Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:12

Wat een verwennerij voor iedereen zeg!

Ik ga mijn boktnaam veranderen denk ik zodat ik volgend jaar een goede hint bij die naam kan bedenken }:0 Geweldig hoe creatief jullie met de hints zijn.

Naast creatieve hints ook zoveel creatieve cadeaus. Misschien moet ik naast een andere boktnaam ook maar een cursus van het een of ander gaan doen om dat een volgende editie cadeau te kunnen doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:33

Ik heb mijn Santa denk ik gevonden! Dankzij een pb van een hele lieve en goede puzzelaar… ik denk dat Daan13 mijn Santa is… op pagina 21 van dit topic staat dat haar lootje niks te “frezen” heeft… dat slaat natuurlijk op het boterhamzakje met metaalschaafsel… en op spelvout… frezen/vrezen :D

topsylover

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:36

Wauw wat een groot pakket Germie, je bent goed verwend!

Leuk die zelfgemaakte zeepjes ook!

Iedereen is zo creatief geweest met zijn hints, ik vond het erg lastig :o Voor volgend jaar neem ik alle inspiratie mee om een betere hint te maken :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Haha, ik zat al te bedenken dat de metaalschaafsels op die van een frees leken en niet van een boor. :))
Wat een sublieme hint, maanden doordacht dus om zo vroeg al met frezen in het topic te komen.

DonDon

Ooooooh komen weer van die mooie pakketten voorbij!

@banjer nou ik ben benieuwd haha!
@suusje26 ik moet denk ik ook beter mijn best doen haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:40

Nou… zonder hulp zou ik hier niet achter zijn gekomen… ik ben toch slechter in puzzelen dan ik dacht :o :o?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:47

Oh wow, Banjer, daar zou ik ook nooit opgekomen zijn!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:51

Banjer schreef:
Ik heb mijn Santa denk ik gevonden! Dankzij een pb van een hele lieve en goede puzzelaar… ik denk dat Daan13 mijn Santa is… op pagina 21 van dit topic staat dat haar lootje niks te “frezen” heeft… dat slaat natuurlijk op het boterhamzakje met metaalschaafsel… en op spelvout… frezen/vrezen :D

Jaaaa **\O/**

Klopt,ik ben je kwelgeest :Y) cq Santa.

Sorry!!! Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn :oo

Ik vond het best logisch maar je verhaal van banyu klopt ook qua metaal soort _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:55

fohadie schreef:
Germie, wie zegt dat de registratiedatum zomer 2018 is?

En wat een mooi ding,Mattheo!

Wel jammer dat sommige nu gaan verklappen dat hun pakket al bij hun lootje binnen is maar nog niet geraden. Dat is toch niet leuk voor degenen die hun pakket nog moeten krijgen?

Tja, dat haal ik uit de hint. Ik zou het anders niet weten.

Het rituals tasje? Ik vind rituals heerlijk, maar snap het dan ook niet. De foto van de vis heb ik deze zomer gemaakt, in juni. Maar wat dat weer met een santa te maken heeft? Dat is een donderpad, spooky met 2 verschillende ogen, maar volgens mij is er geen bokker die het over 2 verschillende ogen gehad heeft. Dus tja, ik heb anders echt geen idee. -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:57

Is er geenbokker die haar naam heeft veranderd? Of was er geen bokker op vakantie in Frankrijk? Een kat met twee verschillende ogen?

Zijn maar wat suggesties.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:58

Ik ga je een beetje op weg helpen, germie. Het gaat niet om de registratiedatum van 2018 maar om iets anders.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:00

Goed, nog 1 gok n.a.v. een quote van iemand uit 2020. Dat gaat over een limited editions (oftewel het Franse woord le) en rituals:
Banyu schreef:
Ik vind hints steeds elk jaar weer lastig, dus dacht, goh, ik kan er een jaartal bij doen, als in Banyu is dé zomer LE van 2018 van Rituals. Maar dacht, dat is wellicht te moeilijk, dus pak ik gewoon maar paar testers van het merk. Zelf heb ik er toch zat! Ondanks mijn cocoapromydil betaine (als ik het nog steeds goed schrijf), allergie, is Rituals écht het ENIGE waar ik wél goed op reageer!!!

Ik hoop oprecht dat je het leuk vind, aangezien het toch best lastig van, en inderdaad, het lijstje die ik eerder in het topic maakte, hoopte ik dat je erop zou reageren! En tadaaaaa, it works!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Heeeeel veel plezier ermee, en ik hoop dat jou/jullie aankomende pup het ook leuk gaan vinden! <3

Banyu, ben jij dan mijn santa?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:08

Zou mijn Santa misschien nog een hint via het bestuur willen geven? :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:15

Ik kreeg vandaag dit hele leuke kaartje met hints binnen!

Afbeelding

Afbeelding

Met Marine Biologie, haken, gamen en saxofoon spelen, vind ik Jorex heel verdacht. En ook de 2 paardjes komen overeen.
Jorex, ben jij mijn secret Santa?
Het pakket kijk ik heel erg naar uit! Ben zo nieuwsgierig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:25

Daan13 schreef:
Banjer schreef:

Jaaaa **\O/**

Klopt,ik ben je kwelgeest :Y) cq Santa.

