Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:53

*knip*

Ik snap dat je het laag vindt, maar verkocht is verkocht.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 05-11-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:54

Gaat niet om het principe, heb eens begrip/respect. Nee, ik vind het ENORM laag van haar.

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:55

waar zou ze dan begrip voor moeten hebben? Je had je playmobiel ook kunnen houden als het zoveel voor je betekent.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:55

Jolien87 schreef:
Ik snap weinig van je verhaal. Heeft die mevrouw het nu wel of niet al van jullie gekocht?

Wel en ze verkoopt het nu voor meer (of iig dat probeert ze).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:01

Sammie schreef:
waar zou ze dan begrip voor moeten hebben? Je had je playmobiel ook kunnen houden als het zoveel voor je betekent.

nee helaas niet, moet alles hier weg wegens emigreren zoals vermeld

In eerste instantie ging de playmobil gaan naar familie, maar omdat die vrouw uit een moeilijke situatie kwam oid gunde het mijn moeder haar wel en verkocht het aan haar voor een toch wel redelijk lage prijs. Hier toonde ze dus begrip voor maar het is echt dik gezever dat het toch niet blijkt het speelgoed te zijn voor haar dochter.
Dat is toch niet normaal zeg, dan aan 150 euro extra verkopen, is gewoon respectloos. als men dat hier al niet begrijpt.. moest het je eigen gerief zijn die je toevertrouwt aan iemand zal je er wel anders over denken..

Denk dat jullie ook niet zo zwart-wit zullen denken als het om je eigen gerief gaat :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:05

is niet zwart wit. is realistisch. Verkocht is verkocht. Dan heb je er geen zeggenschap meer over. Spijtig, hooguit niet netjes, maar respectloos.. Dat woord wordt te pas en te onpas gebruikt, waardoor de betekenis verloren gaat.

Jullie hebben t voor x verkocht. Vervolgens is het over. Als het je zo aan je hart gaat, had t dan binnen de familie gehouden of zelf meer voor gevraagd. t staat die vrouw vrij er voor te vragen wat zij wil. En dat ze het er voor vraagt wil nog niet zeggen dat ze het er ook voor krijgt.

Had je t wel oké gevonden als zij het ook voor 200 euro te koop had gezet?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-11-14 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:06

Ik snap dat jullie dit vervelend vinden maar je kan er weinig aan doen. Er zullen wel meer mensen zijn die iets kopen en het voor meer proberen Door te verkopen... in feite zijn het haar spullen nu en mag ze er mee doen wat ze wilt.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:08

Ik snap wel dat je het erg jammer vindt, vooral omdat jullie het verkocht hebben met het idee dat zij niet veel geld heeft en dit heel erg hard nodig heeft. Jullie hebben het haar 'gegund' voor minder, terwijl als jullie wisten dat dit verhaal niet waar was, jullie het waarschijnlijk niet voor dat bedrag verkocht hadden. In principe is er misbruik gemaakt van jullie goed(gelovig)heid en ik snap dat dat echt niet leuk is.
Helaas is er niets wat je er nu nog aan kan doen; het spul is inmiddels van haar en zij is vrij om ermee te doen wat zij wil.
Neemt niet weg dat ik toch wel begrijp waarom jij teleurgesteld bent.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:10

Had ze het voor dezelfde prijs doorverkocht zou ik haar uitleg nog aanvaarden. Maar die 150 euro extra, gaat er écht over. Wetende dat we een uitzondering hadden gemaakt voor haar, ja dat is respectloos.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:13

ach ze vraagt het :D mij benieuwen of ze het krijgt. Goede leer voor volgend item. Niet aan halve vreemden en kennissen voor de lief iets goedkoop weg doen of gratis geven. En aan wildvreemden al helemaal niet. Er zijn mensen die hier gewoon van leven. Op FB iets goedkoop op de kop tikken en duurder verkopen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:33

xTitanic schreef:
In eerste instantie ging de playmobil gaan naar familie, maar omdat die vrouw uit een moeilijke situatie kwam oid gunde het mijn moeder haar wel en verkocht het aan haar voor een toch wel redelijk lage prijs.

Die vrouw komt uit een moeilijke situatie.
Ik neem aan dat dat een situatie is waarin ze over weinig geld beschikt.

Dan is het toch niet zo raar dat ze iets probeert te verdienen?

En wat mijn eigen gerief betreft denk ik net zo zwart/wit.
Verkocht is verkocht, niet meer mijn zaak.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:41

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:36

Wat betreft de Playmobil, wat is er raar aan dat het niet het juiste speelgoed voor een kind blijkt... Leuk joh, Playmobil kopen voor 200 euro en een kind hebben dat er niet naar om kijkt...
Zou ik het ook gaan verkopen... Extraatje is dan zeker leuk... In de hoop er nog iets anders leuk voor je kind voor te kunnen kopen.

Verkocht is verkocht, dit kan je altijd gebeuren!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:39

bridgetF schreef:
Rideltje1992 schreef:
Het was pakketpost ja
Aangifte is gedaan, nu afwachten

Heb je goed gedaan!
Houd je ons op de hoogte?

Ja doe ik! Er zullen wel een paar weken overheen gaan, als je er al wat van hoort.

