tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:15

Sheran schreef:
Hoe belangrijk vinden jullie fysieke aantrekkingskracht?

Klinkt misschien mega oppervlakkig, maar zonder fysieke aantrekkingskracht begin ik er nieteens aan. Ja, of ik heb een flinke slok op zeg maar :+

Djinnie: Heftig ook, maar vooral irritant dat hij niet eerlijk is. Waardeloos. Zo'n 1 kun je uiteindelijk missen als kiespijn.

Sheran

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:24

Joh RP, volgens mij hebben we dezelfde man gedate.... het was hier echt precíes hetzelfde! Maar nu, een jaar later, kan ik zeggen: dat soort egocentrische reacties zijn niet 'normaal'. Niet aardig. Ik heb het ook lange tijd goed gepraat, maar nu zie ik eindelijk in dat dat gewoon echt niet goed is. De moeite niet waard? kom op zeg. Ergens moeite mee hebben mag best, maar je kunt daar wel op verschillende manieren mee omgaan. Of je wil ervan leren, of niet. En als hij geen probleem ziet, als hij het geen probleem vindt dat hij jou verdrietig maakt (of het niet eens ziet), dan is hij niet de ware.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:23

Je bent het waard, RP, om die energie in jezelf te steken. Je goed voelen hoeft ook nog niet, maar dat komt wel. Powervrouw.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:18

RedPassion schreef:
Die reminder had ik even nodig, bedankt Sheran. :)
Je slaat de spijker op zijn kop. Het is eigenlijk bizar dat ik zó veel moeite in de relatie heb gestoken terwijl hij gevoelloos was voor de pijn die hij mij deed. Ik heb in al die tijd slechts een paar keer excuses gekregen, waarvan ik niet eens weet of het gemeend was. Maar na veruit de meeste incidenten waarin hij woedend was, mij intimideerde en kleineerde en ik overstuur in tranen was geëindigd kwam geen enkel berouw of medeleven. Sterker nog; als ik er op terugkwam omdat ik er nog mee zat begon hij gewoon weer opnieuw want hij had gelijk...

Ik sta er momenteel heel dubbel in, maar ik moet zeggen dat de schellen wel steeds meer van ogen vallen. Vannacht vond in een website gemaakt door en voor (ex) partners van mensen met autisme/Asperger en dat was een 'feest' der herkenning. Natuurlijk is er altijd een wisselwerking tussen partners, maar ik zie steeds meer dat ik het linksom of rechtsom toch nóóit goed had kunnen doen voor hem en hij mij echt niet goed behandelde voor het grootste deel van de tijd.

Ik doe mijn best om op te krabbelen. Gelukkig is de sportschool weer open (buiten lessen) en ik kreeg net een verwenpakket van een vriendin. <3 Ik heb zo veel steun aan mijn vriendinnen, ze zijn echt geweldig. Ik heb wat nieuwe kleren gekocht, weer make up op gedaan... ik voel me nog niet okee, maar ik hoop dat dat weer gaat komen als ik de energie die ik in hem stak in mezelf ga steken. :)

Heel veel sterkte! Vetgedrukte is zo herkenbaar... Maar ook, ingaande op je tweede alinea, (en dat weet ik nu): autisme is daar geen excuus voor. Als hij er echt voor wil gaan moet hij ook willen leren van de dingen die hij (nog) niet kan. Anders is het voor jou echt geen doen. As jij aangeeft dat iets jou pijn doet, dan moet het minimum toch wel zijn dat hij het in elk geval vervelend vindt dat hij jou pijn heeft gedaan, ook al snapt hij misschien niet waarom.
Ik had aan mijn ex, nadat alles een beetje bekoeld was en hij graag weer verder wilde met een vriendschap, verteld dat de hele situatie mij heel veel pijn heeft gedaan en dat ik het, om verder te kunnen gaan, heel fijn zou vinden als hij dat had erkend. Of liefst nog zijn excuses zou aanbieden voor het feit dat hij me zoveel pijn heeft gedaan. Maar daar kreeg ik alleen een boze reactie op. Dat het zo niet hoeft en dat hij niets fout had gedaan en dat hij geen zin had in al die ingewikkeldheid.
Fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriendinnen :) Kunnen jullie elkaar ook een beetje in het echt zien of is het vooral online?