Sorry!!! Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn :oo

Ik vond het best logisch maar je verhaal van banyu klopt ook qua metaal soort _O-

Het was echt leuk en origneel, ik houd van puzzelen, maar ik ben er alleen slecht in… je moet me alleen uitleggen hoe je weet welke auto mn buren van 12 jaar geleden reden… dat weet zelf niet eens := met het aantal puntjes heb ik een aantal merken kunnen selecteren die pasten, maar ik had werkelijk waar geen idee :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:34

Ik had de cadeautjes trouwens al uitgepakt, ik zet de foto’s in een nieuwe post… de pakjes met 99 maak ik dalijk thuis open :D

Daan: ik ben zo enorm blij met het pakket… het is werkelijk waar spot on… ik lust alles <3 de eendjes zijn echt <3 en de geurkaarsjes en de bath bomb ruiken heerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:41

Ik krijg van jouw pakket zin om in bad te kruipen met een kilo chocola! :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:45

Wat denk je dat ik dalijk ga doen? :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:47

In bad met chocola en een fles wijn, als je op mij lijkt :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:50

Vervang de fles wijn voor een beker witte chocolademelk, en je hebt het goed :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:56

Urbanus schreef:
Wauw Germie, wat ben je verwend!

Miccamaaike, Lush! Fantastisch! Dat stuk zeep is voor onder de douche, zit honing in, echt zo lekker. Die tabletjes kauw je stuk in je mond tot je schuim hebt en dan kun je poetsen en dat gele ding is een bubble bar denk ik, die houd je onder de kraan tot je genoeg schuim in bad hebt.

Dank voor de uitleg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:57

Banjer schreef:
Vervang de fles wijn voor een beker witte chocolademelk, en je hebt het goed :D

Ja dan lijk je ook op mij, maar warme chocomel in een warm bad zorgt bij mij voor oververhitting :))

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:59

Banjer schreef:
mooie tekening Matheno!

Ik ga toch de gok wagen en Banyu officieel noemen als mijn mogelijke Santa.

Spelvout: Banyu - bijna dezelfde uitspraak als "Banjer", alleen dan anders (vout) geschreven

En met hulp van iemand via pb nog meer bevestiging gekregen, want diegene denkt dat ik goed zit. Ik noem de naam bewust niet, omdat ik niet weet of diegene anoniem wil blijven. Het was iig niet Banyu zelf :))

Metaalschraapsel (van een boormachine): staal -> koolstofstaal -> koolstof -> carbon: https://www.banyucarbon.com/

21: Banyu is nummer 21 op de deelnemerslijst

Please, laat het goed zijn... dan kan ik de rest van de cadeautjes ook uitpakken, inclusief die met 99 erop :D

Nee helaas sorry!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:06

germie schreef:
Goed, nog 1 gok n.a.v. een quote van iemand uit 2020. Dat gaat over een limited editions (oftewel het Franse woord le) en rituals:
Banyu schreef:
Ik vind hints steeds elk jaar weer lastig, dus dacht, goh, ik kan er een jaartal bij doen, als in Banyu is dé zomer LE van 2018 van Rituals. Maar dacht, dat is wellicht te moeilijk, dus pak ik gewoon maar paar testers van het merk. Zelf heb ik er toch zat! Ondanks mijn cocoapromydil betaine (als ik het nog steeds goed schrijf), allergie, is Rituals écht het ENIGE waar ik wél goed op reageer!!!

Ik hoop oprecht dat je het leuk vind, aangezien het toch best lastig van, en inderdaad, het lijstje die ik eerder in het topic maakte, hoopte ik dat je erop zou reageren! En tadaaaaa, it works!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Heeeeel veel plezier ermee, en ik hoop dat jou/jullie aankomende pup het ook leuk gaan vinden! <3

Banyu, ben jij dan mijn santa?

Yes it’s me!
Beetje stom, want nadat ik het pakketje ingepakt had dacht ik oliebol, waarschijnlijk een veel te makkelijke hint die ik al eerser gebruikt had, dacht ik.

Maar het limited edition cadeau was het rituals serendipity tasje.maar was winter 2021 dus daar zit achteraf gezien een foutje bij.

Balea is een merk uit duitsland, en daar was ik
2 weken geleden. Evenals de smurfen haribo, kan ze hier nergens vinden in Nederand. Maar daar zag ik dan 3 volle dozen staan! Dus had achteraf ook hint kunnen zijn aangezien ik wel in een van de duitsland topics had gestuurd.

Maar gelukkig ben je er blij mee. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:11

Mijn pakket is er volgens mij! *\o/* *\o/* Ik kreeg een app van m'n pa. Maar ik heb afdelingsdag met borrel, uiteten en eindfeest dus het wordt morgen ben ik bang.... Ik weet namelijk niet of ik vanavond nog in goede staat ben dingen te lezen of te puzzelen :') Er is nu al wijn namelijk.