Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:41

Via Marktplaats ga ik eigenlijk alleen maar ophalen. Vertrouw het nooit, laatst toch iets via gelijk oversteken gekocht denk iets meer zekerheid maar toch ook weer gezeik. Uiteindelijk redelijk goed gekomen. Laatst wel 2 puzzels verkocht met gelijk oversteken dat ging weer wel prima.

Via Vinted kopen heb ik dan weer helemaal geen problemen mee, dat werkt zo makkelijk en is tot nu toe steeds goed gegaan en veel voordeliger en makkelijker verzenden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:42

Ik vind Vinted zo lang duren, zeker naar Frankrijk. Op mp verkoop ik alleen en alleen met betaallink. Willen mensen dat niet dan gaat het over. Klaar.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:46

Ja je moet soms even geduld hebben maar vind dat nadeel niet opwegen tegen de voordelen. Goedkope verzending en over t algemeen geen tot weinig communicatie nodig. Gewoon op een paar knopjes klikken en klaar. En geen gedoe met niet nagekomen afhaal afspraken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:12

ik heb geen mp app. Log altijd gewoon in op mp en foto's versturen ga ik ecbt niet via daar doen. Ik vraag dus ook altijd of ze me een appje sturen als ze meer foto's willen. Doen ze ook altijd. Mochten mensen dat niet willen ga ik gewoon door naar de volgende. Ik ga geen tig minuten lopen prutsen omdat mensen me bij voorbaat al niet vertrouwrn. Kom dan maar kijken en steek je eigen tijd erin.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:39

Zo, het servies wat ik van de week kocht voor €30,- is net voor €100,- weer de deur uit gegaan :D . Mensen waren er super blij mee, dus dat is altijd leuk

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:44

Vjestagirl schreef:
Zo, het servies wat ik van de week kocht voor €30,- is net voor €100,- weer de deur uit gegaan :D . Mensen waren er super blij mee, dus dat is altijd leuk

Hoe dan?

Vanmiddag komen ze een plant ophalen. Tenminste hopelijk gaat t door, vind dat altijd wel afwachten ooit heb je mensen die gewoon niet komen en nooit meer iets laten hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:50

corinep schreef:
Ja je moet soms even geduld hebben maar vind dat nadeel niet opwegen tegen de voordelen. Goedkope verzending en over t algemeen geen tot weinig communicatie nodig. Gewoon op een paar knopjes klikken en klaar. En geen gedoe met niet nagekomen afhaal afspraken.

Ik koop er bijna niet dus aan de voordelen heb ik weinig :=

Tot nu toe 1 nieuwe winterjas voor m'n zoon, nieuw met kaartjes 100 euro, maar die heb ik met PostNL laten verzenden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:25

_Mir schreef:
Vjestagirl schreef:

Hoe dan?

De mensen van wie ik het kocht hadden een paar vage foto's op marktplaats staan, spullen half weggepakt in kratjes, nauwelijks omschrijving en de verkeerde naam erbij (waarschijnlijk door auto correct). Ik wist eigenlijk niet eens 100% zeker wat ik kocht tot ik het ter plekke in mijn handen had.

Omdat dit patroon geproduceerd is tussen 1979 en 1987 (en de totale servieslijn tussen 1972 en 1989) weet je als je een compleet servies koopt ook nooit zeker hoeveel delen er vol zitten met craquelé, chips hebben die de huidige eigenaar niet eens meer ziet, of haarlijn barsten hebben die je alleen maar hoort maar niet ziet. Ik verkoop die stukken niet meer, ik wil niet bekend staan als een verkoper die matige kwaliteit verkoopt.

Ik heb het uitgezocht, nagekeken, de twee gebarsten borden er tussenuit gehaald, alles door de vaatwasser geslingerd, de stukken met aangekoekt vet/vuil met de hand geschrobd tot het weer schoon was, betere foto's gemaakt (er stonden ruim 20 foto's bij mijn advertentie, van ieder stuk een eigen foto) en een uitgebreide omschrijving erbij gezet van iedere individueel stuk incl. afmetingen zodat mensen precies weten welke stukken ze kopen.