Ivana78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:22

Haii mag ik hier ook mee praten, vandaag is er een einde gekomen aan mijn 3 jarige relatie, we woonden samen en hebben samen 2 honden wat het extra lastig maakt helaas.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:12

Ivana78 schreef:
Haii mag ik hier ook mee praten, vandaag is er een einde gekomen aan mijn 3 jarige relatie, we woonden samen en hebben samen 2 honden wat het extra lastig maakt helaas.

Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:32

Ivana78 schreef:

Sterkte, Ivana78. Ook met eventuele gesprekken over de verdeling.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:36

Sterkte Ivana. Met honden (of kinderen) wordt het nog lastiger. Helaas spreek ik uit ervaring.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:00

Sterkte, Ivana87! :(:)

Wat nog wel een van de vervelendste dingen is.. dromen dat je ex het weer goedmaakt en je opeens weer samen bent. En dan het moment dat je langzaam wakker wordt en realiseert dat het allemaal een droom was :wave: Dan heb je alles al redelijk geaccepteerd voor je gevoel, en krijg je er opeens weer zo'n droom achteraan waardoor je weer gaat denken :roll:

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:31

Oh, das bagger, Lynnepinny. Die heb ik gelukkig nog niet gehad. 1 keer heb ik een soortgelijke droom gehad over mijn ouders en toen ik wakker werd en de realiteit toesloeg met dat ze nog steeds overleden zijn, was ik er goed naar van. Dat ebt altijd zo lekker door in de dag, zo'n droom.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:57

Djinnie, jouw boosheid kan ik goed begrijpen. Lastig ook dat de kinderen er ook last van hebben. Hopelijk komt daar snel wat verandering in. Ik vind het heel knap hoe je erin staat. Ook de verhalen dat hij haar ging helpen met klussen. Ik zou daar zelf enorm veel moeite mee hebben. (niet gezegd dat jij het niet had maar je schreef alsof je het geaccepteerd had)

Sterkte Ivana78, hoe voel je je? Was het jouw keuze of??

Sheran: Echt wel belangrijk! Je moet op iemand vallen voor zowel innerlijk en uiterlijk. Er moet bij mij echt wel fysieke aantrekkingskracht zijn om iemand oprecht leuk te vinden. Daar moet het innerlijk natuurlijk wel bij passen. Voorheen een hele knappe man gedate, ik kwijlde nog net niet als ik hem zag maar qua innerlijk was het echt niets. :+

Oh Lynnepinny heel herkenbaar, dat gevoel blijft dan ook lekker de hele dag hangen ;(

RedPassion: Ik begrijp de het gevoel waar je in zit helemaal. Verstand en gevoel staan dan soms zo ver uit elkaar. Fijn dat het Appcontact je wel weer even herinnerde aan hoe hij echt is. En natuurlijk verdien je meer dan dat! Het is een gemis, en dat heeft tijd nodig.

Hier gaat het iedere dag een stukje beter! Heb nog steeds momenten dat ik intens verdrietig ben en me eenzaam voel. Ik merk ook dat ik weer een paar dagen heb gehad dat ik ging vluchten. Constant bezig zijn om maar niet bezig te hoeven zijn met het "nare" gevoel. Daarom bewust wat dingen afgezegd om mezelf ook de tijd en ruimte te geven om alles te verwerken. Ik heb nog vaak momenten dat alles ineens weer zo heftig binnenkomt en momenten waarop ik het heel goed kan relativeren.

