Moestuin schreef:Ja hier is dat toch wel de ongeschreven regel hoor. Zitten of gebruik maken van een faciliteit = consumeren.
In Nederland is dit ook zo hoor!
En ik vind het dus ook not done.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Dat zou ik ook doen.
Maar wat als oma de gasprijs echt niet meer kan betalen en haar kleinzoon toch een pleziertje wil gunnen?
Je weet de onderliggende gedachte toch niet?
Ja natuurlijk moet hij tegen een nee kunnen enz.
Maar kom... ze maken niets stuk. Wie heeft er nu echt last van?
Ja ze is gierig om die 2 euro voor een ijsje maar als de eigenaar dat zo verschrikkelijk vind had hij ze eruit moeten zetten. Wat hem waarschijnlijk meer klandizie gaat kosten....
Maar wat als oma de gasprijs echt niet meer kan betalen en haar kleinzoon toch een pleziertje wil gunnen?
Ja ze is gierig om die 2 euro voor een ijsje maar als de eigenaar dat zo verschrikkelijk vind had hij ze eruit moeten zetten. Wat hem waarschijnlijk meer klandizie gaat kosten....
Winged schreef:Rytir schreef:Gister een gierige actie live meegemaakt in de supermarkt. Een wat oudere mevrouw was de plantenhoek aan het bekijken. Knakte sneaky een paar van de stengels van een boeket en vroeg toen aan de caissière of ze korting kon krijgen vanwege de geknakte bloemen...
Zo had ik bij mijn bijbaantje (10 jaar geleden) een vrouwtje die altijd de gebakjes (mocca was favoriet) even door elkaar schudde in het doosje en dan bij de balie kwam 'deze is geklutst, maar ik lust hem wel, mag ik korting?'
Dat lukte haar 1x en daarna niet weer. Ze heeft het bij elke medewerker geprobeerd. En ik heb zo vaak lelijke blikken gekregen als ze weer kwam.. 'Geef maar hier, ik ga het even repareren'.
corinep schreef:Misschien paste de oma wel op het kind van 1 van de medewerkers daar...
Ik vind het gierig als mensen elkaar niet eens het licht in de ogen gunnen.
Flying_Angel schreef:Laten we verder gaan? Er wordt gewoon een gierige actie besproken, dit hoeft niet zo ontzettend onder een vergrootglas. Ik vind het ook gierig om wel van de faciliteit gebruik te maken, maar niet iets te consumeren.
Vinden jullie mij gierig? Als ik ergens iets consumeer en ik dan alsnog voor de wc moet betalen, ik vind daar wel wat van
Laurora schreef:Ik was jaaaren geleden een keer bij een coffeeshop met mijn vriend (hij rookte hobbymatig zo nu en dan een jointje)
In het pand was een grote tafel met spelletjes die je kon doen onder het genot van een jointje en/of een drankje.
Mijn vriend koopt daar een voorraadje wiet, en neemt een kopje koffie erbij. Toen we vervolgens wouden gaan zitten werd ons verteld dat ik toch ook echt een consumptie moest nemen, want anders mochten we geen gebruik maken van de zitplaatsen.
Normaal gesproken zou ik dit helemaal prima vinden, ware het niet dat we net voor 30 euro aan wiet hadden gekocht en een kopje koffie.
We waren eigenlijk te flabbergasted om te reageren, en ik heb braaf een colaatje besteld.
Nu vraag ik me plotseling af hoe de rest hier dat ziet.
Hadden zij gelijk mij te vragen ook een consumptie te nemen? Zit er in jullie ogen een ondergrens aan het aantal consumpties vs het aantal gasten in een groep(je)? En hebben wij gelijk dat we de wiet zelf als consumptie zagen?
We zijn overigens nooit meer teruggegaan naar deze specifieke zaak
Moestuin schreef:corinep schreef:Misschien paste de oma wel op het kind van 1 van de medewerkers daar...
Ik vind het gierig als mensen elkaar niet eens het licht in de ogen gunnen.
Ook niet. Zoals gezegd kennen wij de uitbaters best wel goedEn het licht in de ogen niet gunnen? Wij zijn ook zelfstandigen en werken keihard voor elke euro. Ik zou dit zelf echt nooit niet doen want ik vind het ontzettend onbeleefd. Moest dit nu het enigste zijn in de buurt qua vermaak. Ok. Maar 5 jaar terug zijn de 3 gemeentelijke speeltuinen vernieuwd en het zijn echt pareltjes hoor. Net zoals de kinderboerderij hier ook gewoon gratis is. Wij konden vorig jaar ook die €1,5 voor een bol niet missen. Wij gingen naar de speeltuin. Klaar. Ook leuk. En gun ik het dat jongetje niet? Tuurlijk wel! Maar principieel zeg ik nee. Het is een terras dat duidelijk bij het ijssalon hoort. Je komt daar niet zo maar of per ongeluk.
Chapeau overigens voor de uitbaters dat ze niet zijn weg gestuurd hoor. Maar het gebeurt vaker. Het is geen eenmalig incident. Er zitten wel vaker kind(eren) op zonder consumptie en dan zijn er 3 bankjes ingenomen door ouders. Daar kunnen de betalen klanten al niet meer zitten.
Flying_Angel schreef:Laten we verder gaan? Er wordt gewoon een gierige actie besproken, dit hoeft niet zo ontzettend onder een vergrootglas. Ik vind het ook gierig om wel van de faciliteit gebruik te maken, maar niet iets te consumeren.
Vinden jullie mij gierig? Als ik ergens iets consumeer en ik dan alsnog voor de wc moet betalen, ik vind daar wel wat van