Het verschil zit hem ook in dat ik weet wat het waard is en bereid ben om het langere periode in de kast te hebben staan tot er een koper voor komt. De mensen van wie ik het kocht wisten dat waarschijnlijk niet en waren bezig om het huis van hun moeder leeg te ruimen en wilden er zo snel mogelijk van af.

Ik had er nog meer voor kunnen krijgen door de stukken los te verkopen ipv als compleet servies. Het nadeel daarvan is dat ik dan blijf zitten met de delen die minder in trek zijn (dekschalen, espresso kopjes) en daar had ik niet zo veel trek in.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 13-04-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:28

Hebben jullie weleens mensen opgezocht op FB?
Ik handel onder mijn eigen naam op marktplaats, kreeg een te laag bod op mijn advertentie en gaf dat als antwoord. Kreeg ik als antwoord "aan je profiel op facebook te zien kun je het geld anders wel missen" :')

Heb hem maar verteld dat mijn tuin (achtergrondfoto op facebook) bij elkaar gespaard is met marktplaats handel en daarom niet in prijs zakken kan :Y)

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:37

Wauw Dakplaat, dat is brutaal. Die had ik goed op z’n plek gezet en gezegd dat hij het ergens anders mocht zoeken := heb het nog nooit meegemaakt, gelukkig...

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:38

@dakplaat: Dat is wel erg brutaal zeg van die mensen zeg, wel een goed antwoord gegeven haha

Ik spaar zelf Nintendo 64 spellen en ben dan ook wel op de hoogte van de prijzen hiervoor per spel. Meestal koop ik wat grotere partijen op dus een nintendo 64 en een aantal spellen als er één of twee bij zitten die ik nog niet heb (wordt steeds moeilijker haha). Meestal maak ik dan alles hier thuis schoon, knap ik wat op en zet ik het voor dezelfde prijs te koop op marktplaats en heb ik mijn spellen eigenlijk gratis. Een aantal keer hier een mooi bedrag op verdient omdat er toch stiekem wat zeldzame spellen tussen zaten. Laatst had ik een nintendo opgehaald waar drie spellen bij zaten waarvan ik er één nog niet had. Daar aangekomen had ze er nog meer gevonden en mocht ik die voor 5 euro mee nemen (zelf niet gekeken wat er in zat, maar voor 5 euro kon ik nooit het schip in gaan). Hier zat een spel tussen die voor minimaal 80 euro weg gaat, zelf had ik hem al maar nu kon ik mooi wat verdienen. Voor de winst heb ik een spel inclusief doosje gekocht bij een handelaar, dit spel kom je eigenlijk nooit echt tegen op marktplaats en nu kon ik deze ook mooi "gratis" aanschaffen.
Ondertussen heb ik nu al de helft van alle spellen :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:12

Waarom denken mensen bij “ vaste prijs” dat je toch gewoon kan bieden..
Vreselijk irritant

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:22

Wow brutaal Dakplaat!

Hier belde iemand omdat ik gratis takken op mp had staan, hij reed op 20 min afstand. Maar we zijn een uur verder en hij is er nog niet en zijn telefoon staat uit. En ik wil echt iets gaan doen waar ik geen aanloop (kolven) bij kan gebruiken. Vet irritant is dat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:33

Caira schreef:
Hier belde iemand omdat ik gratis takken op mp had staan, hij reed op 20 min afstand. Maar we zijn een uur verder en hij is er nog niet en zijn telefoon staat uit. En ik wil echt iets gaan doen waar ik geen aanloop (kolven) bij kan gebruiken. Vet irritant is dat

Stuur gewoon een berichtje / SMS met “ als u nog van plan bent te komen ben ik vanaf ‘ tijd’ eventueel weer beschikbaar. Tot die tijd zult u even moeten wachten “

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:49

Iemand bied op mijn advertentie en ik ga akkoord.

Via mp doe ik een betaalverzoek en ik krijg als reactie dat betalen niet lukt..
Ik mag wel een tikkie of betaalverzoek sturen naar haar 06 nummer.

