Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:10

enzino schreef:
Mijn vaccinatie kreeg ik per injectie. De directe schade was een piepklein gaatje in mijn huid waar een beetje bloed uit kwam.

...en ook infecties ín kunnen. Zou kunnen, KÁN Bigone.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:11

Plus ik moest een beetje huilen. Emotionele schade is dat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:13

prompter schreef:
Ha, Marc van Ranst die optimistisch is :) (bovenste bericht nu):

https://nos.nl/liveblog/2412765-werknem ... rder-dicht

Nou gisteren voelde ik me nog Wappie om zulke dingen te zeggen. Vandaag dus niet meer. Nu nog afwachten hoe lang het duurt dat Nederland dit ook overneemt. De ervaring leert inmiddels dat dat nooit zo snel gaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:14

bigone schreef:
Nee naar een goed antwoord, dat jij een aantal dagen 40 gr koorts hebt gehad en er nog iets trilt is geen antwoord. Ja vervelend maar nog steeds geen antwoord op jouw bewering dat vaccins schadelijk kunnen zijn.

Als een hond met een bot.
Een imaginair bot.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:16

enzino schreef:
En natuurlijk de extra kilo's die mensen opbouwen in de lockdown. De trends van overgewicht en bewegen waren al niet goed, het is nu nog een beetje erger.

Wanneer de sportscholen enz dicht zijn kun je ook niet meer nadenken over andere mogelijkheden zoals wandelen, fietsen enz om je gezonde gewicht op pijl te houden, dan moet je je wel op de bank vol gaan zitten eten natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:27

Loretta schreef:
prompter schreef:
Ha, Marc van Ranst die optimistisch is :) (bovenste bericht nu):

https://nos.nl/liveblog/2412765-werknem ... rder-dicht

Nou gisteren voelde ik me nog Wappie om zulke dingen te zeggen. Vandaag dus niet meer. Nu nog afwachten hoe lang het duurt dat Nederland dit ook overneemt. De ervaring leert inmiddels dat dat nooit zo snel gaat.

_O- _O- _O-

Ja, maar....

Maart/april 2020 werd deze ontwikkeling al ´voorspeld´ door befaamde virologen. Die verdwenen prompt gelíjk uit het plaatje.

Ik ging ´wappie´ (lees; kritisch niet voor-alles) tegen einde zomer 2020 naar aanleiding van het opgeblazen houden van een angstpsychose om zwaarwegende NÓÓDmaatregels te handhaven terwijl er geen acute nood meer was.

Ben sinds het eerste nieuws uit Z.A. over omicron *\o/*

Nu *\%/* dat het beleid wordt.

Gefeliceerd allemaal. Juliie zijn nu bíjna ook in NL officieel op weg naar Covid als een niet verontrustende endemische seizoensziekte.

Jammer dat jullie nog niet uit eten mogen om het te vieren en de horeca te steunen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:27

Jis_ schreef:
enzino schreef:
En natuurlijk de extra kilo's die mensen opbouwen in de lockdown. De trends van overgewicht en bewegen waren al niet goed, het is nu nog een beetje erger.

Wanneer de sportscholen enz dicht zijn kun je ook niet meer nadenken over andere mogelijkheden zoals wandelen, fietsen enz om je gezonde gewicht op pijl te houden, dan moet je je wel op de bank vol gaan zitten eten natuurlijk.

Sommige mensen hebben nou eenmaal een stok achter de deur nodig...

Sportscholen openen zou moeten vallen onder medische redenen. En aangezien Kuipers wel de sportschool open houd in het kader van de medische redenen zouden de sportscholen ook open moeten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:33

Huertecilla schreef:
Maart/april 2020 werd deze ontwikkeling al ´voorspeld´ door befaamde virologen. Die verdwenen prompt gelíjk uit het plaatje.

Ik ging ´wappie´ (lees; kritisch niet voor-alles) tegen einde zomer 2020 naar aanleiding van het opgeblazen houden van een angstpsychose om zwaarwegende NÓÓDmaatregels te handhaven terwijl er geen acute nood meer was.

