Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:35

Net m'n twee gebakbordjes binnen gekregen, altijd fijn als je restjes gebak van de vorige eigenaar er nog vanaf mag wassen... Vind het echt ongelofelijk hoeveel mensen hun spullen vuil of relatief vuil verzenden.

Verder gisteravond weer een leuke gehad. Ik heb een relatief simpele schaal op marktplaats staan (een motief wat ik minder boeiend vind omdat mijn ouders er alles van hebben) voor €7,5. Krijg ik een berichtje van iemand "mag ik heb voor 4?". Dus ik stuur terug dat ik €4,- te weinig vind, maar dat ik bereid ben te zakken naar €6,5. Stuurt zij "Dat is goed. "Ik kan pas eind van de maand betalen en wil u dan vragen naar de verzendkosten".
Heb nu maar aangegeven dat ik hem niet zo lang vast ga houden, als iemand anders hem wil kopen voor die tijd dat ik dan verkoop, maar dat als hij dan nog niet weg is ze hem voor €6,5 over mag nemen.

Vind dat altijd best brutaal, om er gewoon van uit te gaan dat ik het wel tot het einde van de maand voor iemand vasthoud.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:54

Idd tegen die tijd dat het zo ver is hoor je er nooit meer wat van is mijn ervaring

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:14

Ik ga zometeen iets op de post doen. Ik vraag mij af waarom je, als je online je verzend label aanmaakt je eigen gegevens ook in moet vullen als afzender?

Als ik het label bij een postkantoor laat printen vragen ze toch ook niet al mijn gegevens?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:19

Zeer waarschijnlijk omdat postcode/huisnummer erop komt voor mocht retourzending nodig zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:23

Alja schreef:
Idd tegen die tijd dat het zo ver is hoor je er nooit meer wat van is mijn ervaring

Dat is ook mijn ervaring. En als je nu al geen geld hebt voor iets wat incl verzenden nog geen €15,- kost, misschien moet je dan niet online shoppen

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:46

Vjestagirl schreef:
Alja schreef:

Dat is ook mijn ervaring. En als je nu al geen geld hebt voor iets wat incl verzenden nog geen €15,- kost, misschien moet je dan niet online shoppen

Dat zet die euro afdingen ook geen zoden aan de dijk lijkt mij.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:12

Vjestagirl schreef:
Net m'n twee gebakbordjes binnen gekregen, altijd fijn als je restjes gebak van de vorige eigenaar er nog vanaf mag wassen... Vind het echt ongelofelijk hoeveel mensen hun spullen vuil of relatief vuil verzenden.

Verder gisteravond weer een leuke gehad. Ik heb een relatief simpele schaal op marktplaats staan (een motief wat ik minder boeiend vind omdat mijn ouders er alles van hebben) voor €7,5. Krijg ik een berichtje van iemand "mag ik heb voor 4?". Dus ik stuur terug dat ik €4,- te weinig vind, maar dat ik bereid ben te zakken naar €6,5. Stuurt zij "Dat is goed. "Ik kan pas eind van de maand betalen en wil u dan vragen naar de verzendkosten".
Heb nu maar aangegeven dat ik hem niet zo lang vast ga houden, als iemand anders hem wil kopen voor die tijd dat ik dan verkoop, maar dat als hij dan nog niet weg is ze hem voor €6,5 over mag nemen.

Vind dat altijd best brutaal, om er gewoon van uit te gaan dat ik het wel tot het einde van de maand voor iemand vasthoud.

Ik heb ook zo’n geval. Eerst moest ze overleggen, en daarna kon ze pas maandag betalen. Gaat om €50,-. Prima maar ik ga echt niks meer vasthouden, je hoort te vaak niks meer.

Ook iemand die ‘s ochtends zou betalen, prima. Om 18u nog niks ontvangen dus vriendelijk gevraagd of diegene nog interesse had ivm meerdere geïnteresseerden krijg ik als reactie terug: “rustig maar, er zijn mensen die overdag gewoon werken.” Nouja als je zelf iets afspreekt :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:06

Ik heb vandaag mijn bezorging via marktplaats binnen gehad. Was een plant van 70 euro dus was aardig nerveus maar zat heel goed ingepakt en plant ziet er super uit

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:29

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:34

Heerlijke humor :P

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:42

Ik heb een heleboel spullen op marktplaats ivm emigratie maar loopt nog niet echt. Had bijvoorbeeld een kastje, wordt gevraagd naar de maten, deze door gegeven. Diegene wilde het wel kopen, tijd afgesproken en adres doorgegeven. Manlief had kastje met veel moeite vast van zolder gehaald. Wordt er op het laatste moment afgezegd want het kastje is te klein, dat snap je toch niet.
En had iets te koop nieuw in doos, nieuwprijs 170 euro, wil iemand het wel voor 35 euro overnemen, ja dat wil iedereen wel. Uiteindelijk gisteren voor 120 euro verkocht.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:30

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:54

Marcella schreef:
Zeer waarschijnlijk omdat postcode/huisnummer erop komt voor mocht retourzending nodig zijn.