Gauw ff een betaalverzoek in de mp app gedaan, rechtstreeks vanaf mijn bank :roll: en toen pas Google los gelaten op het nummer...
Afbeelding

Ga ik naar de politie site dan is er niks over dit nummer bekend....

Verkoper heeft 16 x 5 sterren en is ruim 13 jaar actief.

Zucht, lastig!

De betaalverzoek heb ik inmiddels geannuleerd...kan alleen het bericht niet verwijderen.

Wat is nou wijsheid?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:30

Daan13 schreef:

Gauw ff een betaalverzoek in de mp app gedaan, rechtstreeks vanaf mijn bank :roll: en toen pas Google los gelaten op het nummer...
[ [url=m/kyUS5L.png]Afbeelding[/url] ]

Zucht, lastig!

De betaalverzoek heb ik inmiddels geannuleerd...kan alleen het bericht niet verwijderen.

Wat is nou wijsheid?

Ik zou nog een betaalverzoek sturen via marktplaats en anders houdt het op

Ik zoek ook weleens mensen op als ze hun eigen naam gebruiken maar dat gaat over verzorgsters voor de pony. Dat ga ik verder niets over zeggen maar vind het wel fijn om te weten wat voor persoon er komt als we afspreken.
Berichten gaan sturen erover gaat natuurlijk veel te ver en die zou ik meteen blokkeren

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:32

Ineke2 schreef:
O het lukt mij niet om foto’s te sturen naar de mp chat. Echt niet _O-
Dan vraag ik maar een mailadres en stuur zo foto’s.

Haha, mij ook niet. Dan zet ik die foto’s bij de advertentie erbij :D meestal gaat het om zaken waarvan ik denk: oh ja, willen anderen vast ook wel weten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:41

Daan13 schreef:

Zucht, lastig!

Wat is nou wijsheid?

Die 5 sterren beoordelingen en 13 jaar actief betekent niets als het account gehackt is. Ik zou afhaken.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:53

Daan13 schreef:

Zucht, lastig!

Wat is nou wijsheid?

Maar als jijzelf het betaalverzoek stuurt kan er toch niks fout gaan? Ik zou het wel vertrouwen als mijn eigen verstuurde betaalverzoek gewoon betaald wordt.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:55

Ik ga sowieso niks naar 06 nummers sturen want dan hebben ze mijn gegevens ook en tegenwoordig kunnen ze daar zoveel mee :oo

Heb de betaalverzoek gekopieerd en in de mp berichten gezet en anders houdt het op. Geen zin om bedonderd te worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:54

Daan13 schreef:

Zucht, lastig!

Wat is nou wijsheid?

Blokkeren. Geheid dat dit een oplichter is, met gehackt mp account.

Mp via messenger even op de hoogte stellen, dan blokkeren ze dit account.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:07

Is het ook gevaarlijk als je als verkoper een zelf aangemaakt betaalverzoek stuurt? Ik plak hem in de MP chat als iemand niet via MP betaalverzoek wil betalen, maar een tijd terug stuurde ik die ook nog wel eens naar de mobiele nummers, omdat ik niet wist dat je het betaalverzoek ook gewoon kon kopiëren en plakken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:50

_Lorette_ schreef:
Is het ook gevaarlijk als je als verkoper een zelf aangemaakt betaalverzoek stuurt? Ik plak hem in de MP chat als iemand niet via MP betaalverzoek wil betalen, maar een tijd terug stuurde ik die ook nog wel eens naar de mobiele nummers, omdat ik niet wist dat je het betaalverzoek ook gewoon kon kopiëren en plakken.

Als jij een standaard betaal link stuurt, loop je zelf geen risico.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:15

_Lorette_ schreef:

Als het jouw eigen betaalverzoek is dan maakt dat niet uit. Maar dan maak je een betaalverzoek buiten MP aan neem ik aan? Of een MP betaalverzoek? Ik wist niet dat je die buiten MP kon gebruiken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:25

_Lorette_ schreef:

Hoe kan dat gevaarlijk zijn? JIJ maakt die betaallink toch?
Tenzij jij een oplichter bent natuurlijk, maar voor jou als verkoper kan een eigen gemaakte betaallink nooit gevaarlijk zijn.