Ben sinds het eerste nieuws uit Z.A. over omicron *\o/*

Nu *\%/* dat het beleid wordt.

Gefeliceerd allemaal. Juliie zijn nu bíjna ook in NL officieel op weg naar Covid als een niet verontrustende endemische seizoensziekte.

Jammer dat jullie nog niet uit eten mogen om het te vieren en de horeca te steunen.

Toen Omikron zich aandiende kwam die herinnering in mij ook weer naar boven. Dat was voor mij dan ook het moment dat ik begon te Wappen. Ja wel heel bizar dat alleen maar een bepaalde groep wetenschappers aan het woord komt. Als de politiek zich met wetenschap gast bemoeien moet je heel goed opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:34

Als je politiek en wetenschap mengt, blijft er alleen maar politiek over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:35

Toch ben ik bang dat ze de maatregelen weer gaan verlengen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:36

enzino schreef:

Dat is nog beter gesteld ja.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:36

SusanH schreef:

Dan zullen ze toch echt met een goed verhaal moeten komen, anders is het kleine beetje draagvlak wat er nog is helemaal pleite.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:37

purny schreef:
Jis_ schreef:

Sommige mensen hebben nou eenmaal een stok achter de deur nodig...

Sportscholen openen zou moeten vallen onder medische redenen. En aangezien Kuipers wel de sportschool open houd in het kader van de medische redenen zouden de sportscholen ook open moeten.

Om medische redenen zeker ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:38

Hier hebben ondernemers net aangegeven dat ze zaterdag allemaal open zullen gaan. Het water staat ze te ver aan de lippen en alle ondernemers gaan mee doen.

Ik vermoed dat bij de PC vrijdag dit een versoepeling gaat worden want het kabinet gaat niet achter willen blijven denk ik wanneer vanuit meerdere plekken in Nederland dit al wordt aangekondigd door ondernemers.
Probeert het kabinet op die manier nog wat draagvlak weer te kweken denk ik.
Ik denk wel met als voorwaarde dat iedereen dan overal een medische mondkapje moeten gaan dragen en winkelen op afspraak. En verdere ‘versoepelingen’ niet mogelijk zullen zijn want de besmettingen zijn nu al angstwekkend hoog in hun ogen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:39

SusanH schreef:

Dat ben ik ook ja. Ik ben ook bang dat ze het zo lang mogelijk gaan proberen te rekken. Hoe lang ze dat vol kunnen houden vraag ik me wel af.

Tot die tijd houd ik me nergens aan. Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:40

Loretta schreef:
SusanH schreef:

Dat ben ik ook ja. Ik ben ook bang dat ze het zo lang mogelijk gaan proberen te rekken. Hoe lang ze dat vol kunnen houden vraag ik me wel af.

Tot die tijd houd ik me nergens aan. Want alleen Omikron krijgt de overheid onder controle.

Rekken tot 2G/2G+?

Dan gaan ook gevaccineerde mensen mee demonstreren denk ik..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:43

Daar maak ik me idd ook de meeste zorgen om, de steeds groter wordende groep die het er niet meer mee eens is en dat wil uiten op 1 of andere manier. Daar zitten ook altijd mensen tussen die dat niet zo netjes doen. En dan druk ik me voorzichtig uit. Ik zei dat vorig jaar al, maar toen vond iedereen dat ik overdreef.

Ook de uitgestelde zorg, mensen die psychisch in de knoop zitten. Ondernemers voor wie het erop of eronder is. ZZP'ers die nergens voor in aanmerking komen qua vergoeding of steun.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:43

Sizzle schreef:
De psychiatrische jeugd klinieken bij ons hebben het nog nooit zo druk gehad, o.a. met eetstoornissen en paranoide gedachte.
De nood telefoon heeft 2x zoveel bellers dan in 2019.
Ik maak me zeker wel een beetje zorgen over deze tieners die nog moeten beginnen met hun leven. Idem met mensen die vanwege een lockdown begonnen zijn met drinken of drugs, zie er maar weer vanaf te komen.

