Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Gaan psychologen nog járen beleg op hun brood mee verdienen.
SusanH schreef:Beseft iedereen zich wel dat de cijfers steeds minder zeggen? Mensen ervaren minder klachten dus gaan minder snel testen. En ook steeds meer mensen doen een zelftest ipv een test bij de GGD. De dagelijkse besmettingscijfers zeggen dus niet veel meer.
En ik wil hier ook Marc van Ranst ipv ons eigen OMT. Ik vind hem echt veel realistischer en nuchterder.
enzino schreef:Huertecilla schreef:Gaan psychologen nog járen beleg op hun brood mee verdienen.
Ik hoorde vandaag een verhaal dat een bedrijf over was op online meetings, maar vroeg of de deelnemers nog wel een masker wilde dragen in hun eigen huis voor de camera want een van de participanten had een te grote angst opgebouwd voor mensen zonder masker.
Of wat met die vrouw kort geleden die zichzelf in het toilet van een vliegtuig had opgesloten omdat ze zichzelf had getest tijdens de vlucht en positief was? Masker op, gezichtsschild, gevaccineerd, getest voor de vlucht bij een instantie, iets van 7 maal nog zelf getest, en dan tijdens de vlucht nog een lading tests bij je hebben om op de wc nog een zelftest te doen. Ik moet er niet aan denken hoe moeilijk die het gaat krijgen zonder professionele hulp.
SusanH schreef:Ik zou juist enorm blij zijn met eindelijk goed nieuws. Ik snap niet waarom we hier nog steeds
in lockdown zitten vanwege omicron. Zeker winkels, en het mbo hbo en de uni moeten snel weer open.
Huertecilla schreef:Marco Cavaleri van het EMA heeft gezegd dat we boosters niet kunnen blijven zetten, Dat dit negatieve effecten op het immuunsysteem heeft.
Hmm... Heeft hij daar een wetenschappelijke bron voor? Of zou het dat zélf kunnen zijn ....
SusanH schreef:Popstra schreef:Nee, volgens Kuipers gaan tussen nu en 3 weken de ziekenhuizen wss vol lopen met ouderen door de omicron.....
Waar baseert hij dit op? In landen om ons heen gebeurt dit ook niet zover ik weet. Hebben wij andere ouderen dan in Engeland bijvoorbeeld?
Pandora2 schreef:De WHO en EMA zijn inderdaad van mening dat blijven boosteren niet de oplossing zal zijn om uit de pandemie te geraken.
Ik las dit ergens in december ook al, maar gisteren stond het ook in De Standaard.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220111_97527208
Huertecilla schreef:Marco Cavaleri van het EMA heeft gezegd dat we boosters niet kunnen blijven zetten, Dat dit negatieve effecten op het immuunsysteem heeft.
Hmm... Heeft hij daar een wetenschappelijke bron voor? Of zou het dat zélf kunnen zijn ....
prompter schreef:Pandora2 schreef:De WHO en EMA zijn inderdaad van mening dat blijven boosteren niet de oplossing zal zijn om uit de pandemie te geraken.
Ik las dit ergens in december ook al, maar gisteren stond het ook in De Standaard.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220111_97527208
Nee, dat is het ook niet. Het is/was nu even een noodgreep om aan de rem te trekken, maar op de lange termijn zal het weinig tot niets meer uitmaken denk ik. Ik heb nog steeds de goede hoop dat op den duur mijn immuunsysteem zelf iets gaat aanmaken of al aangemaakt heeft, maar voor nu voelden de vaccinaties tijdelijk als goed. En over een paar jaar hebben we weer hele andere inzichten
Sizzle schreef:De psychiatrische jeugd klinieken bij ons hebben het nog nooit zo druk gehad, o.a. met eetstoornissen en paranoide gedachte.
De nood telefoon heeft 2x zoveel bellers dan in 2019.
Ik maak me zeker wel een beetje zorgen over deze tieners die nog moeten beginnen met hun leven. Idem met mensen die vanwege een lockdown begonnen zijn met drinken of drugs, zie er maar weer vanaf te komen.
Matheno schreef:Huertecilla schreef:Marco Cavaleri van het EMA heeft gezegd dat we boosters niet kunnen blijven zetten, Dat dit negatieve effecten op het immuunsysteem heeft.
Als je continue blijft boosteren dan is je hele immuunsysteem misschien wel goed ingericht voor covid, maar met het eerste beste andere virus ben je dan de sjaak.
Dat was mijn eerste gedachte in ieder geval.
prompter schreef:Pandora2 schreef:Jij hebt toch de corona gehad? Ik denk dat je immuunssyteem dan in elk geval al redelijk up-to-date is om het zo maar even te noemen
Ja, maar dat was versie 0.1, dus geen idee of al mijn afweercellen versie 5.0 nu wel herkennen
enzino schreef:En natuurlijk de extra kilo's die mensen opbouwen in de lockdown. De trends van overgewicht en bewegen waren al niet goed, het is nu nog een beetje erger.
bigone schreef:Kom je wederom met de bewering dat vaccins NIET onschadelijk zijn, waar is je verdere onderbouwing zoals meerdere al gevraagd hebben?
Huertecilla schreef:bigone schreef:Kom je wederom met de bewering dat vaccins NIET onschadelijk zijn, waar is je verdere onderbouwing zoals meerdere al gevraagd hebben?
Iets als naar bekende weg vragen?![]()