Nog een unpopulair opinion die echt op het randje is... "we houden te veel in leven"
waarbij ik dan dus bewust niks zeg over wat / wie dan ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Unpopulair Opinion: met alles wat we tegenwoordig kunnen, is het mensenras an sich niet degelijker geworden... met prikangst, burn-outs, paniek aanvallen, ADHD en wat je verder nog kunt verzinnen..
van een groot gedeelte denk ik 'een skup onder je kont heb je nodig'
Cer schreef:Aansluitend, de mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen want ze kunnen niet veel, die toch een paard houden want ze worden er zo gelukkig van. Als je het niet kan betalen kan je het niet betalen, deal with it..
Cer schreef:...sterftecijfers.... die mis ik even?
Nog een unpopulair opinion die echt op het randje is... "we houden te veel in leven"
karuna schreef:Adhd krijg je niet op latere leeftijd meest,tenzij met hersenschade. Dat heb je af fabriek. Alleen vroeger was je alle dagen heel druk en door minder druk in het onderwijs en minder prikkels en kleinere klassen en minder "moeten" was het beter te hanteren. Als ik was opgegroeid als jonkie in de huidige maatschappij was ik verzopen en doorgedraaid denk ik door te enorme druk en prikkels die continue op je afkomen overal.
Niet populair ik denk dat de covid crisis voor veel mensen best prettig is juist door de afname van prikkels
Cer schreef:Nog een unpopulair opinion die echt op het randje is... "we houden te veel in leven"
karuna schreef:Adhd krijg je niet op latere leeftijd meest,tenzij met hersenschade. Dat heb je af fabriek. Alleen vroeger was je alle dagen heel druk en door minder druk in het onderwijs en minder prikkels en kleinere klassen en minder "moeten" was het beter te hanteren. Als ik was opgegroeid als jonkie in de huidige maatschappij was ik verzopen en doorgedraaid denk ik door te enorme druk en prikkels die continue op je afkomen overal.
ikke schreef:Ja.
Maar als je als ouders kiest om een zwangerschap af te breken vanwege serieuze complicaties bij het kind, wordt dat zelden echt begrepen door buitenstaanders.
In die context lijken ze in de VS compleet van het padje.
Mars schreef:Nikass schreef:
Vindt jij dat dat de norm zou moeten zijn dan? Dat mensen met uitgezaaide kanker moeten werken?
Ik heb het niet over moeten ik heb het over willen
verootjoo schreef:Eens dat een zelfgekozen levenseinde makkelijker zou moeten zijn. Toch is het nog best unpopular, maar vooral bij mensen die zelf een leuk leven hebben.
F_Orumster schreef:verootjoo schreef:Eens dat een zelfgekozen levenseinde makkelijker zou moeten zijn. Toch is het nog best unpopular, maar vooral bij mensen die zelf een leuk leven hebben.
Waarom denk je dat? Ik denk juist dat die groep heel bewust is van levenskwaliteit en wanneer dat verloren gaat. Ik denk dan juist eerder dat het minder gelukkige mensen zijn die vinden dat ongeluk er ook bij hoort. En natuurlijk religieuze mensen.
F_Orumster schreef:Mijn broer was destijds ook ADHD er bestempeld en een soort van opgegeven. Docenten wisten er niet mee om te gaan en hij ging in het verdomhoekje zitten. Ik ben wel voor de aandacht die ervoor is. Wat ik vervelender vind is wanneer mensen zich gaan schuilen achter hun aandoening ipv proberen het als handvat te gebruiken.
ikke schreef:F_Orumster schreef:Mijn broer was destijds ook ADHD er bestempeld en een soort van opgegeven. Docenten wisten er niet mee om te gaan en hij ging in het verdomhoekje zitten. Ik ben wel voor de aandacht die ervoor is. Wat ik vervelender vind is wanneer mensen zich gaan schuilen achter hun aandoening ipv proberen het als handvat te gebruiken.
Die aandacht voor degenen die echt ADHD hebben, dat is goed en altijd te weinig.
Waar ik me dan wel aan stoor, in de context dat ADHD aangeboren is; het is intussen ruimschoots bewezen dat voeding een rol kan spelen.
Er is nu gewoon een groep die het stempeltje ADHD heeft gekregen, niet zelden op aandringen vanuit school, terwijl het in werkelijkheid vooral een ongezond voedingspatroon is.
Voer je dat op, is dat nooit het geval ben diegene maar ik zie het in mijn directe vriendenkring waar men aandacht heeft voor voeding en dat dat het leven van hun zoon erg helpt.
Hij heeft geen stickertje ADHD en heeft dat ook niet nodig, maar zou dat moeiteloos kunnen krijgen.
Nikass schreef:Maar ik stel je een vraag?
En nog een vraag op je opmerking hierboven: zeg jij dat mensen die afgekeurd zijn, of uitgezaaide kanker hebben, en die niet werken, dat die dus ook niet willen werken?
Mars schreef:Nikass schreef:Maar ik stel je een vraag?
En nog een vraag op je opmerking hierboven: zeg jij dat mensen die afgekeurd zijn, of uitgezaaide kanker hebben, en die niet werken, dat die dus ook niet willen werken?
Hoe kan ik weten of al die mensen willen werken? Ik zeg: als je écht wilt dan kán er een heleboel. Of je nou kanker hebt of een andere aandoening psychisch of lichamelijk.
En jouw vraag gaat over of het een norm móet worden, nee hoor want ik heb het nergens over moeten. Wel over willen.
Anderen willen liever thuis zijn of een vrijwilligersfunctie bvb. Dat is een keuze.