikt, dus die moet stoppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:30

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Hier net zo en gelukkig ook nergens last van. Vriendin krijgt altijd doorbraak bloedingen als ze de pil doorslikt, dus die moet stoppen.

Die had ik in het begin ook een paar keer, gewoon stug doorgedaan en nooit meer last van gehad :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:34

Dat was wel één voordeel van mijn eetstoornis een paar jaar geleden: niet ongesteld worden. Maar de nadelen daarvan wogen toch wel zwaarder dan dat ene voordeel. :') (Helaas heb ik sindsdien dus wel onwijze krampen elke maand. -O- )

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:35

Ik heb mijn pil ook al die jaren door geslikt. Tot ik ineens doorbraak bloedingen kreeg en uiteindelijk bijna 1,5 jaar aan een stuk ongesteld was. Soms een of twee dagen tussendoor niet en hup daar gingen we weer. Blijkbaar kon mijn lichaam de hormonen niet meer aan. Op de nuvaring over gegaan en ook die haalde ik er eigenlijk nooit uit. Tot een tijdje geleden ik weer steeds doorbraakbloedingen kreeg.
Nu hoop ik straks na de ingreep een stabiele cyclus te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:39

Een stabiele cyclus is gelukkig nooit een probleem geweest, al het bloed wel :').

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:44

Ik hoop dat als ik gesteriliseerd ben de buikkrampen minder worden dan neem ik de bloedingen voor lief hoor %)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:05

Ik heb ook jarenlang doorgeslikt, maar idd doorbraak bloedingen op een gegeven moment.. Maar gelukkig is het gedoe inmiddels niet meer zo'n hel als vroeger

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:05

jen schreef:
Ik hoop dat als ik gesteriliseerd ben de buikkrampen minder worden dan neem ik de bloedingen voor lief hoor %)

Heeft sterilisatie daar invloed op, dan?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:34

_San87_ schreef:
jen schreef:

Niet dat ik weet maar hopen kan altijd :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:38

secricible schreef:
Verstandig ook, want je bent 6wkn niet verzekerd na zo'n operatie m.b.t autorijden. Verzekering acht je na een baarmoederoperatie 6 weken daartoe niet in staat. Hoort een arts je ook te vertellen.

Een bepaalde tijd ivm narcose offcieel idd, zeker geen 6 weken.
Na mijn borstkankeroperatie zat ik de dag erna alweer achter 't stuur (borstbesparend)
Ik woon alleen en zal toch wat moeten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 01:09

elnienjo schreef:
secricible schreef:
Verstandig ook, want je bent 6wkn niet verzekerd na zo'n operatie m.b.t autorijden. Verzekering acht je na een baarmoederoperatie 6 weken daartoe niet in staat. Hoort een arts je ook te vertellen.

Na mijn borstkankeroperatie zat ik de dag erna alweer achter 't stuur (borstbesparend)

Direct erna mag sowieso niet.
Verder hangt dat af van het advies van de arts, je eigen fitheid (als je logischerwijs had kunnen vermoeden dat het niet slim was, moet je het niet doen) en medicijngebruik.

Het is niet handig in verband met je eigen veiligheid, maar ook die van anderen. Daarnaast kun je aansprakelijk gesteld worden bij een ongeval. Dan keert de verzekering niks uit en mag je zelf dokken.

Ik woon ook alleen. En na het trekken van mijn verstandskiezen mocht ik van de arts niet eens fietsen. Door de verdoving achtte de arts me niet in staat veilig aan het verkeer deel te nemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:15

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Maar heb je ook geen vrienden of vriendinnen? Als vriendinnen geopereerd worden regelen we onderling wie er haalt en helpt met de boodschappen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:55

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
[
Schier onmogelijk zonder medische indicatie.

Die medische indicatie krijg je vanzelf als je klaagt over krampen.
Ik heb eerst weg laten branden (geen endo!) en terwijl die behandeling werd uitgevoerd zei die arts dat als het resultaat tegenviel hij me binnen 6 weken op de operatietafel kon hebben om 'm te verwijderen.
Tis dat ik zelf teveel op zag tegen die operatie om gelijk door te pakken, want toen ik het uiteindelijk liet doen wilde ik dat ik er jaaaren eerder voor had gekozen.

I fiets wish
Ik klaag al sinds mn 19e over heftige menstruatie problemen. Niet alleen krampen maar er echt ziek van zijn. Ben nu 30, echt niet dat ik een hysterectomie krijg! Duurde 6 jaar om gesteriliseerd te worden en diezelfde arts wilde geen ablatie uitvoeren want het hoorde zo en was natuur(!!!)

Je hele leven horen, ja pijn lijden hoort erbij, is normaal, stel je niet aan etc is zo vermoeiend.

_San87_ schreef:
jen schreef:

Nee, je eierstokken blijven zitten dus je word gewoon nog ongesteld.
Als je van de pil af gaat na de sterilisatie gaat je periode waarschijnlijk ook iets veranderen. Kan beter worden of slechter. Dat is per persoon heel verschillend.

Bij mij zijn de krampen heftiger geworden, maar alleen op de eerste dag en daarna pijnvrij waar het eerst een week was. Ik bloed minder lang maar wel veeeeel meer in korte tijd. (moet 3 keer per nacht eruit ervoor)
Was het tijdens de pil 7-8 dagen, nu 2-4.
Laatst bijgewerkt door Deri op 05-04-21 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:59

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:

Maar heb je ook geen vrienden of vriendinnen? Als vriendinnen geopereerd worden regelen we onderling wie er haalt en helpt met de boodschappen.

Ik ben autistisch/overprikkeld en na zo'n mentale energieslurper als een ziekenhuisbehandeling kan ik geen mensen om me heen verdragen. Ik heb geen dingen gedaan die belastend waren voor mijn lichaam. Stofzuigen e.d. heb ik wekenlang niet gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:33

Dat je in de smerigheid leeft interesseert me niet maar dat je dus onverzekerd en onveilig in de auto stapt vind ik zo vreemd.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:23

Jeetje, kan het iets vriendelijker? De pest met autorijden na een ok is dat de arts je naar je verzekering stuurt en je verzekering zegt dat je arts moet zeggen of het veilig is. Dus uiteindelijk moet je het zelf maar inschatten en hopen dat er niets gebeurt. Vond schakelen wel een goeie oefening toen ze m’n sleutelbeen aan elkaar hadden geschroefd. Verstandig? Tsja.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:50