Maar als je het label niet thuis aanmaakt maar meteen koopt in de winkel dan staat er niks op.

Haha ja, van die mensen die eerst bieden en er dan pas achter komen dat het te klein/groot is. Achja, liever dat dan iemand die je probeert op te lichten dan maar

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:37

Ja maar ze hadden dus eerst naar de maten gevraagd en iets van 2 uur daarna dat ze het wilden kopen. Dan ga ik er vanuit dat ze gemeten hebben of het past.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:37

_Mir schreef:
Marcella schreef:

Maar als je het label niet thuis aanmaakt maar meteen koopt in de winkel dan staat er niks op.

Haha ja, van die mensen die eerst bieden en er dan pas achter komen dat het te klein/groot is. Achja, liever dat dan iemand die je probeert op te lichten dan maar

Bij directe koop ik de winkel is het de bedoeling dat je die gegevens er zelf op zet. Zo kan het pakket altijd terug gestuurd worden

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:25

Net op Marktplaats de PS of Sweden pink ruffle zadeldek voor een leuke prijs gekocht en daarbij een mooi Hoofdstel voor niks gekregen, super lief! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:30

tijger22 schreef:
Net op Marktplaats de PS of Sweden pink ruffle zadeldek voor een leuke prijs gekocht en daarbij een mooi Hoofdstel voor niks gekregen, super lief! :D

Heb je het ook al dan?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:01

_Mir schreef:
Marcella schreef:

Het is de bedoeling dat jouw postcode en huisnummer op het pakket staan. Anders zal de medewerker van het PostNL punt daar alsnog naar vragen. Stel dat de geadresseerde niet open doet, dan gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde pakketpunt. Daar dient het binnen 7 dagen opgehaald te worden en anders wordt het retour gestuurd.

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met de oplichting van Marleen. Heb je je geld nog terug kunnen krijgen?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:17

Nou, ik bel ook niet bij een vreemde aan zonder mondkapje op.
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:19

Daphara schreef:
Ik vind het heel netjes van de koper dat hij netjes een mondkapje op zette, zo hoort het imo gewoon.

Huh?
Ik vraag me nu af op wie jij antwooed geeft :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:16

Ik gok een bericht tussenin dat verwijderd is. :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:32

Jolliegirl schreef:
Daphara schreef:

Huh?

Ik was ook al aan het zoeken wat ik gemist had.

Maar ben het wel met Daphara eens. Als wij wat ophalen wat we via MP hebben gekocht, hebben we ook een mondkapje op of mee.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:36

Vanmorgen ook weer een “leuke” ervaring... . Ik bied op een gebruikte fiets ongeveer de helft van de toenmalige nieuwprijs als eerste bod. En kreeg toch lompe reacties van de verkoper :oo .
Leg nog netjes uit hoe ik tot dit bod was gekomen en dat dit een begin bod was, maar dat gaf alleen maar meer beledigingen. Nou dan niet :evaw: . Begrijp nu wel waarom die fiets steeds niet verkocht wordt, want zie hem al weken opnieuw geplaatst worden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:25

Jolliegirl schreef:
Daphara schreef:

Huh?

Jeetje wat apart, gisteren stond er bericht van iemand over dat ze wat verkocht had via MP;
De koper kwam het ophalen, Bokker zag hem vanuit haar huis uit de auto stappen, vervolgens eerst een mondkapje op zetten voordat hij naar de voordeur liep om aan te bellen. Bokker deed de deur open en van de bokker moest de koper meteen zijn mondkapje afzetten voordat ze met hem zaken wilde doen.
Ze vond het helemaal niet fijn dat de koper een mondkapje op had gezet, voelde zich zelfs beledigd (of zoiets) daardoor.

Daar reageerde ik dus op. Waarschijnlijk heeft de Bokker het bericht verwijderd terwijl ik een reactie aan het typen was.

Edit: ik weet eigenlijk redelijk zeker dat het bericht er nog stond nadat ik geantwoord had. Maar de Bokker was mij onbekend, niet één van de mensen die standaard mee kletst in dit topic of op Bokt. Misschien een schaduw account of zo dat verwijderd is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:56

Ik heb een verzend vraag, gaat niet over marktplaats. Ik had iets besteld bij giga gaas en ik kreeg een link voor de verzending. Maar die kon ik niet aan klikken, na een week gebeld ze ging het uit zoeken. Maar dpd kon mijn pakket niet vinden.
Nu komt er een nieuw pakket mijn kant op, maar weer kan ik die link niet aan klikken. Is dat vaker?