Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:52

Niet netjes inderdaad, maar een rondgenaaid zitvlak kan toch ook gewoon van stof zijn? Dus daar snap ikje argument niet zo.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:54

TamaradB schreef:
Niet netjes inderdaad, maar een rondgenaaid zitvlak kan toch ook gewoon van stof zijn? Dus daar snap ikje argument niet zo.

Als er bij een advertentie staat rond genaaid zitvlak ga ik er vanuit dat er suède zit.
Daarbij is hij niet rondgenaaid.

Maar goed dat doet niet onder dat het zonde is van mijn geld om zo'n kapotte broek te kopen terwijl ik nog meer in de aanbieding kreeg voor dat geld.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 24-08-13 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:57

rondgenaaid zitvlak is idd niet per definitie suede, dan zou er moeten staan kunstleren zitvlak bijvoorbeeld.
maar desalniettemin, balen dat het zo gegaan is

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:10

Avelienvd schreef:
rondgenaaid zitvlak is idd niet per definitie suede, dan zou er moeten staan kunstleren zitvlak bijvoorbeeld.
maar desalniettemin, balen dat het zo gegaan is

okee dan heb ik dat misschien verkeerd begrepen en ging ik er vanuit dat het suede is.

maar nu kan ik 2 pikeur broeken en een pikeur vest voor 50 ex verzenden kopen, deze verkoper gegarandeerd dat deze wel netjes zijn en echt als nieuw.
omdat ik een bod gedaan had en bijna de koop gesloten had voor dit mij gebeurde wil ik haar ook niet teleur stellen en het alsnog kopen.
maar doordat nu dit gebeurd is met deze broek van 30 euro twijfel ik ontzettend of ik het wel zou doen.
wat zouden jullie doen?
het is allemaal best veel geld natuurlijk bij elkaar en ik koop 2dehands omdat ik nu geen nieuwe broeken kan veroorloven en broeken echt nodig heb.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:16

Doen! Je vertrouwen in de mens niet laten schaden door 1 eikel!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:23

TamaradB schreef:
Doen! Je vertrouwen in de mens niet laten schaden door 1 eikel!

ja dat is ook wel weer zo.
ga der even over denken

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:27

Citaat:
oke dat is prima

geld kan overgemaakt worden op

xxxxxx
xxxxxx
ovm dekje + oornetje

graag adres zodra het geld er op staat zal het pakket verstuurd worden[/i]

Nee het is niet onbeschoft maar het lijkt wel steno, de communicatie verliep verder ook wel goed maar gaf mij de indruk dat verkoopster een druk baasje is. :D en idd als je alerlei scheld kanonnades via de mail krijgt dan heb je echt iets om over te klagen.

MP ik zou de nieuwe verkopende partij niet per definitie wantrouwen maar toch een berichtje sturen met de vraag of alles nog in acceptabele staat is vanwege eerdere ervaringen en zeker proberen de aankoop ongedaan te laten maken van de zwarte broek.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:32

staroo schreef:
Citaat:
oke dat is prima

geld kan overgemaakt worden op

xxxxxx
xxxxxx
ovm dekje + oornetje

graag adres zodra het geld er op staat zal het pakket verstuurd worden[/i]

Nee het is niet onbeschoft maar het lijkt wel steno, de communicatie verliep verder ook wel goed maar gaf mij de indruk dat verkoopster een druk baasje is. :D en idd als je alerlei scheld kanonnades via de mail krijgt dan heb je echt iets om over te klagen.

MP ik zou de nieuwe verkopende partij niet per definitie wantrouwen maar toch een berichtje sturen met de vraag of alles nog in acceptabele staat is vanwege eerdere ervaringen en zeker proberen de aankoop ongedaan te laten maken van de zwarte broek.

ik moet zeggen dat als ik veel over en weer mail ook wel eens heel kort door de bocht kan komen en dus kort antwoord hoor.

ik heb tegen de nieuwe verkoper ook gezegd dat ik even afwacht wat de bokker doet met mijn geld of de broek en aan de hand daarvan beslis.
en ze vond dit oke en zou erop wachten.
vind ik dan ook wel weer erg aardig.
ze had ook kunnen zeggen het gewoon te verkopen en niet op mij te wachten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:33

Toch niet vd zelfde verkoopster?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:40

Ik zou die broeken gewoon kopen. Neem aan dat je ze toch nodig zal hebben, zelfs al geeft de andere verkoper je geld wel/niet terug? Dat het strontvervelend is dat er gewoon een kapotte broek voor 'goed' wordt verkocht staat buiten kijf maar daar kan deze verkoper weinig aan doen :)

Overigens blijf ik zelf wel altijd netjes reageren in mailwisselingen via Bokt/Marktplaats. Dit omdat ik me gruwelijk erger aan mensen die iets willen verkopen en dan zo kort door de bocht mailen. Hoeveel moeite is het nou om aanhef/afsluiting aan je mail toe te voegen, en de toon wordt er vaak een heel stuk anders door.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:49

Alja schreef:
Toch niet vd zelfde verkoopster?

nee is een andere verkoopster

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:51

Kirsha schreef:
Ik zou die broeken gewoon kopen. Neem aan dat je ze toch nodig zal hebben, zelfs al geeft de andere verkoper je geld wel/niet terug? Dat het strontvervelend is dat er gewoon een kapotte broek voor 'goed' wordt verkocht staat buiten kijf maar daar kan deze verkoper weinig aan doen :)

Overigens blijf ik zelf wel altijd netjes reageren in mailwisselingen via Bokt/Marktplaats. Dit omdat ik me gruwelijk erger aan mensen die iets willen verkopen en dan zo kort door de bocht mailen. Hoeveel moeite is het nou om aanhef/afsluiting aan je mail toe te voegen, en de toon wordt er vaak een heel stuk anders door.

