Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:09

Nee, volgens Kuipers gaan tussen nu en 3 weken de ziekenhuizen wss vol lopen met ouderen door de omicron.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:10

Huertecilla schreef:
Gaan psychologen nog járen beleg op hun brood mee verdienen.

Ik hoorde vandaag een verhaal dat een bedrijf over was op online meetings, maar vroeg of de deelnemers nog wel een masker wilde dragen in hun eigen huis voor de camera want een van de participanten had een te grote angst opgebouwd voor mensen zonder masker.

Of wat met die vrouw kort geleden die zichzelf in het toilet van een vliegtuig had opgesloten omdat ze zichzelf had getest tijdens de vlucht en positief was? Masker op, gezichtsschild, gevaccineerd, getest voor de vlucht bij een instantie, iets van 7 maal nog zelf getest, en dan tijdens de vlucht nog een lading tests bij je hebben om op de wc nog een zelftest te doen. Ik moet er niet aan denken hoe moeilijk die het gaat krijgen zonder professionele hulp.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:11

SusanH schreef:
Beseft iedereen zich wel dat de cijfers steeds minder zeggen? Mensen ervaren minder klachten dus gaan minder snel testen. En ook steeds meer mensen doen een zelftest ipv een test bij de GGD. De dagelijkse besmettingscijfers zeggen dus niet veel meer.

En ik wil hier ook Marc van Ranst ipv ons eigen OMT. Ik vind hem echt veel realistischer en nuchterder.

Ik zou denken dat iedereen voor het behoud/verlenging/verkrijgen van z'n QR alsnog wel even langs de GGD gaat?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:14

Popstra schreef:
Nee, volgens Kuipers gaan tussen nu en 3 weken de ziekenhuizen wss vol lopen met ouderen door de omicron.....

Waar baseert hij dit op? In landen om ons heen gebeurt dit ook niet zover ik weet. Hebben wij andere ouderen dan in Engeland bijvoorbeeld?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:15

enzino schreef:
Huertecilla schreef:
Gaan psychologen nog járen beleg op hun brood mee verdienen.

Ik hoorde vandaag een verhaal dat een bedrijf over was op online meetings, maar vroeg of de deelnemers nog wel een masker wilde dragen in hun eigen huis voor de camera want een van de participanten had een te grote angst opgebouwd voor mensen zonder masker.

Of wat met die vrouw kort geleden die zichzelf in het toilet van een vliegtuig had opgesloten omdat ze zichzelf had getest tijdens de vlucht en positief was? Masker op, gezichtsschild, gevaccineerd, getest voor de vlucht bij een instantie, iets van 7 maal nog zelf getest, en dan tijdens de vlucht nog een lading tests bij je hebben om op de wc nog een zelftest te doen. Ik moet er niet aan denken hoe moeilijk die het gaat krijgen zonder professionele hulp.

Dat zijn sowieso uiterst labiele mensen. Net als de anti's die mensen willen vermoorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:15

SusanH schreef:
Ik zou juist enorm blij zijn met eindelijk goed nieuws. Ik snap niet waarom we hier nog steeds
in lockdown zitten vanwege omicron. Zeker winkels, en het mbo hbo en de uni moeten snel weer open.

Daarom ben ik ook voor het loslaten van de aantal meldingen van de besmettingen en alleen de ziekenhuisopnames melden. Zou een hoop rust geven ook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:16

Huertecilla schreef:
Marco Cavaleri van het EMA heeft gezegd dat we boosters niet kunnen blijven zetten, Dat dit negatieve effecten op het immuunsysteem heeft.

Hmm... Heeft hij daar een wetenschappelijke bron voor? Of zou het dat zélf kunnen zijn ....

:+ Een beetje wetenschapper heeft daar inderdaad een onderbouwend onderzoek voor. Zelf wat roepen, dat doen goede wetenschappers niet zomaar.

En bij gebrek aan een bron om zijn mening op te staven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:22

SusanH schreef:
Popstra schreef:

Waar baseert hij dit op? In landen om ons heen gebeurt dit ook niet zover ik weet. Hebben wij andere ouderen dan in Engeland bijvoorbeeld?

Idd en de ouderen zijn nu wel geboosterd.. Wat wil je dan nog meer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:24

Precies dat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:25

De WHO en EMA zijn inderdaad van mening dat blijven boosteren niet de oplossing zal zijn om uit de pandemie te geraken.
Ik las dit ergens in december ook al, maar gisteren stond het ook in De Standaard.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220111_97527208

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:31

Ik had in het begin nog wel het idee dat we met de omikron een stuk beter zouden krijgen. Nu krijg ik steeds meer het idee dat ze het allemaal wel goed vinden...

Echt hoe lang gaan ze nog met deze onzin door? want dat gaat het zo langzaam aan wel worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:39

Pandora2 schreef:
De WHO en EMA zijn inderdaad van mening dat blijven boosteren niet de oplossing zal zijn om uit de pandemie te geraken.
Ik las dit ergens in december ook al, maar gisteren stond het ook in De Standaard.

Nee, dat is het ook niet. Het is/was nu even een noodgreep om aan de rem te trekken, maar op de lange termijn zal het weinig tot niets meer uitmaken denk ik. Ik heb nog steeds de goede hoop dat op den duur mijn immuunsysteem zelf iets gaat aanmaken of al aangemaakt heeft, maar voor nu voelden de vaccinaties tijdelijk als goed. En over een paar jaar hebben we weer hele andere inzichten :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:45

Huertecilla schreef:
Marco Cavaleri van het EMA heeft gezegd dat we boosters niet kunnen blijven zetten, Dat dit negatieve effecten op het immuunsysteem heeft.

