Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Coby schreef:Zelf nu vakantie als leerkracht basisonderwijs. Ik ben benieuwd of de cijfers dat ook daadwerkelijk gaan aantonen in o.a. het Noorden van het land. Wat mij betreft trappen ze nu eens wat eerder op de rem en worden bepaalde adviezen weer aangescherpt. Zoals bijvoorbeeld het fysiek bij elkaar komen in een ruimte zoals een vergadering of informatieavond. . Vooral binnen schoolgebouwen lijkt mij dat nu echt niet wenselijk.
Ja maar kinderen weer fysiek onderwijs ontzien lijkt me helemaal niet wenselijk. En ook zou ik niet meer willen dat kinderen afstand moeten gaan houden. Leerkrachten en medewerkers kunnen zich gewoon laten vaccineren en zichzelf beschermen.
Wel zouden ze van mij een QR-code mogen vragen voor informatieavonden e.d. van ouders. Ouders die deze niet kunnen overleggen, dan maar digitaal oudercontact.
Sowieso mogen met de stijgende cijfers die QR-code wel overal gaan vragen als het aan mij ligt. Winkels, zwemles ... gewoon alle plekken waar mensen samen komen en niet alleen de horeca.
purny schreef:Tja en dan lees je op internet dat er valse qr code waren. Via een site konden ze die aanvragen.
Ik mag hopen dat ze dat hebben gefikst
Citaat:Telefacts NU gaat undercover: klein groepje artsen geeft bewust valse info over coronavaccins aan patiënten
Een klein groepje artsen geeft bewust foute informatie aan patiënten over de coronavaccins. Dat is donderdagavond om 21u50 te zien in de reportage van Telefacts NU. Het kleine groepje artsen gaat zelfs zo ver dat ze de patiënt een vals attest geven en bereid zijn het vaccin gewoon in de vuilbak te gooien in plaats van aan de patiënt te geven.
Pandora2 schreef:purny schreef:Tja en dan lees je op internet dat er valse qr code waren. Via een site konden ze die aanvragen.
Ik mag hopen dat ze dat hebben gefikst
Ha ja, hier in BE ook. En niet enkel via een site te verkrijgen
Citaat:Telefacts NU gaat undercover: klein groepje artsen geeft bewust valse info over coronavaccins aan patiënten
Een klein groepje artsen geeft bewust foute informatie aan patiënten over de coronavaccins. Dat is donderdagavond om 21u50 te zien in de reportage van Telefacts NU. Het kleine groepje artsen gaat zelfs zo ver dat ze de patiënt een vals attest geven en bereid zijn het vaccin gewoon in de vuilbak te gooien in plaats van aan de patiënt te geven.
Pandora2 schreef:Ik vraag mij wel af in hoeverre die besmettingsaantallen nog relevant zijn.
Hier lopen in de regio's met de hoogste vaccinatiegraad de besmettingen het snelst op. Tot 110% tegenover vorige week.
Iemand een idee ?
IMANDRA schreef:Ja daar ben ik me bewust van. Maar die hoge werkdruk is niet te vergelijken met de werkdruk die er nu is. Met het ziekteverzuimpercentage wat er nu is.
Ik zeg ook niet dat het normaal wel goed gaat. Ik zeg alleen dat Corona ook echt zijn weerslag heeft gehad op de zorg waardoor het nu echt veel erger is.
En er is inderdaad geen perspectief, dat zei ik volgens mij ook. De motivatie om 'the extra mile' te gaan in de zorg is compleet weg. Omdat een grote groep weigert te vaccineren en er daardoor wel aangemodderd moet worden met meer maatregelen, zonder zicht op oplossing.
loriene schreef:De overheid heeft al 1,5 jaar de tijd gehad om wat aan de zorg te doen.
Hebben ze dat gedaan?
Spenk schreef:Denk jij dat je in 1,5 jaar complete blikken IC personeel open trekt? Natuurlijk niet! En er is de afgelopen 1,5 jaar ontzettend veel geld naar de zorg gegaan.
loriene schreef:Spenk schreef:Denk jij dat je in 1,5 jaar complete blikken IC personeel open trekt? Natuurlijk niet! En er is de afgelopen 1,5 jaar ontzettend veel geld naar de zorg gegaan.
Is er geld gegaan naar een opleiding?
Of televisiespotjes om een opleiding in de zorg te gaan doen?
Er is geen ruk gedaan om mensen naar de zorg te krijgen.
Enigste wat onze overheid doet is miljoenen kwijt raken,geld steken in opleiding boa`s en ga zo maar door.
Waar is dat geld gebleven wat jij bedoelt?
DuoPenotti schreef:Ze hadden die 10.000 bedden inclusief personeel nooit eruit moeten gooien...maar dat mag je op bokt niet zeggen.
Maar uiteindelijk zit daar wel ons probleem tegenover Duitsland.
En nee die betalen zich ook niet scheel.
lenaa_tje schreef:Niet eens als ik kijk naar mijn examenklas zijn daar al meerdere jaren een groot aantal leerlingen wat graag verpleegkundige (verpleeger) wil worden. Dit is een loting studie dus ze worden niet allemaal toegelaten.
Daar heb ik dan wel weer vraagtekens over.
loriene schreef:Spenk schreef:Denk jij dat je in 1,5 jaar complete blikken IC personeel open trekt? Natuurlijk niet! En er is de afgelopen 1,5 jaar ontzettend veel geld naar de zorg gegaan.
Is er geld gegaan naar een opleiding?
Of televisiespotjes om een opleiding in de zorg te gaan doen?
Er is geen ruk gedaan om mensen naar de zorg te krijgen.
Enigste wat onze overheid doet is miljoenen kwijt raken,geld steken in opleiding boa`s en ga zo maar door.
Waar is dat geld gebleven wat jij bedoelt?
MarlindeRooz schreef:lenaa_tje schreef:Niet eens als ik kijk naar mijn examenklas zijn daar al meerdere jaren een groot aantal leerlingen wat graag verpleegkundige (verpleeger) wil worden. Dit is een loting studie dus ze worden niet allemaal toegelaten.
Daar heb ik dan wel weer vraagtekens over.
Dat is niet overal en bij elke school zo. Tegenwoordig zijn er ook veel HBO verpleegkundigen. Dat is geen loting hier hoor.