[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:44

Hier anders opgevoed. Iedere zomer op vakantie, Kroatië of zuid Frankrijk, varen met de boot. En natuurlijk was er wel eens herrie tussen mij en mijn broers maar als mijn ouders ons verzochten om te kappen, dan luisterden we wel. Ik vertel net tegen Quera dat ik wel eens ben gedumpt bij een haventje omdat ik zat te etteren op de boot. Ik zei "jullie laten me niet hier achter" en toen deden ze dat wel. :') ik heb er van geleerd!

Je bent toch als ouders verdorie de baas maar zo te lezen bepalen die dochters de sfeer. Ik vind dat bizar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:04

Had ik ze dan toch Vlinder en Hommeltje moeten noemen?Dat zijn toch altijd lieve kinderen := Maar weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:21

MarcoBorsato schreef:
Hier anders opgevoed. Iedere zomer op vakantie, Kroatië of zuid Frankrijk, varen met de boot. En natuurlijk was er wel eens herrie tussen mij en mijn broers maar als mijn ouders ons verzochten om te kappen, dan luisterden we wel. Ik vertel net tegen Quera dat ik wel eens ben gedumpt bij een haventje omdat ik zat te etteren op de boot. Ik zei "jullie laten me niet hier achter" en toen deden ze dat wel. :') ik heb er van geleerd!

Je bent toch als ouders verdorie de baas maar zo te lezen bepalen die dochters de sfeer. Ik vind dat bizar.

Zusje en ik hadden voor Zwolle al ruzie en dan waren we nog geen half uur onderweg, onze laatste vakanties gingen dan ook naar Ommen, klein half uurtje rijden :')
Maar als het echt bont werd stuurde mijn vader naar de vluchtstrook en dat maakte wel indruk.. Of ff bij het benzinestation eraf :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:22

~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:22

En dan ben ik egoïstisch dat ik geen broer of zus maak voor mijn dochter. Yeah right. Als ik dit zo lees :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:24

Groot gelijk, zusje en ik kunnen nog steeds niet zo goed. Alleen nu accepteren we elkaar doordat er afstand is.. Maar we verschillen zo enorm en nog presteert ze het om het bloed onder mijn nagels te halen bij vlagen. Was maar goed dat we op een grote boerderij woonden en ik mijn pony had en zij daar niks mee had :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:27

Weet je, mijn partner en ik hebben veel met onze broers en zussen en vanuit dat perspectief hebben we er nog eentje bij gemaakt. En natuurlijk zullen ze elkaar straks de hersens in willen slaan (ik heb O al toegefluisterd dat hij ervoor moet zorgen dat P pas na haar 18e gaat daten) maar ik hoop ook dat ze matties worden.

En dat jij iets anders kiest voor je dochter hoeft niemand wat van te vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:27

Wij waren verschrikkelijk vroeger. Stapel boeken tussen ons in bij wijze van gedemilitariseerde zone, om de ergste conflicten over waar het midden van de bank lag te voorkomen. Hielp weinig, want uiteraard moesten we dan gewoon altijd net tegelijk hetzelfde boek hebben ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:28

Je bent nog steeds verschrikkelijk hoor.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:29

Ik heb met mn broertje gewoon alles als kind al uitgevochten, nu is er niks meer te vechten en zijn we heel close :D .

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:29

MarcoBorsato schreef:

Vast, maar ik maak nu niet meer de hele tijd slaande ruzie.

Sintara schreef:
Ik heb met mn broertje gewoon alles als kind al uitgevochten, nu is er niks meer te vechten en zijn we heel close :D .
Ik heb als oudste gewoon heel lang niet willen erkennen dat mijn broertje fysiek de sterkste was. Dat kon niet want ik was ouder. Toch?
Nee dus. Maar voordat ik dat geleerd had heeft wel even geduurd.

Nu we allebei een eigen leven hebben kunnen we het stukken beter met elkaar vinden.
Laatst bijgewerkt door oomens op 10-05-19 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:32

oomens schreef:
MarcoBorsato schreef:

Vast, maar ik maak nu niet meer de hele tijd slaande ruzie.

Nee nu jut je paardenmeisjes op in het ergernissentopic _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:32

Wij waren met 5 kinderen , de oudste zus ging op haar 11de uit huis. Maar pa reed ma voorin en met 4 kinderen achterin gepropt :') . En dat ging gewoon zonder strijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:33

Hier ook niets aan beide zussen. Met 1 al 5 jaar geen contact meer en vind dat perfect. Ze is totaal geen gemis. Met andere zus, tja... Als wij samen zijn dan lukt het wel. Maar wij zijn apart opgegroeid voor het grootste deel en dat merk je. Het is meer alsof je een nicht nog eens tegen komt op een familiefeest dan dat je een zus hebt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:34

Ik zou juist echt niét zonder mijn zusje kunnen :+
Ben ook blij dat ik niet enigskind ben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:39

