Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:35

Moestuin schreef:
Ja hier is dat toch wel de ongeschreven regel hoor. Zitten of gebruik maken van een faciliteit = consumeren.

In Nederland is dit ook zo hoor!
En ik vind het dus ook not done.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:44

Wat een gedoe joh, als het personeel het niet prettig vindt dan kunnen ze diegene toch aanspreken? Of doen zoals ze op veel plekken ook voor toiletgebruik doen, geld rekenen als men daar zonder consumptie gebruik van wil maken. Ik vind het een beetje makkelijk om over zo'n situatie te oordelen als je niet weet wat er aan vooraf is gegaan, je weet toch niet hoe lang die mensen er al zitten en hoeveel ze hebben uitgegeven?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:48

Ja dat weet ik dus wel :) Ze hebben niets aangekocht.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:59

Oh echt... Nou dan ben ik het wel met je eens, dat zou ik zelf ook zeker niet in mijn hoofd halen. Dan bestel je toch minimaal wat te drinken of 2 ijsjes ofzo :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:06

Dat zou ik ook doen.
Maar wat als oma de gasprijs echt niet meer kan betalen en haar kleinzoon toch een pleziertje wil gunnen?
Je weet de onderliggende gedachte toch niet?
Ja natuurlijk moet hij tegen een nee kunnen enz.
Maar kom... ze maken niets stuk. Wie heeft er nu echt last van?
Ja ze is gierig om die 2 euro voor een ijsje maar als de eigenaar dat zo verschrikkelijk vind had hij ze eruit moeten zetten. Wat hem waarschijnlijk meer klandizie gaat kosten....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:11

Misschien komt oma daar wel elke week als het goed weer is dus nijpt de eigenaar voor die ene week een oogje toe.

Maaarrr
Als het 1 keer zou zijn, dan vind ik daar ook wel wat van.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:18

DuoPenotti schreef:
Dat zou ik ook doen.
Maar wat als oma de gasprijs echt niet meer kan betalen en haar kleinzoon toch een pleziertje wil gunnen?
Ja ze is gierig om die 2 euro voor een ijsje maar als de eigenaar dat zo verschrikkelijk vind had hij ze eruit moeten zetten. Wat hem waarschijnlijk meer klandizie gaat kosten....

Juist die gedachte is echt krom en supergierig.
Een pleziertje gunnen doe je echt niet op andermans kosten. Dat hij het stuk maakt hoop ik niet, want dan heb je voor 100(0?)’en euro’s kosten. Maar door gebruik, vuil, etc zorgt het wel voor extra verslijt en opkuis. Neem je kleine dan mee naar een openbare speeltuin ipv van anders privémateriaal te gaan profiteren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:20

DuoPenotti schreef:
Dat zou ik ook doen.

Gierig? Het is gewoon asociaal.
En als oma het niet kan betalen dan gaat ze maar naar een openbare speeltuin met dat kind. In plaats van de spullen van een ander te gebruiken en een plek voor een betalende gast bezet te houden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:20

DuoPenotti schreef:
Dat zou ik ook doen.

Ja dan gaan ze maar wat anders doen hoor, het leven kost nu eenmaal geld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:21

Werk je dan ook gratis als je baas even geen geld heeft om salaris te betalen? Want dat is ook super zielig wie weet kan je baas de gasprijs wel niet meer betalen.

Er zijn genoeg gratis dingen om met je kind te doen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:22

Nee het is niet netjes.
Maar supergierig?
Andermans kosten?
Asociaal?

Sorry ik vind dat enorm enorm overtrokken.
Ja een ijsje van 2 euro maakt natuurlijk HET verschil.
Het is geen entree van 35 euro die ze niet betalen....

Ik ben blij dat ik me om zoiets niet druk zou kunnen maken.
Maar goed, hier laat ik het bij.... ik heb mijn mening erover genoeg gezegd :D
Ik schrik echt wel van de reacties...mijn god zeg.... -O- wat voor wereld leven wij voortaan in.... ;(

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:26

Als dat ijsje van 2 euro voor de handelaar geen verschil mag maken, dan kan het er bij de oma toch ook wel vanaf, toch? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:27

Nee ondernemers moeten maar toegeven. Denk dat je dit anders ziet als je zelf in de horeca gewerkt hebt. Mensen eisen / doen echt onredelijke dingen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:03

Het maandagochtend-gevoel komt weer lekker boven bij velen.
Zullen we weer on topic gaan?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:05

Misschien paste de oma wel op het kind van 1 van de medewerkers daar...

Ik vind het gierig als mensen elkaar niet eens het licht in de ogen gunnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:10

Winged schreef:
Rytir schreef:
Gister een gierige actie live meegemaakt in de supermarkt. Een wat oudere mevrouw was de plantenhoek aan het bekijken. Knakte sneaky een paar van de stengels van een boeket en vroeg toen aan de caissière of ze korting kon krijgen vanwege de geknakte bloemen... >;)

Zo had ik bij mijn bijbaantje (10 jaar geleden :+ ) een vrouwtje die altijd de gebakjes (mocca was favoriet) even door elkaar schudde in het doosje en dan bij de balie kwam 'deze is geklutst, maar ik lust hem wel, mag ik korting?'

