Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:07

Gewoon terugsturen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:10

Hoeveel was hij en heb je een foto van de knopen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:10

Ja? Ik voel me zo'n zeur, was ook heel goedkoop. Maar ik verwacht wel hele kleding bij status heel goed en als er niks gemeld staat. Precies hierom wacht ik dus met alles is oké klikken tot ik het ook aan kan trekken. Dan vallen zulke dingen of bijvoorbeeld een gaatje me pas op. :=

Urbanus schreef:
Hoeveel was hij en heb je een foto van de knopen?

5 euro :+ dat is natuurlijk niks, weet ik ook wel, maar kon uit meerdere kiezen.

Afbeelding

In het echt zijn ze niet rood / paars maar zwart. Sowieso is de blouse ook soort nep satijn achtig en zwart ipv dit vale haha.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:22

Terugsturen is op eigen kosten, voor 5 euro zou ik dat persoonlijk nooit doen… zou een mindere review geven en op zoek geen naar zo’n knoopje en er eentje aanzetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:23

Ja dat is wel balen :(:)

Bij zoiets stuur ik een berichtje naar de verkoper. Vriendelijk, maar wel je teleurstelling laten blijken dat er een knoop ontbreekt en je hem nooit gekocht zou hebben als je dat had geweten.... en dan even afwachten wat de reactie is.

Tenzij je hem gewoon terug wilt sturen natuurlijk. Dan dat doen :j

Voor die 5 euro zou ik verder geen moeite gaan doen. Als het verder een mooie blouse is, keer naar de markt gaan ofzo en een vervangend knoopje zoeken :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:27

Ik koop expres geen dingen waar je weer knoop aan moet zetten of iets anders weer vast maken :') dat lukt niet en moet ik het eigenlijk wegbrengen wat helemaal zonde van het geld is. Kijk wel wat ik ermee doe, anders gooi ik hem er zelf weer op maar zet het er dan wel bij.

Maar dat is terugsturen ook idd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:29

Gewoon vragen of ze het wil terug kopen voor 1€ dan betalen ze zelf de retourkosten anders melding maken bij vinted

Maar ik geloof bij goed dat er wel knoopje mag missen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:30

Of beide knopen vervangen zodat je ook geen verschil ziet.

Zo had ik van de week twee Marlies Dekkers bh's gekocht en echt voor een prikkie. Ze stonden als goed maar ze vielen gewoon onder de categorie nieuw zonder prijskaartje of op zijn minst heel goed. Echter heb ik wel geluk gehad. Ze had ze in een zak gestopt, helemaal opgevouwen en dan een kilo tape er omheen. Bij het pakketpunt zeiden ze ook dat het adreslabel er af was gevallen, maar ik kon aan de vorm zien dat het wel mijn pakket moest zijn. Gelukkig niks gebeurd en cups ook verder niet vervormd dus ben er heel blij mee, maar heb wel een melding gemaakt dat ze het zo niet meer moet versturen omdat het etiket er dus zo af viel en de cups zo helemaal uit vorm kunnen raken.- En als iemand echt moeilijk wil doen ze naar haar geld kan fluiten. Ze was nieuw op Vinted dus dacht ik geef de tip toch maar. Heb verder wel gewoon 5 sterren gegeven, want ik ben heel blij met mijn koopje :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:39

Zoals ik schreef stond het onder heel goed. En bij omschrijving amper gedragen. Plus dat je missende onderdelen of gebreken altijd op de foto moet zetten en in de omschrijving, ongeacht de staat.

Ik kijk nog wel even wat ik doe, geen zin om er geld aan uit te geven om terug te sturen.

Positieve noot, had ook paar enkellaarsjes besteld want die had ik nodig. Die waren vele malen beter als verwacht. Zelfs de originele doos er nog bij :')

Dat is fijn deedee! En geluk dat je zonder label het nog kreeg!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:32

Iemand hier ooit ervaring gehad met dat DHL zelf besloot het retour afzender te sturen? Het is überhaupt niet niet eens gesorteerd, last staan aangeboden. Hoe gaat vinted hiermee om?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:35

tita schreef:
Gewoon vragen of ze het wil terug kopen voor 1€ dan betalen ze zelf de retourkosten anders melding maken bij vinted

Briljante truuk :j

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:58

Ik zou het idd wel melden bij de verkoper. Misschien kan ze je een gedeelte van het aankoop bedrag terug storten. Vind dat een missende knoop wel gemeld moet worden. Misschien in dit geval over het hoofd gezien. Maar lijkt me dat verkoper ook begrijp dat je het anders niet gekocht had.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:58

tita schreef:

Is je dat wel is gelukt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:12

Ik heb het ook wel eens gedaan als echt duidelijk was dat de verkoper fout zat.

Bij iets dat bij maat 8 jaar geadverteerd werd en baby of peuter maat was :=
En een keer toen iemand 2 pakjes verzonden had en de adreszegels per ongeluk verwisseld had.

Toen hebben we op deze manier de pakjes op de juiste plek kunnen krijgen :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:14

zoef123 schreef:
tita schreef:

Is je dat wel is gelukt?

