Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:05

Ik denk om jou te pesten.

Nee, een rare reactie is dat dan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:16

Gister: heel Arnhem stond vast (sinkhole a12). Maar dan kunnen mensen ook niet meer nadenken lijkt. Ik reed richting centrum, ook daar stond alles vast. Kruispunt bijna over, achter mij 2 auto’s die dus het kruispunt blokkeerden. 2 auto’s rechts van mij met haaientanden, die stonden gewoon veilig en blokkeerden niks. Gaat de rij voor mij rijden, gooit die van het rechts hem gewoon voor me? Dat was zo geen logische actie: let op het verkeer en zorg eerst dat dat kruispunt weer vrij is, kan de rest ook verder..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:01

Purny goed dat je gebeld hebt vanwege dat hek op de weg.

Mensen die afremmen voor een verkeerslicht en dan zelf gas geven en groen hebben. En jij die moet wachten zijn zo stom.

Ik ging met de hond naar het bos. Ik ben 3x afgesneden. Auto die voor mij de weg op kwam, achter mij was leeg en dan 20 km oer uur onder de maximum snelheid rijden. Arghh.
Had braaf mijn lichten aan en ik gebruik ook mijn knipperlichten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:22

Marocje schreef:
Gister: heel Arnhem stond vast (sinkhole a12). Maar dan kunnen mensen ook niet meer nadenken lijkt. Ik reed richting centrum, ook daar stond alles vast. Kruispunt bijna over, achter mij 2 auto’s die dus het kruispunt blokkeerden. 2 auto’s rechts van mij met haaientanden, die stonden gewoon veilig en blokkeerden niks. Gaat de rij voor mij rijden, gooit die van het rechts hem gewoon voor me? Dat was zo geen logische actie: let op het verkeer en zorg eerst dat dat kruispunt weer vrij is, kan de rest ook verder..

Ik moest ook door Arnhem heen terug naar Velp gisteren en ik had het dus precies andersom.
Hele rij auto's in de file naar rechts, ik sta bij de haaientanden en wil naar links.
Er kwam van rechts geen verkeer, maar degene van links was de verkeersregel "altijd het kruispunt vrijhouden" vergeten, die ging gewoon pal voor mij stilstaan, terwijl ik dus helemaal niet voor hem naar rechts wilde kruipen, maar oversteken en naar links.

En donderdag was heel Velp ook al geblokkeerd door dat zinkgat, ik heb gewoon mensen óp de spoorwegovergang zien stilstaan, ipv ervoor even te wachten tot er genoeg ruimte na het spoor was om veilig te kunnen staan 8)7
Ik was erg blij dat het weer iets ging rijden, voordat er een trein aankwam, die arme machinist had zich anders wezenloos geschrokken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:50

Marije_jiplover schreef:
Marocje schreef:

Ik moest ook door Arnhem heen terug naar Velp gisteren en ik had het dus precies andersom.
Hele rij auto's in de file naar rechts, ik sta bij de haaientanden en wil naar links.
Er kwam van rechts geen verkeer, maar degene van links was de verkeersregel "altijd het kruispunt vrijhouden" vergeten, die ging gewoon pal voor mij stilstaan, terwijl ik dus helemaal niet voor hem naar rechts wilde kruipen, maar oversteken en naar links.

En donderdag was heel Velp ook al geblokkeerd door dat zinkgat, ik heb gewoon mensen óp de spoorwegovergang zien stilstaan, ipv ervoor even te wachten tot er genoeg ruimte na het spoor was om veilig te kunnen staan 8)7
Ik was erg blij dat het weer iets ging rijden, voordat er een trein aankwam, die arme machinist had zich anders wezenloos geschrokken.

Oh dat is echt net zo irritant ja! Daar let ik dan weer wel op, zelfs wanneer je naar rechts wilde. Je komt er anders ook niet tussen. Maar in dit geval werd het hele kruispunt geblokkeerd dus degene met haaientanden had gewoon ff moeten wachten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:26

Vanmiddag. Ik liep met dochter na school naar huis. We moeten een weg oversteken tegenover school. Er komt een auto van rechts, die zet hem stil net na de drempel. (Wij moeten dus over de drempel oversteken.) Een andere auto van links wil ons voor laten gaan, maar ik gebaarde dat ie door kon rijden. Dus wij steken daarna over, gaat die auto die stil stond, ineens achteruit? Ik trok mijn dochter naar achter (zij liep links van mij dus het meest dicht bij de auto) en ik gaf een schreeuw en maakte een draai dat haar rugzak die ik vast had, bijna de auto raakte. Een andere voetganger zag het gebeuren en gaf ook een gil richting die bestuurder.. gelukkig stopte die, maar volgens mij was dit meer omdat ie maar een halve meter naar achteren wilde zodat ie dichter bij de brievenbus kwam die daar dus stond..