Dat lukte haar 1x en daarna niet weer. Ze heeft het bij elke medewerker geprobeerd. En ik heb zo vaak lelijke blikken gekregen als ze weer kwam.. 'Geef maar hier, ik ga het even repareren'. :evaw:

Zulke mensen zijn verschrikkelijk...

In de supermarkt hadden we jarenlang een vrouw die met flessen uit Duitsland aan kwam zetten voor statiegeld. Alleen, die flessen kunnen wij niet innemen omdat er geen statiegeld op zit.
De automaat weigert dan de flessen en dan belde ze altijd aan. Een onoplettende medewerker die ruilt ze gewoon om. Het viel mij alleen op, dus toen ze het aan mij vroeg kwam ik er achter dat het om buitenlandse flessen ging. Ik heb ze dus niet omgeruild voor haar. Ze bleef het daarna nog bij heel veel andere medewerkers proberen, maar daar stak ik wel een stokje voor... Uiteindelijk is ze niet meer gekomen. Weet niet of ze het bij een andere winkel probeerde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:12

corinep schreef:

Ook niet. Zoals gezegd kennen wij de uitbaters best wel goed :) En het licht in de ogen niet gunnen? Wij zijn ook zelfstandigen en werken keihard voor elke euro. Ik zou dit zelf echt nooit niet doen want ik vind het ontzettend onbeleefd. Moest dit nu het enigste zijn in de buurt qua vermaak. Ok. Maar 5 jaar terug zijn de 3 gemeentelijke speeltuinen vernieuwd en het zijn echt pareltjes hoor. Net zoals de kinderboerderij hier ook gewoon gratis is. Wij konden vorig jaar ook die €1,5 voor een bol niet missen. Wij gingen naar de speeltuin. Klaar. Ook leuk. En gun ik het dat jongetje niet? Tuurlijk wel! Maar principieel zeg ik nee. Het is een terras dat duidelijk bij het ijssalon hoort. Je komt daar niet zo maar of per ongeluk.

Chapeau overigens voor de uitbaters dat ze niet zijn weg gestuurd hoor. Maar het gebeurt vaker. Het is geen eenmalig incident. Er zitten wel vaker kind(eren) op zonder consumptie en dan zijn er 3 bankjes ingenomen door ouders. Daar kunnen de betalen klanten al niet meer zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-22 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:14

Laten we verder gaan? Er wordt gewoon een gierige actie besproken, dit hoeft niet zo ontzettend onder een vergrootglas. Ik vind het ook gierig om wel van de faciliteit gebruik te maken, maar niet iets te consumeren.

Vinden jullie mij gierig? Als ik ergens iets consumeer en ik dan alsnog voor de wc moet betalen, ik vind daar wel wat van :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:21

Ik was jaaaren geleden een keer bij een coffeeshop met mijn vriend (hij rookte hobbymatig zo nu en dan een jointje)
In het pand was een grote tafel met spelletjes die je kon doen onder het genot van een jointje en/of een drankje.
Mijn vriend koopt daar een voorraadje wiet, en neemt een kopje koffie erbij. Toen we vervolgens wouden gaan zitten werd ons verteld dat ik toch ook echt een consumptie moest nemen, want anders mochten we geen gebruik maken van de zitplaatsen.
Normaal gesproken zou ik dit helemaal prima vinden, ware het niet dat we net voor 30 euro aan wiet hadden gekocht en een kopje koffie.
We waren eigenlijk te flabbergasted om te reageren, en ik heb braaf een colaatje besteld.
Nu vraag ik me plotseling af hoe de rest hier dat ziet.
Hadden zij gelijk mij te vragen ook een consumptie te nemen? Zit er in jullie ogen een ondergrens aan het aantal consumpties vs het aantal gasten in een groep(je)? En hebben wij gelijk dat we de wiet zelf als consumptie zagen?
We zijn overigens nooit meer teruggegaan naar deze specifieke zaak :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:24

Flying_Angel schreef:
Laten we verder gaan? Er wordt gewoon een gierige actie besproken, dit hoeft niet zo ontzettend onder een vergrootglas. Ik vind het ook gierig om wel van de faciliteit gebruik te maken, maar niet iets te consumeren.