Zelf al 2x zo gedaan, ik steek er dan wel een euro bij, zodat ze niets betalen voor hun eigen kledij, enkel de verzending.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:27

Justme_Lisaa schreef:
Iemand hier ooit ervaring gehad met dat DHL zelf besloot het retour afzender te sturen? Het is überhaupt niet niet eens gesorteerd, last staan aangeboden. Hoe gaat vinted hiermee om?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:34

Tallie1979 schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren!

Ik heb dit met marktplaats bij de hand. Helaas blijkt het pakket op beide afleverpunten niet te liggen. DHL komt zelf ook niet verder met hun zogenaamde onderzoek. Ondertussen alweer 5 weken verder.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 19:17

zoef123 schreef:
tita schreef:

Is je dat wel is gelukt?

Ja zo vaak vooral als het nep is,
Wat wil je dat ik het meld bij vinted en bewijs heb dat nep is, dan ben jij je geld kwijt en ik hou het
Of je geeft nu mijn geld vrij en koop het terug

Ik denk wel keer of 5 gedaan

Of als er een gat in zit, wil je dat ik het meld ben jij je geld kwijt of wil je het terug hebben
Wel moeten ze eerst mij uitkeren hoeft niet op mijn rekening te staan maar moet wel zien bedrag terug gestort

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:03

zoef123 schreef:
Ik zou het idd wel melden bij de verkoper. Misschien kan ze je een gedeelte van het aankoop bedrag terug storten. Vind dat een missende knoop wel gemeld moet worden. Misschien in dit geval over het hoofd gezien. Maar lijkt me dat verkoper ook begrijp dat je het anders niet gekocht had.

Ik heb een colbertje verkocht en eerst nog even gewassen voordat ik het opstuurde.
Kom ik twee dagen later een knoop tegen van dat colbertje in de wasmachine dus ook ik heb iets opgestuurd met de vermelding heel goed maar toch een missende knoop.
Ook bij mij was er geen kwade opzet in het spel, kan toch ook gewoon zijn dat de verkopende partij van mwm het over het hoofd heeft gezien?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:19

tita schreef:
zoef123 schreef:

Is je dat wel is gelukt?

Ja zo vaak vooral als het nep is,
Wat wil je dat ik het meld bij vinted en bewijs heb dat nep is, dan ben jij je geld kwijt en ik hou het
Of je geeft nu mijn geld vrij en koop het terug

Ik denk wel keer of 5 gedaan

Of als er een gat in zit, wil je dat ik het meld ben jij je geld kwijt of wil je het terug hebben
Wel moeten ze eerst mij uitkeren hoeft niet op mijn rekening te staan maar moet wel zien bedrag terug gestort

Maar als er een gat in zit, en je wil je geld terug dan ben je ook verplicht om het terug te sturen. Anders krijg je je geld niet terug. Heb ook wel eens iemand gehad die gewoon aangaf, tja de retourkosten zijn voor de koper, anders krijg je je geld niet terug

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:22

Maar Tita laat het geld buiten Vinted om terugstorten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:55

Neen, volgens mij niet. De verkoper koopt zijn gebrekkig artikel terug via vinted voor 1 euro, zo betaalt hij/zij de verzending.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:19

Nee gaat altijd via vinted, tenzij er kledingstuk opgehaald wordt.
Ik heb kledingstukken ontvangen met gaten, eentje heb ik mijn geld terug en zij moet nog terugkopen via vinted maar ben ff weg

De andere gevallen mocht ik vaak houden en kreeg ik geld terug
Je bent niks verplicht terug te sturen, eerst samen overleggen dat heeft vinted het liefst als verkoper retour geld drukt moet je zelf regelen

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:40

tita schreef:
Nee gaat altijd via vinted, tenzij er kledingstuk opgehaald wordt.
Ik heb kledingstukken ontvangen met gaten, eentje heb ik mijn geld terug en zij moet nog terugkopen via vinted maar ben ff weg

De andere gevallen mocht ik vaak houden en kreeg ik geld terug
Je bent niks verplicht terug te sturen, eerst samen overleggen dat heeft vinted het liefst als verkoper retour geld drukt moet je zelf regelen

Je bent het wel verplicht terug te sturen als er bijvoorbeeld een gebrek is. Alleen met nepartikelen is dit niet verplicht. Je krijgt zoveel dagen om het te retourneren en anders krijg je je geld niet terug. Ik had laatst ook een koper waar bij de broek niet paste. Ze zei vervolgens dat dit was omdat het elastiek uitgereikt zou zijn. Vinted oordeelde dat ze een x aantal dagen had om te retourneren en anders werd alsnog de betaling vrijgegeven.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:17

Klopt je bent wel verplicht om het terug te sturen anders krijgt de verkoper het geld als je dat niet doet.

Had nu ook wat geks. Ik had veelgebruikte Tommy schoenen verkocht krijg ik 3 sterren met als review goede uitwisseling. Dan denk ik echt had ze nog beter in de kliko kunnen gooien dan voor die paar euro moeite doen om ze naar je op te sturen.