Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:59

xxxmh schreef:
Las ook al dat Nederland nog donker roder wordt op de kaart. Ben benieuwd of het nog consequenties gaat hebben voor vakanties.

We vrezen weer het ergste |( . Hopelijk pas eind augustus dat de grenzen weer dicht gaan of andere redenen dat de reizigers niet mogen komen. Want anders gooien we weer een dik vet bedrag in de wc. Dat zou heel verdrietig zijn, want we zijn net als de meeste mensen met een gîte absoluut niet rijk.
Geeft voor mij wel aan, als dit gebeurt, dat we top vooruitgekeken hebben en de juiste beslissingen hebben genomen en dus ons woonhuis in de verkoop hebben gedaan waarvan de acte waarschijnlijk begin september passeert. Dan is dat afgehandeld en gaan we zelf maar in de gîte wonen, want anders wordt het toch financieel penibel hier, want de reserves zijn onderhand wel op, met twee huizen met alle kosten zonder inkomen van het vakantie huis.

Zoals electra schrijft is het wel. De uitbaters, wij dus, kunnen weer alles terug betalen. Maar als mensen eenmaal in ons huis zitten dan ga ik wel overleggen met ze, want voel er weinig voor om alles terug te betalen want ik heb wel alle onkosten van laken was en schoonmaak, omdat ze er al in geslapen hebben. Dat zou ik echt te gek voor woorden vinden. Dan verlies je alle kosten + nog eens extra paar honderd euro.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:11

Stel je spullen worden gejat, wordt dat bij veel verzekeringsmaatschappijen niet vergoed. Dus niet alleen corona gerelateerd. Om eerlijk te zijn, corona schade is doorgaans het minste, omdat je eigen ziekenfonds ook vergoed.

Edit: het zijn ook de grootste verzekeraars die helemaal niets vergoeden. 1/3 de van de maatschappijen, maar wel meer dan de helft van de afgesloten verzekeringen.

fokfanaat

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:13

owkey, dat was bij mijn verzekering niet zo, heb dat nog specifiek nagevraagd, ging alleen om extra schade door corona

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:16

pien_2010 schreef:
xxxmh schreef:
Las ook al dat Nederland nog donker roder wordt op de kaart. Ben benieuwd of het nog consequenties gaat hebben voor vakanties.

We vrezen weer het ergste |( . Hopelijk pas eind augustus dat de grenzen weer dicht gaan of andere redenen dat de reizigers niet mogen komen. Want anders gooien we weer een dik vet bedrag in de wc. Dat zou heel verdrietig zijn, want we zijn net als de meeste mensen met een gîte absoluut niet rijk.
Geeft voor mij wel aan, als dit gebeurt, dat we top vooruitgekeken hebben en de juiste beslissingen hebben genomen en dus ons woonhuis in de verkoop hebben gedaan waarvan de acte waarschijnlijk begin september passeert. Dan is dat afgehandeld en gaan we zelf maar in de gîte wonen, want anders wordt het toch financieel penibel hier, want de reserves zijn onderhand wel op, met twee huizen met alle kosten zonder inkomen van het vakantie huis.

Zoals electra schrijft is het wel. De uitbaters, wij dus, kunnen weer alles terug betalen. Maar als mensen eenmaal in ons huis zitten dan ga ik wel overleggen met ze, want voel er weinig voor om alles terug te betalen want ik heb wel alle onkosten van laken was en schoonmaak, omdat ze er al in geslapen hebben. Dat zou ik echt te gek voor woorden vinden. Dan verlies je alle kosten + nog eens extra paar honderd euro.

Wij hebben in september 2 vakanties staan dus liever ook na augustus niets dicht haha :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:24

Dat snap ik inge. Wat ik bedoel te schrijven en waar ik aandacht voor vraag, is dat de meeste uitbaters uit de kosten komen als ze juli en Augustus vangen want daar moet het toch in gebeuren.

Het is niet zo bedoeld hoor, maar klinkt altijd zo gemakkelijk de reisorganisatie of uitbater betaalt wel terug. Daar zit een wereld van bezorgdheid achter, bang on het niet te redden etc. Dat is de reden van mijn posts om die andere kant ook te laten zien.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-07-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:25

pien_2010 schreef:
Dat snap ik inge. Wat ik bedoel te schrijven en waar ik aandacht voor vraag, is dat de meeste uitbaters uit de kosten komen als ze juli en Augustus vangen want daar moet het toch in gebeuren.

Het is niet zo bedoeld hoor, maar klinkt altijd zo gemakkelijk de reisorganisatie of uitbater betaalt wel terug. Daar zit in wereld van bezorgdheid achter, bang on het niet te redden etc.

Daarom is het ook ontzettend belangrijk dat toerisme gewoon door kan gaan. Anders gaan jullie en vele anderen gewoon kapot. Hoop van harte dat het jullie gegund is!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:26

Lieve post inge bedankt. Niemand kan er iets aan doen, maar begrip voor de branche, bars restaurants etc doet goed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:32

pien_2010 schreef:
Lieve post inge bedankt. Niemand kan er iets aan doen, maar begrip voor de branche, bars restaurants etc doet goed.