Ik heb fijn contact met vriendinnen en haal daar enorm veel kracht uit. Daarnaast ook nog goede professionele hulp waarmee ik hard werk om oude patronen te herkennen en te veranderen. Soms is dat zooo zwaar maar ik weet waar ik het voor doe :o en dat geeft me echt enorm veel kracht! Zelfs op de momenten dat het even niet lekker gaat. Het gemis wordt ook met de dag minder, en betrap mezelf erop dat ik soms echt geniet van de momenten alleen :j

Hier ook voor één uur op een App gezeten, ik dacht leuk beetje swipen maar ik merk dat ik daar gewoon echt nog niet aan toe ben. Ik vind het wel even prima zo. Paarden, werken, huisje, katje en even alle focus op mijzelf.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:59

@Keeyzie, wat goed dat je bewust niet bent gaan "vluchten". Je kunt hier niet voor vluchten, je gaat de strijd aan. Goed van je!

Ik vond het wel heel moeilijk, hoor, maar dat verandert er toch niets aan en de boosheid en jaloezie die dat veroorzaakte vrat mij alleen maar op. Maar ik blijf dat echt nog wel moeilijk vinden.

Dit is het eerste weekend dat, nou ja, vandaag dan, de kinderen echt niet bij me zijn. Valt me een beetje tegen. Beetje geklust in huis, maar ik ben zo lui als ik weet niet wat en verveel me het ongans. Heb echter nergens zin in. Lastig. Zit een beetje mezelf in de weg, merk ik.

Voor nu even in mijn boek lezen en dan ga ik mijn luie lijf maar eens in beweging zetten om het huis te gaan soppen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:50

Goed dat je het op die manier ziet, dat maakt het voor jezelf ook een stuk dragelijker.
Komt het vooral omdat de kinderen er niet zijn of heb je sowieso een mindere dag.
Misschien maar gewoon toegeven aan het feit dat je lui bent en even helemaal niets doen?

Dat gevoel van vervelen terwijl er wel genoeg dingen te doen zijn herken ik wel hoor

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:00

Ik wil me even leegkotsen.... Het is hier tegenslag, na tegenslag, na tegenslag :(

De break-up is nu al 3 weken definitief en ik ben hard op zoek naar een nieuwe woning. Bij eentje gaan kijken, eigenlijk echt een prachtig appartement maar het gevoel zat niet goed. Achteraf baal ik er nu van dat ik er niet voor ben gegaan. Nu zijn er al 2 bezichtigingen gecancelled en de klok tikt maar door. Ondertussen wonen we samen onder een dak en de wrijving word met de dag groter. Voorlopig gaat het wel nog goed maar ik ben bang dat er ergens een bom aan emoties en verwijten gaat exploderen.

Nu dat ik vandaag gehoord heb dat er weer een bezichtiging niet door gaat zakt me de moed volledig in de schoenen. Momenteel zijn er 0 opties. Ik besteed hele dagen op websites voor huurwoningen en het is het allemaal 'net niet'.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:11

Oh Change03, die woningmarkt is zo rottig. Wij hebben nadat de keuze definitief was nog zeker 5,5 maand in 1 huis gewoond tot ik iets anders had. Bij de woningbouwvereniging zat ik steeds op plek 80-120. Schoot lekker op dus. Uiteindelijk met veel mazzel toch kunnen kopen, maar ik herken de stress die het oplevert. Het eindeloze zoeken en het bij elkaar moeten wonen terwijl dat potverdrie wel het laatste is dat je wil doen...

:(:) Dikke knuffel. Geef de moed niet op, jouw eigen plekje komt hopelijk snel op je pad.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:18

Wat rot Change03, wat maakte dat je gevoel bij de eerste woning niet goed zat?
Hopelijk ga je snel iets tegen komen wat wel bij je past. Kan me voorstellen dat dat enorm veel stress oplevert. Je kunt ook nergens anders terecht? Hopelijk worden de spanningen thuis niet te veel. Begrijp ik goed dat jouw ex in de woning blijft?

En inderdaad ook vanuit mij een dikke knuffel!

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:15

Kopen zit bij mij echt op het randje. Ik kan ervoor kiezen om een bouwval te kopen en dan niks over te hebben om erin te stoppen of een huisje wat af is in verschillende steden waar ik niemand ken, heb en eigenlijk ook gewoon niet wil wonen. Wel super fijn Djinnie dat jij met geluk hebt kunnen kopen! Het zou voor het financiële plaatje veel beter zijn, ook voor de toekomst alleen zit het er voor nu even niet in..

