Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:59

_/-\o_ ontzettend bedankt

chantalboes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 13:23

Is het leuk om op zondag (als buitenlandse toerist) naar Volendam te gaan of is dan alles gesloten?
En iemand nog aanraders daar? We willen ze de ultieme cheesy Nederlandse experience geven.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 13:28

chantalboes schreef:
Is het leuk om op zondag (als buitenlandse toerist) naar Volendam te gaan of is dan alles gesloten?
En iemand nog aanraders daar? We willen ze de ultieme cheesy Nederlandse experience geven.

Online lees ik dat de winkels en activiteiten in het havengebied gewoon open zijn :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 15:51

chantalboes schreef:

Ik weet niet waar je precies zit, maar misschien is de Zaanse Schans haalbaar? Moet het weer wel een beetje meewerken, anders is er niks aan.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 17:22

chantalboes schreef:

Jahoor, de echte toeristen hotspots zijn gewoon open, samen met restaurants en cafés :)
Je kunt sowieso een foto in klederdracht maken -> https://www.experiencevolendam.nl/
Naar het museum -> https://www.volendamsmuseum.nl/
Kaasboerderij -> https://henriwillig.com/bezoek-ons/kaas ... /volendam/
Fietsverhuur -> https://rent-event.nl/uitje/fiets-huren ... N8QAvD_BwE

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 17:27

Weet iemand hoelang een voedselinfectie kan aanhouden?

Ik had afgelopen maandag ineens erge last van buikkrampen en diarree, toen heb ik zo'n Norrit genomen en was de diarree voorbij gelukkig. Maar daarna heb ik de hele week tot nu aan toe nog steeds erg buikkrampen, het lijkt niet minder te worden. Ik kan wel alles gewoon eten en m'n ontlasting is weer normaal..

Het kan niet de periode van de maand zijn want ik gebruik anticonceptie waarbij je niet meer ongesteld wordt (de prikpil).

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:36

Kairos schreef:
chantalboes schreef:

Jahoor, de echte toeristen hotspots zijn gewoon open, samen met restaurants en cafés :)
Je kunt sowieso een foto in klederdracht maken -> https://www.experiencevolendam.nl/
Naar het museum -> https://www.volendamsmuseum.nl/
Kaasboerderij -> https://henriwillig.com/bezoek-ons/kaas ... /volendam/
Fietsverhuur -> https://rent-event.nl/uitje/fiets-huren ... N8QAvD_BwE

Dit is fantastisch dankjewel!

@Marley93, de Zaanse Schans hebben ze al gezien en vonden ze helemaal te gek. Dus we willen voor een 'soortgelijke' ervaring gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:10

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:11

Heb je de beschrijving wel gelezen? :+

Het woord stekker staat er 2x in.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-09-23 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:12

Een stekker, als ik de beschrijving goed lees.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:14

oh echt...duidelijk te vroeg dus... :o? :o :Z
want ja ik had gelezen en las alleen iets over een timer en daarom dacht ik aan batterijen

bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:55

DuoPenotti schreef:
https://www.action.com/nl-nl/p/3006171/ ... kerstboom/

zou deze een stekker hebben of batterijen?

Ik heb jaren zo'n boom gehad tot hij vorig jaar kapot ging.
En nu wil ik er graag weer 1 terug en kwam nu deze tegen. Ja lekker vroeg.
Maar wil wel perse met stekker.

Er staat: Steek de stekker in het stopcontact :D
Edit: je was er al achter. Ik vind hem superleuk trouwens. Ik heb alleen geen gras waar ik de haringen in kan doen. Mijn moeder wel. Misschien is bij haar in de tuin wel superleuk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:57

Ja echt zo duf van mij...
Toen de dames het hierboven zeiden dacht ik eerst:heeft action er dan 2 want dit stond er eerder toch niet :?

Echt zo enorm duf van mij.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:18

Gaat mijn Philips weet-niet-welk-type tv uit na een aantal uur omdat hij het te warm krijgt of omdat hij denkt dat er niemand kijkt?

Hij doet het ook wel als er een kwartier geleden nog gezapt is, niet echt na een bepaalde tijd/duur voor mijn gevoel.. ene keer sneller dan de ander?

Geen idee of een tv oververhit kan raken maar ik ben heel bang voor brand := het is wel gewoon een moderne tv, flatscreen, ultra HD.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:22

_Karlijn schreef:
Gaat mijn Philips weet-niet-welk-type tv uit na een aantal uur omdat hij het te warm krijgt of omdat hij denkt dat er niemand kijkt?

