Jolien... Wat is het verschil tussen stratocumulus en cirrocumulus?
LoveGlove
Geplaatst: 24-09-15 19:12
Joolien schreef:
DAt is stratus drawerlover
Dankje. Die heb ik ook pas 1x 'geleerd' Nu weet ik het dus
LoveGlove
Geplaatst: 24-09-15 19:13
Steeph schreef:
Jolien... Wat is het verschil tussen stratocumulus en cirrocumulus?
Wat ik wel weet is dat stratus laag is en cirro hoog in het Latijn. Dus stratoculumus hangt laag en cirroculumus hoog. Verdere verschillen weet ik niet
Ik heb vanmorgen onder de les iets mooi gezien. Ik denk dat het komt doordat er ijskristallen in de wolken zaten die het licht van de zon weerspiegelen. Ik zag dus heel even een kleine soort regenboog in een wolk waar de zon naast scheen. Was mooi om te zien
Maar ik zat dus in de les dus foto's maken ging niet.
Tigress
Geplaatst: 25-09-15 14:19
Veel wolkjes te zien hier, vond deze wel grappig eruit zien
Woensdag hing de lucht hier vol bloemkolen (Utrecht). Ik heel enthousiast tegen mn man erover, maar ik geloof dattie het niet zo veel aan vond
MarjanB
Geplaatst: 25-09-15 14:42
Hier geen blauwe lucht te bekennen. . Ook erg lang heiig geweest
Moirin
Geplaatst: 25-09-15 15:14
Ik ben weer terug uit Spanje! "Helaas" was het op mijn vakantieadres de afgelopen twee weken prachtig weer, dus weinig spannende wolken gezien. Op de terugweg daarentegen... Foto's zijn helaas niet van de allerbeste kwaliteit, foto's maken met 130 km/h op de snelweg is nog best een uitdaging voor mij haha. Dus helaas Jolien, ik ben niet je nieuwe fotograaf xD Buiten het feit dat ik sowieso te ver van je af woon haha.
Het begon vrij lieflijk, met een paar uitlopers van de Pyreneeën gehuld in wolken, 's ochtends vroeg:
Maar later 's middags in Frankrijk kwam er een alleraardigst onweersbuitje aan:
Er kwam ook behoorlijk wat regenwater uit:
En zou dit een shelfcloud kunnen zijn die aan het ontstaan is?
Op de 3e laatste foto (dus 3e van onderen), in het midden van de foto boven dat bos, kan het dat ik daar een heel erg lokale regenbui naar beneden zie plonzen? Zo een grijs gordijn zeg maar?