Tallie1979: Dankje zal het daar ook even melden!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:29

Ik zou dan zeggen, als die playmobil je zo hoog zit, neem contact op en zeg dat jullie het haar hebben verkocht voor een speciale prijs omdat ze "bevriend" is met jullie. Probeer het dan terug te kopen voor die €200,-. Maar dat betekent ook zelf er mee lopen leuren en hopen dat het op tijd voor de emigratie is verkocht. Maar wil ze het niet terug verkopen voor de € 200,- dan zul je het toch wel los moeten laten, want verkocht is verkocht en zij is nu de eigenaar.

Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook drie kinderen. Soms heb ik ook wel eens een miskoop, waar niet mee gespeeld wordt. Dat wordt ook doorverkocht al dan niet met winst.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:28

Hebben jullie al eens een zadel kunnen verkopen op marktplaats?
Ik heb een supernet zadel erop staan en vraag er ook geen gekke prijs voor (vind ik zelf), maar het loopt echt to taaal niet. :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:32

Mijn Hulsebos en mijn oude Passier heb ik via MP verkocht, via Bokt en FB kreeg ik alleen maar gezeur/vragen. Heeft even geduurd en heb wel wat moeten zakken qua prijs bij beide, maar zijn voor een aardige prijs verkocht :)

Maar zadels schijnen het op het moment heel slecht te doen (tenzij je in de prijsklasse tot 200 zit), stalgenootjes lopen er ook al een tijd mee te leuren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:33

nee ik heb mijn zadel maar weer van MP afgehaald. Het is geen bijzonder zadel (Imperial riding vzh) maar het is wel nieuw. Maar mensen denken het voor weinig (lees; zowat voor niks) te krijgen deze tijd

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:34

Ik heb hem zowel op MP als FB staan, Bokt Markt heb ik hem nog niet opgezet. Ik ben wel bereid wat in prijs te zakken, maar het wordt niet een koopje ofzo :=
Die van mij is een Kieffer, echt een net zadel. Heeft me nieuw bijna 1800 gekost, vraag er nu 500 voor, dat lijkt me toch heel redelijk?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:39

Hmm, IR is qua spullen een goed merk maar niet een van de bekendere merken qua zadels. Plus, VZH, dat is ook minder gewild dan dressuur of springen tegenwoordig (veel zadelhandelaars nemen daarom VZH niet in). En dan nieuw, waardoor je vrij dicht bij de nieuwwaarde moet blijven om er niet te veel op in te leveren... Lastige situatie!

Prijs voor de Kieffer is heel reëel, maar daar vind je ze (wat meer) gebruikt ook in groten getale voor 100-300 van. Dat zit je tegen qua verkoop denk ik :j

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:41

Daar kan je wel eens gelijk in hebben.. Afwachten maar. :j
Eigenlijk ben ik ook heel verdrietig dat ik hem weg moet doen want het is zo'n vreselijk fijn zadel. Maarja, als het niet past dan past het niet natuurlijk.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:46

Herkenbaar :j Ik heb ook echt een stiekem traantje gelaten bij de verkoop van mijn Hulsebos, en dan ook nog moeten zakken in prijs is echt zuur := Maar ja, paard wat staakt en kale plekken krijgt op haar rug (ondanks dat zadelmaker beweerde dat zadel écht paste) is zeg maar overduidelijk...
Maar ze is nu heel happy met mijn -veel te dure- tweedehands Passier waar ik zowaar ook lekker in zit, na een zoektocht van meer dan een half jaar }:0

Er komt er vanzelf een om, kost alleen wat meer tijd en geduld :j Opnieuw plaatsen op een gegeven moment kan trouwens ook geen kwaad, ik heb de Hulsebos toen na 3 maanden eraf gehaald en met nieuwe foto's/tekst een advertentie nieuw geplaatst. Was 'm toen binnen 24 uur kwijt 8)7

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:48

ik vroeg 125 euro voor dat zadel incl verz k dat is toch niet te veel?

is helemaal in orde alleen het zitvlak is..ja hoe noem je dat...ik hbe het zadel gewonnen door er 8 uur op te zitten met een spijkerbroek :D
Dus er lijkt iets vh laagje af te zijn zeg maar

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:51

Wat is de nieuwwaarde voor zo'n IR zadel? Vanaf 100 euro kom je nl ook al tussen de eerder genoemde oudere Kieffers e.d. terecht, de bekendere merken gaan mensen dan toch eerder voor vaak.

Een beschadiging op het zitvlak is trouwens echt een behoorlijke waardeverminderaar heb ik gemerkt, vaak kun je zo'n zadel echt alleen maar tegen bodemprijzen kwijt omdat het zadel er meteen veel gebruikter uitziet dan wanneer het zitvlak gaaf was geweest. Stalgenootje kon haar beschadigde Kentaur aan de straatstenen niet kwijt, terwijl zadel verder top was. Mensen zijn van het uiterlijk vertoon hè B-) -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:02

Euh ja.. een duur merkzadel met een duidelijke beschadiging erop zou ik ook niet willen hebben nee. Dan gaat men idd naar de tweedehansjes zonder die beschadiging.