De eerste woning had meerdere minpunten, waaronder de huurbazen die onder mij zouden wonen, het dakterras aan een drukke weg (op de foto's leek het de achterkant te zijn) en het was gewoon echt te groot (153 m2)

In een normale situatie zouden zowel ik of mijn ex bij de ouders terecht kunnen. Maar wegens corona en beide in de risicogroep vallen is het geen optie. We respecteren het allebei maar het zou de situatie een stuk makkelijker maken.

Bedankt voor jullie lieve reacties <3 we zoeken gewoon verder maar ik merk dat ik erg slecht om kan gaan met de tegenslagen!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:33

Inmiddels kan je je altijd laten testen op corona en heb je binnen een paar dagen uitslag. Is het geen optie om genoeg eten in te slaan, de test te doen en daarna binnen af te wachten tot het resultaat? Als deze negatief is zou ik zeggen zo snel mogelijk je spullen pakken en toch nog bij je ouders intrekken. Als ik het zo hoor klinkt dat als een gezondere optie dan blijven wonen waar je nu zit :(:)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:25

Lynnepinny schreef:
Inmiddels kan je je altijd laten testen op corona en heb je binnen een paar dagen uitslag. Is het geen optie om genoeg eten in te slaan, de test te doen en daarna binnen af te wachten tot het resultaat? Als deze negatief is zou ik zeggen zo snel mogelijk je spullen pakken en toch nog bij je ouders intrekken. Als ik het zo hoor klinkt dat als een gezondere optie dan blijven wonen waar je nu zit :(:)

Klopt alleen bij mijn ouders is het helaas niet enkel de corona wat het tegen houdt. Mijn vader heeft een operatie waarop hij moet wachten. Dit brengt voor hem best veel stress mee en hij zit dus ziek thuis. Daarnaast werkt mijn moeder momenteel thuis en ik ook. Hierdoor zouden we dan met z'n drieën continue op elkaars lip zitten en ik wil voorkomen dat er hierdoor een ruzie of conflict ontstaat. Zij hoeven namelijk niet de dupe te zijn van mijn break-up.

Ze hebben niet direct nee gezegd maar ik merk aan hun dat ze het liever niet hebben en dat begrijp ik volkomen. Daarnaast probeer ik ook maar te redeneren dat ik volwassen ben en dat ook zij niet het eeuwige leven hebben. Als zij er bij wijze van (ik klop het af) niet zouden zijn dan had ik er ook niet heen gekund.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:27

Dat maakt het inderdaad lastig om daar heen te gaan Change, hopelijk snel geluk op de huizenmarkt!
En hopelijk blijft het thuis samen nog een beetje te doen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:32

Helaas vandaag weer een woning wat niet doorgaat. Althans, ik sta op de 50ste plek dus er moeten nu gewoon 49 mensen zeggen dat ze het niet willen hebben :')

Geze*k....

Ivana78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:59

Sorry voor de late reactie, ik voel me opzich best oké, het was een keuze van beide kanten

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:27

Ik heb eerdere reacties niet terug gelezen. Maar ik geef iedereen die het nodig heeft een virtuele knuffel.
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 18-09-23 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:00

Allemachtig, JustMeKV. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je niet in je koude kleren gaat zitten. Heb je wel (professionele) hulp, want dit lijkt me erg moeilijk om zelf helemaal door te komen (en ik ben een gevalletje hoogst eigenwijs, dus doe ook altijd alles zelf). Dat dreigen met zelfmoord, jasses. Heel veel sterkte.

Hier gaar het redelijk. Ik zou vooral willen dat ik en minder moe was en een jaar verder of zo, maar helaas, dat kan beide niet zomaar, dus we ploeteren door. Morgen vaderdag, blegh. Mis ik mijn eigen vader extra en heb ik uiteraard contact met ex. Kids wilden ontbijt op bed maken voor papa. Hij weet er van, ik doe dat niet zomaar, maar toch... Juk.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:30

Die 2strijd... die is niet aan te houden
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 18-09-23 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt