Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Nou ben ik geen held in grafieken lezen,maar die van de volkskrant klopt toch ergens niet?Het ligt er toch ook aan waarneer het virus het land in is gekomen. China was ver voor ons dus dan loopt je piek toch anders.
Wat mij toch een boel zorgen baart dat mensen het in nederland zo weinig serieus nemen en blijven vinden dat ze naar een bouwmarkt kunnen gaan omdat ze gezellig willen zitten.Wat heb je aan dat gezellige zitje als je dadelijk op de ic ligt of tussen 6 planken.4 op de10 besmette mensen zijn jonger en daar sterven er dan plots is een razendsnel tempo. In belgie een verpleegster van 30 op 2 dagen tijd.Denk daar eens aan aub.
Popstra schreef:WHO waarschuwde al aan het begin van de uitbraak dat de minder ontwikkelde landen het moeilijk zouden gaan krijgen wat betreft geven van zorg.
schrijnend is dat nu juist goed ontwikkelde landen de groots mogelijke moeite hebben het virus bij te benen in de zorg.
Popstra schreef:WHO waarschuwde al aan het begin van de uitbraak dat de minder ontwikkelde landen het moeilijk zouden gaan krijgen wat betreft geven van zorg.
schrijnend is dat nu juist goed ontwikkelde landen de groots mogelijke moeite hebben het virus bij te benen in de zorg.
Karl66 schreef:beatje schreef:Nou ben ik geen held in grafieken lezen,maar die van de volkskrant klopt toch ergens niet?Het ligt er toch ook aan waarneer het virus het land in is gekomen. China was ver voor ons dus dan loopt je piek toch anders.
Wat mij toch een boel zorgen baart dat mensen het in nederland zo weinig serieus nemen en blijven vinden dat ze naar een bouwmarkt kunnen gaan omdat ze gezellig willen zitten.Wat heb je aan dat gezellige zitje als je dadelijk op de ic ligt of tussen 6 planken.4 op de10 besmette mensen zijn jonger en daar sterven er dan plots is een razendsnel tempo. In belgie een verpleegster van 30 op 2 dagen tijd.Denk daar eens aan aub.
Omdat het geen enkel nut heeft om zelf allerlei extra regeltjes te verzinnen. Zolang je je aan de maatregelen houdt, kan je gewoon een winkel bezoeken, of dat nou een supermarkt of een bouwmarkt is. Doordat mensen die verkoudheidsverschijnselen of griep hebben thuis moeten blijven, zowel klanten als winkelmedewerkers, kan je op deze manier R0 onder of gelijk aan 1 houden en dat is het doel van de maatregelen, de verspreidingssnelheid van het virus vertragen.
PSvanLot schreef:Popstra schreef:WHO waarschuwde al aan het begin van de uitbraak dat de minder ontwikkelde landen het moeilijk zouden gaan krijgen wat betreft geven van zorg.
Tot het straks in de minder ontwikkelde landen terecht komt...
Huertecilla schreef:kiki1976 schreef:Daarnaast houd ik het kaartje van NL een beetje bij, hier kan je goed zien waar in NL de meeste besmettingen zitten
Je weet dat dit jezelf voor de gek houden is hoop ik want weten is meten, niet meten is niet weten.
Destination schreef:Huertecilla schreef:
Je weet dat dit jezelf voor de gek houden is hoop ik want weten is meten, niet meten is niet weten.
Als je niks beters te zeggen hebt, houd je dan gewoon stil
secricible schreef:we zouden er a.s. woensdag 1050 hebben dus dat zal er tegenaan hangen. Ik kan me zo voorstellen dat er wellicht wat gebruik is gemaakt van de niet-corona bedden misschien? En er waren al best wat apparaten geleverd, dus we zullen hopelijk in de buurt zijn van die 1050.
Maar dat het krap is op dit moment is duidelijk ja.
EDIT: er zouden er na het weekend 1036 beschikbaar zijn bericht volkskrant. Dus dan zitten we nu inderdaad vol...
Pepperrr schreef:Ik ga straks weer voor het eerst aan het werk. Merk dat ik het toch best spannend vind..
Karl66 schreef:Omdat het geen enkel nut heeft om zelf allerlei extra regeltjes te verzinnen. Zolang je je aan de maatregelen houdt, kan je gewoon een winkel bezoeken, of dat nou een supermarkt of een bouwmarkt is.
beatje schreef:Nou ben ik geen held in grafieken lezen,maar die van de volkskrant klopt toch ergens niet?Het ligt er toch ook aan waarneer het virus het land in is gekomen. China was ver voor ons dus dan loopt je piek toch anders.