Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:00

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:22

eekhoornerik schreef:
Ik lees hier af en toe mee, maar kwam vandaag dit heldere overzicht tegen in de Volkskrant.

De grafieken geven een goed overzicht van de coronacijfers per land (o.a. sterftecijfer per miljoen inwoners om e.e.a. in perspectief te kunnen zien) en de trends per land.

Wilde dit even met jullie delen (als dit niet al gedaan is natuurlijk)

https://www.volkskrant.nl/cs-b14e8079

Eigenlijk wijkt alleen China ontzettend af in de grafieken.
Verder hebben alle landen, heftige maatregelen of niet, toch een beetje dezelfde exponentiële groei lijkt het.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 29-03-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:25

Biebz schreef:
Ik voelde mij deze week ook best ongemakkelijk op de momenten dat ik naar een bouwmarkt moest..
Moet komende week de sleutel van mijn oude huis inleveren en wil toch wel graag beetje lekker kunnen zitten en leven in het nieuwe huis.
Zoveel opmerkingen gehad van ga alleen als het echt nodig is..
Nu gelukkig klaar en de rest en het opknappen verder komt wel.
Maar stond er echt van te kijken hoe druk het nog was in de winkels.

Het is zo druk omdat iedereen “een beetje lekker wil zitten”. Dus je draagt zelf bij aan dat probleem. En straks mogen we helemaal niets meer, maar dan zitten die mensen wel “lekker”.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:31

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:40

Ik kijk vaak hier:

https://www.worldometers.info/coronavirus

Het is bijzonder dat wij (CH) nu op nummer 1 staan van aantal/miljoen van de top 10 besmettingen maar nog weinig merken van de stress.
Luxemburg is per hoofd van de bevolking bizar hoog maar daar lijkt ook nog weinig aan de hand.
Het aantal doden is in verhouding laag. Mijn man is naar huis gestuurd omdat er nog te weinig te doen is.
De onderlinge verschillen per land zijn opmerkelijk./

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 05:01

Abiola schreef:
Biebz schreef:
Ik voelde mij deze week ook best ongemakkelijk op de momenten dat ik naar een bouwmarkt moest..
Moet komende week de sleutel van mijn oude huis inleveren en wil toch wel graag beetje lekker kunnen zitten en leven in het nieuwe huis.
Zoveel opmerkingen gehad van ga alleen als het echt nodig is..
Nu gelukkig klaar en de rest en het opknappen verder komt wel.
Maar stond er echt van te kijken hoe druk het nog was in de winkels.

Het is zo druk omdat iedereen “een beetje lekker wil zitten”. Dus je draagt zelf bij aan dat probleem. En straks mogen we helemaal niets meer, maar dan zitten die mensen wel “lekker”.

Dus jij vergelijkt een nieuw huis of een grote verbouwing met mensen die de tuin aanpakken?
Lekker zitten is wat anders dan in kaal huis terecht komen...
Bouw gaat hier ook nog steeds door. Net ook weer wakker geworden van de overbuurman die altijd op maandag een stuk gereedschap laat vallen die in zijn bus moet. Waarom hij dat nu altijd doet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 06:21

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:27

Sizzle schreef:
Ik kijk vaak hier:

https://www.worldometers.info/coronavirus

Het is bijzonder dat wij (CH) nu op nummer 1 staan van aantal/miljoen van de top 10 besmettingen maar nog weinig merken van de stress.
Luxemburg is per hoofd van de bevolking bizar hoog maar daar lijkt ook nog weinig aan de hand.
Het aantal doden is in verhouding laag. Mijn man is naar huis gestuurd omdat er nog te weinig te doen is.
De onderlinge verschillen per land zijn opmerkelijk./

Deze link bekijk ik ook idd voor updates, idd ook om te kijken hoe het in andere landen gaat.

Daarnaast houd ik het kaartje van NL een beetje bij, hier kan je goed zien waar in NL de meeste besmettingen zitten
https://localfocus2.appspot.com/5e68e7405456b

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:59

]
corine1981 schreef:
eekhoornerik schreef:
Ik lees hier af en toe mee, maar kwam vandaag dit heldere overzicht tegen in de Volkskrant.

De grafieken geven een goed overzicht van de coronacijfers per land (o.a. sterftecijfer per miljoen inwoners om e.e.a. in perspectief te kunnen zien) en de trends per land.

Wilde dit even met jullie delen (als dit niet al gedaan is natuurlijk)

https://www.volkskrant.nl/cs-b14e8079

Eigenlijk wijkt alleen China ontzettend af in de grafieken.
Verder hebben alle landen, heftige maatregelen of niet, toch een beetje dezelfde exponentiële groei lijkt het.

Dat lijkt zo voor China omdat ze daar op een ander punt in de grafiek beginnen maar die hebben in het begin ook die exponentiële groei gehad.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 30-03-20 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:59

Ik las vanmorgen dit artikel.

Afbeelding

Er hebben in Nederland een nijpend tekort aan apparatuur maar ik begrijp uit dit stuk dat als wij eerder besteld hadden ze in China of Italië tweede gekomen waren.

In de lijn van besmettingen is het eigenlijk, onbewust, op een eerlijke manier verdeeld.

Hopelijk kunnen ze snel produceren en leveren.

