Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:38

Niet alleen de vakantiegangers zijn het zat. Iedereen is het zat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:42

purny schreef:
Niet alleen de vakantiegangers zijn het zat. Iedereen is het zat

!!!!!!!!! Dit dus. Vanochtend mijn vrienden in tranen. Ze werken zo hard en als toeristen seizoen klaar is kunnen zij naar de UK naar (klein) kinderen. Zij hebben een laundry dus wij allemaal hebben veel was voor hen. Dus top drukte nu.
Boris gooit alles los, dus wordt opsluiting naderhand dus niet gaan of Frankrijk is dan rood en niet meer vertrekken.
Ik had het zo met ze te doen. Die (klein) kinderen zijn binnen bij ons gelukkig maar verder is het dikke vette tuk voor alles en iedereen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:46

Ik volg al die kleurtjes niet zo want ik ga al jaren niet op vakantie, maar met een geldig vaccinatiebriefje of een negatieve test kan je toch gewoon op vakantie?

Of zie ik dat nu weer helemaal verkeerd ? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:51

Pandora2 schreef:
Ik volg al die kleurtjes niet zo want ik ga al jaren niet op vakantie, maar met een geldig vaccinatiebriefje of een negatieve test kan je toch gewoon op vakantie?

Ja, maar de kans is wel dat andere landen meer maatregelen nemen en 'we' er niet meer heen mogen (alhoewel volgens mij nog geen enkel land dat heeft gedaan?)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:56

Of je vliegt in quarantaine bij aankomst in een mini kamer….

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:57

Oh ja, op die fiets. Als je er niet inkomt, kan je niet gaan natuurlijk :)*
Daar heb ik inderdaad ook nog niks over gelezen dat er ergens inreisverbod zou zijn. Binnen de EU dan toch in elk geval.

Pandora2

poes schreef:
Of je vliegt in quarantaine bij aankomst in een mini kamer….

Dan ben je toch ook op reis ? O:) :')

poes

Ja heel gezellig :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:58

Ook verzekerings technisch moet je opletten wat dat betreft

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:59

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:

Ja, maar de kans is wel dat andere landen meer maatregelen nemen en 'we' er niet meer heen mogen (alhoewel volgens mij nog geen enkel land dat heeft gedaan?)

In Tsjechië is momenteel alleen een negatieve test niet voldoende, dan moet je nog 5 dagen in quarantaine. Gezien de regels ook voor jongeren gelden, is dat best lastig. Dat betekent zo goed als: je mag niet komen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:00

Van reisverzekeringen en co heb ik nog minder verstand :o
Heb zoiets nog nooit gehad denk ik. Maar ik ben dan ook nog nooit buiten de EU geweest, misschien scheelt dat :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:06

Ik heb zelfs voor Nederland al jaren een doorlopende reisverzekering
Eigenlijk nooit aan gedacht stop te zetten afgelopen 2 jaar

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:06

Maar wij hebben het hier grotendeels zelfs over binnen de EU waar de regels van land tot land weer verschillen.
Ergens is het natuurlijk super komisch en arrogant dat wij, het donkerrood gekleurde Nl, andere landen waar het minder is op oranje zetten :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:09

Echwel schreef:
Ik heb zelfs voor Nederland al jaren een doorlopende reisverzekering
Eigenlijk nooit aan gedacht stop te zetten afgelopen 2 jaar

Ligt er aan wat voor verzekering maar ik heb 'm ook aangehouden voor als ik in NL even weg zou willen of voor als reizen over de grens toch opeens zou kunnen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:18

Ik had hem wel opgezegd en ben daar blij om. Ik heb Nl nu een andere afgesloten waarbij je ook je kosten vergoed krijgt als je positief getest bent.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:19

Neonlight schreef:
Ik vraag me af of de meeste door hebben dat veel verzekeraars niet dekken. Sprak vorige week iemand die bij hoog en laag beweerde dat ze alleen niet dekte bij Corona. Mijn reisverzekering, Interpolis, dekt niets meer. En het grote deel niet, meeste grote niet, zie ook https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... e-gebieden.

In het geval van Interpolis, zegt interpolis zelf dit:

Afbeelding

Dus verstandig om je te baseren op de verzekeringsvoorwaarden van je verzekering zelf, ipv een overzichtje van de consumentenbond.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:25

Maar je zorgverzekering dan

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:27

Echwel schreef:
Maar je zorgverzekering dan

De basis wordt gewoon verzekerd.. dus als je in het ziekenhuis komt door corona.
Maar extra kosten .. bv als je in quarantaine moet en/of daardoor langer moet blijven in het land/pcr testen enz, die kosten worden niet vergoed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:30

Dat is mooi, want ik heb vorige week woensdag nog gekeken bij de FAQ en toen stond dat je ook voor andere gevallen niet verzekerd bent. Wellicht dat ze het dus veranderd hebben in de afgelopen week? De site van consumentenbond heb ik later gevonden toen ik aan het zoeken was naar een andere reisverzekering, om die tijdelijk af te sluiten voor onze vakantie. Mijn bewering is zeker niet daarop gebaseerd. :)
Ik ben getriggerd door een uitzending op nederland 1 vorige week, waar dit uitvoerig behandeld werd want de meeste mensen hebben dat niet in de gaten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:33

Neonlight schreef:
Dat is mooi, want ik heb vorige week woensdag nog gekeken bij de FAQ en toen stond dat je ook voor andere gevallen niet verzekerd bent. Wellicht dat ze het dus veranderd hebben in de afgelopen week? De site van consumentenbond heb ik later gevonden toen ik aan het zoeken was naar een andere reisverzekering, om die tijdelijk af te sluiten voor onze vakantie. Mijn bewering is zeker niet daarop gebaseerd. :)
Ik ben getriggerd door een uitzending op nederland 1 vorige week, waar dit uitvoerig behandeld werd want de meeste mensen hebben dat niet in de gaten.

Na de discussie die ik over die aflevering hoorde, heb ik mn verzekering gecheckt, en toen stond het al in de faq, dus zal net een beetje in het overgangsmoment zijn geweest ofzo? Vond het ook fijn om te lezen dat je niet hals over kop naar huis hoeft als het land van geel naar oranje gaat, wat bij veel andere verzekeraars wel zo is. En dan blijf je ook gewoon verzekerd tot thuiskomst.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:36

Wel een goede om het even te checken ja. Onze verzekering zegt inmiddels dat Corona bekend is en dus geen onvoorziene gebeurtenis en sluiten dus ook al veel uit nu errond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:39

poes schreef:
Wel een goede om het even te checken ja. Onze verzekering zegt inmiddels dat Corona bekend is en dus geen onvoorziene gebeurtenis en sluiten dus ook al veel uit nu errond.

Maar dat ze de extra kosten van als je bv in quarantaine moet en dit zelf moet betalen en langer daar moet blijven; evt een latere vlucht die je zelf moet betalen enz

Stel jij krijgt corona en komt daardoor in het ziekenhuis terecht.. die kosten worden gewoon betaald door je ziektekosten verzekering.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:41

Afbeelding
wij hebben reisverzekering bij zorgverzekering afgesloten...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:44

Fijn te lezen dat Duitsland ook nu gewoon volledig gevaccineerden binnen laat zonder quarantaine plicht *\o/* hoop dat dit zo blijft voor de hele EU.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:46

Wel nog een extra verklaring Inge net als Frankrijk