Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:40

zoef123 schreef:
Klopt je bent wel verplicht om het terug te sturen anders krijgt de verkoper het geld als je dat niet doet.

Had nu ook wat geks. Ik had veelgebruikte Tommy schoenen verkocht krijg ik 3 sterren met als review goede uitwisseling. Dan denk ik echt had ze nog beter in de kliko kunnen gooien dan voor die paar euro moeite doen om ze naar je op te sturen.

Is kwestie van vertrouwen je bent niks verplicht.
Ik zie gat, vlek, of gebrek meld eerst aan de verkoper ….dan beslissen we samen wat er gaat gebeuren,
Vaak zegt de verkoper ik wil artikel terug en jij (ik) mijn geld dan druk zij op de knop geld retour.
Ik stuur pas iets op als ik het zie dat terug betaling in werking is gesteld.
Daarna koopt zij artikel van mij voor 1€ en gaat het retour.

Wat ook kan
Verkoper vindt dat ik niet moet zeuren…. Ik wil het niet hebben dan schakel ik vinted in met ik heb een probleem.
Soms moet het terug en soms ook niet…maar ik heb nog nooit met lege handen gestaan kreeg altijd mijn geld terug.
Zowel als kopende/verkopende partij.
Soms zijn mensen ook bij mij niet tevreden maar op een of ander manier krijg ik als verkoper altijd gelijk van vinted

Alja

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:15

Maar jij koopt het dan zelf niet terug voor een euro tita?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:20

Alja schreef:
Maar jij koopt het dan zelf niet terug voor een euro tita?

Ik heb nog nooit zelf een kledingstuk hoeven terug te nemen.
Alles is zoals het is, geen fake en als er vlekken zijn of gaatjes met foto’s. Dat dan tegenvalt kan ik niks aan doen is duidelijk vermeld

Soms zie ik een vlekje niet en zeg ik mag je retour doen…. En hoor ik niks meer na 1 privé bericht moet wel van de andere kant komen

Dus ja als terecht is neem ik het graag terug alleen is nog nooit gebeurd

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:18

tita schreef:
zoef123 schreef:
Klopt je bent wel verplicht om het terug te sturen anders krijgt de verkoper het geld als je dat niet doet.

Had nu ook wat geks. Ik had veelgebruikte Tommy schoenen verkocht krijg ik 3 sterren met als review goede uitwisseling. Dan denk ik echt had ze nog beter in de kliko kunnen gooien dan voor die paar euro moeite doen om ze naar je op te sturen.

Is kwestie van vertrouwen je bent niks verplicht.
Ik zie gat, vlek, of gebrek meld eerst aan de verkoper ….dan beslissen we samen wat er gaat gebeuren,
Vaak zegt de verkoper ik wil artikel terug en jij (ik) mijn geld dan druk zij op de knop geld retour.
Ik stuur pas iets op als ik het zie dat terug betaling in werking is gesteld.
Daarna koopt zij artikel van mij voor 1€ en gaat het retour.

Wat ook kan
Verkoper vindt dat ik niet moet zeuren…. Ik wil het niet hebben dan schakel ik vinted in met ik heb een probleem.
Soms moet het terug en soms ook niet…maar ik heb nog nooit met lege handen gestaan kreeg altijd mijn geld terug.
Zowel als kopende/verkopende partij.
Soms zijn mensen ook bij mij niet tevreden maar op een of ander manier krijg ik als verkoper altijd gelijk van vinted

Oh zo bedoel je ik bedoelde idd met als je er een probleem gemeld is de verkoper wilt het Retour je het dan wel retour moet sturen op eigen kosten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:10

Tallie1979 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Iemand hier ooit ervaring gehad met dat DHL zelf besloot het retour afzender te sturen? Het is überhaupt niet niet eens gesorteerd, last staan aangeboden. Hoe gaat vinted hiermee om?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren!

Inmiddels weet ik wat er gebeurd.

Pakket niet opgehaald, is hier thuis weer bezorgd. Maand weg geweest. Nu als retour gemarkeerd, koper krijgt geld terug en ik kan het nu weer opnieuw uploaden. Maar heb de doos dus een maand geleden verzonden en ben er nog geen reet mee opgeschoten. -O-

En de koper reageert echt helemaal nergens op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:06

Ja, dat is ruk als iemand het niet ophaalt, kun je weer opnieuw beginnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:02

Een ding uit die doos is inmiddels al weer verkocht.

Raak het wel weer kwijt, maar het is gewoon irritant :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:15

Iemand goede ervaring met bepaalde merken voor spijkerjasjes/jacks? Ik had een hele fijne maar deze ben ik ergens verloren en ik weet het merk niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:20

CupCakes_ schreef:
Iemand goede ervaring met bepaalde merken voor spijkerjasjes/jacks? Ik had een hele fijne maar deze ben ik ergens verloren en ik weet het merk niet meer.

Ik houd van mijn Levi’s jasjes

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:54

Heeft er iemand ervaring met een koper die met dhl home delivery heeft laten verzenden en bij aanbieden niet thuis was? Ik heb van iets dat ik verkocht bericht gehad dat het teruggestuurd zou worden naar mij, maar dat is inmiddels al een week geleden en van de trackinggegevens word ik ook niet veel wijzer. Dat staat al een week op wordt teruggestuurd naar de verzender.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:27

moi22 schreef:
Heeft er iemand ervaring met een koper die met dhl home delivery heeft laten verzenden en bij aanbieden niet thuis was? Ik heb van iets dat ik verkocht bericht gehad dat het teruggestuurd zou worden naar mij, maar dat is inmiddels al een week geleden en van de trackinggegevens word ik ook niet veel wijzer. Dat staat al een week op wordt teruggestuurd naar de verzender.