Hmm... Heeft hij daar een wetenschappelijke bron voor? Of zou het dat zélf kunnen zijn ....

Als je continue blijft boosteren dan is je hele immuunsysteem misschien wel goed ingericht voor covid, maar met het eerste beste andere virus ben je dan de sjaak.

Dat was mijn eerste gedachte in ieder geval.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:50

prompter schreef:
Pandora2 schreef:

Nee, dat is het ook niet. Het is/was nu even een noodgreep om aan de rem te trekken, maar op de lange termijn zal het weinig tot niets meer uitmaken denk ik. Ik heb nog steeds de goede hoop dat op den duur mijn immuunsysteem zelf iets gaat aanmaken of al aangemaakt heeft, maar voor nu voelden de vaccinaties tijdelijk als goed. En over een paar jaar hebben we weer hele andere inzichten :D

Jij hebt toch de corona gehad? Ik denk dat je immuunssyteem dan in elk geval al redelijk up-to-date is om het zo maar even te noemen 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:50

Ik ben voor corona ook nog steeds van mening dat natuurlijke immuniteit beter is dan tijdelijk beter beschermd door een vaccin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:52

Sizzle schreef:
De psychiatrische jeugd klinieken bij ons hebben het nog nooit zo druk gehad, o.a. met eetstoornissen en paranoide gedachte.
De nood telefoon heeft 2x zoveel bellers dan in 2019.
Ik maak me zeker wel een beetje zorgen over deze tieners die nog moeten beginnen met hun leven. Idem met mensen die vanwege een lockdown begonnen zijn met drinken of drugs, zie er maar weer vanaf te komen.

Onin -:(- Jij ben gewoon zélf ...euh... íets _O-

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:57

En natuurlijk de extra kilo's die mensen opbouwen in de lockdown. De trends van overgewicht en bewegen waren al niet goed, het is nu nog een beetje erger.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:57

Matheno schreef:
Huertecilla schreef:

Als je continue blijft boosteren dan is je hele immuunsysteem misschien wel goed ingericht voor covid, maar met het eerste beste andere virus ben je dan de sjaak.

Dat was mijn eerste gedachte in ieder geval.

Zelfs een fiks verschillende corona mutatie al. Maarrrrr-.... dát risico is niet zo groot want zoals selectie werkt is die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid besmetteliker én milder.

Verder mogen we niet uit het oog verliezen dat vaccins NIET onschadelijk zijn op zich, dus nog afgezien van de negatieve effecten op het immuunsysteem.
Baat het niet, dan schaadt het wél.
Als de baten dalen .... :)*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:58

Pandora2 schreef:
Jij hebt toch de corona gehad? Ik denk dat je immuunssyteem dan in elk geval al redelijk up-to-date is om het zo maar even te noemen 8-)

Ja, maar dat was versie 0.1, dus geen idee of al mijn afweercellen versie 5.0 nu wel herkennen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:00

Kom je wederom met de bewering dat vaccins NIET onschadelijk zijn, waar is je verdere onderbouwing zoals meerdere al gevraagd hebben?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:03

prompter schreef:
Pandora2 schreef:

Ja, maar dat was versie 0.1, dus geen idee of al mijn afweercellen versie 5.0 nu wel herkennen :D

:') Ik zou gokken van wel, maar ik ben geen wetenschapper.
Voer voor een viroloog/microbioloog/vaccinoloog dit :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:06

enzino schreef:
En natuurlijk de extra kilo's die mensen opbouwen in de lockdown. De trends van overgewicht en bewegen waren al niet goed, het is nu nog een beetje erger.

Moet je dat nu wéér opbrengen??? Niemand die dat tegenspreekt toch?! ;) +:)+

Even wat anders; een probleem nu door Covid is het tekort bij bloedbanken.
Door angst/beperkingen/?? wordt er minder gedoneerd.
Ik ging/ga toch al zo vaak als mag en het verschil was/is inderdaad opvallend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:06

bigone schreef:
Kom je wederom met de bewering dat vaccins NIET onschadelijk zijn, waar is je verdere onderbouwing zoals meerdere al gevraagd hebben?

Er zijn toch meldingen genoeg van mensen die (tijdelijk) negatieve gevolgen hebben ondervonden van de vaccinatie? Dat is toch bewijs dat vaccinaties niet onschadelijk zijn?

Verder is toch zo goed als geen enkele medische ingreep of medicijn onschadelijk? Er zitten altijd wel bijwerkingen aan die je moet afwegen tegen de voordelen.

Mijn vaccinatie kreeg ik per injectie. De directe schade was een piepklein gaatje in mijn huid waar een beetje bloed uit kwam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-22 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:07

bigone schreef:

Iets als naar bekende weg vragen? :)* :wave:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:09

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Iets als naar bekende weg vragen? :)* :wave:

Nee naar een goed antwoord, dat jij een aantal dagen 40 gr koorts hebt gehad en er nog iets trilt is geen antwoord. Ja vervelend maar nog steeds geen antwoord op jouw bewering dat vaccins schadelijk kunnen zijn.