Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:23

Bo_Y

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:25

Dat gek lenaatje, ik haal mijn foto ook niet van rijksoverheid.nl

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:27

Bo_Y schreef:
Dat gek lenaatje, ik haal mijn foto ook niet van rijksoverheid.nl

Ja die jij had, had ik gister ook. Dat is de samenvatting van de persconferentie. Die ander is dan toegepast op het beleid. Of ingeval zo lees ik het..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:28

Ik lees net op teletekst dat het omt wil onderzoeken of restaurants toch open kunnen blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:28

Ik vond het apart dat er werd gezegd dat we niet ons onnodig mogen verplaatsen maar we mogen wel op vakantie?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:31

purny schreef:
Ik vond het apart dat er werd gezegd dat we niet ons onnodig mogen verplaatsen maar we mogen wel op vakantie?

En naar pretparken en museums. We mogen ons dus wel onnodig verplaatsen misschien is het een dringend advies om niet onnodig te verplaatsen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:32

moonsparkle schreef:
Ik lees net op teletekst dat het omt wil onderzoeken of restaurants toch open kunnen blijven.

Ik las dat het kabinet advies van omt niet heeft meegenomen toch? En strenger is geweest?

Edit. Ik zie het, dat zou mooi zijn voor restaurants

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:33

lenaa_tje schreef:
moonsparkle schreef:

Ik las dat het kabinet advies van omt niet heeft meegenomen toch? En strenger is geweest?

Klopt, ik dacht het eerst ook maar het OMT heeft dit maandag geadviseerd maar het kabinet heeft besloten alles te sluiten....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:37

Zwalkend beleid. Horeca-ondernemers leven zo steeds tussen hoop en vrees.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:44

purny schreef:

ik snap dat je het apart vind. Toch ben ik wel stiekem blij dat dit nog mag. Anders had ik geen inkomen meer. Al zou dat nog kunnen komen een deze weken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:46

mysa schreef:

Als de overheid nu eerder was geweest dan hadden ze de horeca kunnen gebruiken om de feestvarkens een beetje in de gaten te houden. Nu vrees ik dat het allemaal stiekem in particuliere woningen, schuurtjes en op andere plaatsen door gaat en er 0,0 controle is. Om eerlijk te zijn houd ik er al rekening mee dat de volledige lockdown nodig zal zijn.

Zoveel mensen die niet buiten hun wekelijkse zuipfestijn kunnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:48

verootjoo schreef:
Huh, maar dit is toch krom? Je zou toch denken 30mensen buiten en 4 binnen :o? Ik had het echt andersom begrepen :')

dat zou op besmettingsniveau logischer zijn ja, maar ik denk op handhavingsniveau niet.
Want 30 mensen buiten in hun sportkleding die een feestje staan te vieren, kun je die dan beboeten of niet?
Ik denk echt dat dit een gevolg is van het onverantwoordelijke gedrag dat Nederlanders laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:54

Ik kwam vanmorgen een hele goede post tegen: in plaats van discussiëren wat we van de regels vinden, gewoon aan de regels houden. Des te eerder kunnen we ons gewone leven weer oppakken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:57

idinn schreef:
Ik kwam vanmorgen een hele goede post tegen: in plaats van discussiëren wat we van de regels vinden, gewoon aan de regels houden. Des te eerder kunnen we ons gewone leven weer oppakken.

Volgens mij is dit bijna een letterlijke quote van wat dhr. Rutte gisteravond ook zei in zijn persconferentie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:00

Olle schreef:
idinn schreef:

Volgens mij is dit bijna een letterlijke quote van wat dhr. Rutte gisteravond ook zei in zijn persconferentie.

Ik vind wat hier gebeurd ook niet discussiëren. Het is gewoon niet heel duidelijk wat nu voor wie geldt. Dus die ruimte moet je dan ook niet bieden.
Over de regel dat je niet door rood licht mag rijden want dan krijg je een fikse boete wordt ook niet gediscussieerd. Toch rijden mensen nog wel eens door rood licht. Het gros van de mensen houdt zich wel aan de regels

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:00

Weet iemand ook hoe het zit met opleidingen/ cursussen/ trainingen die niet op een officiële school plaatsvinden?
Dus Bv opleidingen binnen de paarden( denk aan massage, cursus bekappen. Dergelijke dingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:06

Olle schreef:
[***] schreef:

