Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:34

Gezocht: Budgetcoach MET SPOED %) Pff ik heb maar even van me afgeschreven hoe slecht ik momenteel met geld om ga :7

joyce2

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:36

Wat vervelend Sabini.... Heb je al wel bijgehouden waar het geld allemaal naartoe gaat?

Mijn salaris is in 3 jaar tijd met ruim de helft naar beneden gegaan, terwijl bij het berekenen van onze hypotheek wel mijn volledige salaris van 3 jaar geleden is meegenomen. Ik heb echt alles op een rijtje gezet, in een Excel bestand precies bijgehouden waar elke cent naartoe ging. Inmiddels ben ik zelfs bezig met een lijstje maken, met welke boodschappen waar het goedkoopst zijn (kan ik je doorsturen als je wilt). Bij mij was het vooral belangrijk om écht inzicht te krijgen in waar het geld heen ging en om bepaalde doelen te stellen. Voorheen winkelde ik best regelmatig. Ik dacht dat het wel meeviel, maar op mijn bankrekening waren toch nog veel "nutteloze" uitgaven terug te vinden. Daar ben ik dus gelijk mee gestopt! Ik mag alleen nog winkelen wanneer ik echt wat nodig heb, ik schrijf op wat ik moet hebben en wat ik daar maximaal aan uit kan/mag geven. Mocht ik heel goedkoop geslaagd zijn, dan zet ik het overige geld op m'n spaarrekening, of mag ik dat uitgeven aan bijv. een nieuwe nagellak, of ik leg het aan de kant zodat ik na een tijdje bijv. weer een keer naar de kapper kan.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:07

Oef, wat naar Sabini! Probeer inderdaad toch eens goed na te gaan waar je geld heen gaat. Wanneer je wel gewoon verdient zou je namelijk echt niet zo in armoede moeten leven.

Ik hou ook altijd alle mijn uitgaven bij in een excel-bestand. Ik heb daar potjes voor verschillende uitgaven, en kan zo precies zien waar te veel geld naar toe gaat en waar ik overhoud. Voor mij werkt dat heel fijn. Misschien kun je zoiets een tijdje proberen? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:09

Ik heb mijn pinpas ingeleverd bij mijn beste vriendin. Werkt als een trein.

Het liefst wil ik bloggen over hoe onwijs leuk ik iemand vind, maar zolang hij zijn vriendin er nog niet heeft uitgezet (zij ging vreemd, ik ken haar en ze is vaag) wil ik nog niks bekend maken. Maar meeeeen wat zou ik een mooie blog kunnen schrijven over hem :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:45

Misschien kan je een cryptische blog schrijven :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:47

Ik heb vlinders in mijn buik die een collectieve epileptische aanval hebben. Zo voel ik me. Zucht...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:52

Goedenavond! Ook ik wil graag een start maken met bloggen. Zou ik mij hier mogen inmengen? :)

Lastige situatie lieveli. Je kan het omslachtig houden? :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:55

Oeh vervelend Sabini! Misschien moet je eens kijken in het 'ik koop geen prullaria challenge'-topic? Daar zijn best wat tips voorbij gekomen over hoe je kunt voorkomen dat je prullarie koopt. Of het 'bezuinigen op de boodschappen'-topic?

Lastige situatie Lieveli!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:24

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:10

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:00

BernetteO schreef:
Oeh vervelend Sabini! Misschien moet je eens kijken in het 'ik koop geen prullaria challenge'-topic? Daar zijn best wat tips voorbij gekomen over hoe je kunt voorkomen dat je prullarie koopt. Of het 'bezuinigen op de boodschappen'-topic?[/url]
Dank jullie voor de lieve berichtjes :)

Armoede? Dat ken ik niet hoor. Vind dat een beetje een te 'groot' woord.

Genoemde topics ken ik al. Supertof dat ze er zijn! Er staan goede tips in. Mijn manier van boodschappen doen: elke maand 60 euro pinnen en me daar aan houden. Op een houtje bijten?: soms. Maar ik weet inmiddels hoe dat houtje smaakt. In mijn studententijd heb ik met 7 euro per week rond kunnen komen (en nee ik at niet gezond, maar toch). Ik haal uitdaging uit aanbiedingen scoren. En mijn vriend kookt ook nog wel eens voor mij :)

Momenteel wil ik teveel. Ik wil al die ontbrekende spullen hebben. Ik wil mijn verjaardag vieren. Ik wil gezond (en ongemanipuleerd/ongeraffineerd) eten. Ik wil leuke dingen doen. Ik wil afstuderen en ik wil sparen. En ergens gaat dat mis }:0

Overzicht krijgen is voor mij nu het belangrijkst. Een excel bestand heb ik geprobeerd. Al mijn vaste in-en uitgaven staan daar nog altijd in. Ook in een bestand op mijn telefoon. Maar ik heb echt een kasboek nodig (en een dikke schop onder mijn kont). Opschrijven helpt beter bij mij denk ik.