De (strenge) lockdowns hebben inderdaad weldegelijk een effect op de moraal gehad. Aantal huwelijken/koppels gesneuveld ook.
Ex collega had een man met al aanwezige alcoholproblemen (werd zeer vervelend bij overmatig alcoholgebruik) en toen die thuis moest blijven met de eerste lockdown ging het van kwaad naar erger. Tot blauwe plekken aan toe, voor haar dan.
En zijn er nog wel gezinnen waar het er niet beter op werd van samen thuis te zitten.

En eerlijk is eerlijk, het doet wel wat als je letterlijk niet meer uit je huis mag zonder controles en toestemmingen. Ik heb gelukkig maar 1 week thuis gezeten en kon voor de rest werken, lockdown of niet, maar die week alleen al heb ik me stierlijk verveeld. Laat staan een maand in een stad od.

Ik vond het toch hoopgevend dat de berichten positiever (sic) worden.

Rondom rond testen ook enorm veel mensen positief maar buiten een loopneus en wat hoofdpijn hebben ze nergens last van. Daar ga je geen hele maatschappijen voor plat leggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:45

enzino schreef:
Plus ik moest een beetje huilen. Emotionele schade is dat.

_O- you made my day! Heerlijk even schateren van het lachen _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:46

enzino schreef:

Is met angst en logica ook.

Nu de twee samen en we hebben :)* waarom de politiek de angst breed uitzaaide en cultiveerde.

Goed nieuws Carola. Reserveren en +:)+

Ik ga vrijdagavond naar de chinees. In NL heel gewoon, hier in het binnenland van Andalucía bepaald exotisch. Laatste keer was ruím BC; zin in :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:50

Huertecilla schreef:
enzino schreef:

Is met angst en logica ook.

Nu de twee samen en we hebben :)* waarom de politiek de angst breed uitzaaide en cultiveerde.

Goed nieuws Carola. Reserveren en +:)+

Ik ga vrijdagavond naar de chinees. In NL heel gewoon, hier in het binnenland van Andalucía bepaald exotisch. Laatste keer was ruím BC; zin in :j

Als je nog eens terug denkt aan de terreurangst voor covid. Man wat was dat een ding. En wat waw er toch een enorme dreiging. Als je de terreurdoden eens afzet tegen de verkeersdoden dan zie je dat het allemaal wel mee viel met die terreurdreiging in Nederland.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:39

Huertecilla schreef:
Verder mogen we niet uit het oog verliezen dat vaccins NIET onschadelijk zijn op zich, dus nog afgezien van de negatieve effecten op het immuunsysteem.
Baat het niet, dan schaadt het wél.

Als je leugens lang genoeg blijft herhalen worden ze toch geloofd ?
Vaccins zijn niet schadelijk.
Ofwel kom je met bewijzen van het tegendeel, ofwel hou je je mond.
Maar vooral met dat laatste heb jij het erg moeilijk, niet ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:42

Huertecilla schreef:

Goede Chinees is in Nederland ook echt exotisch. Ik wist niet wat ik proefde toen ik in China was, heerlijk! Geniet ervan :)

Hier hebben ook veel ondernemers plannen om open te gaan zaterdag :j
En ik begrijp het.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:43

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Verder mogen we niet uit het oog verliezen dat vaccins NIET onschadelijk zijn op zich, dus nog afgezien van de negatieve effecten op het immuunsysteem.

Nouja, bij "niet schadelijk" zou ik zeg maar 0 bijwerkingen verwachten.
In theorie kunnen alle vaccins auto-immuunziekten veroorzaken. Erg zeldzaam misschien, en de kans dat dat gebeurt bij doorloop van de infectie is hoger, maar de minimale kans is er wél.
Of wat dacht je van de mensen die allergisch zijn voor bepaalde bestandsdelen? Dat kan voor hun hun dood betekenen.

Het is altijd een afweging of de voordelen opwegen tegen de nadelen, en dat was in het geval van Covid zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:56

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:

Ach, bij corona noemt hij sterfgevallen uitzonderingen op de regel. Voor vaccins gaat dat blijkbaar niet op :n