maar het gebeurt wel heel vaak dat je bijv een mailwisseling hebt en dat het zo gaat.

bijv: zodra het bijgeschreven is zend ik het pakket, groetjes, als antwoord: oke ik wacht het wel af.
wat je zegt dat de toon er heel anders door is, heb je ook wel gelijk in want als er alleen staan OKE dan denk ik ook wel eens zo van huh!! die is kortaf, maar betrap mezelf er ook wel eens op hoor.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:00

my_precious schreef:
Kirsha schreef:

maar het gebeurt wel heel vaak dat je bijv een mailwisseling hebt en dat het zo gaat.

bijv: zodra het bijgeschreven is zend ik het pakket, groetjes, als antwoord: oke ik wacht het wel af.
wat je zegt dat de toon er heel anders door is, heb je ook wel gelijk in want als er alleen staan OKE dan denk ik ook wel eens zo van huh!! die is kortaf, maar betrap mezelf er ook wel eens op hoor.

Na meerdere mails kan ik het nog wel begrijpen, maar er zijn er ook genoeg die vanaf de eerste mail al zo kortaf overkomen en dan snap ik best dat mensen het druk hebben, maar ik heb altijd zoiets van 'je wil iets verkopen dus moet je er ook wat tijd in steken'. Zelfde geldt trouwens voor advertenties waar nul informatie in staat, als je iets wil verkopen is een goede advertentie al het halve werk.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:03

@Kirsha haha wat je zegt ja over advertenties kwam ik gisteren nog wat tegen toen ik een beetje naar auto's aan het kijken was.
stond er in: rijdt en schakelt goed en een foto van de auto meer niet!
toen dacht ik echt van huh!!!!?^&#$!@

dan denk ik ook wel hoor, van nou die zal je niet snel verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:15

Dat zie je zelf nog bij dingen zoals deuren enzo, dan staat er iets van: is nog goed heeft wel een verfje nodig.

Ehm...ja, en maten?? Is toch vrij belangrijk om te weten :P

Balen van de rijbroek zeg....

Ik zie dit trouwens wel vrij vaak in het topic langskomen, dat mensen spullen ontvangen die best wel versleten zijn... ik vraag me dan toch wel een beetje af of zoveel mensen zelf niet doorvragen over de staat van artikelen...?

Het maakt mij eigenlijk niet uit wat er in de beschrijving staat, ik vraag altijd voor de zekerheid even welke gebruikssporen er zoal te zien zijn zodat ik een beetje meer "beeld" erbij heb. En koop bij voorkeur alleen als er duidelijke recente foto's van te zien zijn :)

Het verkopen spullen met een beschadiging of vuil vind ik overigens geen probleem :o

Zolang je het er maar duidelijk bij zet en de prijs er naar is, dan weet ik mijn schaamtegevoel aardig te onderdrukken hoor als verkoper, men kiest er dan immers bewust voor en kan er een mooi koopje aan hebben :P

Ik heb ook af en toe een zadel met een kapotte rits en die zet ik dan voor minstens 100 euro minder te koop dan het bedrag waarvoor ik hem met een vervangen rits zou kunnen verkopen. Dan houd iemand die zelf handig is toch maar mooi 100 euro in zijn / haar zak en ik maak er meestal mensen hartstikke blij mee, en ik heb er zelf geen gedoe van: iedereen blij +:)+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:16

Helemaal mee eens pmarena. :)
Gister ook twee frontriemen verkocht, een dobert en een ukie, allebei gebruikt maar leuk voor iemand die ze op wil knappen met wat leervet.. Ik blij met mn 5 euro en zij met die frontriemen. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:53

Ik krijg helemaal geen reacties meer, volgens mij gaat het mis bij marktplaats. :n

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:55

Zelfde hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:38

upendo schreef:
Helemaal mee eens pmarena. :)
Gister ook twee frontriemen verkocht, een dobert en een ukie, allebei gebruikt maar leuk voor iemand die ze op wil knappen met wat leervet.. Ik blij met mn 5 euro en zij met die frontriemen. :)

Dat ben ik :)
Ik hoop er ook blij mee te zijn, weet alleen niet of je mijn laatste pb hebt ontvangen?
Dan kunnen we de koop rond maken :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:54

Ik heb morgen een kijker voor mijn fiets! :D
Kan ik op zoek naar een omafiets :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:24

zo , 10 ( := ) dekjes gekocht voor de handel ( en een paar houd ik zelf ) :D
voor 45 euro incl. verzenden , vertrouwde het wel , want hij wilde liever dat ik het op kwam halen
en klonk heel aardig aan de telefoon :P
ik heb gescoord :
- scapa groen met goude randje
- QHP felroze / paars / zwart
- Harry's horse grijs
- horse pro navy
- Harry's horse type ambiance wit
- selection dekje wit , grijze bies
- BR oudroze
- pagony lichtroze
- wit merkloos
- BR biggetjesroze :D

ben er nu al blij mee :P

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:33

Das geen geld, leuk!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:39

ben er ook blij mee :D
denk dat ik er een aantal zelf ga houden , vind er echt leuke dingen tussen zitten :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:53

Biggetjesroze <<) ??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:38

Tallie1979 schreef:
Ik heb morgen een kijker voor mijn fiets! :D
Kan ik op zoek naar een omafiets :D

Koper was keurig op tijd en binnen 5 minuten zonder afdingen weer op pad! :D

Goede ervaring dus! Fiets is voor zijn dochter :)