Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:_Lorette_ schreef:Is het ook gevaarlijk als je als verkoper een zelf aangemaakt betaalverzoek stuurt? Ik plak hem in de MP chat als iemand niet via MP betaalverzoek wil betalen, maar een tijd terug stuurde ik die ook nog wel eens naar de mobiele nummers, omdat ik niet wist dat je het betaalverzoek ook gewoon kon kopiëren en plakken.
Hoe kan dat gevaarlijk zijn? JIJ maakt die betaallink toch?
Tenzij jij een oplichter bent natuurlijk, maar voor jou als verkoper kan een eigen gemaakte betaallink nooit gevaarlijk zijn.
Daphara schreef:Als jij een standaard betaal link stuurt, loop je zelf geen risico.
Suzanne F. schreef:Als het jouw eigen betaalverzoek is dan maakt dat niet uit. Maar dan maak je een betaalverzoek buiten MP aan neem ik aan? Of een MP betaalverzoek? Ik wist niet dat je die buiten MP kon gebruiken.
Ineke2 schreef:Hoe kan dat gevaarlijk zijn? JIJ maakt die betaallink toch?
Tenzij jij een oplichter bent natuurlijk, maar voor jou als verkoper kan een eigen gemaakte betaallink nooit gevaarlijk zijn.
Misty12 schreef:Ik heb laatst via marktplaats een dekje gekocht. Ik kreeg van de verkoper de vraag of ze mijn 06-nummer mocht, dan stuurde ze een tikkie. Geen probleem hoor, gewoon gedaan. Ik kreeg netjes bericht dat ze het dekje naar het postkantoor had gebracht. De volgende dag had ik het dekje in huis.
Daan13 schreef:Nadat ik contact heb gehad met een mp medewerker, toch weer een betaalverzoek gestuurd (gekopieerd en in de chat geplakt)
Rekenend erop dat ik met een overgenomen account aan het onderhandelen was... kreeg ik vanochtend bericht dat mijn betaalverzoek is betaald![]()
Oepsie, bleek het toch een eerlijke koper te zijn
Suzanne F. schreef:Ik heb nu iemand die niet via Mp wil maar een tikkie of een ING betaalverzoek. En dan wil ze mijn whatsapp.
Ik houd daar gewoon niet van, ik wil dat risico niet lopen. Ik heb gezegd dat ik het wil overmaken of anders kom ik het wel ophalen.
01San schreef:Suzanne F. schreef:Ik heb nu iemand die niet via Mp wil maar een tikkie of een ING betaalverzoek. En dan wil ze mijn whatsapp.
Ik houd daar gewoon niet van, ik wil dat risico niet lopen. Ik heb gezegd dat ik het wil overmaken of anders kom ik het wel ophalen.
Je kunt een tikkie in je app kopiëren en dan het linkje in de marktplaats chat plakken, dan hoef je niet je tel nr aan diegene te geven en heb je wel een tikkie gedaan wat diegene wilt
danienappy schreef:Ik hoop dat dit mag (en dat jullie wel op dit linkje durven te klikken), maar ik kan hier dus wel om lachen...
https://www.anwbstelletjes.nl/11-mensen ... rhandelen/