Precies.. En er is lang niet overal voldoende steun. Als het dicht gaat, is er straks gewoon niets meer om naartoe te kunnen volgend jaar ;( dan blijven alleen de reuzen over.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:43

Grijze golf na de schoolvakanties zorgen vaak voor grote boost wat dat betreft

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:57

fokfanaat schreef:
owkey, dat was bij mijn verzekering niet zo, heb dat nog specifiek nagevraagd, ging alleen om extra schade door corona

Hier ook niet, heb de voorwaarden afgelopen week nog door gelezen.
Ook bij Corona in oranje gebied zijn nog wel wat zaken verzekerd.
Maar goed met boeken etc. Zitten wij sowieso niet en gaan denk ik ook niet meer naar het buitenland (op Duitsland na)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:23

Nederland grotendeels donkerrood op nieuwe kaart van Europees gezondheidsinstituut - https://nos.nl/l/2390323

Frankrijk nu ook oranje
Spanje dik rood....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:29

Echwel waar jij zie een oranje Frankrijk? Ik zie geel met 2 grote groene gebieden. Of kijk ik fout.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:29

Neonlight schreef:
Stel je spullen worden gejat, wordt dat bij veel verzekeringsmaatschappijen niet vergoed. Dus niet alleen corona gerelateerd. Om eerlijk te zijn, corona schade is doorgaans het minste, omdat je eigen ziekenfonds ook vergoed.

Edit: het zijn ook de grootste verzekeraars die helemaal niets vergoeden. 1/3 de van de maatschappijen, maar wel meer dan de helft van de afgesloten verzekeringen.

Univé keert iig gewoon uit bij niet door corona gerelateerde schade.
Citaat:
Alleen schade die gerelateerd is aan het coronavirus wordt niet vergoed. Bijvoorbeeld de kosten voor een test, of de kosten wanneer je langer moet blijven na een positieve test. Via je zorgverzekering ben je wel altijd verzekerd voor kosten tot het Nederlandse tarief. Houd er wel rekening mee dat ieder land zijn eigen maatregelen treft tegen het coronavirus, daardoor kan de hulpverlening er soms anders uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:30

pien_2010 schreef:
Echwel waar jij zie een oranje Frankrijk? Ik zie geel met 2 grote groene gebieden. Of kijk ik fout.

Op die kaart is geel oranje.. Beetje verwarrend..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:30

OK.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:37

In Italië nu ook aan het verkleuren

Mag ik zeggen dat ik er zat van begin te worden..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:49

Mag. Ik word er ook zat van en ik vind er ook van alles van :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:52

Echwel schreef:
In Italië nu ook aan het verkleuren

Mag ik zeggen dat ik er zat van begin te worden..

Ja dat mag! Ik namelijk ook!

Ondertussen wel blij dat wij maanden geleden al besloten hebben 14 dagen limburg te doen ipv italie/zwitserland/oostenrijk. Die keuze geeft hier wel rust. Tenzij we hier een lockdown krijgen met alles dicht, kunnen we wel weg.
Maar ik was zoveel liever naar het buitenland gegaan.. hopelijk volgend jaar

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:57

Ik heb ook enorm veel zin in een paar dagen buitenland. Hoeft niet ver of exotisch, maar even NL uit. Maar het is zo onzeker en vergt nu ook meer voorbereiding dan anders...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:59

_Lorette_ schreef:
Ik heb ook enorm veel zin in een paar dagen buitenland. Hoeft niet ver of exotisch, maar even NL uit. Maar het is zo onzeker en vergt nu ook meer voorbereiding dan anders...

Ik denk steeds ach volgend jaar kan het weer,
Maar dat dachten we vorig jaar ook…..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:00

Wij zijn met alternatief ik weet niet hoeveel nu bezig..
Wil gewoon effe eruit, thuisblijven kan ook, maar dan weet ik precies hoe het gaat zijn we steeds in de weer voor iedereen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:02

Echwel schreef:
Nederland grotendeels donkerrood op nieuwe kaart van Europees gezondheidsinstituut - https://nos.nl/l/2390323

Frankrijk nu ook oranje
Spanje dik rood....

Jasses -O-

Toch heb ik het idee dat veel mensen toch op een manier op vakantie gaan naar het buitenland. Denk dat dat ook komt door de aangekondigde files voor dit weekend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:22

Echwel schreef:
Wij zijn met alternatief ik weet niet hoeveel nu bezig..
Wil gewoon effe eruit, thuisblijven kan ook, maar dan weet ik precies hoe het gaat zijn we steeds in de weer voor iedereen..

Houd me up to date, wij rijden wel achter jullie aan dan. :') _O-
Wat dat betreft ben ik blij met de campervakantie, laatste alternatief is rondje Nederland, maar we kunnen er in ieder geval altijd op uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:25

Al zet je de camper in de achtertuin :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:36

Fitzroy schreef:
Al zet je de camper in de achtertuin :D

Hijst beetje moeilijk op

Neon lukt Frankrijk niet gaan we aan de zwier op texel