Vinden jullie mij gierig? Als ik ergens iets consumeer en ik dan alsnog voor de wc moet betalen, ik vind daar wel wat van :+

Never niet dat ik daarvoor betaal. Zoals dierentuinen. €35 inkom maar wel nog kunnen aftikken voor het toilet. Stik erin _/-\o_

Laurora schreef:
Ik was jaaaren geleden een keer bij een coffeeshop met mijn vriend (hij rookte hobbymatig zo nu en dan een jointje)
In het pand was een grote tafel met spelletjes die je kon doen onder het genot van een jointje en/of een drankje.
Mijn vriend koopt daar een voorraadje wiet, en neemt een kopje koffie erbij. Toen we vervolgens wouden gaan zitten werd ons verteld dat ik toch ook echt een consumptie moest nemen, want anders mochten we geen gebruik maken van de zitplaatsen.
Normaal gesproken zou ik dit helemaal prima vinden, ware het niet dat we net voor 30 euro aan wiet hadden gekocht en een kopje koffie.
We waren eigenlijk te flabbergasted om te reageren, en ik heb braaf een colaatje besteld.
Nu vraag ik me plotseling af hoe de rest hier dat ziet.
Hadden zij gelijk mij te vragen ook een consumptie te nemen? Zit er in jullie ogen een ondergrens aan het aantal consumpties vs het aantal gasten in een groep(je)? En hebben wij gelijk dat we de wiet zelf als consumptie zagen?
We zijn overigens nooit meer teruggegaan naar deze specifieke zaak :P

Dit vind ik ook niet kunnen. Een tafel is een tafel. Of daar nu 1 iemand aan zit of 3 man… En al helemaal als je al een drankje hebt en voor €30 hebt gekocht :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:30

Ik vind dat dus wel raar. Ik heb als student veel in de horeca gewerkt en de regel was altijd: zitten is iets drinken. Merkte idd vooral issues hiermee met andere landen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:03

Moestuin schreef:
corinep schreef:

Ook niet. Zoals gezegd kennen wij de uitbaters best wel goed :) En het licht in de ogen niet gunnen? Wij zijn ook zelfstandigen en werken keihard voor elke euro. Ik zou dit zelf echt nooit niet doen want ik vind het ontzettend onbeleefd. Moest dit nu het enigste zijn in de buurt qua vermaak. Ok. Maar 5 jaar terug zijn de 3 gemeentelijke speeltuinen vernieuwd en het zijn echt pareltjes hoor. Net zoals de kinderboerderij hier ook gewoon gratis is. Wij konden vorig jaar ook die €1,5 voor een bol niet missen. Wij gingen naar de speeltuin. Klaar. Ook leuk. En gun ik het dat jongetje niet? Tuurlijk wel! Maar principieel zeg ik nee. Het is een terras dat duidelijk bij het ijssalon hoort. Je komt daar niet zo maar of per ongeluk.

Chapeau overigens voor de uitbaters dat ze niet zijn weg gestuurd hoor. Maar het gebeurt vaker. Het is geen eenmalig incident. Er zitten wel vaker kind(eren) op zonder consumptie en dan zijn er 3 bankjes ingenomen door ouders. Daar kunnen de betalen klanten al niet meer zitten.

nou, als je die dan zo goed kent had je het ook tegen hen kunnen zeggen. Bijzonder trouwens dat je zo met hen bezig bent dat je precies weet of ze al dan niet wat besteld heeft. Ik zou het ook niet zo doen, maar dit is wel wat overtrokken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:25

Ik hoorde laatst in de supermarkt van iemand die had een tas gepakt, kaartje eraf getrokken (1,35)en was boodschappen gaan doen. Bij de kassa deed ze of ze de tas mee van huis genomen had.. Te kinderachtig gewoon

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:31

Er is nu echt al 2 keer gevraagd om ontopic te gaan en toch voelen mensen zich nog steeds genoodzaakt om hun plasje over het onderwerp te doen.
Laat het gaan, het is nu wel genoeg uitgemolken :j

Ik vind dat gebruik van de toilet bij de consumptie hoort, ik ben wel voorstander van mensen laten betalen voor de toilet als ze geen gebruik maken van een consumptie oid.

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierbij:
Bij een bruiloft van familie van ons was er een open bar, vrienden van hun waren dus serieus flesjes aan het vullen met drank, om mee naar huis te nemen...
eigenlijk hetzelfde principe als naar de wok te gaan met tupperware bakjes...
Ik vind hier dus wat van :+

Edit, mijn bericht was niet geplaatst dus bovenstaande is nu wel een beetje achterhaalt, maar goed :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:32

Flying_Angel schreef:

Ik vind dat naar het toilet gaan overal gratis zou moeten zijn! je mag namelijk niet wildplassen, en als je moet, dan moet je (je kunt misschien best 5 minuten ophouden, maar geen uren in het algemeen). Dus ik vind het belachelijk dat je ergens zou moeten betalen voor iets, waar geen andere optie voor is. Ja, het kost wat water voor het doorspoelen, maar goed, in mijn ogen zouden ze daar vanuit de overheid iets op moeten bedenken (bijv. meer/fatsoenlijke openbare toiletten)
Dus nee, vind ik niet gierig, als ik ergens kom waar ik geld uit geef, verwacht ik ook gewoon naar het toilet te mogen. Mag dat niet, kom ik daar niet meer terug.