Via mijn twitter kreeg ik al budgetcoach tips. Maar die mensen zijn duur zeg! Dus ik ga het met mijn eigen kennis proberen -:)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:04

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:26

Ik snap wel dat de term "armoede" aangehaald wordt, gezien je geen bed hebt en zulke dingen, maar ikzelf zie daar idd ook geen armoede in. Meer een gevalletje van geen prioriteiten kunnen stellen :).

Ik heb zelf ook behoorlijk moeten inleveren qua salaris, maar voor mij was het meer de knop de wíl dan het moeten die om moest. Toen die eenmaal om was, ging het eigenlijk prima. (ga verder even niet op in details..)

Een verjaardag op de amerikaanse manier vieren vind ik trouwens echt een dikke no no. Een héle dikke. Op de manier die je aangeeft in elk geval. Een verjaardag op die manier kan ik nog begrijpen, maar dan moet je dát zien als je cadeautje en ook niet nog eens echte cadeautjes willen opstrijken :n.
Maargoed, dat vind ik, no offence :).

Waar je wel op kunt besparen is sowieso de sportschool. Opzeggen als je toch nooit gaat en lekker een rondje gaan hardlopen als je daar zin in hebt :). Dan heb je met 2 maanden een nieuwe simpele winterjas bij elkaar :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:56

Zoals ik er zelf ook over schrijf: die 'Amerikaanse' verjaardag is niet iets waar ik trots op ben. En ik verwacht ook niet dat de mensen die komen en iets qua drinken meenemen dan ook een cadeau meenemen. Het gaat me ook niet zozeer om de cadeaus, maar meer om het feit dat ik met mijn vrienden, familie en collega's bij elkaar het gezellig kan hebben. Ergens wordt er wel van je 'verwacht' dat je dan veel drank in huis hebt (tenminste, dat ben ik gewend uit mijn omgeving).

De reden dat ik momenteel op de grond slaap is trouwens omdat ik mijn vorige bed heb verkocht via marktplaats. Ik ben momenteel bezig met het maken van een 'nieuw' bed met het overige hout wat nog ergens in de schuur ligt. De sportschool heb ik vandaag stop gezet. Daar dacht ik al langer over na..
Bedankt voor je bericht in ieder geval.

Overigens heb ik nooit 'in moeten leveren' op inkomen, maar ik 'moet' mijn ouders financieel steunen omdat zij behoorlijk in de schulden zitten (hier wil ik verder niet op in gaan, maar PB mag altijd). Dit is echter wel een van de grote redenen achter mijn eigen financiële situatie.
'Ouders' is een onderdeel van de uitgaven waar ik niet op kan besparen. Verder heb ik zelf geen schulden. Dat vind ik het belangrijkste. Maar nu; hoe kan ik wél besparen en bewuster worden van de andere uitgaven? Daar ga ik mee bezig :)
Laatst bijgewerkt door Sabini op 30-10-14 00:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:59

Ik blog overigens met opzet niet over de situatie van mijn ouders. De nadruk van mijn laatste post ligt op het bewuster worden en omgaan met (het overige) geld, de 'ontbrekende' spullen kunnen kopen en uiteindelijk kunnen sparen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:23

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:37

Handige tips, Marit. :j

@Sabini, leuk leuk. :D

Over armoede en prioriteiten stellen. Ik denk dat je zoiets wel armoede mag noemen, alleen de oorzaak lag aan je eigen prioriteiten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:35

@ Marit, goed artikel. Ik hoor in mijn omgeving mensen klagen als ik ze de 50mm aanraad. Ik heb hem zelf al heel lang liggen en hij bevalt prima. Ik heb hem wel ter reparatie moeten aanbieden toen hij een maand oud was. Er zat plastic schaafsel in mijn lens...

Even over het financiën stukje. Wat mij erg geholpen heeft is inzicht hebben. Ik heb een Excel sheet met daarop wat er binnenkomt en wat eruit gaat. Wat er onder de streep overblijft is te verdelen in sparen en opmaken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:44

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:45

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:00

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:48

Erg handig artikel weer, Marit! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:17

Dankjulliewel, leuk om te horen! :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:30

_Bitje_ schreef:
xSaarSaar schreef:
Ik vergeet steeds om mijn posts hier te delen, dus tijd om een inhaalslag te maken :=
Foto's van de afgelopen tijd
Rotterdam being pretteh
VIP openingen, hotelnachten en huisfeestjes
Macarons
Invito bloggerbattle | Herfst

En dat waren ze geloof ik weer. :')

wauw wat heb jij een prachtig figuur en een fantastische blog! MAAR dat hoor je vast vaker!
Waar heb je dat leuke zwarte hoedje vandaan? :o

Thanks! :D Van de America Today, +- half jaar geleden was het de laatste in de sale dus ik weet niet of je 'm nu nog ergens kunt vinden... Ik weet in ieder geval wel dat ze bij H&M ook een soortgelijk model hebben!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:07

Saar, je doet me telkens weer denken aan de meisje dat mee deed aan HNTM. Die tweede is geworden!