Ik heb dat inmiddels uitgezet
Heb drie keer gehad dat het terug gestuurd werd en de laatste keer duurde het zes weken voordat ik het terug had

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:52

Ik kwam een paar mooie schoenen tegen voor m'n zoontje, maar uit Portugal. Nu heb ik geen bied of koopknop, waarschijnlijk omdat vanuit Portugal via vinted nog niet kan? Wel raar dat ik de schoenen dan wel kan zien.. -O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:24

Ik heb wel gekocht uit Portugal, ik denk dat ze mondial relay uit heeft staan? Volgens mij de enige optie vanuit Portugal.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:05

Oh goeie tip, ga ik even vragen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:55

Ze heeft mondial gewoon aanstaan, misschien weer een quotum wat vol is oid.. al kan ik ook geen bod doen, en is er ook geen koopknop. Nou ja, maar afwachten dan, en anders maar verder zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:12

Hopelijk gaat het toch nog lukken dan! Ik heb toch wel vaker uit Portugal kunnen kopen. Luxemburg gaat nooit volgens mij?

Nou ik heb een "magnifique" regenjasje ontvangen. Zag er super uit op de foto's. Twee keer in de omschrijving erbij COMME NEUF! Voor 20 euro. Merk Dare2Be. Ik dacht 20 euro....niet direct een koopje als je ziet hoeveel leuks er voor minder te koop staat. Maar nouja als hij inderdaad nog als nieuw is dan doe ik het maar, want was wel precies in de kleuren die ik zocht.

Krijg ik hem thuis....echt een teleurstelling. Geen enorme gaten ofzo, maar het viel gelijk op dat hij vlekkerig was. Stukje stiksel los. Beetje geschaafd. Elders ook een klein gaatje.... Het lijkt er op dat hij nog gedragen is nadat de foto's werden gemaakt. Hoewel daar bij nader inzien wel ook dat stukje kapot stiksel op te zien is, als je het weet.

Hij is prima als gewoon buitenspeeljasje. Maar daar zou ik geen 20 euro voor betaald hebben.... dus ik heb toch maar aangegeven dat ik niet tevreden ben, en gezegd dat ik het jammer vind dat hij niet zo "als nieuw" is als gehoopt, dat ik hem niet gekocht zou hebben als ik dat had geweten. En gevraagd "wat nu...?"

Verkoper is wel online geweest maar nog geen reactie. Ben benieuwd....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-08-23 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:22

Balen @pmarena.

Hier hetzelfde, jurkje gekocht voor €5 weliswaar, maar een redelijk goed merk en met status heel goed. Bij ontvangst veel lichter dan op de foto’s en op heel veel plekken gepild. Aangeven dat ik ondanks het lage bedrag de status echt niet overeen vind komen. Ook nog steeds geen reactie van de verkoper gehad. Voor dat bedrag ga ik het niet terugsturen, maar het zal ook geen positieve review zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:24

Jammer is dat dan he. Ik denk dat ik hem voor 5-10 euro best had willen hebben. Hier wordt het toch ook weer snel genoeg geschrapt en geschaafd. Maar voor 20 euro stuur ik hem liever terug.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:25

Weet iemand wat de retour verzendkosten via Vinted zijn? Is dat hetzelfde als wanneer je koopt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:26

Nee geen idee. Maar bij niet verzenden wat je adverteerde vind ik wel dat de retourkosten voor de verkoper zijn. En dat schijnt tegenwoordig ook te kunnen. Dus we gaan het wel beleven.....

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:57

Nee, retourkosten zijn voor de koper. Tenzij je zelf iets regelt. Ik had laatst een verkeerd jurkke ontvangen. Zelfde patroon, maar verkoper had 2 soortgelijke jurkjes wn dus de verkeerde verstuurd. Retourkosten waren voor mij, €2.50 via Homerr. Zodra het weer terug bij verkoper was kreeg ik het bedrag (dus incl verzendkosten en kopersbescherming) terug min €2.50.

Ik had zelf wel afgesproken met de verkoper dat ik het daarna opnieuw kocht, maar dan voor €2.50 minder.
Maar op die manier kan je het natuurlijk niet afspreken als het niet naar wens is...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:01

pmarena schreef:
Jammer is dat dan he. Ik denk dat ik hem voor 5-10 euro best had willen hebben. Hier wordt het toch ook weer snel genoeg geschrapt en geschaafd. Maar voor 20 euro stuur ik hem liever terug.

Ik vind dat je echt opgelicht bent met het regenjasje. Het is nml helemaal geen duur merk. Ze hebben al regenjassen voor 23,95.

Ik zou hier zeker een melding van maken bij vinted en retourneren. Echt zonde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:32

Voor een echt zo goed als nieuwe was 20 euro voor deze versie wel een nette prijs geweest hoor, ze hebben verschillende prijsklasses. En ik ben echt op zoek naar een bepaalde kleurencombinatie, dit was het enige jasje dat echt was wat ik zocht :)

Maarja, nog steeds niks gehoord. Verkoper zal er wellicht ook wel van balen dat ik "zeur" en denken over wat ze zal antwoorden. Ben benieuwd.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:38

Ik heb na 1,5 dag wachten op een reactie van de verkoper toch maar op niet oké geklikt. Maar ik weet gewoon dat ik de jurk zo niet ga dragen, dan stuur ik het liever terug en neem ik een verzendkosten maar als verlies.

Ik zou daar ook niet te lang mee wachten pmarena, zeker als de verkoper wel al online is geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:39

Nouja ik hoef nergens mee te wachten want heb meteen al de boel op rood gezet. Ik neem daar geen risico meer mee. Dus zit nu te wachten of de verkoper de bal oppakt zeg maar. Ben ook benieuwd hoe het bij jou verdergaat.