Oh ik was met de persconferentie meer bezig met kijken naar de gebarentolk :')

Lenaa, vind ik ook niet hoor dat hier nu discussie is over inhoud, maar kwam het tegen en vond het wel een punt hebben.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:08

Muze schreef:
Weet iemand ook hoe het zit met opleidingen/ cursussen/ trainingen die niet op een officiële school plaatsvinden?
Dus Bv opleidingen binnen de paarden( denk aan massage, cursus bekappen. Dergelijke dingen)

Hier ben ik ook benieuwd naar
Ik volg een cursus Italiaans aan de volksuniversiteit. Ben heel benieuwd of dat wel door gaat. Ik hou me mail al continu in de gaten of ik iets van ze ontvang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:09

Dat kun je het beste navragen bij de organisatie van de cursus lijkt me. Die zullen vandaag meer weten..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:11

lenaa_tje schreef:
@bo_y https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven

Op deze link van Rijksoverheid staat van wel (zie afbeelding hieronder)[ [url=m/NgknfY.png]Afbeelding[/url] ]

Zouden ze toch nog geloven in groepsimmuniteit?

Op deze manier krijgen we juist meer besmettingen doordat het sporten in groepen nu verplicht binnen moet 8)7

Hoe kun je falen als kabinet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:12

Werk zoveel mogelijk thuis, vermijd onnodig sociale contacten. Het lijkt me als het niet percee nodig is het misschien beter kan opschuiven? Gezond verstand gebruiken kan ook nog.

Ik heb vannacht best slecht geslapen. Hier meegelezen, elders ook. En ik word moedelozer en kwader. Bestaat ons land voor een best groot deel uit egoistische grenzen verleggende regel ontwijkende niet gediciplineerde idioten of zo? De regels zijn niet om te pesten maar omdat ik vrees inmiddels een best groot deel van de bevolking gewoon weigert om de simpele basis regels na te leven. Want, vrijheid, want ja maar mijn uitje, ja maar 15 mensen meer in een restaurant doe ik lekker toch, ja maar ik nies en hoest alleen maar dus ben ik niet ziek, ja maar er staat niet precies tot de laatste spatie uitgekauwd dat, dus gelden de regels niet in deze situatie, of voor mijn bruiloft, of voor de baas enz.

Er wordt gewezen naar zweden. Maar zijn ze daar niet gewoon beter in zich aan de basisregels houden? Minder illegale feestjes, bazen die wel mensen thuishouden bij klachten, beter zijn in afstand houden, enz.

We verklo ten het hier gewoon echt zelf. Dus worden de regels strenger. De groep die je hoort schreeuwen zijn diegene met de meeste vrijheid. Een gehandicapte wiens maatje niet kan komen en daardoor het huis niet meer uitkan hoor je niet. Of de chronisch zieken die als kluizenaar moeten leven omdat anderen zich niet kunnen beheersen.

Gewoon hou je " voegt lelijk woord in" even een maand aan de regels dan is het sneller ook weer klaar. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:13

Wij gaan vanavond ** kliekjes eten.
Ben benieuwd wat er op ons bord komt.
We zitten met drie personen in hele grote ruimte. Apart van het normale restaurant gedeelte.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:14

mysa schreef:

Eigenlijk is het ronduit schandelijk! Hoe zaaien we verdeeldheid? Op deze manier. Het is toch een logisch gevolg dat een ieder gaat zoeken naar wat voor hem of haar het beste past? Zo krijg je toch nooit enigszins alle neuzen dezelfde kant op? Bizar dat het OMT dergelijke zaken naar buiten brengt, volgens mij is Rutte gisteravond heel duidelijk geweest.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:15

Op de ene pagina staat, groepsgrootte binnen max 30 pers. Op de andere pagina staat groepsgrootte binnen 30 personen wanneer zij een zitplaats hebben.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:18

MyWishMax schreef:
Maar dan is paardrijden toch ook een individuele sport met groepslessen? Dus een groepsles in binnenbak mag met 30, buitenbak met 4.

We zullen het wel horen, maar ik hoop dat we niet weer een beperking van aantal paarden per bak krijgen. Dat is erg lastig op grote pensionstal als alle kinderlessen door mogen gaan en afstand is makkelijk te paard.

Klopt!

Want wanneer je met 30 een buitenrit maakt dan heb je te weinige besmettingen. Vandaar verplicht binnen je activiteiten moet uitvoeren.