Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:55

Je ‘s avonds niet fijn voelen en daarom pas laat kunnen slapen. En dan de volgende ochtend vroeg en poedersuiker wakker worden. Had gehoopt me beter te voelen... hoor ik ook nog eens van die vieze Duitse geheime zender muziek van de bouwplaats onder mijn raam komen. Pleur aub van die shovel af doei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:12

Dat die mafklapper die zaterdag stomdronken mijn appartement binnen kwam om herrie te schoppen, nu een beetje tegen mij loopt te mokken alsof ik iets verkeerd gedaan heb. Joh, doe je ding, maat. Drijf het nog even verder door en ik doe ook nog een boekje open over hoe je de andere staff behandelt en over je werkgever praat achter haar rug om. :evaw:

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:18

Lau schreef:
Ik ben gewoon helemaal klaar met die kit corona. Al die maatregelen als 1,5 meter afstand is alleen schijnveiligheid. Rot op geef mij mijn normale leven terug.

Jaa hier nog een.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:26

Lau schreef:
Ik ben gewoon helemaal klaar met die kit corona. Al die maatregelen als 1,5 meter afstand is alleen schijnveiligheid. Rot op geef mij mijn normale leven terug.

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing. In welk opzicht is het consequent bewaren van afstand "alleen schijnveiligheid"?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:28

Lau schreef:

Hoewel ik niet van mening ben dat de maatregelen schijnveiligheid zijn, ben ik idd ook wel klaar met de maatregelen... Ik hoop dat er gefaseerd versoepeld gaat worden, weer wat terrasjes open, de kapper o.a., maar ik ben er bang voor.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:37

oomens schreef:
Lau schreef:

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing. In welk opzicht is het consequent bewaren van afstand "alleen schijnveiligheid"?

De meeste mensen hebben er schijt aan, als je hoest of niest gaat het virus toch wel tot 8 meter. De producten in de supermarkt worden niet ontsmet maar we zitten er wel met onze vieze handen aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:42

Daar heb je het handen wassen wel voor, desnoods ontsmet je met ontsmetting doekjes de verpakkingen als je het niet vertrouwd. Dat doe ik niet hoor, maar is een mogelijkheid.

Ik denk overigens niet dat “ de meeste” mensen er echt schijt aan hebben. Dat zie je terug in de cijfers... Aso’s hou je altijd en die onthouden we het snelst / meest.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:44

Ineke2 schreef:
Daar heb je het handen wassen wel voor, desnoods ontsmet je met ontsmetting doekjes de verpakkingen als je het niet vertrouwd. Dat doe ik niet hoor, maar is een mogelijkheid.

Ja maar je kan moeilijk de hele tijd je handen ontsmetten in de supermarkt. Het werkt gewoon niet op deze manier word er helemaal moe van. Als je 1,4 meter afstand houd kruipt er toch wel iemand tussen of ze komen te dichtbij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:11

Daarom ga ik maar 1x per week en op een tijd dat het zo rustig mogelijk is.

Ontsmetten doe je overigens thuis, in de supermarkt zelf heeft geen zin nee, behalve waar je het karretje vasthoud.

Thuis meteen handen wassen en in de tussentijd niet aan je gezicht zitten. ( wat rete moeilijk is :') )

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:22

En voordat je buiten bent heb je alweer met je net gewassen schone handen aan allerlei deurklinken gezeten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:24

Dus, omdat het risico niet helemaal tot 0 te herleiden is, is het de moeite niet waard om het risico zoveel mogelijk te verlagen?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:40

Volgensmij wordt het virus niet zo zeer verspreid van dicht bij elkaar lopen maar meer van handen schudden en niesen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 11:50

CaptainJS schreef:
Volgensmij wordt het virus niet zo zeer verspreid van dicht bij elkaar lopen maar meer van handen schudden en niesen.

Stel dat er iemand niest dan vliegt dat wel een paar meter. Zelfde geldt overigens voor gewoon praten. Dan vliegen speekseldeeltjes ook door de lucht heen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:52

Meningen zijn sowieso verdeeld over hoeveel afstand je moet bewaren van elkaar. In het ene land is het 2 meter, in een andere land weer 1,5 meter, en het andere land weer 1 meter. Dus niemand die het bepaald echt weet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:53

Zullen we hier alsjeblieft niet een Corona topic van maken? Daar zijn er imo al meeeer dan genoeg van.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:53

CaptainJS schreef:

Jup

Dat is trouwens geen reden voor mij om geen 1.5 meter afstand te houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:48

Ben er zelf niet zo bang voor, maar hou mij zoveel mogelijk aan de maatregelen. Hoe rot ze ook zijn. Is het niet voor jezelf dan wel voor een ander ( vatbaarder) persoon.

Ik erger mij aan de wind.. nou vind ik het te fris op balkon.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:55

Lau schreef:
Ineke2 schreef:

Ja maar je kan moeilijk de hele tijd je handen ontsmetten in de supermarkt. Het werkt gewoon niet op deze manier word er helemaal moe van. Als je 1,4 meter afstand houd kruipt er toch wel iemand tussen of ze komen te dichtbij.

Als je vervolgens je gezicht niet aanraakt is er amper risico. Besmettingsrisico via oppervlakten is zeer miniem.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:13

Dat ik een moeilijk belletje uit blijf stellen. Maar ik weet dat het moet, maar ik wil het niet. Maar het moet wel. Maar ik wil het niet.

|o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:14

Ikke ikke en de rest kan stikke maatschappij. _-:(

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:22

Sinds iedereen thuis is ivm corona, heb ik overdag 0x geslapen, terwijl ik daarvoor eigenlijk elke middag wel even sliep. Maar ik verlang zó naar middagdutjes zodat die rotdagen wat sneller voorbij gaan

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:38

Met de hond in een losloopgebied met water, druk bezocht deze dagen dus. Zitten er 2 kinderen met 2 middelmaat honden (waar ze duidelijk niet de baas over zijn) die ook los liepen. Duikt er één, tot 2x toe vol op m'n hond. Ga appelflap niet met je hond in een losloopgebied lopen als ze vals zijn. En al helemaal niet als 12 jarige kindjes.
Mijn hond is hartstikke onzeker dus die dook net al weg toen we een andere hond tegen kwamen die vriendelijk begroette...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:23

casperzazoe schreef:
Met de hond in een losloopgebied met water, druk bezocht deze dagen dus. Zitten er 2 kinderen met 2 middelmaat honden (waar ze duidelijk niet de baas over zijn) die ook los liepen. Duikt er één, tot 2x toe vol op m'n hond. Ga appelflap niet met je hond in een losloopgebied lopen als ze vals zijn. En al helemaal niet als 12 jarige kindjes.
Mijn hond is hartstikke onzeker dus die dook net al weg toen we een andere hond tegen kwamen die vriendelijk begroette...

Oof, heb je er wel wat van gezegd tegen de kinderen ?

Ik ben een beetje geërgerd maar weet niet helemaal of het nu terecht is. Als ik een briefing heb gedaan voor dienst X en Y, is het dan terecht als ik dan daarna te horen krijg dat dienst Z ook gedaan moet worden "omdat het erbij hoort"?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:27

Mijn Corona kapsel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:58

Ik wil wel weer eens het huis uit maar kan niet door symptomen