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:01

Hij was gisteren op 1 te gast en het was heel intressant om te horen, hoe hij moet schipperen om alle benodigde onderdelen bij elkaar te krijgen.

Op het moment dat 1 land echt de grenzen sluit kunnen ze niet meer worden geproduceerd

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:03

PSvanLot schreef:
Ik las vanmorgen dit artikel.

[ [url=m/YuHsoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er hebben in Nederland een nijpend tekort aan apparatuur maar ik begrijp uit dit stuk dat als wij eerder besteld hadden ze in China of Italië tweede gekomen waren.

In de lijn van besmettingen is het eigenlijk, onbewust, op een eerlijke manier verdeeld.

Hopelijk kunnen ze snel produceren en leveren.

Wat ik me afvraag, zou er nu het in China beter lijkt te gaan, beademingsapparatuur van daar naar hier kunnen komen?

Wat nog een groter probleem dan apparatuur kan zijn was volgen Gommers ook nog de personele bezetting van de IC bedden. Ook wel een punt van zorg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:03

Daarom zal Amerika er ook geen beslag op kunnen leggen denk ik? Dan gaan andere landen waarschijnlijk geen onderdelen meer leveren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:04

Echwel schreef:
Hij was gisteren op 1 te gast en het was heel intressant om te horen, hoe hij moet schipperen om alle benodigde onderdelen bij elkaar te krijgen.

Op het moment dat 1 land echt de grenzen sluit kunnen ze niet meer worden geproduceerd

Dat laatste klopt niet (binnen Europa dan) daar heeft de EU 2 weken geleden een wet tegen gemaakt.
Als Amerika dwars gaat staan dan heb je waarschijnlijk inderdaad weinig in te brengen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:08

Sizzle het bleek dat de Filippijnen al de grenzen hadden gesloten en daar komt 1 klein onderdeeltje vandaan.
Hij heeft dus heel veel ervoor moeten doen.

Mooi vond ik ook dat hij toegeeft dat hij en andere medewerkers er slapeloze nachten van hebben

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:09

Buiten Europa heb je geen grip inderdaad.
Maar ik ben blij dat ze er binnen Europa een stokje voor gestolen hebben toen Duitsland de export blokkeerde.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:10

KarmaChansy schreef:
Voor de gene die het over andere landen wil lezen dit is een ok bron voor Zweden staat in het Engels als het goed is

https://sverigesradio.se/artikel/7441027

Ze zijn bij jullie nog niet helemaal ervan overtuigd hoe serieus dit is. |(
Ze staan gewoon nog op een kluitje bv de pers te woord....

Zit jij relatief veilig op de ruimte waar je woont ?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:11

Wat hij ook vertelde dat Nederland bij meerdere leveranciers heeft besteld...

Wat dus blijkbaar heel wijs is

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:29

Het schijjnt ook nog niet simpel te zijn om ffp2 mondmaskers van goede kwaliteit geleverd te krijgen.
Hele ladingen uit China worden afgekeurd omdat ze niet voldoen aan de normen.
Een belgisch bedrijf waar een bestelling geplaatst was, verandert opeens de prijs en de afspraken.
Schiet ook niet op zo -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:35

Wat betreft China en beademingsapparatuur, volgens de site worldometers liggen daar nog steeds 2500 mensen kritiek. Of dat ook zo is geen idee maar wanneer je dat lijstje langsgaat zie je dat er nog heel veel landen mensen in kritieke toestand hebben.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:40

Weet iemand hoe het zit met het huidige aantal Coronabedden in NL? Ik dacht dat dat er 900 waren, maar zie dat we ondertussen al meer dan 1000 patienten hebben. Zijn we al opgeschaald?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:42

Die meneer van Philips vond ik wel fijn uitleggen. In wat voor situatie die zich nu bevinden..... keuzes maken en dag en nacht doorwerken.
Onbegrijpelijk dat pas 2 weken geleden de bestelling geplaatst werd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:55

Nou ben ik geen held in grafieken lezen,maar die van de volkskrant klopt toch ergens niet?Het ligt er toch ook aan waarneer het virus het land in is gekomen. China was ver voor ons dus dan loopt je piek toch anders.
Wat mij toch een boel zorgen baart dat mensen het in nederland zo weinig serieus nemen en blijven vinden dat ze naar een bouwmarkt kunnen gaan omdat ze gezellig willen zitten.Wat heb je aan dat gezellige zitje als je dadelijk op de ic ligt of tussen 6 planken.4 op de10 besmette mensen zijn jonger en daar sterven er dan plots is een razendsnel tempo. In belgie een verpleegster van 30 op 2 dagen tijd.Denk daar eens aan aub.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:57

Nirvana_ schreef:
Weet iemand hoe het zit met het huidige aantal Coronabedden in NL? Ik dacht dat dat er 900 waren, maar zie dat we ondertussen al meer dan 1000 patienten hebben. Zijn we al opgeschaald?

Waar zie je dat van 1000 patiënten? En zijn die echt allemaal op de ic's?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:06

moonsparkle schreef:
Nirvana_ schreef:

Waar zie je dat van 1000 patiënten? En zijn die echt allemaal op de ic's?

Ja:
Stichting Nice schreef:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 972/61=1033

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen COVID-19 opname op dit moment: 73

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1232

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 136

https://www.stichting-nice.nl/