Mijn zusje en ik hebben geen contact meer sinds 3,5 jaar en wat heeft me dat een rust opgeleverd zeg na de ellende in het begin. *\o/*
Voor onze moeder niet leuk natuurlijk maar het is gewoon echt beter zo, ik pikte het gemanipuleer, de woedeuitbarstingen etc niet meer en ik vrees dat als ik het contact niet verbroken had na de druppel die de emmer deed overlopen, er nog eens een gigantische vechtpartij uitgebroken zou zijn. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:46

Herkanbaar verhaal Lor. Was hier ook zo! Wel al een paar keer gehad dat 1 van de ouders een stiekeme ontmoeting proberen te regelen. Word je uitgenodigd voor een etentje en kom je er last minute achter dat ze er ook bij is. 1 x er te laat achter gekomen. Pas bij binnenkomst namelijk. :+ Vraagt mijn vader ook nog serieus of ik haar een knuffel wil geven zodat hij een foto van ons kon maken. Nou niet dus :+ Maar goed, moeder is even gek als haar en mijn vader even egoïstisch. Was wel te verwachten dat 1 van de 3 de slechte eigenschappen van beide mee kreeg :+

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:01

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:02

Sintara schreef:
Ik heb als oudste gewoon heel lang niet willen erkennen dat mijn broertje fysiek de sterkste was. Dat kon niet want ik was ouder. Toch?
Nee dus. Maar voordat ik dat geleerd had heeft wel even geduurd.

Nu we allebei een eigen leven hebben kunnen we het stukken beter met elkaar vinden.[/quote]
Oh ik ben mijn broertje heel lang fysiek wel de baas geweest, zeker tot hij een jaar of 12 was. En toen hadden we al een jaar of twee al best wel vrede.. Nooit een stoeipartij verloren hoor :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:16

DeMolenhoek schreef:
Herkanbaar verhaal Lor. Was hier ook zo! Wel al een paar keer gehad dat 1 van de ouders een stiekeme ontmoeting proberen te regelen. Word je uitgenodigd voor een etentje en kom je er last minute achter dat ze er ook bij is. 1 x er te laat achter gekomen. Pas bij binnenkomst namelijk. :+ Vraagt mijn vader ook nog serieus of ik haar een knuffel wil geven zodat hij een foto van ons kon maken. Nou niet dus :+ Maar goed, moeder is even gek als haar en mijn vader even egoïstisch. Was wel te verwachten dat 1 van de 3 de slechte eigenschappen van beide mee kreeg :+

Onze moeder heeft wel geprobeerd om.het goed te krijgen tussen ons maar heeft dat vlot opgegeven.
Wel een keer bonje gehad met haar om het feit dat ze mijn adres had gevraagd zodat mijn zusje een geboortekaartje kon sturen welke ik doodleuk terugstuurde met de tekst dat ik geen post wenste te ontvangen van de afzender.
Zusje compleet over haar toeren en onze moeder vond me harteloos. :+
Dat heb ik toen ook opgelost door te zeggen dat als ze me dit nog eens flikte ze bij een volgende verhuizing geen adres meer kreeg en we enkel nog buitenshuis zouden afspreken als er überhaupt nog sprake zou zijn van contact.

Inmiddels heeft ze zich erbij neergelegd en respecteert mijn grenzen ook veel meer.
Het betekent wel dat als ze ooit hertrouwd ik er niet bij ben, net zoals ik er met de feestdagen en verjaardagen niet ben omdat mijn zusje weigert mij ruimte te geven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:18

Ok de band tussen mij en mn zus is niet fantastisch maar niet zo slecht als sommige mensen hier beschrijven

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:25

Wij waren eens op weg naar een pretpark in Duitsland, ik geloof Europapark of Phantasialand ofzo. Dik twee en een half uur rijden in ieder geval. Goed flink ruzie maken op de achterbank natuurlijk en ouders al paar keer gewaarschuwd maar niet luisteren natuurlijk.
Na 2 uur reizen en er bijna te zijn was mijn vader het beu en is omgedraaid. Wij brullen natuurlijk.

Geloof mij; nooit meer hebben wij moeilijk gedaan tijdens een auto rit. Vergeet ik nooit meer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:26

Dat heet nou opvoeden en consequenties leren.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:28

Zeer zeker.
Ze hadden wel schuldgevoel hoor, zeiden ze jaren later. En ook twijfel om niet alsnog om te draaien omdat we zo geschrokken waren maar dat is maar goed dat ze dat niet gedaan hebben, hebben wij toen veel van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:06

Ik had dan toch tot op de parking gereden en jullie een keer laten zwaaien :))

Mijn broer en ik vochten elkaar ook de tent uit, nu gaat dat veel beter. Iets met eigen ruimte enzo.
Van mijn nicht en mij werden ze helemaal gek als we samen op de achterbank zaten. Niet omdat we ruzie maakten, wel omdat we als team allerhande ongein zaten uit te vreten en te tetteren :')
Bijvoorbeeld de hele rit Tetris op de gameboy spelen tegen elkaar met geluid aan en elkaar vervloeken als de ander weer punten afsnoepte. Of samen meekwelen met liedjes.
Wij waren best vermoeiend geloof ik O:)