Echt hoor, achterlijke actie om zonder te kijken naar achteren te gaan rijden. Sowieso al, maar zéker wanneer een school net uit is en het dus hartstikke druk is qua voetgangers/fietsen en geparkeerde auto’s langs de weg..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:36

Klinkt alsof jullie net in z'n dode hoek liepen als hij net voorbij jullie stil stond.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:04

Exitium schreef:
Klinkt alsof jullie net in z'n dode hoek liepen als hij net voorbij jullie stil stond.

Nee niet eens, hij had ons daarvoor kunnen zien wachten. Toen staken we over, en toen we erachter liepen ging hij pas naar achter. Dus dan heb je daarvoor al niet goed gekeken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:54

MArocje dat soort bestuurders zijn gevaarlijk.
Wellicht een idee om de brievenbus te laten verplaatsen.
Mensen zijn te luis om stap extra te zetten naar een brievenbus. En dat gefet gevaarlijke situaties.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:13

luuntje schreef:
MArocje dat soort bestuurders zijn gevaarlijk.
Wellicht een idee om de brievenbus te laten verplaatsen.
Mensen zijn te luis om stap extra te zetten naar een brievenbus. En dat gefet gevaarlijke situaties.

Haha nee, die brievenbus staat daar al zo’n veertig jaar. Gewoon langs het voetpad en idd langs de weg. Dat de postbezorger daar gaat staan om de bus te legen snap ik, de rest parkeert maar lekker op 1 vd parkeerplaatsen die er in principe ruim genoeg zijn, tenzij de school net begint of uit is. Maar dan nog gaat vrijwel niemand net op die plek staan, het is een onlogische plek om stil te gaan staan (aangezien het een voetgangers oversteekplaats is).
Maar om dan ook nog achteruit te gaan rijden is helemaal een rare actie. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:01

Herkenbaar... Hier een zelfde soort situatie. Alleen dan niet met een brievenbus, maar met ondergrondse container voor restafval... Ding staat hier aan de andere kant van de sloot, precies in de hoek van een kruispunt. Hoe vaak ik daar niet vanuit mijn raam mensen bijna óp de kruising zie stoppen met de auto om even met zak en pasje naar die container te lopen... Terwijl de parkeerplaatsen aan de andere kant van de straat zijn, tegenover de container. Maar goed, even daar parkeren en oversteken met je zak vuil is teveel moeite blijkbaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 17:13

2 dagen op de weg gezeten en de volgende pareltjes gehad:

Geen alarmlichten aan wanneer er een file op komst is.
Over een doorgetrokken streep rijden omdat de Wippolderlaan weer eens dicht is en iedereen via de Boogaard moet.
Wanneer ik ruim aangeef dat ik een rijstrook op wilde schuiven een andere automobilist gas gaat geven in de hoop dat ik hem nog even voor laat gaan...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 17:21

In principe is dat laatste niet verkeerd hé. Die heeft ook gewoon voorrang.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 17:27

Hier ook een opgewonden standje op de weg gehad afgelopen week... Ik reed op de fiets in het donker op een tweerichtingsfietspad dat parellel loopt aan een 50km weg in de bebouwde kom. Uit dezelfde richting kwam een stationwagen, en die wou linksaf, naar de sportschool daar. Dan kruis je dus dat fietspad. De auto had mij gezien, dankzij het feit dat ik zowel kop- als achterlamp aan had, en stopte netjes voor de haaientanden om mij niet omver te kezen. Dank u wel, netjes van u :j ! So far, so good. Ware het niet dat dat stukje tussen rijbaan en haaientanden nét iets te kort was voor de lengte van de stationwagen. Die stond nog net met ca 10 cm ofzo aan de achterkant op de rijbaan. Geen probleem zou je denken, auto's uit tegengestelde richting, die over die rijbaan rijden, kunnen daar nog wel omheen sturen. Maar één bestuurder dacht daar duidelijk anders over en gaf een flinke ram op zijn claxon om dit ongenoegen te uiten. Echt, wat die figuur bezielde...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:14

Little_Gift schreef:

Ik had de ruimte om een baan op te schuiven en die auto reed een stuk achter mij. De automobilist wilde gewoon even zieken en mij er niet de ruimte geven.
Zat de auto op een dichtere afstand dan zou ik het niet gedaan hebben maar gewacht tot hij voorbij was.
Dit was geen kwestie van geen ruimte hebben maar een kwestie van zieken

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 21:22

Ik stond te wachten op een 30km/h dorpskern weg omdat de auto voor mij wilde afslaan een parkeervak in (wij op de rechterkant van weg, parkeervakken aan de linkerkant). Ging allemaal wat traag wegens een auto die ook zo’n vak uit draaide, maar oké, geen haast.
Dus ik sta daar rustig te wachten, komt er vanachter mij een Mercedes formaatje vrachtwagen en die stuurt doodleuk om ons heen en rijdt verder.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:54

Op 11-11 na het feest naar huis gelopen en wat ik toen zoal tegenkwam op de 20 minuten durende voettocht:

Een auto die enorm hard aan kwam rijden uit een zijstraat en zonder af te remmen het kruispunt en de stoep wilde oversteken. Ik kon nog het optijd opzij springen en zag iemand achter het stuur zitten waarbij ik me afvroeg of die wel al 18 was. Het was gewoon nog een kind!

Auto,s die door rood reden.

Auto,s die veel te hard reden.

Automobilisten die duidelijk niet meer nuchter waren.

Vroeg me af waarom de politie geen controle hield, ze hadden flink wat boetes uit kunnen delen. Of was de politie te druk met opstootjes en andere dingen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:34

purny schreef:
Little_Gift schreef:

Ik had de ruimte om een baan op te schuiven en die auto reed een stuk achter mij. De automobilist wilde gewoon even zieken en mij er niet de ruimte geven.
Zat de auto op een dichtere afstand dan zou ik het niet gedaan hebben maar gewacht tot hij voorbij was.
Dit was geen kwestie van geen ruimte hebben maar een kwestie van zieken

Ik zeg niet dat het netjes was hé van die bestuurder. Dat was het niet maar moest het tot een aanrijding komen, had die wel het recht aan zijn kant helaas

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:11

Little_Gift schreef:
Ik zeg niet dat het netjes was hé van die bestuurder. Dat was het niet maar moest het tot een aanrijding komen, had die wel het recht aan zijn kant helaas

Ik had voldoende ruimte. Het komt voor mij erop neer dat jij zegt dat ik niet voldoende ruimte had. Had ik dat niet gehad dan had ik dat niet gedaan. Ik ben niet levensmoe.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:20

Op donderdag heb ik orkest en daar ga ik met de auto heen.
Een orkestlid loopt naar de repetitie ruimte. Maar in het donker is ze niet zichtbaar als ze op het fietspad loopt.
Afgelopen donderdag haar aangesproken dat ik haar niet graag plat gereden zie worden. En of een lampje aan haar jas of tas misschien een idee was.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 10:22

Goed van jou Luuntje, dat je haar daar op attent maakte. Dat is het enige wat je kunt doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:25

Ja groot gelijk!

Ik loop in de avond altijd met verlichting op m’n romp (voor en achter). Zo’n hardloop harnas. En om m’n arm een band met licht.

Het is hier slecht verlicht en een auto komt hard aan. :7

fohadie

luuntje schreef:
Op donderdag heb ik orkest en daar ga ik met de auto heen.
Een orkestlid loopt naar de repetitie ruimte. Maar in het donker is ze niet zichtbaar als ze op het fietspad loopt.
Afgelopen donderdag haar aangesproken dat ik haar niet graag plat gereden zie worden. En of een lampje aan haar jas of tas misschien een idee was.

Daar denken veel mensen niet over na, maar is ook behoorlijk gevaarlijk ja. Goed dat je haar aangesproken hebt. Een reflecterend hesje of een lampje doet al veel. Maar dan wel graag een wit lampje voor ipv rood, wat ik ook soms tegenkom. Rood verwacht je aan de achterkant, niet aan de voorkant.

MarlindeRooz

Ja ik heb inderdaad wit voor en rood achter. En rood om m’n arm!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 10:34

Onze stal is een vrij donker smal weggetje net naast de bebouwde kom.
Lopen heel veel mensen hun hond uit te laten, en hoevaak je die pas ziet als je ze echt vlakbij voor je in je koplampen hebt, en zo weinigen maar die op zijn minst een reflecterend hesje aan hebben, of beter nog, zelf verlicht zijn.
Ik snap dat echt niet...