Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:35

Mijn mega mooie foto van Cas op t strand met zonsondergang heeft wel 618 likes.... is toch weer ff om te janken. |(

Maar geen likes tonen vind ik niet leuk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:03

Helemaal geen likes vind ik dan weer een stap te ver.. Ze kunnen ook overdrijven daar bij Instagram :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:20

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel veel negatief geklaag hier :z Misschien kunnen we beter tips en oplossingen proberen te zoeken ipv alleen maar zeggen hoe slecht het gaat :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:23

Even totaal random tussendoor.. Wat vinden jullie van de quiz functie in je stories? :D Ik vind m leuk!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 14:23

Ghostattack schreef:
Even totaal random tussendoor.. Wat vinden jullie van de quiz functie in je stories? :D Ik vind m leuk!

Ik vind hem ook tof kan alleen geen leuke vragen bedenken :')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:24

Afbeelding

Kun je dit een verslaving noemen? 8)7

Oh en die quiz fuctie, helemaal leuk. *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:27

Waar vinden jullie die activiteit statistieken? Ik zie het nergens.. Wil het ook eigenlijk niet zien maar toch _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:35

:list: Ik heb de lijst aangepast, als het goed is moet hij zo weer kloppen. Staan er toch nog links/ namen op die al geruime tijd niet meer actief zijn (en dus van de lijst af kunnen), of mensen die graag op de lijst willen, laat me dat dan even weten per PB! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:06

Lau schreef:

Op zich zit er wel wat in denk ik. Dan wordt het meer een 'delen wat je leuk vindt' ipv 'delen wat je denkt dat de wereld leuk vindt' en minder bezig zijn met hoeveel mensen deze foto leuk vinden tov voorgaande foto's.

Wat het gevolg gaat zijn kan ik dan weer niet zo goed inschatten. Waarom post je ze dan nog? Voor jezelf? Dan kan je de leuke foto's ook bijhouden op je pc ofzo. Waarom ze dan de wijde wereld in moeten.. Hoewel je nog steeds likes krijgt natuurlijk. Ik weet het niet goed :+

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:46

Ik denk niet dat Instagram dit echt gaat doen. Ze zijn veel te afhankelijk van bedrijven die likes en followers willen en advertenties daarvoor kopen.

En ik geloof ook niet dat ze het doen om die sociale druk. Door die sociale druk wordt er juist veel gepost, gereageerd, geliked, en dat is toch waar instagram voor is. Ze profiteren er eigenlijk alleen maar van.

Ghostattack schreef:
Waar vinden jullie die activiteit statistieken? Ik zie het nergens.. Wil het ook eigenlijk niet zien maar toch _O-

Dat vind je bij instellingen en dan 'je activiteit'.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:52

Sheehan schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel veel negatief geklaag hier :z Misschien kunnen we beter tips en oplossingen proberen te zoeken ipv alleen maar zeggen hoe slecht het gaat :=

Inderdaad, en het is altijd ik ik ik :') maar dat is niet meer dan logisch uiteraard :P

Zelf ben heb ik echt de ingesteldheid gekregen(altijd gehad eigenlijk).. go with the flow :z en soms krijg ik meer likes dan ik volgers heb, soms geraak ik nog niet eens aan de helft, so be it. En sommige accounts die eindeloos zagen over het feit dat hun bereik naar beneden gaat en dat ook nog eens posten etc.. krijg ik het van 8)7
Probeer het ook echt als een community te zien, als ik werk tegen kom dat mij inspireert deel ik dat in mijn story etc. Steun ik die mensen (of omgekeerd). Dat kom ik ook vaker tegen en dat vind ik wel fijn. Instagram is een geweldig platform hiervoor!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:58

Afbeelding

Waar dan? _O- Is dit weer zo'n feature die Instagram maar bij de helft van de gebruikers uitrolt?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:04

Ghostattack schreef:

Jaa super leuk, veel beter dan iedereen die het hiervoor met dat 2 optie-ding ging proberen :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:07

Shanna schreef:
:list: Ik heb de lijst aangepast, als het goed is moet hij zo weer kloppen. Staan er toch nog links/ namen op die al geruime tijd niet meer actief zijn (en dus van de lijst af kunnen), of mensen die graag op de lijst willen, laat me dat dan even weten per PB! :)

Goed bezig geweest, dankjewel :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:11

Ghostattack schreef:
[ [url=m/2Lak7H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar dan? _O- Is dit weer zo'n feature die Instagram maar bij de helft van de gebruikers uitrolt?

