Rennie89 schreef:Ja dat is het dus… ik werk keihard voor mijn geld en wat ik allemaal heb, onregelmatige diensten, veel uren en weinig sociaal leven en weinig slaap. Nu de keuze gemaakt een andere richting uit te gaan wat nog steeds onregelmatige diensten heeft maar veel betere voorwaardes, maar dan moet ik de eerste maanden wel wat inleveren in verband met een te behalen opleiding. Zij kiest er voor om niet te werken, verschuilt zich achter dezelfde stempel die ik ook heb, alleen ik heb er mee leren dealen. Zij kan ook ontzettend veel maar wilt het gewoon niet en dat vind ik gewoon zonde…
In mijn geval werd elke keuze die ik maakte met betrekking tot mijn huis en wat ook maar iets van luxe was, belachelijk gemaakt. Terwijl het in mijn ogen een logische investering was.
Vervolgens was het ook nog eens raar dat ik in de schoolvakanties niet vrij was en ik dus niet iets leuks kon gaan doen (wat meestal betekende dat ik trakteerde).
Voor mij was het uiteindelijk klaar, als het energie kost dan hoeft het van mij niet. Ik ben erg extravert en krijg echt energie van omgang met mensen. Als ik dat bij iemand niet kan vinden, dan steek ik het er zelf ook niet meer in.