Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marocje schreef:Gister: heel Arnhem stond vast (sinkhole a12). Maar dan kunnen mensen ook niet meer nadenken lijkt. Ik reed richting centrum, ook daar stond alles vast. Kruispunt bijna over, achter mij 2 auto’s die dus het kruispunt blokkeerden. 2 auto’s rechts van mij met haaientanden, die stonden gewoon veilig en blokkeerden niks. Gaat de rij voor mij rijden, gooit die van het rechts hem gewoon voor me? Dat was zo geen logische actie: let op het verkeer en zorg eerst dat dat kruispunt weer vrij is, kan de rest ook verder..
Marije_jiplover schreef:Marocje schreef:Gister: heel Arnhem stond vast (sinkhole a12). Maar dan kunnen mensen ook niet meer nadenken lijkt. Ik reed richting centrum, ook daar stond alles vast. Kruispunt bijna over, achter mij 2 auto’s die dus het kruispunt blokkeerden. 2 auto’s rechts van mij met haaientanden, die stonden gewoon veilig en blokkeerden niks. Gaat de rij voor mij rijden, gooit die van het rechts hem gewoon voor me? Dat was zo geen logische actie: let op het verkeer en zorg eerst dat dat kruispunt weer vrij is, kan de rest ook verder..
Ik moest ook door Arnhem heen terug naar Velp gisteren en ik had het dus precies andersom.
Hele rij auto's in de file naar rechts, ik sta bij de haaientanden en wil naar links.
Er kwam van rechts geen verkeer, maar degene van links was de verkeersregel "altijd het kruispunt vrijhouden" vergeten, die ging gewoon pal voor mij stilstaan, terwijl ik dus helemaal niet voor hem naar rechts wilde kruipen, maar oversteken en naar links.
En donderdag was heel Velp ook al geblokkeerd door dat zinkgat, ik heb gewoon mensen óp de spoorwegovergang zien stilstaan, ipv ervoor even te wachten tot er genoeg ruimte na het spoor was om veilig te kunnen staan![]()
Ik was erg blij dat het weer iets ging rijden, voordat er een trein aankwam, die arme machinist had zich anders wezenloos geschrokken.
luuntje schreef:MArocje dat soort bestuurders zijn gevaarlijk.
Wellicht een idee om de brievenbus te laten verplaatsen.
Mensen zijn te luis om stap extra te zetten naar een brievenbus. En dat gefet gevaarlijke situaties.
! So far, so good. Ware het niet dat dat stukje tussen rijbaan en haaientanden nét iets te kort was voor de lengte van de stationwagen. Die stond nog net met ca 10 cm ofzo aan de achterkant op de rijbaan. Geen probleem zou je denken, auto's uit tegengestelde richting, die over die rijbaan rijden, kunnen daar nog wel omheen sturen. Maar één bestuurder dacht daar duidelijk anders over en gaf een flinke ram op zijn claxon om dit ongenoegen te uiten. Echt, wat die figuur bezielde... Little_Gift schreef:In principe is dat laatste niet verkeerd hé. Die heeft ook gewoon voorrang.
purny schreef:Little_Gift schreef:In principe is dat laatste niet verkeerd hé. Die heeft ook gewoon voorrang.
Ik had de ruimte om een baan op te schuiven en die auto reed een stuk achter mij. De automobilist wilde gewoon even zieken en mij er niet de ruimte geven.
Zat de auto op een dichtere afstand dan zou ik het niet gedaan hebben maar gewacht tot hij voorbij was.
Dit was geen kwestie van geen ruimte hebben maar een kwestie van zieken
Little_Gift schreef:Ik zeg niet dat het netjes was hé van die bestuurder. Dat was het niet maar moest het tot een aanrijding komen, had die wel het recht aan zijn kant helaas
luuntje schreef:Op donderdag heb ik orkest en daar ga ik met de auto heen.
Een orkestlid loopt naar de repetitie ruimte. Maar in het donker is ze niet zichtbaar als ze op het fietspad loopt.
Afgelopen donderdag haar aangesproken dat ik haar niet graag plat gereden zie worden. En of een lampje aan haar jas of tas misschien een idee was.