Century schreef:JudithO schreef:Ohhh jaloers! Die moet je inderdaad nog wel even laten lopen. Wij hadden die met 26 weken geslacht. Prachtig vlees kwam eraf!
Die gaan ook geen last van hun lijf krijgen, het is een ouderwets ras en dus niet zo extreem gefokt op snelgroeiend.
Goed om te horen! Ze zijn ook relatief slank nog vind ik. Maar hard groeien ze wel haha. Ik heb er nog een Orpington bij lopen, en die groeit beduidend minder hard. Maar ik kan me voorstellen dat echte vleeskuikens veel harder groeien nog.
26 weken zeg je? ik dacht zelf tussen 16-20 weken, maar iets langer kan dus ook? Ik zal even kijken hoe ze er tegen die tijd bijlopen
Had je ze ook de laatste twee weken opgehokt en veel mais en melkproducten gegeven? Ik lees dat men dat wel doet om dat vetlaagje te krijgen. Maar dat druist dan weer een beetje in tegen het "kip vooral kip laten zijn".
Nee dat hadden wij niet gedaan. Gewoon op regulier voer.
Al zou ik wel graag eens willen proeven wat dat doet. In september ben ik redelijk in de buurt van Bresse, dus daar hoop ik toch wel wat te gaan proeven.
Echt vet gaan ze niet worden hoor, het zijn geen plofkippen om het even heel oneerbiedig te zeggen