Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friesam schreef:Maartje_M schreef:Doet me denken, bij ons in de straat woonde vroeger een Wiel (jongetje), vond dat als klein meisje altijd maar heel raar om je kind naar een wiel te vernoemen
Dat hoor je hier in de regio vaker voor een man van 50+
sunny_l0ve schreef:Ons dochtertje is afgelopen woensdag geboren en die heet Giulia. Schijnt ook een bijzondere naam te zijn, ik krijg ook heel veel vragen hoe je het uitspreekt. (Djulia is de uitspraak)
Tot nu toe nog wel alleen maar complimentjes gehad
sunny_l0ve schreef:Ons dochtertje is afgelopen woensdag geboren en die heet Giulia. Schijnt ook een bijzondere naam te zijn, ik krijg ook heel veel vragen hoe je het uitspreekt. (Djulia is de uitspraak)
xColorCross schreef:Ik zag laatst ergens langs een weg de naam Joh de ... ( en dan een achternaam. Het was volgens mij een bedrijf. )
Ik keek nog een keer om om te kijken of het echt zo stond en er geen letter N weggehaald was.
friesam schreef:Mijn smaak is het niet maar maar goed dat we een andere smaak hebben allemaal. Vroeger zaten er gerust 3 Jan-nen en 2 Henk-en in 1 klas.
Sammie schreef:xColorCross schreef:Ik zag laatst ergens langs een weg de naam Joh de ... ( en dan een achternaam. Het was volgens mij een bedrijf. )
Ik keek nog een keer om om te kijken of het echt zo stond en er geen letter N weggehaald was.
Joh is een afkorting van Johannes of Johan, dat is een hele normale afkorting om te gebruiken. Zeker omdat je met de J ook de letter Jacob kan maken, dan zette men er oh of zelfs soms nog kleine letter a achter om aan te duiden dat het om Johan(nes) gaat en niet om Jacob.friesam schreef:Mijn smaak is het niet maar maar goed dat we een andere smaak hebben allemaal. Vroeger zaten er gerust 3 Jan-nen en 2 Henk-en in 1 klas.
Nu hebben we te maken met overspannen juffen en meesters omdat ze elk jaar opnieuw onlogische uitspreekbare namen uit hun hoofd moeten leren.Ik ben geen taalwonder, maar er is volgens mij geen enkele Nederlandse regel die zegt dat de G als uitspraak Dj is.
sunny_l0ve schreef:Vandaar dat het in de ergenissen top 10 staaten alles went. Zal ze maar mee moeten leven.....