Hij doet het ook wel als er een kwartier geleden nog gezapt is, niet echt na een bepaalde tijd/duur voor mijn gevoel.. ene keer sneller dan de ander?

Geen idee of een tv oververhit kan raken maar ik ben heel bang voor brand := het is wel gewoon een moderne tv, flatscreen, ultra HD.

Dat klinkt gek, meestal krijg je een waarschuwing als hij zichzelf uitschakelt. Kan je in een menu kijken naar de instellingen? Zou er anders nog garantie opzitten of even contact zoeken met de winkel waar je hem gekocht hebt?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:48

Suzanne F. schreef:
_Karlijn schreef:

Dat klinkt gek, meestal krijg je een waarschuwing als hij zichzelf uitschakelt. Kan je in een menu kijken naar de instellingen? Zou er anders nog garantie opzitten of even contact zoeken met de winkel waar je hem gekocht hebt?

Ja hij telt 1 minuut af en gaat dan uit. Ik krijg geen melding met een keuze ofzo, zoals bij Netflix :')

Ik kan eens in het menu kijken idd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:01

Misschien staat er iets in je instellingen niet goed. Staat meestal bij energieinstellingen ofzo.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:05

Ik ben al bij de huisarts geweest, maar ik vertrouw de diagnose toch niet echt.

Iemand met verstand van het verschil tussen conjunctivitis en uveitis?
Ik heb sinds gisteren een heel rood oog, dan ook pijnlijk is en plotselinge lichtflitsen zijn gevoelig. Daarnaast is de pupil net wat kleiner dan de andere. Ik heb geen last van pus/hele troep, maar wel regelmatig een droog gevoel en dan krijg ik traanogen na knipperen/knijpen. Verder ook geen gevoel dat er iets in mijn oog zit.

Naar mijn idee klinkt dat toch een stuk meer als uveitis, maar ik heb nu medicijnen meegekregen voor conjunctivitis.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:15

Ik zit ook met een oogontsteking. Ik herken alleen de lichtflitsen niet. Op dat na vind ik het wel als conjunctivitis klinken. Of bedoel je dat je oog gevoelig is voor lichtflitsen? want dat herken ik wel. Maar ik zou de medicijnen maar gebruiken. Je hebt ze nu toch. Als het niet werkt is dat ook weer informatie voor de dokter.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:24

Ik gebruik de medicijnen ook wel, maar ik betwijfel dus wel of het de juiste zijn.
Ik bedoel inderdaad dat mijn oog gevoelig is voor lichtflitsen.

Heb jij dan ook geen pruttel uit je oog (alleen tranen)? En werken de medicijnen bij jou wel?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:18

Ik moest eerst nog even kijken wat drie maal daags schoonmaken met warm water en wattenschijfjes doet. Ik ga vrijdag naar de dokter. Meestal heb ik alleen traanvocht maar af en toe vooral s' ochtends wil er sommige dagen weleens wat troep zitten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:01

Hoe kan ik het probleem van de ing oplossen voor mijn oma?
Had ik pas hier gevraagd en toen bleek dat inloggen op de app al maanden foutmelding geeft. Echter kan ze ook niet online via de site inloggen zonder tweestapsverificafie via de app. Ik kan geen mail adres vinden van de Ing en chat is alleen via mijning waar ze dus niet inkomt. Enige is telefonisch het probleem bij hun neerleggen maar dit is meerdere keren geprobeerd en ze halen hun schouders op en geven terug dat ik het moet blijven proberen. Ze kan dus helemaal niet meer op haar ing komen en overstorten.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:04

Al geprobeerd de app te verwijderen en dergelijke?
Contact opnemen via Facebook wil ook nog wel eens werken. Vooral als je het openbaar zet.

En anders, als je lid bent van de consumentenbond, misschien hun eens inschakelen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:20

Nee daar ben ik helaas geen lid van. Via Facebook kan inderdaad alleen openbaar. Ik kan hen niet privé berichten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:25

Waarom zijn er veel verschillende soorten shampoo bars, maar zo weinig conditioner bars?

Terwijl bij vloeibare shampoo bijna van elke soort ook een conditioner versie is. Dit in m'n zoektocht naar een fijne conditioner.