Je moet wel een bedrijfsaccount hebben daarvoor, of heb je die al?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:18

Shanna schreef:

Dankjewel :*

Ach, we zijn blij als de volgers en likes goed gaan, dan mogen we toch ook wel even klagen als het iets minder lekker gaat? :') Kan me daar niet al te druk om maken.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:50

xTitanic schreef:
Ghostattack schreef:
[ [url=m/2Lak7H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet wel een bedrijfsaccount hebben daarvoor, of heb je die al?

Ik heb geen bedrijfsaccount en kan het ook gewoon zien :) :)

Ik ga naar mijn profiel, dan de twee streepjes bovenaan en dan ''je activiteit''

Afbeelding

Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:20

xTitanic schreef:
Sheehan schreef:

Inderdaad, en het is altijd ik ik ik :') maar dat is niet meer dan logisch uiteraard :P

Zelf ben heb ik echt de ingesteldheid gekregen(altijd gehad eigenlijk).. go with the flow :z en soms krijg ik meer likes dan ik volgers heb, soms geraak ik nog niet eens aan de helft, so be it. En sommige accounts die eindeloos zagen over het feit dat hun bereik naar beneden gaat en dat ook nog eens posten etc.. krijg ik het van 8)7
Probeer het ook echt als een community te zien, als ik werk tegen kom dat mij inspireert deel ik dat in mijn story etc. Steun ik die mensen (of omgekeerd). Dat kom ik ook vaker tegen en dat vind ik wel fijn. Instagram is een geweldig platform hiervoor!

Zonder iemand hier te shaden, ik snap ook niet dat alles om likes gaat. Dat mensen je dingen zien en jij je ei kwijt kan gaat het toch om? Niet om wie het leukste is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:28

Ik heb geen eieren :+
Ik post ook niet om te laten zien wat we allemaal kunnen en doen. Wil gewoon leuke foto's laten zien en hoop dat andere mensen ze ook leuk vinden. Als ik het daarvoor niet deed kon ik ze ook gewoon op de pc laten staan en daar bekijken.

Ik snap niet dat het zo raar is dat je wel met de likes bezig bent en het 'voor de likes' doet. Lijkt me gewoon normaal, en dat je het dan spijtig vindt als je likes ineens halveren of weet ik het lijkt me ook gewoon logisch.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:52

Ik zeg ook niet dat het raar is, ik snap het vanuit mezelf en mijn eigen instagram niet maar ik kan er ook wel inkomen hoe het kan zijn als je bijvoorbeeld een hele shoot er voor hebt gehouden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:56

Hoe ga jij dan met instagram om? Wat post je en waarvoor of met welke insteek? Gewoon nieuwsgierig :Y)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:52

Gewoon omdat ik het leuk vind en ik het fijn vind een mooie aesthetic op te bouwen. Op het moment is mijn insta leeg, maar ik had hier voor bijvoorbeeld een heel soort moodboard met neon.

Los daarvan werk ik in de muziekindustrie en is het belangrijk voor mijn imago en een soort portfolio. Maar hoeveel likes daar op komen maakt mij niks uit, het is gewoon fijn om een gezicht bij een persoon te hebben. Een beetje zoals Facebook.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:28

Ach ieder zijn of haar ding toch?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:00

Ik snap niet zo goed wat er met die nieuwe update word bedoeld, jij als poster ziet dus nog wel het aantal likes, maar 'de rest' niet?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:20

Volgens mij gaat het er om dat het “kudde” gedrag minder wordt, dat mensen alleen foto’s liken die al veel likes hebben. Zoiets had ik ergens gelezen.

En over het tonen van een perfect wereldje: ik vind dat helemaal niet storend. Bij de paardenaccount vind ik het leuk om te zien wat anderen voor leuke dingen met hun paarden doen en inspireert het me om ook dingen te ondernemen. Maar ook met andere accounts is het toch gewoon leuk om foto’s van prachtige locaties te zien, of mensen die leuke dingen doen. Ik zie het als iets positiefs, op Facebook is veel vaker gezeur en geklaag.